728 x 90

یک معاملهٔ شرم‌آور و وظیفهٔ فوری و مبرم ما

معامله ننگین
معامله ننگین

ایران دادخواه، فراخوان به فوریت وظیفهٔ مبرم ملی و انسانی می‌دهد.

نخستین تصوری که با تصویب احتمالیِ لایحه در پارلمان بلژیک برای تحویل دادن مغز متفکر ترور و مرگ به حاکمان تروریست‌پیشهٔ ایران به ذهن متبادر می‌شود، این است که با این لایحه، جهان ناامن‌تر خواهد شد و انسانیت و عدالت، بی‌پناه‌تر.

تصمیم برای ارائهٔ این لایحه به پارلمان بلژیک، آغاز آزمایش مماشات با دیکتاتوری ملایان نیست، بلکه در انتهای بسا تجارب تلخ و خونین در طی بیش از ۳دهه است. در این ۳دهه، جهان تجربه کرد که هر چه امتیاز سیاسی و اقتصادی به حکومت ملایان داد، توسعهٔ تروریسم و گروگان‌گیری گسترش یافت. دامنهٔ این گسترش به‌جایی رسید که دیگر اسدالله اسدی، دیپلمات رسمی این رژیم، وارد گود شد تا مستقیماً دست به کشتار و قتل‌عام بزند.

 

۴۳سال عمر نظام ملایان، باید به‌اندازهٔ کافی به جهان آموخته باشد که به‌خاطر منافع سیاسی و اقتصادی، چشم بستن به نقض حقوق‌بشر و ماشین تروریسم جهانیِ این رژیم، معنی‌اش جز تسلیم شدن به باجگیریِ خودکامه‌یی نیست که ترور و گروگانگیری، ابزار چانه‌زنی و معامله‌اش در مذاکرات با دولت‌های غربی است.

این چانه‌زنی و معامله می‌خواهد در مقابل ناامن کردن جهان و شکست عدالت، تمکین کند. این فرضیه را هم با این طنز شرم‌آور تبیین می‌کند که قاتلان و تروریست‌ها بهتر است مدت محکومیت‌شان را در کشور خودشان در لوای رأفت و عطوفت پدرخواندهٔ تروریست‌شان بگذرانند!

 

اما این فقط یک روی واقعیت تلخ مماشات با ملایان تروریست است. همان‌گونه که با پایداری، افشاگری و روشنگری در ایران و کوی‌به‌کوی جهان، افرادی مثل اسدالله اسدی و دیگر تروریست‌های هم‌کیش او به‌دام افتادند،

همان‌گونه که بر اثر تسلسل دادخواهی‌ها در ایران و جهان، وجدان بیدار بشریت به حمایت از پایداری و قیام و مبارزه در مقابل حاکمیت ملایان برخاست،

اکنون نیز باید در مبارزه و روشنگری پیرامون لایحه‌ٔ معامله‌ٔ دولت بلژیک با ملایان، تمام تلاش‌ها صورت گیرد تا این زدوبند کثیف به شکست بیانجامد. شرکت در این روشنگری، علاوه بر ضرورت یک مسئولیت ملی و انسانی، بخشی از جنبش سراسری دادخواهی است که حقانیت و اصالت آن به‌وسعت جغرافیای ایران مهر خورده است.

 

این معامله که قرار است از طریق ارائهٔ یک لایحه به پارلمان بلژیک صورت پذیرد، دامنه‌اش همهٔ ایرانیان را دربرمی‌گیرد. این تصور که هدف تروریسم دولتیِ ملایان، گردهمایی مقاومت ایران بوده است و تبعات و نتایج این لایحه شامل بقیهٔ ایرانیان نمی‌شود، تصوری کاملاً بیهوده خام‌خیالانه است؛ چرا که نخستین اثر تصویب این لایحه و اجرایی شدن آن، دورخیز برداشتن ماشین ترور ملایان علیه مخالفان‌شان در خارج کشور و احساس امنیت داشتن نسبت به گسترش تروریسم و گروگان‌گیری و باج‌خواهی خواهد بود. از این‌رو افشاگری و روشنگری برای جلوگیری از تصویب این لایحه در پارلمان بلژیک، وظیفه‌یی صددرصد ملی، میهنی، انسانی، عمومی، اجتماعی و فوری است. این دادخواهی سراسریِ ایران‌زمین است که فراخوان به این فوریت می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50144a61-778b-4c46-8215-b114d18f3a0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات