728 x 90

در آستانهٴ فرصت طلایی چهارشنبه‌ سوری ـ مهدی خدایی‌صفت

در آستانهٴ فرصت طلایی چهارشنبه‌ سوری
در آستانهٴ فرصت طلایی چهارشنبه‌ سوری

ثانیه‌ها اکنون بارور شده‌اند؛ بارور از یک پیام؛ یک پیام حیاتی، تعیین‌کننده و بی‌جایگزین برای ایران و هر ایرانی میهن‌پرست.

زنهار اگر فرصت طلایی «چهارشنبه سوری» را جدی نگیریم، قدر نشناسیم و با تمام قوا و با قدم صدق و یقین برای رقم‌زدن سرنوشت رژیم که همان سرنوشت ایران و ایرانی است بپانخیزیم.

 

انسان ۲نوبت به‌دنیا نمی‌آید

در گفته‌های اندیشمندان همواره خوانده و شنیده‌ایم که هیچ انسانی ۲نوبت به‌دنیا نمی‌آید تا در نوبت اول امور زندگی را آزمایش کند و در نوبت دوم تجربیات خود را بکار گیرد. عمر انسان فرصتی است که تنها یک بار و آن هم به‌طور محدود در اختیار او قرار می‌گیرد. پس با توجه به لحظه‌های محدود زندگی که هر یک پس از دیگری و به سرعت سپری می‌شوند، باید آنها را غنیمت شمرد و تک‌تک لحظه‌ها و فرصتها را شکار کرد.

 

فرصتها مثل ابرها، به سرعت می‌گذرند

به‌گفته مولا علی علیه‌السلام «فرصت، چون ابر بهاری در آسمان عمر ظاهر می‌شود و به سرعت می‌گذرد، پس فرصتها را دریابید و غنیمت بشمرید: إِنتهزوُا فُرَصَ الخیرِ فإِنَّها تَمُرُّ مَرَّ السَّحاب».

 

بزرگترین هنر زندگی چیست؟

بزرگترین هنر زندگی، دریافتن فرصتهای بی‌نظیری است که در پیش رویمان پدید‌ می‌آیند‌.

برای دستیابی به هدف بزرگ زندگی باید «لحظه»ها را درک کرد و به‌عبارتی «فرصت را غنیمت شمرد.» آری، این همان کیمیای سعادتی است که انسانهای موفق و پیروز و مردان بزرگ تاریخ به آن دست یافته‌اند. آنان استفاده از گوهر گران بهای «فرصت» را راز کامیابی خویش معرفی کرده‌اند.

 

پاسخ به دق‌الباب تاریخ

و برخی فرصتها هم دق‌الباب تاریخ‌اند که بر در خانهٴ ما می‌کوبند و اگر پاسخ ندهیم، یک فرصت تاریخی را از دست داده‌ایم. فرصتی که دیگر تکرار نخواهد شد. راز موفقیت این است که وقتی فرصت سر رسید، آن را دریافت و شکار کرد.

 

چهارشنبه سوری سرنوشت‌ساز

قیام‌آفرینان، جوانان انقلابی، پیشتازان جنبش خلق، چهارشنبه ‌سوری امسال همان فرصت نادر، همان دق‌الباب تاریخ و همان موهبت بزرگی است که انتظارش را داشتیم. به گفته رالف والدو امرسون «در قلب خود بنویسید آن روز بهترین روز سال است» و این‌گونه به استقبالش بروید. قیام امانت بزرگ خلق است که باید آن را به سرمنزل مقصود یعنی پایین کشیدن این رژیم ددمنش برسانیم. گابریل گارسیا مارکز می‌گوید: «انسانها همه می‌خواهند در قله کوه زندگی کنند، بی‌ آن‌که به خوشبختی آرمیده در دست خود نگاهی انداخته باشند». چهارشنبه ‌سوری امسال همان خوشبختی آرمیده در پیش روی ماست. و راستی فکرش را بکنید؛ قیامی و هدفی با اوج مشروعیت ملی و بین‌المللی بر بستر تمامی شرایط مساعد و آماده و متکی به بالنده‌ترین نیروی اجتماعی ایران؛ نیروی نوجو، رزم‌آور و آزادیخواه که از قلب شهرهاى رنج‌دیده ایران به هم خواهند پیوست؛ دختران و پسران گرد و دلیری که هیچ پلی جز خشم و نفرت با این رژیم ندارند. پس چه فرصتی نیرومندتر از این سراغ دارید؟ خونهای به ناحق ریخته شده ما را فرا می‌خوانند، استعدادهای پرپرشده ما را فرا می‌خوانند، ۹۰درصد مردم که از امکانات کشور محرومند، ما را فرا می‌خوانند، ۱۲میلیون بیکار ما را فرا می‌خوانند، ۲۵میلیون هموطن گرفتار در فقر مطلق ما را فرا می‌خوانند، ۵میلیون سپرده‌گذار غارت شده ما را فرا می‌خوانند، آوارگان ۳۴هزار روستای تخلیه‌شده ما را فرا می‌خوانند، آری آری تالا‌بهای خشک‌شده، جنگلهای دروشده، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها‌ی خشک‌شده... همه و همه ما را فرا می‌خوانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5158eed-2cbe-4c29-9300-f74436498435"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات