728 x 90

مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز پنجشنبه سوم اسفند ماه

گزیده روزنامه های حکومتی پنجشنبه
گزیده روزنامه های حکومتی پنجشنبه

بحرانهای سیاسی و اجتماعی نظام موضوع عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز پنجشنبه سوم اسفند هستند. از حمله به دراویش و خط‌ و نشان کشیدن مقامات برای آنها تا نامه‌نگاری احمدی‌نژاد به خامنه‌ای و التماس مقامات دولت روحانی برای حفظ برجام:

آرمان: در ادامه تاکتیک نامه‌نگاری؛ این بار احمدی‌نژاد به رهبر انقلاب نامه نوشت، پوپولیست دیروز، آزادیخواه امروز

ابرار: روحانی: برخوردهای خشونت‌آمیز و اهانت به پلیس را تحمل نمی‌کنیم

ابتکار: اژه یی: مجرمان خیابان پاسداران باید زودتر مجازات قانونی شوند

افکار: دستگیری بیش از 360نفر در خیابان پاسداران

اطلاعات: روحانی در دیدار وزیر خارجه هلند: اروپا باید نقش خود را در پایداری برجام حفظ کند

ایران: روحانی در دیدار سفیر اسپانیا اعلام کرد: آمادگی ایران برای گفتگو با اروپا درباره تقویت امنیت منطقه

جوان: رئیس‌جمهور: اهانت و برخورد با حافظان امنیت را تحمل نمی‌کنیم

خراسان: روحانی: استحکام برجام تسهیل کننده گسترش روابط با اتحادیه اروپا است

سیاست روز:  انزوای آمریکا؟!  ظریف: آمریکا با خروج از برجام در جهان منزوی می‌شود

قانون:‌ احمدی‌نژاد نامه‌یی را به رهبر معظم انقلاب نوشته است که محتوایش با سابقه او همخوانی نداردـ استحاله!

روزنامه‌های باند خامنه‌ای با حمله به باند روحانی در ماجرای سرکوب دراویش، نا خواسته به تشدید شکاف درونی نظام در برخورد با این ماجرا اذعان کرده‌اند:

وطن امروز: بخشی از دولت به‌خاطر سهل‌انگاری و مماشات مسئول خونهای ریخته شده ناجا و بسیج است و بدون شک برخی هواداران دولت حسن روحانی که در حمایت از این فرقه، ناجا و بسیج را متهم کرده‌اند نیز باید شریک هم‌مسلکان سیاسی‌شان پای این سفره خونین بنشینند.

کیهان: طیف مدعی اصلاح طلبی در مواجهه با جنایتهای زنجیره‌یی ارهابیون به جای محکوم کردن  صریح و پرحجم با آنها افق مشترکی را در ساختار شکنی، ویرانگری و ناامن سازی نیابتی تعریف می‌کنند. اصلاح‌طلبان عموماً در برابر برخی جنایات در سال‌های اخیر بیش از آن که آشوبگران را تخطئه کنند، دستگاههای امنیتی و انتظامی را مورد نقد قرار داده‌اند و یا چنان موضع گرفته‌اند که جماعت آشوبگر از آنها ناراحتی به دل نگیرند و احیانا احساس تنهایی نکنند!

اغلب روزنامه‌های باند ولی‌فقیه در مورد نامه احمدی‌نژاد سکوت کرده‌اند و روزنامه‌های باند روحانی و همسو با او در یک دو جایه خوری آشکار هم از حرفهای وی استقبال کرده و او را به بر سر ولی‌فقیه و باندش زده‌اند و هم به او حمله کرده‌اند:

جمهوری اسلامی: احمدی‌نژاد، بعد از سخنان افراطی اخیر، اکنون طلبکار شده و با ارسال نامه‌یی برای رهبری خواستار عزل رئیس قوه قضاییه و برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست‌جمهوری شد. وی در نامه خود، شورای نگهبان را نیز مورد نوازش قرار داده و خواستار عدم دخالت این شورا در انتخابات شده است. شورای نگهبان اکنون پاداش تاییدهای تعجب برانگیز احمدی‌نژاد در دو انتخابات سال‌های 84 و 88 را از وی دریافت می‌کند.

قانون: در تازه‌ترین نوع این استحاله‌ها فردی که بسیاری مدعی هستند او برآمده از مهندسی انتخابات است با ارسال نامه به رهبرمعظم انقلاب درخواست برگزاری انتخاباتی آزاد، زود هنگام و به دور از مهندسی کرده است! سینه‌چاکان احمدی‌نژاد در سال‌های نه چندان دور باید امروز پاسخ دهند این است که چرا کفن پوش به خیابان نمی‌آیند و مقابل او نمی‌ایستند؟! هر چند که بیشتر سخنان او به حق است

مهره‌های باند خامنه‌ای در روزنامه‌های خود یا روزنامه‌های باند رقیب به نامه احمدی‌نژاد واکنش نشان داده‌اند و برخی از او خواسته‌اند که باند روحانی را هم بنوازد:

اعتماد: رئوفیان فعال سیاسی اصول گرا: قطعاً او می‌داند که رهبری با این خواسته‌ها موافقت نخواهد کرد. او به‌زعم خود تلاش می‌کند با یک تیر دو نشان بزند تا افکار عمومی را به سمت و سوی خود معطوف کند و دیده شود. من فکر می‌کنم این نامه با سکوت رهبری مواجه خواهد شد

وطن امروز: حسین قدیانی: طرف، در زمینه مبارزه با فساد، خودش را نه فقط من، که فی‌الواقع سوپرمن می‌خواند لیکن خدا نکند قوه‌قضاییه، انگشت بگذارد روی یکی از نزدیکان! حاضر است قیصریه را آتش بکشد به‌خاطر یک دستمال فاسد! و عجبا! فقط آنجاهایی از قیصریه را که به نفعش باشد! می‌بینی خیر سرش پرچمدار مبارزه با فساد است اما دریغ از یک جمله علیه حقوق‌های نجومی! و دریغ از یک جمله علیه برادران بعضی دولتمردان فعلی!

بحرانهای اقتصادی اجتماعی مضمون سایر عنوانهای روزنامه‌های پنجشنبه است:

آرمان:‌ فاصله روحانی از وعده‌ها اتفاقاً ضدامید بود

ابتکار: ناامنی سرمایه و فرار سرمایه‌گذار

جهان صنعت: فریاد اعتراض بیمه شدگان اجتماعی: مجلس اموال کارگران را حراج کرد

جوان:  بازپس‌گیری اموال نامشروع مسئولان ضمانت اجرا می خواهد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7baff9c9-d804-4a60-a6a5-0c4807fc45ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات