728 x 90

جنایت حاکمیت آخوندی در گسترش کرونا

گسترش کرونا
گسترش کرونا

در ایران تحت حاکمیت آخوندها فاجعه کرونا هر روز ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند و تعداد قربانیان در آمارهای مهندسی شده وزارت بهداشت هم پیاپی حد می‌شکند، و بیمارستانها اعلام می‌کنند دیگر جایی برای پذیرش بیماران جدید ندارند.

علت این وضعیت چیست؟

با یک نگاه ساده به خبرهای کرونا متوجه می‌شویم به‌محض پیدایش ویروس کرونا در چین و به یمن سیاست‌های ضدمردمی نظام آخوندی بلافاصه کرونا وارد کشور شد.

در آغاز سردمداران رژیم موضوع را کتمان کردند، اما بعد از این‌که تعداد درگذشتگان زیاد شد و نمی‌توانستند لاپوشانی کنند، پذیرفتند کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است.

آنها تلاش کردند تا می‌توانند بحران را کوچک‌نمایی کنند و در این رابطه خامنه‌ای گفت: «این بلا به‌نظر ما بلای آن‌چنان بزرگی نیست، از این بلاها بزرگتر هم وجود داشته و داره، خودمان هم در کشور مواردی را مشاهده کردیم. مسأله یک مسأله گذرا است، یک چیز فوق‌العاده نیست، از این حوادث در کشور پیش می‌آید» (تلویزیون شبکه خبر ۱۳اسفند۹۹).

آخوند شیاد روحانی هم روز ۶اسفند۹۸ در جلسه ستاد کرونا وانمود کرد بیماری سرماخوردگی است و از شنبه همه چیز عادی می‌شود.روحانی گفت: «روزانه به‌طور طبیعی در همه شهرها یک عده در اثر سرماخوردگی و آنفولانزا فوت می‌کنند و اینها را نباید پای کرونا بگذاریم» (خبرگزاری ایرنا ۶اسفند۹۸).

در زمینه آمار هم رژیم از همان ابتدا با پنهان‌کاری، آمار مهندسی شده و قطره‌چکانی می‌داد، اقدام ضدمردمی که هنوز هم ادامه دارد.

کوچک‌نمایی آمار در حالی است که مسعود یونسیان، عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «می‌توان گفت آمار واقعی حدوداً ۲۰برابر آن چیزی است که گزارش می‌شود» (روزنامه ستاره صبح ۶اردیبهشت۹۹).

محمدرضا محبوب‌فر عضو ستاد مقابله با کرونا هم در گفتگو با روزنامه جهان صنعت در همین رابطه گفت: «دقیقا یک ماه قبل از اعلام رسمی ظهور کرونا در کشور یعنی در اوایل دیماه اولین بیمار مبتلا به کرونا مشاهده شده است. ولی آن زمان دولت به دلایل سیاسی و امنیتی پنهان‌کاری کرد و بعد از مراسم ۲۲بهمن و انتخابات مجلس بالاخره دولت تصمیم گرفت وجود شیوع کرونا در کشور را اعلام کند. به عقیده بنده آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت (تعداد مبتلایان و فوتی ها) یک بیستم آمار حقیقی و واقعی است» (جهان صنعت ۱۸مرداد۹۹).

خامنه‌ای گفت کرونا می‌تواند یک دست‌آورد باشد و بلا می‌تواند تبدیل به نعمت و تهدید تبدیل به فرصت شود (تلویزیون شبکه خبر ۱۳اسفند۹۸).

در زمینه تبدیل کردن بلا به نعمت و تهدید به فرصت بعداً روزنامه حکومتی مستقل نوشت: «یک منجی لازم بود تا مردم از وقایع آبان و آذر ذهنشان منحرف شود که کرونا آمد و دولت هم چهارچنگولی کرونا را گرفت و اژدها را ول کرد در خانه‌های مردم» (مستقل ۲۳تیر۹۹).

بی عملی حاکمیت آخوندی باعث شد سونامی کرونا کشور را دربر بگیرد طوری که ملک‌زاده معاون تحقیقات وزیر بهداشت گفت: «در فروردین و اردیبهشت۹۹ ما روی ۱۰هزار فرد کاملاً سالم در کشور تحقیقی را انجام دادیم و از آنها آزمایش خون گرفتیم و بر اساس آن تحقیق مثلا بعضی از شهرهایمان مثل رشت یا قم یا بعضی از شهرهای مازندران تعداد افرادی که در حقیقت کووید گرفته بودند بیشتر از ۳۰درصد بود. یعنی در آن جمعیت ۱۰هزار نفره بیشتر از ۳۰درصد افراد به بیماری مبتلا شده بودند. بر این اساس مشخص شد احتمالاً تا آن زمان ۲۵میلیون نفر از ایرانی‌ها به کووید مبتلا شده‌اند» (روزنامه همشهری ۷آبان۹۹).

دولت آخوند حسن روحانی با برگزاری کنکور با ایجاد تجمع عزاداری در محرم و باز کردن مدارس جامعه را به خطر انداخت به‌طوری‌که حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت با دریای طوفانی با امواج متعدد روبه‌رو هستم (سایت خبر فوری ۲۹شهریور۹۹).

روحانی و سردمداران آن به جای این‌که کاری برای مردم کنند، مردم را مقصر وضعیت جلوه دادند و در این رابطه روحانی گفت: «متأسفانه مردم فکر کردند که بطورکلی از کرونا عبور کردیم» (تلویزیون شبکه خبر ۲۵تیر۹۹).

طرفه این‌که عملکرد نظام در رابطه با مقابله با کرونا، کرونایاب مضحک و مسخره سپاه بود، و به‌لحاظ بودجه هم که قرار بود یک میلیارد دلار برای مقابله با کرونا اختصاص داده شود که نمکی وزیر بهداشت گفت ۲۷درصد این پول را گرفتیم.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «قرار شد یک میلیارد یورو از صندوق ذخیره ارزی برای حوزه بهداشت و درمان بردارند متأسفانه حدود ۲۷درصد از آن تا حالا اختصاص پیدا کرده به وزارت بهداشت و درمان و بقیه این پول هنوز داده نشده است» (تلویزیون شبکه پنج ۲مهر۹۹).

رتبه ایران در تشخیص کرونا در جهان صدو چهاردهمین کشور است که نشان می‌دهد آمارهای رژیم چقدر دروغ و دور از واقعیت است.

حسین قشلاقی عضو شورایعالی نظام پزشکی گفت آمار قربانیان کرونا در ایران ۳تا ۴برابر آمار رسمی است (خبرگزاری مهر۴ آبان۹۹).

در شرایط کنونی بنا بر آمارهای رسمی هر چهار تا پنج دقیقه جان یک نفر به واسطه کرونا از دست می‌رود.

در زمینه گسترش بحران کرونا و بالا رفتن آمار جان‌باختگان آن گزارشگر تلویزیون شبکه خوزستان گفت: «کرونا خیز برداشته و قربانی بیشتری می‌گیرد. آمار مبتلایان هر ده ثانیه بالا می‌رود» (تلویزیون شبکه خوزستان ۱۶آبان۹۹).

در این شرایط مردم هیچ پشتوانه‌ای ندارند و ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی گفت ۴میلیون نفر فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند.

مرکز پژوهش‌های مجلس آخوندی با انتشار گزارشی با عنوان «درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا؛ چالشهای خانواده ایرانی در مواجهه با کرونا» با اشاره به سیاست‌های دولت روحانی در زمینه به‌اصطلاح مبارزه با کرونا اعلام کرد: «به نظر نمی‌رسد اقدامات یاد شده بتواند رفع‌کننده همه نگرانی‌های اقتصادی خانوارها باشد، زیرا به واسطه اشتغال بسیاری از خانوارهای دهک‌های پایین اقتصادی در بخش اشتغال غیررسمی یا ناقص و فاقد پوشش بیمه‌ای لازم، امکان شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتن همه آنها در طرح‌های حمایتی دولت دشوار خواهد بود» (روزنامه وطن امروز ۱اردیبهشت۹۹).

با نگاهی به آمار مرگ و میر سایر کشورها وضعیت وخیم مرگ ومیر ناشی از کرونا در حاکمیت آخوندی بیشتر مشخص می‌شود، در ایران آمار مرگ ومیر کرونا نزدیک به ۱۷برابر آلمان، ۵برابر فرانسه و ۸برابر آمریکا است، مرگ ومیر در این کشورها کاهشی شده، اما مرگ ومیر در ایران صعودی و افزایشی است.

این در شرایطی است که نمکی گفت اگر قرار باشد روزی عدم توفیق در مدیریت اپیدمی را به حساب وزارت بهداشت بنویسند دهانم باز خواهد شد و می‌گویم چه کسانی مقصر بوده‌اند (سایت خبر فوری ۲۹مهر۹۹).

نبود امکانات بیمارستانی، کمبود پرستار و کادر درمانی و سیستم بهداشتی که زیرساخت‌های آن نابود شده است عامل بالارفتن مرگ ومیر است، از طرف دیگر حاکمیت ضدمردمی هیچگونه حمایتی از مردم نکرد، در صورتی که اکثر مردم فقیر هستند و دغدغه نان دارند و تهیه ماسک برایشان بسیار مشکل و حتی ناممکن است.

دولت روحانی از مردم می‌خواهد ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، اما در همان حال قطارهای مترو، اتوبوس‌های شرکت واحد و بی‌آرسی مملو از مسافر هستند که کمترین امکانی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ندارند.

خامنه‌ای تلاش کرد کرونا را به فرصتی برای حکومتش تبدیل کند، اما کرونا در حال تبدیل شدن به طناب داری برای رژیم می‌شود، وقتی جان انسان‌ها از دست می‌رود سکوت در برابر عامل این موضوع جنایت است و مقصر این میزان مرگ ومیر حاکمیت آخوندی است.

رسانه‌های حکومتی از نفرت و بی‌اعتمادی مردم به نظام به‌عنوان گسست سرمایه‌های اجتماعی یاد می‌کنند، اما اعتماد اسم مستعار قیام است که خامنه‌ای به‌شدت از آن واهمه دارد، قیامی که هرگز از آن گریز و خلاصی نخواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/626a97d8-95ac-46d0-b325-d6ebd2095524"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات