728 x 90

شیادی، دروغگویی و دیگر هیچ!

شیوع گسترده کرونا در ایران
شیوع گسترده کرونا در ایران

آخوند روحانی بار دیگر با سرهم‌بندی داستان دیگری در مورد اطلاع‌رسانی کرونا در یک سال پیش، مدعی شد که همان روز که متوجه ویروس شده‌اند به مردم اطلاع داده شده است: «یک سال هست که از ویروس ورود ویروس کرونا به کشورمان می‌گذرد ۳۰بهمن پارسال بود در صبح چهارشنبه‌ای ما متوجه شدیم که این ویروس وارد کشور شده حالا چند روز قبل وارد شده بود به‌هرحال اون روز تست تشخیصی به ما گفت که ویروس کرونا وارد شده حالا قاعدتاً ممکن است پنج روز پیش یک هفته پیش وارد شده باشد ما از اون اولین روزی که فهمیدیم این ویروس وارد این کشور شده در هیأت دولت تصمیم گرفتیم به این‌که به مردم اعلام بشه به این‌که این ویروس وارد شده و افرادی مبتلا شدند البته بعضی‌ها هم اونوقت شبهه داشتند که نزدیک انتخابات است دو سه روز دیگه انتخابات میشه این را بگوییم؟ نگوییم؟» (تلویزیون شبکه خبر۲اسفند۹۹).

 

روحانی در ادامه با سوزوگداز از رسانه‌های مقاومت که از همان ابتدا دست او و خامنه‌ای را در مورد اطلاع‌رسانی نکردن به مردم و انداختن آنها در تنور کرونا روکردند گفت: «در این جهت اون ضدانقلاب خارج‌نشین‌ها که شبهه می‌کنند به این‌که دولت واقعیت را به مردم نگفت دیر گفت به‌خاطر انتخابات اعلام نکرد این یک تهمت محض و یک دروغ صددرصد است ما از همان لحظه‌ای که متوجه شدیم به مردم اعلام کردیم» (همان منبع).

واضح است که شیخ شیاد مانند همیشه دروغ می‌گوید و از مدتها پیش کرونا وارد کشور شده بود و آخوندها بنا بر مصالح حکومتی نظیر مراسم ۲۲بهمن و خیمه‌شب‌بازی انتخابات و... موضوع را مخفی کردند.

اسناد به دست آمده از سازمان اورژانس رژیم نشان می‌دهد که دست کم از تاریخ ۱۴بهمن موارد مشکوک به کرونا به بیمارستانهای کشور منتقل شده است.

«سازمان اورژانس کشور، تاریخ مأموریت ۱۴بهمن ۱۳۹۸، کد آمبولانس ۵۱۵۳، نام و نام خانوادگی بیمار امیر سهرابی نژاد، شبه کرونا، روز ۱۴بهمن از منطقه وردآورد کوچه قاسمعلی یوسفی به اورژانس منتقل شد و پس از اقدامات اولیه به بیمارستان خمینی و در آنجا بستری گردید: «بیمار آقا ۳۰ساله با تب و لرز و احتمال ویروس کرونا با اقدامات حفاظتی انتقال داده شد».

 

علاوه بر اسناد سازمان اورژانس کارگزاران مختلف نظام، هم‌چنین اعضای کمیتهٴ علمی ستاد حکومتی کرونا نیز بارها و بارها اعلام کرده‌اند که ورود کرونا به ایران مخفی نگه داشته شد.

وزیر بهداشت آخوند روحانی نیز در تاریخ ۲۹بهمن ۹۹ گفت به مدت ۱۳ماه است که درگیر کرونا هستند و به‌طور غیرمستقیم اعتراف کرد که کرونا از اوایل بهمن ۹۸ در ایران کشف شده است: «خوشبختانه در ۱۳ ماهی که ما حدوداً درگیر مدیریت کوید۱۹ هستیم ارتباطات بسیار خوبی با سازمان جهانی بهداشت داشتیم» (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۲۹ بهمن۹۹).

 

مصطفی معین وزیر اسبق علوم روز۲۲مرداد در یک گفتگوی ویدئویی با خبرگزای ایرنا در تشریح علت پنهان‌کاری فاجعه کرونا توسط سردمداران حاکمیت گفت: «ملاحظاتی که داشتند ملاحظات سیاسی بوده به‌لحاظ سالگرد انقلاب و انتخابات مجلس، این یکی حالا پنهان‌کاری بگویید دیر اعلام کردند بگوییم، کتمان و هر چه دیگربگوییم» (خبرگزاری ایرنا ۲۲مرداد ۹۹).

 

واقعیت این است که کرونا در آذرماه به کشور وارد وارد شده بود و حاکمیت آخوندی به عمد به مردم اطلاع‌رسانی نکرد و پنهان‌کاری کرد.

محمدرضا محبوب‌فر یک کارشناس حکومتی و عضو سابق ستاد کرونا هم در گفتگو با روزنامه جهان صنعت در زمینه پنهان‌کاری بیماری و کوچک‌نمایی آمار مبتلایان و درگذشتگان گفت: «دقیقا یک ماه قبل از اعلام رسمی ظهور کرونا در کشور یعنی در اوایل دیماه اولین بیمار مبتلا به کرونا مشاهده شده است. ولی آن زمان دولت به دلایل سیاسی و امنیتی پنهان‌کاری کرد و بعد از مراسم ۲۲بهمن و انتخابات مجلس بالاخره دولت تصمیم گرفت وجود شیوع کرونا در کشور را اعلام کند. به عقیده بنده آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت (تعداد مبتلایان و فوتی ها) یک بیستم آمار حقیقی و واقعی است» (جهان صنعت ۱۸ مرداد۹۹).

 

در زمینه شیوع بیماری در کشور و اطلاع مقامات نظام از این موضوع قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت دولت روحانی گفت: «من از اوایل دیماه امسال، نگرانی‌ام را به سمع مسئولان ارشد کشور رساندم» (سایت تابناک ۳فروردین ۹۹).

آخوند روحانی در بخش دیگری از سخنانش، باز هم بر خط جنایتکارانه‌ای که او و دولتش طی یک سال گذشته در پیش گرفته‌اند تأکید کرد، و از بازگشایی‌های فله‌ای و نقض قرنطینه در ماه رمضان و راه‌اندازی عزاداریهای محرم دفاع کرد: «یک دعوایی یک عده‌یی می‌خواستند از اول درست کنند بین دین و علم بین مناسک دینی پروتکل بهداشتی الحمدلله علمای ما، مراجع ما، مقام معظم رهبری همه این کارهایی که یک عده‌یی شروع کرده بودند فکر می‌کردند یک فرصت طلایی پیدا کردند برای شکاف و اختلاف، دیدند نه، هم ماه رمضان مردم برقرار شد، هم قرآن سر گرفتن مردم برقرار شد، هم محرم مردم بود، هم عبادت بود، هم نماز بود، هم پروتکل بود» (همان منبع ۹۹).

 

آنچه را که آخوند حسن روحانی مدعی است هم مراسم مذهبی برگزار شده و هم سلامت مردم تحت‌الشعاع قرار نگرفته است، دروغ محض است و بازگشایی‌ها بیش‌از‌پیش باعث افزایش چشمگیر آمار مرگ و میر و گسترش ویروس کرونا شد.

دکتر ملک‌زاده معاون وقت تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت رژیم در تاریخ ۲۷مرداد گفت: «برگزاری تحقیقات و بازگشایی مدارس و دانشگاهها متوقف شود».

علی ماهر، معاون برنامه‌ریزی ونظارت ستاد حکومتی مقابله با کرونا روز ۲۸مرداد به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت: «آموزش حضوری در ترم پائیز را با شرایط و امکانات موجود به هیچ عنوان به صلاح نمی‌دانیم»

 

حسن روحانی روز دوم فرودین ۹۹ در ضرورت تداوم کار و تولید و بازگشایی مشاغل و در مخالفت با قرنطینه گفت: «از روز اول گفتم توطئه ضدانقلاب این است که کار و فعالیت اقتصادی در ایران تعطیل شود که مدرکش را هم وزارت اطلاعات ارائه کرد... بنابراین ما نباید بگذاریم هدف اینها محقق شود. همه باید کار و فعالیت کنیم» (تلویزیون شبکه خبر ۲فروردین ۹۹).

اما اظهارات او آن‌قدر خیانت‌بار و خطرناک بود که ۵مدیر پیشین سازمان بیمه سلامت از او خواستند قرنطینه درون شهری و برون شهری را اجرا کند تا امکان مدیریت بحران وجود داشته باشد (خبرگزاری ایرنا ۳فروردین ۹۹).

بسیاری دیگر از متخصصان و کارشناسان حکومتی نیز به قرنطینه نکردن مناطق آلوده و برطرف کردن محدودیت‌های نیم‌بند اعتراض کردند، اما گوش حاکمیت و سران آن از جمله خامنه‌ای و روحانی به حرف آنها باز نبود، و خط خود در زمینه انداختن هر چه بیشتر مردم در قتلگاه کرونا را پیش بردند.

این سیاستی بود که از روز اول که ویروس کرونا وارد کشو رشد و عده‌یی از مردم قم مبتلا به آن شدند پیش بردند و مردم را به سمت کوره مرگ کرونا هدایت کردند، و اکنون نیز با بی‌عملی بر این خط ضدانسانی و ضدمردمی پافشاری می‌کنند.

 

روشن است پافشاری سردمداران حاکمیت بر این سیاست ضدمردمی به‌دلیل ترس از قیام مردم است، خصوصاً این‌که در زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد بیش از یک ماه از قیام آبان نگذشته بود و به‌قول خامنه‌ای که کرونا را نعمت دانست، این بحران را غنیمت دانستند.

مخالفت اولیه روحانی با قرنطینه کردن و با فاصله‌گذاری نیم‌بند هم به‌دلیل ترس از شورش مردم و قیام گرسنگان و صرفاً برای رعایت مصالح پلید نظام و امنیت آن بود.

مصلحتی که در آن حفظ جان مردم مطلقاً جایی ندارد، بلکه به این گمان واهی که هر چه بیشتر از مردم تلفات گرفته شود به این مصلحت نزدیک‌تر است.

در راستای این سیاست جنایتکارانه است که در حالی که بسیاری از کشورها واکسیناسیون گسترده مردم را شروع کرده‌اند، رژیم از واکسیناسیون گسترده مردم سرباز می‌زند و در این رابطه سیاست قطره چکانی را در پیش گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12707dc6-ae9c-47da-81a4-a63c0a291c0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات