728 x 90

پشت‌پرده جنگهای زرگری نظام! - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی روز چهارشنبه هفدهم دیماه، عرصهٔ برملا کردن ترفندهای رژیم در زمینه مسائل داخلی و خارجی هستند. همین‌طور در روزنامه‌های امروز مواردی از فاش‌گویی در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی دیده می‌شود که ناشی از بالا‌گرفتن بحران درونی نظام و تشدید جنگهای باندی است.

 

اعتراف به تعلل رژیم در خرید واکسن خارجی

مردم‌سالاری در مطلبی که به ماجرای ربودن کشتی کره‌ای توسط رژیم اختصاص داده، تعلل رژیم در خرید واکسن را به بهانه تحریم برملا کرده و به‌نقل از یک مقام وزارت‌خارجه کره جنوبی نوشته است: «ما برای این کار از وزارت خزانه‌داری آمریکا تأییدیه ویژه گرفته‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت هزینه از طریق تسهیلات کوواکس هستیم. اما ایران، هنوز تصمیمی نگرفته است».

«جرم بزرگ در هوای تهران»عنوان مطلب جوان از باند خامنه‌ای است که سیاست تعلل نظام برای مهار آلودگی هوا را به پای دولت روحانی گذاشته و نوشته است: «ویروس شاخداری که تلاش‌های زیادی برای محدود کردن مسیر انتقالش انجام شده با بی‌تدبیری مسئولان برای کاهش آلودگی هوا، راه تازه‌یی برای انتقال و شایع شدن پیدا کرده است؛ مسأله‌ای که اگر فکری برای آن نشود، حرکتی عقبگرد برای مقابله با شیوع کرونا را رقم خواهد زد».

 

پشت‌پرده جنگهای زرگری نظام!

گفته می‌شود این نوع فاش‌گویی‌هایی روزنامه‌ها، هر چند دست باندهای حاکم را رو می‌کند اما در واقع نوعی خودزنی نظام است. مثلا روزنامه مستقل به‌نقل اکبر اعلمی ریزشی باند خامنه‌ای در مورد مذاکره با آمریکا زیر عنوان: «سر و دست می‌شکنند»، نوشته: «اصول‌گرایان مشتاق مذاکره با آمریکا و رفع خصومت با این کشور هستند، مشروط بر این‌که این رویداد توسط آنها و به‌نام آنها تمام شود».

ایران ارگان دولت روحانی هم در مطلبی با عنوان «‌دروغ‌های برجامی و منافع ملی»هم اعتراف کرده که برخلاف ادعاهای باند دلواپسان، دولت روحانی صنعت هسته‌یی را از بین نبرده بود. و تلویحا اعتراف کرده که به مجامع جهانی دروغ می‌گفته است. این مطلب که به قلم فرجی راد از سفرای بازنشسته باند مغلوب است هم‌چنین گفته است که «زدن به برجام»توسط دلواپسان از روی منافع فردی بوده و نه ملی. این کارشناس حکومتی با اشاره به قیامها و اعتراض های سالهای اخیر به هر دو باند حاکم هشدار داده که «سابقه سه سال گذشته به‌روشنی نشان داده که جامعه ایران می‌تواند آبستن چه حوادث مخرب و خطرناکی باشد». از این مقدمه هم نتیجه گرفته نظام باید هر چه زودتر فکری برای رفع تحریم‌ها بکند.

آرمان از باند مغلوب هم در مطلبی با عنوان «فقدان یکپارچگی و مدیریت واحد» به قلم جاوید قربان اوغلو مقام سابق وزارت‌خارجه رژیم ضمن اشاره به مصوبات مجلس در مورد غنی‌سازی ۲۰درصدی و ربودن کشتی کره‌ای اذعان کرده است که این می‌تواند یک تقسیم کار بین قسمتهای مختلف حاکمیت باشد. این مقام سابق رژیم نوشته است «ممکن بتوان گفت این کارها بر اساس یک تقسیم وظایف است که قدرت چانه‌زنی ایران را در مذاکرات احتمالی بالا ببرد یا در مقابل کشورهایی که پولمان را بلوکه کرده‌اند بتوانیم امکان فشاری داشته باشیم».

 

انزوای اجتماعی در بن‌بست سرکوب و سانسور

 روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «گذار به سوی کشورداری ضرورت گریز ناپذیر»به قلم یک مقام حکومتی تحت عنوان «رئیس گروه آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور» نوشته است: «آن‌طور که از شواهد امر پیداست، همانند انتخابات اسفند ۱۳۹۸، بسیاری از مردم به سبب تکرر و تداوم ناکامی و ناامیدی از صندوق رأی برای ایجاد تغییر در کشور، در کمپین هشتگ من رأی نمی‌دهم، قرار دارند».

آفتاب یزد هم از دغدغه باندهای سرکوبگر نظام در آستانهٔ نمایش انتخابات خبر داده و نوشته است: «بعضی از نهاد‌های خارج از دولت در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با طرح «محتوای مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی»بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام را در دستور کار خود قرار داده‌اند».

شکست ترفندهای رژیم برای پاسخگویی به نیازهای مردمی هم موضوع مطلب طنز روزنامه جهان صنعت است با عنوان «بوی مازوت، بوی دود، بوی گند تدبیر»از جمله نوشته است: «این روزها بحث رونمایی از جدیدترین دوراهی بین بد و بدتر توسط عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست است؛ مردی که معتقد است مردم یا باید قطعی برق را تحمل کنند یا انتشار مازوت را. به عبارت دیگر مردم ایران اگر می‌خواهند بوی گند مازوت را که از بوی گند مدیریت هم بیشتر است استشمام نکنند باید قطعی برق را تحمل کنند. اگر هم می‌خواهند برق‌شان همیشه وصل باشد باید هم بوی گند مازوت را تحمل کنند و هم بوی گند تدبیر را».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6a5d038-9dbf-4e1e-b193-f3d1fac6eb94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات