728 x 90

پرستاران قربانیان کرونای ولایت

پرستاران ایران، بیشترین آسیب دیدگان کرونا هستند
پرستاران ایران، بیشترین آسیب دیدگان کرونا هستند

در بحبوبه قربانی شدن هزاران نفر در قتلگاه کرونا، خامنه‌ای جنایتکار در ۱۷دی‌ماه ۱۳۹۹ با شقاوت تمام جلوی خرید واکسن معتبر جهانی را گرفت و گفت: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولان هم گفتم الآن هم به‌طور عمومی می‌گویم».

هر چند روحانی و خامنه‌ای جنایت‌پیشه با سیاست سد بستن در برابر قیام تلاش می‌کنند با تهیه قطره چکانی واکسن مردم را در دام کرونا گرفتار کنند اما؛ پرسنل خدمات درمانی و به‌طور خاص گروه پرستاری با خستگی‌های طاقت‌فرسا به‌عنوان گروه‌های پرریسک قربانیان این سیاست ضدانسانی رژیم آخوندی طی ۱۴ماه گذشته بودند.

روزنامه حکومتی رسالت ۲۶فروردین ۱۴۰۰ با عنوان «پرستاران، قربانیان قطعی کرونا» نوشت: «آنچه کتمان‌ناپذیر است، مظلومیت پرستاران و عقب‌ماندگی در تزریق واکسن به این گروه از کادر درمان است و دیگر رمقی برای آنان باقی نمانده و پرستاران به مرز فرسودگی و درماندگی رسیده‌اند».

 

پرستاران فداکار، سربازان بی‌سلاح

تاکنون رژیم از واکسیناسیون پرستاران و کادر درمان در سراسر کشور آمار دقیقی ارائه نداده است. اما محمد میرزابیگی رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری رژیم گفت: «تاکنون حدود پنج هزار پرستار در استان تهران در سایت نظام پرستاری اعلام کرده‌اند که هنوز واکسن نگرفته‌اند، تازه سه روز است که اعلام کرده‌اند لیست پرستاران واجد شرایط را بدهیم تا سهمیه واکسن اختصاص دهند» (ستاره صبح، رژیم ـ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

«محمدرضا شریفی مقدم» دبیرکل خانه پرستار[رژیم] با اشاره به‌ضرورت واکسیناسیون گروه بهداشت و درمان، گفت: «حدود ۱۰۰کشور دنیا واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و پرستار را حل کرده‌اند، به این معنا که اولین محموله واکسن که به این کشورها وارد شده به کادر بهداشت و درمان اختصاص‌یافته است.

حالا تصور کنید که از ابتدای امسال هشت نفر از کادر پرستاری ما بر اثر ابتلا به کرونا جانشان را از دست‌داده‌اند، ... مثل این است که سربازی را به میدان جنگ بفرستید و به او فشنگ ندهید، معلوم است که در این شرایط، سرباز ما شکست می‌خورد... وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد، تا رئیس‌جمهور... تا افراد دیگری!» (همان منبع).

 

دریافت مبلغ خون‌بها از پرستاران، بابت واکسن

در دوران پاندومی سایر کشورها بیشترین امکانات و واکسن به کادر درمان اختصاص داده می‌شود اما، در ایران آخوندزده نه تنها پرستاران از تجهیزات کافی برخوردار نیستند بلکه رژیم غارتگر در یک اقدامی شنیع حتی برای واکسیناسیون از کادر درمان پول دریافت می‌کند.

دبیرکل خانه پرستار به دریافت پول بابت واکسن از پرستاران اعتراف کرد و گفت: «حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰هزار پرستار در کشور وجود دارد که تعداد زیادی از آنها به کرونا مبتلا شده‌اند، بیش از ۴۰۰هزار کادر درمان در کشور وجود دارد که سلامت آنها نباید به‌دلیل تعلل در تزریق واکسن به خطر بیفتد تا بعد بگویند شهید داده‌ایم!... پرستاران از بابت ماه‌ها ایستادگی مقابل کرونا، مبالغ ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰هزار تومانی پرداخت می‌کنند و این مبالغ که به نوعی خون‌بهای آنهاست، برایشان عذاب‌آور است» (کار و کارگرـ ۱۸فروردین۱۴۰۰).

 

ایران آخوندزده در تعداد فوتی پرستاران رتبه اول در جهان

خامنه‌ای جنایتکار که پس از مرگ قاسم سلیمانی بلافاصله ۲۰۰میلیون یورو به تروریست‌های سپاه قدس اختصاص داد، ولی طی یک‌سال گذشته بودجه مکفی برای تأمین تجهیزات لازم و واکسن برای پیشگیری از ابتلای کادر درمان به بیماری کرونا اختصاص نداده است.

دبیرکل خانه پرستاری رژیم در پاسخ به نمکی وزیر بهداشت آخوند روحانی که گفته بود، «ما کاری کردیم که کل دنیا انگشت به دهان مانده است»، گفت: «دنیا در حوزه پرستاری واقعاً انگشت به دهان است، تاکنون حداقل میزان مرگ و میر پرستاران در ایران حدود ۱۳۰نفر بوده است، که نسبت به جمعیت آمار فوتی پرستاران بر اثر کرونا در ایران بالاترین آمار را در دنیا داشته است. این آمار نشان‌دهنده وضعیت اسفناک پرستاران در ایران است» (جهان صنعت، رژیم ـ ۱۵ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

جهانپور برای پوشاندن جنایت‌های رژیم در حق کادر درمان مدعی شده بود که: «ایران، از جمله کشورهایی است که کمترین ابتلا به کرونا را در کادر درمان دارد»، اما «محمد میرزابیگی» از آمار پرستاران مبتلا به کرونا طی ۱۴ماه گذشته نسبت به سطح جهانی گفت: «بیش از ۱۰۰هزار نفر از پرستاران به کرونا مبتلا شدند، به‌طور معمول همواره بین ۶ تا ۷هزار پرستار در کشور به‌علت ابتلا به کرونا قرنطینه هستند» (روزنامه ستاره صبح، رژیم ـ۲۲اردیبهشت ۱۴۰۰).

 

خودکشی کادر درمان، کارنامه ننگین آخوندها طی ۵۰سال اخیر

در حالی که «خودکشی‌های سریالی» در میان کادر درمان به مطبوعات حکومتی درز کرده است، نمکی و جهانگیری در نشست مشترک با تیم پزشکی در ۱۰اردیبهشت با دروغگویی مدعی شدند که، «ایران از این بحران[کرونا] تاکنون سربلند بیرون آمده» و نیز جهانگیری با لاپوشانی به اخبار ورشکستگی بیمارستانها به‌خاطر عدم تأمین حقوق پرسنل و خودکشی پرستاران گفت: «دولت مقرر کرد که از تسهیلات ۵۰هزار میلیارد تومانی با نرخ سود ۱۲درصد به این بخش هم پرداخت شود» (خبرگزاری ایرنا، رژیم ـ ۱۰اردیبهشت۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی ستاره صبح، ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰ در مطلب «تحلیلی واکنش به خودکشی تعدادی از کادر درمان» نوشت: «میزان فرسودگی شغلی، افسردگی و در نهایت خودکشی برخی پزشکان جوان، در روزهای اخیر که جهان با ویروس"کرونا" دست و پنجه نرم می‌کند، طی ۵۰سال اخیر بی‌سابقه بوده است. . در کشور ما نیز طی چند هفته اخیر تعدادی از انترن‌ها و دستیاران پزشکی دست به خودکشی زده‌اند».

حسین کرمانپور مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی درباره «خودکشی‌های سریالی» گفت: «هنوز اطلاعات دقیقی تکمیل نشده و تحقیقات در خصوص این مرگ‌ها در دست بررسی است» (خبرگزاری رکنا، رژیم ـ۱۴اردیبهشت۱۴۰۰).

 

خودکشی سه پرستار و دستیار پزشک کمتر از یک هفته

نمکی وزیر بهداشت آخوند روحانی در حالی مدعی کمک به دولت هند شده است که در روزهای اخیر گزارشهایی از "خودکشی سریالی" رزیدنتها، پرستاران و دانشجویان پزشکی به دلیل کار سخت، افسردگی، مشکلات معیشتی و کمبود تجهیزات منتشر شده است.

دبیرکل خانه پرستار (رژیم) در گفتگو با روزنامه جهان‌صنعت ۱۵اردیبهشت۱۴۰۰ گفت: «علاوه بر این‌که حال مردم ایران به دلایل متعدد علی‌الخصوص بحران کووید۱۹ خوب نیست، حال کادر پرستاری هم دست‌کمی از مردم ندارد. چرا که در روزهای اخیر تعدادی از پرستاران و دستیاران تخصص پزشکی مرگ خودخواسته[خودکشی] را انتخاب کرده‌اند... فقط در یک هفته سه نفر از بهترین دستیاران تخصصی پزشکی مرگ خودخواسته را انتخاب کرده‌اند. کارشناسان درآمد پایین پرستاران را که کفاف زندگیشان را نمی‌دهد عامل انتخاب این‌گونه مرگ‌ها می‌دانند».

حسین‌زاده در مجلس ارتجاع به فوت و خودکشی پزشکان اعتراف کرد و گفت: «... نمی‌شود برای پرستاران و پزشکان برای از دست دادن جان آنها احساس تأسف خورد، هیچ مسئولیتی هم در قبال آن قبول نکرد کشور را تعطیل نکرد» (رادیو فرهنگ، رژیم ـ ۱۹فروردین۱۴۰۰).

 

فقر و مشکلات معیشتی عامل اصلی خودکشی کادر درمان

با گسترش شیوع کرونا در سال۹۹ و بحرانی شدن وضعیت کادر درمان؛ خامنه‌ای مجبور شد به مشکلات پرستاران اعتراف کند و گفت: «شاید ۳-۴ سال پیش یک وقتی به مسئولان محترم گفتم باید حدود ۳۰هزار پرستار را استخدام کنید مشکلاتی داشتند و متعذر شدند» (شبکه خبر رژیم ۳۰آذر۹۹).

اشک تمساح خامنه‌ای خونخوار برای پرستاران در حالی بود که کادر درمان هم‌چنان در تنگنای معیشتی و فقر دست به گریبانند.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی فقر را عامل خودکشی تعدادی از دستیاران رشته‌های تخصصی دانست و گفت: «این گروه جزو اقشار مظلوم و زحمتکش جامعه پزشکی هستند و دوره رزیدنتی جزو سخت‌ترین دوره‌های زندگی یک پزشک در ایران محسوب می‌شود، چرا که این گروه با مشکلات مختلفی از جمله آموزش، اقتصاد و معیشت هم‌زمان دست به گریبان هستند... . درآمد بسیار کم و ناچیز که کمتر از ۴میلیون تومان در ماه است و معمولاً در این سن دستیاران برخی تشکیل خانواده دادند و مسئولیت همسر و فرزند بر عهده‌ٔ آنها است» (ایلنا، رژیم ـ ۲۲ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

مهاجرت ماهانه ۱۵۰تا ۵۰۰پرستار از حاکمیت آخوندی

۱۴ماهی که از شیوع بیماری کرونا در ایران می‌گذرد به‌دلیل وضع بد معیشتی و اقتصادی فروپاشیده رژیم،

تعداد زیادی از پرستاران اجباراً جلای وطن نمودند که تعداد آنها در ماه تا ۵۰۰نفر هم برآورد شده است.

خبرگزاری حکومتی ایلنا، ۲۸ فروردین۱۴۰۰ به‌نقل از حمیدرضا عزیزی گزارش داد که مطابق آمارهایی که واحد بین‌الملل این نهاد ارائه کرد در سال۹۹ هر ماه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰پرستار از ایران مهاجرت کرده‌اند.

درباره علل مهاجرت «دبیرکل خانه پرستار ایران» گفت: «مهاجرت همیشه بین پرستاران وجود داشته اما با شیوع کرونا و دلزدگی آنها از وضع پیش آمده، اخیراً ماهانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰پرستار از کشور خارج می‌شوند» (جهان صنعت ـ ۱۵اردیبهشت۱۴۰۰).

در عین‌حال، آرمین زارعیان، رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری تهران در۱۰فروردین۱۴۰۰به خبرگزاری ایسنا (رژیم) آمار مهاجرت پرستاران در ماه را تا ۵۰۰ نفراعلام کرد و گفت: «از آغاز پاندمی کرونا هر ماه حدود ۵۰۰پرستار از ایران به کشورهایی مانند کانادا، سوئد و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس مهاجرت کرده‌اند».

او مهاجرت پرستاران را «یک زنگ خطر» خواند و گفت: «در کشور ما نظام پرداخت بسیار معیوب است و این باعث می‌شود تا وقتی تبعیض‌ها، بی‌عدالتی‌ها و رفتارهای ناشایست در حوزه‌ٔ نظام سلامت اتفاق بیفتد، افراد انگیزه خود برای خدمت رسانی و ماندن را کامل از دست بدهند» (همان منبع).

 

فساد در وزارت بهداشت، پول‌هایی که معلوم نیست کجا هزینه می‌شوند!؟

فساد در رژیم آخوندی آن چنان نهادینه شده است که حتی در شرایط سخت کرونا هیچ ارگانی از بازتابهای آن در امان نیست. از دزدی ۳۰۰میلیاردی در ردیف بودجه ۱۴۰۰ مجلس آخوندی گرفته تا گم شدن ۳میلیون تن فولاد در سال۹۹ تا فساد میلیاردی در بودجه وزارت بهداشت رژیم و... . . تازه این گوشه‌یی از فساد درز داده شده در لابلای مطبوعات حکومتی است.

«محمدرضا شریفی مقدم» دبیرکل خانه پرستار رژیم در جنگ باندی به رانت در وزارت بهداشت اعتراف کرد و گفت: «در حال حاضر که بحث کرونا پیش آمده بودجه وزارت بهداشت هنگفت‌تر از قبل هم شده است. اما به‌خاطر عدم شفافیت، رانت و فسادهای سیستماتیکی که در نظام سلامت وجود دارد، مشخص نیست این بودجه‌ها کجا و چگونه خرج می‌شود؟... این در حالی است بودجه وزارت بهداشت به هیچ عنوان شفاف نیست. مسئولان وزارت بهداشت، پرستاران را به‌عنوان ابزار و کارگرانی می‌دانند که آنها باید کار کنند تا جیب آقایان پر شود!. چرا باید پرستاران ایران بعد از تولید واکسن جان خودشان را از دست بدهند؟ امروزه در دنیا یک میلیارد و دویست میلیون واکسن تزریق کردند و ما هنوز در مرز یک میلیون هستیم. به عقیده من عامل مرگ تمام ۷۰هزار نفری که بر اثر کرونا فوت کردند، نمکی است» (روزنامه جهان صنعت۱۵ اردیبهشت۱۴۰۰).

عموم مردم ایران و به‌طور خاص کادر درمان در حالی در شرایط کرونا زیر فشار سنگین معیشتی هستند و حتی از تنگدستی دست به خودکشی می‌زنند که آخوندها و پاسدارن جنایتکار، حجم عظیمی از سرمایه مردم را غارت و یا صرف صدور تروریسم و سرکوب می‌کنند.

اما، دوران سوء‌استفاده سردمداران رژیم از کرونا برای حفظ حاکمیت ننگین ولایت فقیه به آخر رسیده است؛ و خامنه‌ای جنایت‌پیشه پاسخ ۴۳سال جنایت و به‌ویژه کشتار مردم در قتلگاه کرونا را به‌زودی از جانب جوانان شورشی و لشکر گرسنگان دریافت خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/252cd031-7b81-43fc-bf97-7aa24a950a07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات