728 x 90

چرا فساد در رژیم ولایت سیستماتیک است؟

تصویری از شرایط اقتصادی تحت حاکمیت آخوندها
تصویری از شرایط اقتصادی تحت حاکمیت آخوندها

در طول حاکمیت آخوندی تقریباً روزی نیست که پرونده‌یی از فساد، اختلاس و دزدی رو نشود. اعداد ارقام هم به واقع کهکشانی و نجومی است.

نمونه‌هایی از پرونده‌های دزدی طی سال‌های اخیر:

  • دزدی‌های ۳۰۰۰میلیارد تومانی خاوری
  • فساد دهها هزار میلیاردی در پرونده شاندیز مشهد
  • فساد نجومی در مؤسسات مالی و اعتباری
  • فساد میلیاردی بابک زنجانی است

در روزنامه حکومتی جمهوری به‌نقل از پالیزدار دبیر پیشین ستاد هماهنگی مبارزه با به‌اصطلاح مفاسد اقتصادی از یک دزدی ۲۳میلیارد دلاری پرده برداشته شد. (روزنامهٔ حکومتی جمهوری اسلامی ۴شهریور ۹۳:

دژپسند وزیر اقتصاد رژیم – مهر ۹۸: در ۱۸ماه گذشته ۶۱میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که از این میزان فقط ۲۷میلیارد دلار به کشور برگشته و ۳۴میلیارد دلار به‌کشور برنگشته! (منبع خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸)

کریمی قدوسی: با دستور کتبی روحانی به سیف رئیس وقت بانک مرکزی، ۳۶.۱ میلیارد دلار ارز خزانه در اختیار سه باند قاچاق ارز، کالا و مواد مخدر قرار گرفت و به سلیمانیه عراق رفت. (خبرگزاری حکومتی فارس ۱۳خرداد ۱۳۹۹)

سعید لیلاز از عناصر رژیم - آذر ماه ۹۷:

در ۱۰ماه گذشته ۳۰میلیارد دلار در شبکه بانکی گم شد. (منبع خبرگزاری ایلنا- ۸آذر ماه ۱۳۹۷)

یوسفیان ملا از اعضای سابق مجلس رژیم هم یک فقره گم‌شدن ۹میلیارد دلاری را افشا کرد.

‌روزنامهٔ حکومتی شرق نوشت: اختصاص ۲۰میلیارد دلار از منابع ارزی کشور به گروه‌های مختلفی که اصلاً وجود خارجی ندارند. منبع: روزنامه شرق ۱۱مرداد ۱۳۹۷

سعید نمکی وزیر بهداشت رژیم با اشاره به فساد سازمان‌یافته در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: «یک میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی رفته و هنوز دقیقاً معلوم نیست چه کسی برده است و چه چیزی آورده و به چه کسانی داده است» (سایت فرارو ۲۹تیرماه ۱۳۹۸).

از دیگر دزدی‌های این رژیم فروش کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ به‌اسم خصوصی‌سازی است.

برای نمونه شرکت‌های ماشین‌سازی تبریز، نیشکر هفت‌تپه، کشت و صنعت مغان، هپکوی اراک، آلومینیم المهدی و پالایشگاه کرمانشاه گوشه‌یی از به یغما بردن ثروتهای مردم ایران توسط حکومت آخوندی است.

دژپسند جلسه علنی مجلس ارتجاع ۱۸تیر۹۹:

«شرکت آلومینیم المهدی مجموعه‌یی به این بزرگی به ارزش ۴هزار میلیارد تومان که داده بودند به‌فردی که اهلیت نداشته به ۸۰۰میلیارد تومان آن هم ۵۰میلیارد تومان نقد و با اقساط چند ساله که ایشان اقساط را هم پرداخت نمی‌کردند» (رادیو فرهنگ مجلس ۱۸تیر۹۹).

یک نمونهٔ دیگر بالا کشیدن پالایشگاه کرمانشاه است: «شکور پور حسین شغلان: یک نمونه عرض می‌کنم قیمت کارشناسی شرکت پالایش نفت کرمانشاه حدود ۶۱۷میلیارد تومان بوده که با تصویب هیأت واگذاری کاهش ۷۰درصدی به‌مبلغ ۱۹۹میلیارد تومان واگذار شده ببینید قیمتها واقعاً فاحش هست اختلافش. . ». .

شرکت نیشکر هفت‌تپه بیش از ۲۳۰میلیون دلار ارزش داشته است اما این شرکت به قیمت ۲میلیون دلار واگذار شده است.

نمونهٔ دیگر شرکت هپکوی اراک از بزرگترین کارخانه‌های تولید ماشین‌آلات سنگین در خاورمیانه:

شبکه حکومتی افق ۶مهر۹۸ ـ سلیمی: «هپکو را زمانی که فقط ۲۸۰میلیارد جنس توی انبارش بوده من دانشجویی که کارشناس نیستم می‌فهمم ۲۸۰میلیارد فقط جنس محصول تو انبارش بوده اصلاً منهای زمینهایش منهای انبارهایش منهای برندش دادند ۷۰میلیارد تومان این قیمت‌گذاری را کی می‌کند؟». . «یک اتفاقات عجیب غریبی رخ داده شرکتی به عظمت هپکو طی شرایطی واگذار شده ۱۰میلیون تومان سال۹۶ کل شرکت»

مجتمع گوشت اردبیل سال۱۳۸۴ توسط رئیس سازمان خصوصی‌سازی به‌اسم شرکتی خریداری می‌شود که یک سال بعد از خرید این مجتمع ایجاد خواهد شد؛ یعنی خریدار و فروشنده یکی است، کارخانه‌ٔ رشت الکتریک هم به این شیوه بالا کشیده می‌شود. (خبرگزاری حکومتی تسنیم ۲۱ دیماه ۱۳۹۷)

با حساب سرانگشتی همین موارد را که جمع بزنیم می‌بینیم که صدها میلیارد دلار از سرمایه‌های‌ مردم ایران در این ۴۰سال توسط این رژیم به یغما رفته است، پولی که اگر درست بکار گرفته شده بود، قطعاً وضعیت تورم، بیکاری، گرانی، فقر و هزاران مشکل دیگر در ایران این‌چنین نمی‌شد و در فاجعهٔ کرونا زندگی مردم تأمین بود و نیاز نبود برای لقمه نانی به‌میدان مین کرونا بروند و جان و سلامتی‌شان به‌خطر بیفتد.

فساد نهادینه و سیستماتیک

خامنه‌ای مدعی است که فساد سیستماتیک نیست: «اما بعضی‌ها وقتی درباره‌ٔ فساد حرف می‌زنند، افراطی حرف می‌زنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف می‌زنند که گویا همه فاسدند، همه‌ٔ مدیران را و همه‌ٔ دستگاهها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند. این‌که شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است]. بعضی‌ها تعبیرات فرنگی هم به کار می‌برند: «فساد سیستمی»؛ نه آقا! آن کسی که فساد را سیستمی می‌بیند، در مغز خودش فساد هست»،

اما واقعیت این است که در این رژیم شخص ولی‌فقیه کسی است که تمام قدرت سیاسی و نظامی و قضایی در دست اوست، هیچ دیکتاتوری در جهان نیست که این میزان قدرت در دستش متمرکز شده باشد، تمرکز قدرت یعنی فساد، به این معنی که خامنه‌ای به هیچ‌کس پاسخگو نیست این عدم پاسخگویی یعنی اوج فساد و گسترش آن.

در این حاکمیت حتی کسی حق انتقاد به نهاد‌های زیر دست خامنه‌ای را ندارد چه رسد به خودش، از طرف دیگر ثروتی که خامنه‌ای از اموال و سرمایه‌های مردم ایران تصاحب کرده سر به فلک می‌زند و در هیچ جای جهان چنین غارتگری نمونه ندارد. اگر این اسمش فساد سیستماتیک نیست پس چیست؟

در هر ارگانی در هر سازمانی و اداره‌ای اگر اشکالی، خطایی و یا دزدی و اختلاسی پیش بیاید مقصر رئیس این ارگان است، اما خامنه‌ای مسئولیت هیچ چیزی را به عهده نمی‌گیرد.

این همه دزدی و جنایت قتل و کشتار در این رژیم رخ داده اما جمله‌ای از خامنه‌ای حتی در حد عذرخواهی شنیده نشده است، تازه به عکس همواره طلبکار است و با لحن بسیار مبهم جملاتی را می‌گوید که این کار باید بشود، مسؤلان این را بکنند، در حالی که خودش بالاترین مقام سیاسی و قدرت این رژیم است، به این وسیله می‌خواهد از خودش سلب مسئولیت کند، در حالی که قدرت دست اوست اما طوری وانمود می‌کند که انگار هیچ کاره است و تمام اینها برای فرار از پاسخگویی است.در نتیجه این میزان تمرکز قدرت یعنی اوج فساد.

برای اثبات فساد سیستماتیک راه دیگری هم وجود دارد. یکی از روش‌های استدلال در ریاضی و منطق، استقراء است، به این معنی که از جزء به کل می‌رسیم. پرونده‌های فساد بسیار زیاد است، آن‌قدر هم متنوع و پیچیده است که در جهان نمونه است، از دزدی مستقیم تا دزدی به اسم خصوصی سازی، تا دزدی دولتی به اسم چاپ نقدینگی، تا بالا کشیدن ارز و دلار با رانت‌های عجیب و غریب،

این میزان سلطان در اقتصاد ایران، از سلطان ارز و سکه و خانه و ماشین و خودرو گرفته تا سلطان پوشک و حبوبات و قیر و ... که همگی زالو‌های خونخوار وابسته به حاکمیت هستند.

گسترهٔ این دزدی‌ها در تمام ایران و در تمام نهادها و ارگانهای دولتی است، به‌لحاظ زمانی هم از روز اول حاکمیت خمینی پایه این دزدی‌ها ریخته شده است.

بنابراین پرونده فسادها بسیار گسترده است. در نتیجه امکان ندارد که اجزای یک مجموعهٔ بزرگ همه خراب و فاسد باشند اما آن مجموعه خودش سالم باشد، درست مانند این است که یک اتومبیل تمام قطعاتش از سال‌ها قبل خراب و شکسته و از دور خارج باشد و بعد بگوییم اتومبیل سالم است، این تناقض است و امکان ندارد در نتیجه به‌راحتی می‌توان نتیجه گرفت که دزدی‌ها در این رژیم کار یکسری نفرات فاسد نیست، بلکه محیط یعنی نظام و خشت خشت آن کاملاً فاسد و آلوده است.

تعریف فساد سیستماتیک:

بانک جهانی در گزارش توسعه سال۲۰۱۷ فساد سیستماتیک را استفاده خصوصی از منابع عمومی تعریف کرده و در تشریح مشخصات فساد سیستماتیک به موارد زیر اشاره کرده است:

  • انحصاری بودن قدرت مرکزی- در این معیار یعنی تمرکز قدرت هیچ دیکتاتوری به گرد پای خامنه‌ای نمی‌رسد و این دلیلی است برای این‌که خامنه‌ای و حکومتش فاسد‌ترین حکومت دنیاست.
  • دسترسی انحصاری بر ثروت عمومی- در این معیار هم خامنه‌ای با فاصلهٔ سال نوری از بقیه حکام غارتگرتر است، روزنامهٔ مستقل از قول بهزاد نبوی نوشت که ۶۰درصد سرمایهٔ کشور دست خامنه‌ای است، که ارزش امروزی آن هزار میلیارد دلار است. پس در این معیار هم حرفی باقی نمی‌ماند که خامنه‌ای چقدر فاسد است.
  • امکان ارجحیت دادن اراده شخصی بر قانون یا حاکمیت قانون- خامنه‌ای نه تنها خودش بلکه نهادهای زیردستش به هیچ‌کس پاسخگو نیستند، یعنی خامنه‌ای فراتر از قانون است نه تنها فراتر از قانون بلکه هر جا که لازم ببیند با حکم حکومتی قانون ساختهٔ دستگاههای خودش را هم منتفی می‌کند.
  • نبود رقابت سالم و آزاد در بازار- به‌دلیل نبود بخش خصوصی در ایران و قبضه اقتصاد توسط کارتل‌های عظیم سپاه پاسداران هیچ‌کس توان رقابت با آنها را ندارد در نتیجه بازار انحصاراً در اختیار سپاه و عناصر رژیم است و این یعنی فساد.
  • داشتن امتیاز خاص در بهره‌برداری از منابع- در این رژیم انواع و اقسام رانتها و امتیازها وجود دارد که مختص باندها و عناصر رژیم است و این یعنی ایجاد فساد سیستماتیک
  • بهره‌برداری از منابع از طریق روابط سیاسی – اقتصاد ایران مانند سفره‌ای است که بین مافیای قدرت این رژیم تقسیم شده است، و هر باند رژیم بخشی از اقتصاد را اشغال کرده است، و اصولاً به کسی که در حاکمیت یا وابسته به آن نباشد فرصتی داده نمی‌شود.
  • حمایت سیاسی برای داشتن شغل و پست
  • نقض قوانین با استفاده از قدرت سیاسی
  • نبود عدالت اجتماعی در پروسه قانون‌گذاری
  • پایین بودن هزینه فساد در نظام اداری

در موارد بالا هم می‌توان دید که رژیم آخوندی الگو و سمبل فساد در جهان است.

شگردها و ترفندهای چپاولگری:

در این حاکمیت با انواع و اقسام شگرد‌ها و ترفند‌ها چپاول‌گری انجام می‌شود،

از بالا کشیدن ثروتهای عمومی تا تصاحب شرکتها و کارخانه‌های دولتی تا روش‌های پیچیده نظیر بکارگیری مؤسسات مالی و اعتباری تا انواع شرکت‌های لیزینگ تا شرکت‌های هرمی.

از دیگر روش‌های چپاول سیستماتیک آخوندها از جیب و سفرهٔ مردم چاپ پول است که به اسم استقراض از بانک مرکزی با دست باز پول چاپ می‌کنند این امر خودش را در گرانی و تورم نشان می‌ده و در واقع از سفرهٔ مردم دزدیده می‌شود.

دادن رانت‌های ویژه به ایادی خودشون از رانت‌های اطلاعاتی تا اقتصادی روش دیگر غارتگری است

روش دیگر قرداد‌های خیانت‌باری است که سرمایه‌های کشور را بر باد داده است، به‌عنوان نمونه قرارداد کرسنت یکی از این قراردادها بود که در داخل رژیم به اسم ترکمانچای از آن یاد شد، رحیمی رئیس وقت دیوان محاسبات رژیم که بعداً معاون احمدی‌نژاد شد، در بهمن‌ماه ۱۳۸۴ اعلام کرد که قرارداد کرسنت خیانت است و ۲۰میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرده است. عده‌یی با ۱۲۰میلیون دلار رشوه این کار را انجام دادند. البته دلال اصلی این معاملهٔ خیانت‌بار مهدی‌هاشمی پسر رفسنجانی بود.

یا کارهایی که در صادرات پتروشیمی انجام دادند و به گفتهٔ خودشان جعبه سیاه پتروشیمی ۷.۵ میلیارد دلار را حیف و میل کرده یعنی بالا کشیده است.

بالا کشیدن شرکتها به اسم خصوصی‌سازی ار روش‌های دزدی در این رژیم است که این هم خودش انواع و اقسام شیوه‌ها را دارد.

«شرکت هواپیمایی ایران ایرتور» از شرکتهایی است که به اسم خصوصی‌سازی بالا کشیده شده است، این شرکت به قیمت ناچیز ۳۴میلیارد تومان واگذار شده است.

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور دارای ۸فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس به ارزش هزار میلیارد تومان است، هم‌چنین برند این شرکت بیش از ۵۰۰میلیارد تومان ارزش دارد، ساختمانها و اموال غیرمنقول این شرکت هم صدها میلیارد تومان است. یک قلم ساختمان دفتر مرکزی این شرکت ۲۵۰میلیارد تومان ارزش دارد. یعنی مجموعه‌یی که نزدیک به ۲۰۰۰میلیارد تومان ارزش دارد به قیمت ۳۴میلیارد تومان به فروش رفته است.

احمد علیرضابیگی نماینده دورهٔ قبلی مجلس رژیم فاش کرد که به اسم خصوصی‌سازی کارخانهٔ ماشین‌سازی تبریز که ۱۰هزار میلیارد تومان ارزش داشته است، به ۷۰میلیارد تومان به یک بی‌سواد فروخته شده است. یعنی ۱۴۲برابر زیر قیمت. (خبرگزاری تسنیم ۲۱دی ۱۳۹۷)

سایت حکومتی تابناک هم گزارش داد که شرکت کشت و صنعت مغان «بزرگترین بنگاه اقتصادی خاورمیانه که حاصلخیزترین و مرغوب‌ترین زمین و اراضی» را دارد «در سال۹۵، ۲۷۰۰میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود اما هفته گذشته (منظور مرداد ۹۷ می‌باشد) با تنزل یک‌هزار میلیاردی به قیمت یک‌هزار و ۷۰۰میلیارد تومان فروخته شد»! (سایت حکومتی تابناک ۶مرداد ۱۳۹۷)

کشت و صنعت مغان با ۶۳۰۰۰هکتار وسعت، شامل باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه قند، کارخانه لبنیات، کارخانه فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر است. خبرگزاری حکومتی تسنیم در این خصوص نوشت: «زمین شرکت کشت و صنعت مغان از قرار هر مترمربعی ۲۸۰۰تومان یعنی کمتر از قیمت ۲بسته پفک نمکی ۱۰۰گرمی به‌فروش رفته است! (خبرگزاری حکومتی تسنیم ۱۴مرداد ۱۳۹۷)

قابل توجه این‌که خریدار و فروشنده کشت و صنعت مغان یک نفر بوده آن هم رئیس وقت سازمان خصوصی‌سازی رژیم است.

تخمین میزان فساد و دزدی رژیم

در این خصوص آمار دادن کار بسیار سختی است، چون ابعاد دزدی‌ها بسیار زیاد است، اما حرفهای علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی در پاسخ به این سؤال کمک کننده است

سایت حکومتی اقتصاد نیوز از قول علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی نوشت: «طبق برآورد های صورت گرفته اگر رقم فسادها را به جمعیت کشور تقسیم کنیم برای هر ایرانی ماهانه یکصد هزار تومان قابل پرداخت است». . (سایت حکومتی اقتصاد نیوز ۱۷آذر ۱۳۹۷)

در سال۹۷ معدل قیمت دلار تقریباً ۹هزار تومان بود که اگر همین عدد این مهرهٔ رژیم را مبنا بگیریم، ماهانه ۹۱۵میلیون دلار و سالانه نزدیک به ۱۱میلیارد دلار از سرمایه‌های این مردم به یغما رفته و نابود شده است.

سایت حکومتی دارایان از قول یک اقتصاددان رژیم به نام فرشاد مؤمنی، بخشی از دزدی‌ها و غارتگریها در این رژیم را برملا کرد و نوشت: «با مقایسه آمار گمرکات ایران با طرف‌های تجاری خارجی متوجه شدیم، فقط در دهه۸۰ یعنی بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ تقریباً ۱۲۷میلیارد دلار تفاوت آماری وجود داشت. ببینید چه منافع برای مافیا داشته است». (سایت حکومتی دارایان ۵مهر ۱۳۹۸)

ظریف هم به یک فقره دزدی کلان اشاره کرد و گفت، ما در واقع ۳۵میلیارد دلار در اختیار کسانی قرار دادیم که معلوم نیست این پول کجا رفته است.

با حساب سرانگشتی می‌بینیم که صدها میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم به یغما رفته است در حالی‌که در حال حاضر بسیاری از مردم برای لقمه نانی درمانده‌اند.

بیت خامنه‌ای منشاء دزدیها

نگاهی به ثروتهای خامنه‌ای اثباتگر این است که خامنه‌ای بالاترین دزد و مفسد در این رژیم است، بسیاری از شرکت‌های بزرگ را سپاه به اسم خصوصی‌سازی بالا کشیده است.

خامنه‌ای در اول خرداد۱۳۸۴ در ابلاغیه‌ای سیاست‌های کلی اصل ۴۴را تعیین کرد

در این ابلاغیه دولت موظف شد که تا پایان برنامهٔ چهارم یعنی تا سال۱۳۸۸، ۸۰درصد فعالیت‌های اقتصادی خود را به بخش‌های تعاونی و خصوصی و عمومی غیردولتی واگذار کند،

این واگذاریها شامل حوزه‌های زیر است:

معادن بزرگ، صنایع بزرگ و مادر (از جمله بخش پایین دستی نفت و گاز)، بازرگانی خارجی، بانکداری، بیمه، تأمین نیرو، پست، راه و راه‌آهن، هواپیمایی و کشتیرانی

خصوصی‌سازی هم یعنی بالا کشیده شدن این شرکتها توسط سپاه پاسداران.

بعد از این واگذاریها آرایش جدید بنگاههای اقتصادی ایران شکل گرفت که عمدتاً در قطب‌های ۱۴ گانه زیر سازمان‌یافتند:

یک ـ «ستاد اجرایی فرمان خمینی»

دو ـ بنیاد مستضعفان

سه ـ آستان قدس رضوی

چهار ـ بنیاد شهید

پنج ـ کمیته امداد

شش ـ بنیاد تعاونی سپاه پاسداران

هفت ـ قرارگاه خاتم‌الانبیا

هشت ـ بنیاد تعاونی بسیج

نه ـ شرکت سرمایه‌گذاری غدیر

ده ـ سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح

یازده ـ قرارگاه خاتم‌الاوصیا

دوازده ـ بنیاد تعاون نیروی انتظامی

سیزده ـ بنیاد تعاون ارتش

چهارده ـ بنیاد تعاون ستاد کل نیروهای مسلح

این قطب‌های اقتصادی هر کدام صاحب صد‌ها و هزاران شرکت و کارخانه و هلدینگ و هزاران میلیارد تومان سرمایه هستند، «شرکت ارتباطات سیار» یکی از هزاران شرکت زیر مجموعهٔ بنیاد تعاون سپاه پاسداران است. به‌گفته مسعود مهردادی مغز متفکر فعالیت‌های تجاری و مالی سپاه پاسداران، در سال۹۱ این شرکت از محل فروش سیم کارت و شارژ تلفن و… هشت هزار میلیارد تومان سود برده است. به قیمت دلار آن روز یعنی ۲۶۰۰تومان این شرکت ۳میلیارد و ۱۰۰میلیون دلار در‌آمد داشته است،

شرکتهایی که خامنه‌ای در چنگال خود دارد در این حد و اندازه هستند، تازه این شرکت بخشی از شرکت تعاونی سپاه است که تعاونی سپاه یکی از قطب‌های اقتصادی خامنه ای است.

این میزان دزدی و چپاول کجا صرف می‌شود؟

ساختار و پایه‌های حاکمیت ولایت فقیه بر سرکوب داخلی و جنگ‌افروزی و تروریسم خارجی استوار است، در نتیجه خامنه‌ای برای حفظ نیروهای سرکوبش دست آنها را در غارت و چپاول باز گذاشته است. بخشی از این چپاول‌گریها صرف زندگی شخصی اینها می‌شود، مثل ویلاهای چند صد میلیاردی در باستی‌هیلزها، یا ماشینهای لاکچری و یا خانه‌ها و املاک در کشورهای دیگر و حساب‌های بانکی آنها.

در این رژیم سرکوب و چپاولگری دو روی یک سکه است، رژیم سرکوب می‌کند که غارت کند و غارت می‌کند که سرکوب کند.

بخش دیگری از این دزدی‌ها صرف تروریسم و جنگ‌افروزی در منطقه و جهان می‌شود. رژیم سالانه میلیاردها دلار به سوریه و حزب‌الشیطان و گروه‌های دست‌سازش در منطقه پرداخت می‌کند. شما رد یا اثری از این پول‌ها در بودجهٔ رژیم پیدا نمی‌کنید، بلکه تماماً از ثروتهایی که خامنه‌ای تصاحب کرده تأمین می‌شود.

یک نمونه فلاحت‌پیشه اعتراف کرد که رژیم ۳۰میلیارد دلار به بشار اسد داده است.

شروع چپاولگری از چه زمانی بوده است؟

از همان روز اولی که خمینی چماق را دست چماقدارانش داد، دست مهره‌ها و کارگزارنش را هم در غارت و چپاول باز گذاشت، باندهای مرتجع رژیم مثل همین باند فاشیستی مؤتلفه ثروتهای مردم را به اسم این‌که متعلق به طاغوت است بالا کشیدند. در یک نمونه از دزدی‌ها، بنیاد مستضعفان و سازمان اقتصاد اسلامی که توسط بهشتی و رفسنجانی و احمد خمینی پایه‌گذاری شده بود ۲۰میلیارد تومان را به تاراج بردند، این میزان پول در آن زمان نزدیک به ۳میلیارد دلار بود، این از اولین نمونه‌هاست.

-شروع چپاولگری روزنامه

اگر جنگ ضدمیهنی را پارامتری در نظر بگیریم که به طولانی شدن عمر خمینی کمک کرد، بالاترین خیانت و غارتگری خمینی بر باد دادن هزار میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم است، که نتیجهٔ آن ویران شدن کشور و نابودی زندگی مردم بود.

معنای دستگیریهای مهره‌های بالای رژیم چیست؟

اولاً همین که تمامی سران رژیم یکی از اقوام و نزدیکانشان پرونده فساد دارد، اثبات این موضوع است که فساد در این رژیم سیستماتیک است.

اما این به‌اصطلاح مبارزه با فساد در واقع ناشی از جنگهای باندی در درون رژیم است و بیشتر انگیزهٔ سیاسی پشت آن است که باندی را حذف یا محدود کنند.

اما در عمل هم تجربه نشان داده است که در این پرونده‌ها یک عنصر دون پایه را اعدام می‌کنند تا دزد اصلی را در ببرند. در قضیه خانوادهٔ رفیق دوست یک فلک‌زده به اسم فاضل خداداد را اعدام کردند، در قضیه دزدی ۳۰۰۰ میلیاردی مه آفرید خسروی را اعدام کردند که یک مهرهٔ دست چندم بود. در قضیه سلطان سکه هم همین ماجرا بود. این کارها و ژست‌های رژیم که از قبل هم بوده در واقع پاسخی است به فشار افکار عمومی و تلاشی برای خلاصی از فشار مردم، که البته هرگز مردم این بازی‌ها را به پشیزی نخریدند.

هدف رژیم از محاکمه طبری از مقامات بالای قضاییه چیست؟

این محاکمه و محاکمه‌هایی از این دست قطعاً ضررهایی برای رژیم دارد، اما فساد آن چنان سر تا پای رژیم را گرفته که قابل پوشاندن نیست، این میزان دزدی و شکاف عمیق طبقاتی که ایجاد شده، برای رژیم بسیار خطرناک است و رژیم قیام گرسنگان را پیش‌بینی می‌کند، چنان‌چه مستمر تکرار می‌کنند که اعتماد مردم به حاکمیت از بین رفته است. این ترجمه قیامی است که در تقدیر است.

رژیم در این توهم است که با این بازیهای فساد می‌تواند از قیام مردم فرار کند، اما در شرایطی که مردم نان هم برای خوردن ندارند، به‌قول روحانی نزدیک به ۶۰میلیون ایرانی به نان شب محتاجند، این بازی‌ها خیلی دردی از خامنه‌ای دوا نخواهد کرد.

واقعیت این است که درست است که رژیم هر روز و هر لحظه دست به دزدی و چپاول‌زده اما این فساد یک مابازاء هم در جامعه دارد، اختلاف طبقاتی سنگین و وحشتناک که باعث انباشت و تراکم خشمی از کارگران و مردم ایران شده که رژیم دیگر نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. بازیهای مبارزه با فساد هم برای پاسخ به این فشار است.

رژیم نمی‌تواند الی‌غیر‌النهایه به دزدی و سرکوب ادامه بدهد، چون جامعه در وضعیت انقلابی و جوشان است، از طرفی یک نیروی سازمان‌یافته انقلابی هم هست که در این شرایط با هسته‌های انقلابیش با کانون‌های شورشی‌اش در جامعه حضور دارد. در نتیجه این طور نیست که فساد و سرکوب در یک دور و کوری ادامه پیدا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed7a2f99-8c64-4f17-bbc0-e6b1be5fa51e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات