728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی در روز چهارشنبه ۱۵اسفند، مهم‌ترین عنوانهای خود را به کشمکش بر سر FATF، و بی‌فرجامی برجام و بی‌سرانجامی بستهٔ اروپا اختصاص داده‌اند. در کنار آن فضاحت اخراج دیپلماتهای هلند در درون رژیم و سوز و گدازهای زنجیره‌یی از مقاومت ایران دیده می‌شود. فضاسازی روزنامه‌های هر دو باند حاکم برای گماشته شدن رئیسی، جلاد قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ از دیگر مطالب روزنامه‌های چهارشنبه است. حملات باندی در عرصه‌های مختلف موضوع مشترک روزنامه‌های هر دو باند حاکم است.

 

برخی از بحرانهای اقتصادی اجتماعی در روزنامه‌های هر دو باند انعکاس بافته است

امتیاز: فقر مطلق ۱۹میلیون نفر جمعیت شهری، آخوندی در نشست باز آفرینی و مدیریت شهری اعلام کرد

کارون: وقتی مرغ ها به‌گفته‌های مسئولان اعتنا نمی‌کنند! مرغ هم‌چنان شوق پرواز دارد

نوآوران: نهاوندیان: انکار واقعیت، تحریمها را کم اثر نمی‌کند

آرمان:‌ خودکشی دسته‌جمعی در مرکز ترک اعتیاد هرمزگان

 

ماجرای اخراج دو دیپلمات هلندی در درون رژیم به‌صورت فضاحت و دعوای باندی درآمد و به سوزوگداز از مقاومت ایران بالغ شد.

کیهان خامنه‌ای ضمن «دیرهنگام» خواندن اقدام وزارت‌خارجهٔ رژیم سوزوگداز کرده است: « دولت امانوئل ماکرون به مانند دیگر دولتهای فرانسوی به میزبان و حامی (مجاهدین) تبدیل شده، و از سوی دیگر وقیحانه در جایگاه شاکی نشسته و دیپلمات کشور مان را به اتهام واهی تلاش برای حمله به نشست این گروه از خاک فرانسه اخراج کرده است».

وطن امروز ضمن حمله به ظریف نوشته است:«(ظریف) خبر اخراج ۲دیپلمات هلندی را به‌گونه‌یی قابل تأمل تأیید کرد. او گفت که این تصمیم او نبوده است و این دستور به او ابلاغ شده است!... ظریف خواسته است این را بگوید که او در ماجرای اخراج هلندی‌ها اصطلاحا «کاره‌ای» نبوده است». وطن امروز در ادامه در مورد ادعای اخراج دو دیپلمات هلندی افزوده است:« برخلاف خبر اولیه، این ۲نفر، دیپلمات نبوده‌اند و «ماموران» سفارت هلند در تهران بوده‌اند».وطن امروز در ادامه ضمن سوزوگداز از حضور «رهبر مجاهدین در پارلمان فرانسه» و اظهارات او در مورد «کانون‌های شورشی، نوشته است:« ظریف در قبال این حمایت‌های صریح فرانسه چه کرده است؟ چه اقدام دیپلماتیکی علیه دولت فرانسه از سوی تیم ظریف در وزارت امور خارجه صورت گرفته است؟ دولت فرانسه طی ماه‌های گذشته به بهانه اتهامات ثابت نشده، یک دیپلمات ایرانی را از کشورش اخراج و زمینه‌ساز دستگیری اسدالله اسدی، دیپلمات برجسته کشور مان در خاک اروپا شد. اتهامی که می‌گوید نظام می‌خواست علیه مجاهدین در پاریس اقدام کند...».

 

حملات روزنامه‌های باند خامنه‌ای حول FATF و بسته اروپا بیشترین حجم مطالب روزنامه‌های این باند را اشغال کرده است:

سیاست روز: اروپا برای همکاری با ایران سه شرط گذاشته است،‌ موشکی،‌ منطقه‌یی و به‌رسمیت شناختن رژیم اسرائیل،‌ برای اجرای اینس‌تکس نیز پیوستن ایران به اف.ای.تی.اف را شرط کرده است،‌ با این شروط آیا برجام نباید درس عبرت برای همگان باشد؟

کیهان: تعهد اروپا در قبال تعهد برجامی ایران، مقابله با تحریم‌های مالی و بانکی و اقتصادی بوده و نه اجرای اینس‌تکس.

جوان هم خطاب به جهانگیری نوشته است: « شما از اقتصاد آویخته به بسته خیالی اروپا نگویید، از برجام هم نگویید، اما دست کم دو کلمه جواب ملت را بدهید که چرا قیمت گوشت سه برابر می‌شود».

رسالت هم خطاب به جهانگیری که گفته بود پاسخ منتقدان را در ۵دقیقه می‌دهم، نوشته است:« حرف‌هایی که علیه دولت‌زده می‌شود را باید با پنج دقیقه سکوت ممتد، یا پنج دقیقه سربه زیری و شرمندگی جواب دهید. سر را بلند نکنید، چون در آزمون مملکت داری نمره قبولی نگرفتید».

 

روزنامه‌های هر دو باند حاکم از گماشته شدن رئیسی جلاد به سرکردگی قضاییه آخوندی استقبال کرده‌اند.

ایران ارگان دولت روحانی نوشته است:« برجسته‌ترین موضع‌گیریها درباره ریاست قریب‌الوقوع رئیسی در دستگاه قضایی به موضع‌گیری اصلاح‌طلبان در این خصوص مربوط می‌شود. رقیب دیروز حالا از نظر اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت تبدیل به «گزینه مطلوب» شده است».

کیهان به قلم پاسدار حسین شریعتمداری هم نوشته است:« می‌توان امیدوار بود که شمارش معکوس برای دور ریختن آشغال‌ها، آغاز شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e4f5962-4508-440b-8171-d69ada1c81c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات