728 x 90

فریاد کارگران نیشکر هفت‌تپه

اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه
اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه

کارگران نیشکر هفت‌تپه روز یکشنبه ۲۰آبان ۹۷ برای هفتمین روز متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان به اعتصاب خود ادامه دادند. روز دوشنبه ۲۱آبان ۹۷ در هشتمین روز اعتراض و اعتصاب خود، در محل شرکت به اعتصاب ادامه دادند. آنان خواهان پایان دادن به مالکیت بخش خصوصی در شرکت نیشکر هفت‌تپه و پرداخت حقوق و دستمزدهایشان بودند. در روز سه‌شنبه ۲۲آبان ۹۷ کارگران نیشکر هفت‌تپه در نهمین روز اعتصاب و اعتراض خود به مقابل فرمانداری شوش رفته و تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها شعار می‌دادند: "مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر"

روز یکشنبه ۲۸مرداد در پی تجمع کارگران صنایع نیشکر هفت‌تپه خوزستان نیروهای پلیس یگان ویژه شوش علیه کارگران معترض وارد عمل شده و ۵تن از آنان را بازداشت کردند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران در دومین روز اعتصاب کارگران تعدادی از کارگران اخراجی کارخانه خوراک دام که در ۲۸تیرماه سال جاری همراه با حدود ۳۰تن دیگر اخراج شده بودند، به این واحد تولیدی مراجعه کرده و خواستار بازگشت به کار شدند.

این اتحادیه همچنین گزارش کرد: «این خواسته کارگران اخراجی منجر به درگیری لفظی آنها با مدیر مجتمع(غفاری) شده و به‌دنبال آن کارگران با ریختن بنزین بر روی خود اقدام به خودسوزی می‌کنند.

گفته می‌شود در حالی که کارگران دیگر مانع از خودسوزی همکاران خود شدند، یگانهای ویژه پلیس ضدشورش به‌ درخواست غفاری، مدیر مجتمع با گاز اشک‌آور و باتون به کارگران حمله و پ۵تن از آنها را دستگیر کردند.(یورونیور ۲۸مرداد ۹۷)

روز یکشنبه ۲۲اردیبهشت و دوشنبه ۲۳اردیبهشت ۵۰۰ تا ۶۰۰تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه در برابر فرمانداری شوش تجمع کرده و خواستار پرداخت حقوق به تعویق افتاده‌شان، پایان دادن به پرونده‌سازیها و احضار فعالان کارگری به دادگاه انقلاب، برکناری مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره شرکت و برکناری رئیس حراست شرکت که کارگران به‌خاطر پرونده‌سازیهایش از او شاکی هستند، شدند.

روز یکشنبه مأموران امنیتی معروف به لباس‌شخصی در محل تجمع کارگران حضور داشته و دست به شناسایی کارگران و فیلمبرداری از آنها کرده‌اند.

طبق گزارشهای رسیده نیروهای گارد ویژه و نیروی انتظامی و مأموران امنیتی تجمع اعتراضی کارگران را در روز دوشنبه نیز محاصره و از کارگران فیلمبرداری کرده‌اند.(دویچه وله ۲۳اردیبهشت ۹۷)

در یک سال گذشته کارگران بارها برای دریافت حداقل حقوق خود و اعتراض به فروش شرکت به بخش خصوصی به تحصن و اعتراض بر خواستند اما هر بار مورد حمله نیروهای گارد ویژه و نیروی انتظامی و مأموران امنیتی که از مدیریت خصوصی کارخانه حمایت می‌کند قرار گرفتند.

 

سعید صداقت

 

مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تأیید نمی‌کند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/521d8da4-1ed3-4d93-b478-69cbc6ba780b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات