728 x 90

موج اعدامها بعد از نمایش انتخابات

سخن روز
سخن روز

شتاب گرفتن مجدد ماشین کشتار و اعدام پس از نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم، بار دیگر نشان داد که مؤلفه‌های اصلی سیاست خامنه‌ای مانند سرکوب داخلی و صدور تروریسم، که لازمه بقای رژیم هستند، نه تنها تغییری نمی‌کند بلکه تشدید می‌شود.

بامداد ۸مرداد جلادان خامنه‌ای یک زندانی بلوچ را در میناب اعدام کردند و پیش از آن (۶مرداد) ۴ زندانی از جمله یک زن در زندان پارسیلون خرم‌آباد اعدام شدند.

روز پنجشنبه ۴مرداد ۱۴۰۳، در یک جنایت ضدبشری به دستور خلیفهٔ خون‌ریز ارتجاع کامران شیخه، زندانی سیاسی اهل تسنن بعد از تحمل ۱۵سال حبس، در زندان ارومیه به‌دار آویخته شد.

کامران شیخه، ۴۰ساله، به همراه ۶هموطن دیگر اهل سنت در جریان قیام در آذر ۱۳۸۸ به‌خاطر هلاکت امام جماعت خامنه‌ای در مسجد خلفای راشدین مهاباد دستگیر و در اطلاعات ارومیه به‌شدت شکنجه شدند. آنها در اسفند ۱۳۹۴ توسط آخوند جنایتکار محمد مقیسه (ناصریان) و در خرداد ۱۳۹۷ توسط سردژخیم صلواتی به اعدام محکوم شدند و سال ۱۳۹۸ دیوان عالی آخوندها این احکام را تأیید کرد. پیش از این خسرو بشارت و انور خضری در ۲۶ و۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ و فرهاد سلیمی، داوود عبداللهی، ایوب کریمی و قاسم آبسته در ۳بهمن، ۱۲ دی، ۸ آذر و ۱۴ آبان ۱۴۰۲ در قزلحصار اعدام شدند.

روز سه‌شنبه ۲مرداد۱۴۰۳ دژخیمان خامنه‌ای ۷زندانی از جمله ۳زن را در زندان بیرجند بدار آویختند.

به این ترتیب فقط در هفتهٔ اول مردادماه بیش از ۲۰زندانی در ایران اعدام شدند که ۵ زندانی زن در میان آنها به چشم می‌خورد.

خامنه‌ای در وحشت از شرایط انفجاری جامعه تلاش می‌کند با اعدام و کشتار، جو رعب ایجاد کند و مانع فوران خشم مردم و بالا‌گرفتن اعتراض و قیام شود. اما حتی در دل زندانها، زندانیان سیاسی با کارزار پیگیری «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» و با اعتصاب و اعتراض و سردادن شعارهای کوبنده نشان دادند که مرعوب نشدند، بلکه می‌کوشند تا طنین اعتراض‌شان با عبور از دیوارهای زندان مردم به ستوه آمده را در ایران و افکار عمومی را در سطح بین‌المللی علیه رژیم اعدام و قتل‌عام برانگیزد.

سه‌شنبه ۲مرداد ۱۴۰۳ زندانیان برای بیست و ششمین هفته در "کارزار ”سه‌شنبه‌های نه به اعدام“ در ۱۶ زندان از جمله زندان اوین (بندزنان، بند ۴، بند۶ و بند۸)، زندان قزلحصار (واحد۳ و واحد۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، زندان تبریز (بند زنان)، زندان اردبیل، زندان قائم شهر، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان مشهد، زندان ارومیه، زندان مریوان، زندان کامیاران، زندان بانه و زندان سلماس دست به اعتصاب غذا زدند. زندانیان اعتصابی در بیانیه خود گفتند: «حکومت در حالی‌که توانایی پاسخگویی به خواسته‌های به‌حق مردم را ندارد، با کشتار و اعدام زندانیان با اتهام های مختلف قصد ایجاد رعب و وحشت در جامعه را دارد تا راهبندی در برابر اعتراضات و قیام آتی مردم تحت ستم ایجاد نماید...»

روز پنجشنبه ۴مرداد، کانون‌های قهرمان شورشی در پاسخ به جنایت علیه بشریت توسط قضاییهٔ جلادان و اعدام زندانی سیاسی اهل سنت پس از ۱۵سال حبس و شکنجه، پایگاههای بسیج سپاه پاسداران خامنه‌ای را در تهران، اصفهان، زاهدان، یاسوج و نیشابور درهم کوبیدند. شورشگران در همین روز تصاویر منحوس خمینی، خامنه‌ای، صیاد شیرازی، قاسم سلیمانی را در کرمانشاه، اصفهان، اندیمشک، بهبهان و ارومیه، به آتش کشیدند.

رژیم آخوندها با موج اعدامها پس از نمایش انتخابات نشان می‌دهد که حتی یک روز هم بدون سرکوب و اعدام قادر به ادامه حیات ننگین اش نیست. کانون‌های قهرمان شورشی هم نشان دادند که پاسخ رژیم اعدام و قتل‌عام، آتش است. قیام و خشم شعله‌ور خلق، ضحاک دوران را به زیر خاک خواهد کشید و حیات ننگین این رژیم ضدبشر را خاکستر خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b984646d-8fa3-4438-a14d-c3f6942340cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات