728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه ۶شهریور ۹۷

گزیده روزنامه های حکومتی
گزیده روزنامه های حکومتی

هر چند حضور روحانی امروز در مجلس ارتجاع خبر از یک سازش پشت پرده به‌منظور کنترل اوضاع داشت اما روزنامه‌های هر دو باند حاکم در روز ۶شهریور، در برابر هم صف‌آرایی کرده و اغلب مطالب مهم و سرمقاله‌ها را به این موضوع اختصاص داده بودند.

آرمان با دو تیتر:«مرد صبر و سکوت در مجلس» و «« گروه‌های خاص» به دولت و اقتصاد فشار می‌آورند»

و ابتکار: با تیتر:«در انتظار یک روحانی بدون خود سانسوری» به تدارک این جنگ احتمالی رفته بودند. البته بعضی از روزنامه‌های باند روحانی هم در ایستادن روحانی در مقابل باند رقیب ابراز تردید کرده‌اند. اقتصاد ملی با تیتر:« روحانی سکوتش را می‌شکند؟ ». تجارت هم با تیتر «آزمون روحانی در بهارستان» تردید خود در مورد روحانی را بارز کرده‌اند.

کیهان خامنه‌ای در یادداشت روزش با ابراز وحشت از مجاهدین به روحانی هشدار داده است که«مجاهدین رجال سیاسی را تحریک به انتحار و خود زنی» کرده‌اند و «پوست خربزه زیر پای رجال گذاشتن و قربانی گرفتن» شیوه آنهاست. دیروز یکی از اعضای حزب‌ اشرافی کارگزاران، به بهانه موضوع سؤال از رئیس‌جمهور مدعی شد «رئیس‌جمهور فردا یک رسالت تاریخی بر دوش دارد. روحانی باید فردا بین حفظ آرامش یا بازسازی محبوبیتش یکی را انتخاب کند»! محبوبیت نزد چه کسانی؟ این چه محبوبیت موهومی است که هزینه آن، به هم زدن آرامش کشور است؟». «تله مدعیان اصلاحات برای انحراف سؤال نمایندگان از روحانی» اسم مطلب دیگر کیهان است که ضمن آن برای روحانی خط‌ و نشان کشیده که دست از پا خطا نکند.

در مقابل روزنامه‌ایران ارگان دولت روحانی در مطلبی دو دستگی در باند روحانی را به نمایش گذاشته است. از یک سو نوشته است«تاج‌زاده با اشاره به این‌که زمان اصلاحات بنیادین فرا رسیده است، افزود: الآن گوش جامعه شنوا است اگر می‌خواهیم این وضع ادامه پیدا نکند در سیاستهای خارجی تا اقتصادی و از سیاستهای تبلیغاتی تا گفتمان مسئولان، باید اصلاحاتی صورت گیرد.

رئیس‌جمهوری علاوه بر رسمیت شناختن مشکلات باید راه‌کار ارائه دهد. جامعه با «شعار» قانع نمی‌شود. رئیس‌جمهوری باید مشکلات را بیان کند». ایران از سوی دیگر به‌نقل از حجاریان نوشته است: « اگر شرایط خارجی بسامان بود و دار و دسته ترامپ چنگ و دندان نشان نمی‌دادند، عیبی نداشت روحانی با نمایندگان راست نوعی مبارزه‌جویی تمام‌عیار را پیش بگیرد و حرف‌هایش را بزند اما چه کنیم، شرایط جهانی اجازه این کار را نمی‌دهد».

 

در روزنامه‌های سه‌شنبه دود و دم حول دادگاه لاهه و شکایت رژیم علیه آمریکا به‌خاطر خروج از برجام تیترهای متنوعی دارد. در لابلای سطور این گزارش مذاکره جویی رژیم به بهانه طرح شکایت دیده می‌شود.

از جمله آرمان به‌نقل از رئیس هیأت وکلای رژیم نوشته است« نماینده ایران در دادگاه لاهه افزود: تهران به‌دنبال راه‌کاری دیپلماتیک برای حل نزاع میان دو کشور بوده، اما این تلاش از سوی آمریکا رد شده است».

 

در سایر عنوانهای روزنامه‌های امروز ادامه بحران بی‌راه‌حلی در درون نظام و تداوم بحرانهای اقتصادی اجتماعی در کنار تیترهای مربوط به چپاول و غارت دیده می‌شود.

اخبار صنعت نوشته: حقوق کارگران کافی نیست

آفتاب یزد: به‌نقل از حجاریان نوشته:« در سیاست هم به یک کی روش نیاز داریم»

تجارت هم نوشته«تدبیر گمشده اقتصاد»

 

با تیتر رسالت که حاکی از تداوم غارت و چپاول هست مرور روزنامه‌های حکومتی را به پایان می‌بریم: رسالت: متأسفانه با ارز دولتی خر وارد کرده‌اند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c6b4a14-6fbb-431a-92c7-6d64932c9ca8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات