728 x 90

رسوایی معاملهٔ ننگین و عامل تعیین‌کننده

سخن روز
سخن روز

خانم مریم رجوی طی پیامی با قدردانی از هموطنان و پارلمانترها و حقوقدانان و شخصیت‌های سیاسی، تأکید کرد: «آنان به‌راستی تا همین نقطه بسیاری حقایق را برملا کردند و حراج ارزش‌ها و حکومت قانون را رسوا و محکوم نمودند». خانم رجوی سپس با اشاره به کارزار جهانی و تظاهرات و اعتراض‌های هموطنان در بلژیک و ۱۴کشور دیگر جهان، این هموطنان را «عامل تعیین‌کننده در روشنگری و برانگیختن افکار عمومی علیه زدوبند دانست و بر ضرورت ادامهٔ آنها تأکید کرد».

این سخن، جان کلام در مورد نقش «تعیین‌کننده» هموطنان و هواداران پایدار مقاومت ایران در افشا و خنثی کردن توطئه‌های مستمری است که با همدستی ارتجاع و استعمار طی ۴دههٔ گذشته مستمراً علیه مجاهدین و مقاومت ایران و بریدن سر این مقاومت، به‌مرحله اجرا گذاشته شده و همهٔ آنها به‌یمن همین عامل تعیین‌کننده، یکی پس از دیگری، درهم‌شکسته است.

در کودتای ۱۷ژوئن، همین هموطنان شریف و آزاده بودند که به‌محض اطلاع، سر از پا نشناخته خود را از سراسر جهان به‌ اور رساندند و با ۱۷روز اعتصاب غذا، شب و روز در خیابان‌های پاریس علیه آن توطئهٔ شوم خروشیدند و تمامی امکانات خود را بی‌دریغ به‌پای مجاهدین و مقاومت ایران ریختند و رودرروی حکومت جنایتکار آخوندها و معامله‌گران بی‌شرمی که دست در دست این رژیم ضدبشری گذاشته بودند، سینه سپر کردند.

همین هموطنان و اشرف‌نشان‌ها بودند که پرچم دادخواهی و محاکمه خامنه‌ای و رئیسی و اژه‌ای را جلو دادگاه استکهلم و محاکمهٔ دژخیم حمید نوری طی ۹ماهی که این محاکمه جریان داشت بالا بردند و در سرمای چندین درجه زیر صفر و در میان برف و بوران طی این مدت طولانی خانه و زندگی و شغل و کارشان را رها کرده، شگفتی آفریدند و نقشی تعیین‌کننده در به‌شکست کشاندن توطئه چندوجهی وزارت اطلاعات و مزدورانش برای هویت‌زدایی و سرقت جنبش دادخواهی، ایفا کردند.

اکنون نیز جهانیان و به‌ویژه مردم بلژیک -که روز سه‌شنبه ۱۴تیر در کانون توجه رسانه‌ها و دوربین تلویزیون‌های جهان قرار داشت- شاهد تظاهرات با شکوه هموطنان آزاده و اشرف‌نشان‌ها بودند که از عمق جان برای درهم‌شکستن بندوبست ننگین فریاد می‌زدند.

تأثیر جوش و خروش و حق‌طلبی آنها چنان بود که آقای فیلیپ دمینتر، نایب‌رئیس پارلمان فلامان بلژیک، در سخنرانی خود خطاب به‌ این جمعیت انبوه، با قدردانی و ابراز همبستگی مکرر گفت: «از همه تلاش‌های امروز شما متشکرم چرا که آکسیون بسیار مهم و نمادینی از جانب مردم ایران است»، «می‌خواهم همبستگی خودمان را با شما و مردم ایران اعلام کنم و به‌اطلاعتان برسانم که ما از اتفاق‌هایی که افتاده بسیار نگران هستیم» و «ما با شما و با مردم آزادی‌خواه ایران علیه آخوندها و رژیم دیکتاتوری و تروریست حاکم بر ایران می‌ایستیم».

همزمان با تظاهرات هموطنان‌مان در بروکسل، اجلاس کمیته خارجی پارلمان بلژیک جریان داشت. این جلسه که دولت طرف معامله با آخوندها (به قول یکی از نمایندگان) گمان می‌کرد یک‌ربعه تمام خواهد شد، به‌ صحنه اعتراضات و سؤال‌های مکرر نمایندگان تبدیل شد و بعد از چند ساعت بدون اخذ تصمیم به‌ روز بعد موکول گردید. در این جلسه شماری از نمایندگان گفتند با نامه‌ها و ایمیل‌ها و مراجعات ایرانیان علیه این معامله ننگین، روبه‌رو شده‌اند و صدای انتقاد و اعتراض آنها را بازتاب می‌دهند.

نمایندگان پارلمان و منتخبان مردم بلژیک‌ بارها از پیامدهای این معامله ننگین در گستاخ کردن تروریسم رژیم آخوندی و خطر آن برای شهروندان بلژیکی و اروپایی ابراز نگرانی و از ایرانیان آزاده که در بروکسل و سایر نقاط جهان پرچم روشنگری و اعتراض برافراشته‌اند، قدردانی کردند.

هموطنان و اشرف‌نشانان در خارج کشور طی ۴دههٔ گذشته، صدای در گلو ماندهٔ مردم ایران و زندانیان و قتل‌عام‌شدگان بوده‌اند؛ درود و شرف و افتخار بر آنان که با تأسی به‌ رهبری این مقاومت، هرگز تعادل‌قوای ناعادلانهٔ موجود ر ا به‌رسمیت نشاختند و آن را به‌نفع مقاومت و زیان رژیم آخوندی دگرگون ساختند. آنان به‌راستی مایهٔ غرور و مباهات مجاهدین و مردم ایران در سال‌های سیاه حاکمیت ولایت فقیه بوده‌اند. آنان نه تنها در خارج کشور آرمان آزادی را از دست ننهادند، بلکه به‌عشق آزادی، امن و آسایش و شغل و تحصیل و زندگی عادی را بر خود حرام کردند و از یاد نبردند که مردم میهنشان زیر مهمیز غارت و سرکوب ملایان و پاسداران، چگونه روزگار می‌گذرانند.

شکی نیست که حضور وجدان‌های بیدار بشری حامی مقاومت، در کنار این مقاومت و مریم رجوی، در حصول پیروزی‌های مقاومت، جای ویژهٔ خود را داشته و دارد؛ تاریخ ایران نام آنها را در کنار هوارد باسکرویل در جنبش مشروطه، در کنار ستارخان و گائوک آلمانی(هوشنگ) در جنبش جنگل، در کنار میرزا کوچک خان، ثبت خواهد کرد؛ اما روشن است که حمایت‌های بین‌المللی نیز بر اثر روشنگری هموطنان و تلاش خستگی‌ناپذیر آنها در برانگیختن افکار عمومی به‌دست آمده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36b0db3b-5bbb-40ac-bcf3-6a18a921b348"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات