728 x 90

صف‌های گوشت و نانوایی‌های تعطیل شده، نشان بی‌کفایتی یا خیانت؟

قم - بسته شدن نانوایی‌ها به‌علت نبود آرد! ۴۰سال حکومت آخوندی‌
قم - بسته شدن نانوایی‌ها به‌علت نبود آرد! ۴۰سال حکومت آخوندی‌

این روزها دیدن صف‌های طویلی که برای خرید نان، گوشت، یا حتی گرفتن دستمزد، همانند تجمع‌های اعتراضی غارت‌شدگان صندوق‌های سپرده‌گذاری سپاه پاسداران یا کارگران اعتصابی کارخانه‌ها و... به تصویری عادی در چشم مردم تبدیل شده است.

تصاویر زیر از بوشهر ارسال شده و مردم را در صف خرید گوشت نشان می‌دهند.

 

اسفند ۱۳۹۷ اهالی بوشهر در صف خرید گوشت

اسفند ۱۳۹۷ - اهالی بوشهر در صف خرید گوشت

 

این صف حتی از صفوفی که در زمان جنگ ضدمیهنی تشکیل می‌شد هم انبوه‌تر است! کسانی که آن سال‌ها را به یاد دارند می‌توانند به‌راحتی در این مورد مقایسه کنند. حتی در زمان آن جنگ خمینی خواسته نیز چنین صفی برای خرید گوشت به‌وجود نمی‌آمد!

تصویر بعدی از تهران است، که نانوایی‌اش به‌علت نبود آرد ناگزیر شده تعطیل کند. این صحنه هم نادر است چرا که باز هم اگر با دوران جنگ ضدمیهنی مقایسه شود، در آن روزگار هم کسی چنین صحنه‌ای به یاد ندارد. و کسی در حافظه‌اش نیست که نانوایی محله‌اشان به‌علت نبود آرد تعطیل شده باشد؛ آن هم در پایتخت کشور! صف بود، ازدحام و هزار مصیبت دیگر بود، مزاحمت مستمر بسیجی‌های بی‌سروپا و پاسداران رذل و کمیته‌چی‌های لات و لومپن بود اما نانوایی تعطیل شده به‌علت نبود آرد، کمتر کسی به یاد دارد.

 

تهران سال ۱۳۹۷ تعطیلی نانوایی به‌علت نبود آرد!

تهران سال ۱۳۹۷ - تعطیلی نانوایی به‌علت نبود آرد!

 

عکس بعدی از آذربایجان شرقی است، کلان‌شهر تبریز. شهری که در آن کارکنان دولت و پرسنل اداره مخابرات نسبت به وضعیت شغلی خود اعتراض کرده‌اند. بر اساس تعاریف قانونی و حقوقی پرسنل اداره مخابران در شمار استخدام‌شدگان دولت هستند به‌ویژه که همگان می‌دانند مخابرات کشور اساساً تیول سپاه‌ پاسداران و وزارت اطلاعات است و سهامدار اصلی مخابرات دولت و سپاه پاسدارن هستند و حتی شرکت‌های تلفن همراه نیز که کار و بارشان سکه است همراه با سرمایه‌گذاران خصوصی‌شان با سپاه شریک شده‌اند. ماجرای پسر عارف(همان‌ موجودی که اول بار عبارت ژن خوب را به خودش چسباند و مایه مزاح و انزجار ملت شد) و سرمایه‌گذاری هنگفتش در این زمینه با کمک رانت دولتی پدرش را همگان می‌دانند. اخیراً با برملا شدن ماجرای بازداشت سفیر اسبق آفریقای جنوبی به‌علت اختلاس در آن معامله با پسر عارف، دوباره اسم این ژن نابکار بر سر زبانها افتاد. این یادآوریهای پرطول و تفصیل برای یادآوری این نکته است که حتی خصوصی‌ترین صندوق‌خانه‌های سرمایه‌ای این مملکت تماماً دولت‌نهاد و پاسدار‌نهاد است. اما همین نهادهای کثیف و فاسد که برای خود بزرگترین امکانات رفاهی را ایجاد کرده‌اند هنگام پرداخت دستمزد پرسنل خود، با کلاشی تمام از جیب کارکنان معمولی هم دزدی علنی و رسمی می‌کنند. اینهم صحنه‌ای از تجمع اعتراضی پرسنل مخابرات آذربایجان شرقی.

 

اعتراض کارکنان مخابرات آذربایجان شرقی به وضعیت شغلی ناهمسان خود

اعتراض کارکنان مخابرات آذربایجان شرقی به وضعیت شغلی ناهمسان خود

 

تصویر بعدی از ایلام است جایی که پرسنل زحمت‌کش کشتارگاه ایلام پس از یک‌سال دریافت نکردن دستمزد خود، ناگزیر به خیابان‌ها آمده و در مقابل ساختمان استانداری رژیم دست به تظاهرات اعتراضی زده‌اند.

 

ایلام اسفند ۱۳۹۷ پرسنل کشتارگاه ایلام یک‌سال است دستمزدشان را نگرفته‌اند

ایلام اسفند ۱۳۹۷ - پرسنل کشتارگاه ایلام یک‌سال است دستمزدشان را نگرفته‌اند

 

در شرایط فعلی هیچ نقطه‌ای از ایران نیست که مبتلا به مصیبت‌هایی مشابه آنچه که در بالا گفته شد، نباشد. در نظام آخوندها تفاوت کیفی میان تهران و دورافتاده‌ترین ایستگاههای راه‌آهن در جنوب کشور وجود ندارد. در تصویر زیر پرسنل زحمت‌کش راه‌آهن در ایستگاه احمدآباد سیرجان را می‌بینید که به‌علت دریافت نکردن دستمزد حقه خود ناگزیر از اعتصاب و تحصن در وسط خط راه‌آهن شده‌اند! ایستگاه تزرج احمدآباد سیرجان!

 

کارگران ایستگاه راه‌آهن تزرج احمدآباد سیرجان اسفند ۹۷ - سفره ما نان ندارد!

کارگران ایستگاه راه‌آهن تزرج احمدآباد سیرجان اسفند ۹۷: سفره ما نان ندارد!

 

برای درک عمق آنچه که بر سر مردم‌مان می‌آید تنها کافیست یادآوری گردد که به اعتراف سردمداران همین نظام، میزان نقدینگی این کشور سر به آسمان می‌زند و پرداخت دستمزد کارگران و دیگر پرسنل ادارات، کمترین کاری است که از دست این حاکمیت فاسد و دزد برمی‌آید اما آخوندها حتی از انجام همین کاری که برایشان کمترین و بی‌دردسرترین کار است خودداری می‌کنند! چرا؟

آخوندها می‌دانند در حال سقوط هستند، آخوندها می‌دانند فرصت چندانی برای چپاول سفره ملت ندارند لذا حتی از پرداخت‌ حداقل‌های متعارف و قانونی مردم نیز امتناع کرده و به کیسه‌های گشاد لباده‌های منحوس خود می‌افزایند چون می‌دانند دیگر چندان فرصتی ندارند!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/129fa632-7898-477f-bfdd-579470d1c6db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات