728 x 90

حکایت «سرباز ولایت و کباب بابک»

آخوندروحانی و آملی لاریجانی
آخوندروحانی و آملی لاریجانی
اگر کلمه «بابک» را از آخر به اول یعنی سر و ته بخوانیم، می‌شود: «کباب».

تیتر بالا چکیده جنگ و جدال دو گرگ سرقوه نظام آخوندی یعنی آخوند حسن روحانی و آخوند صادق لاریجانی بر سر پولها (و کباب) سرباز ولایت «بابک زنجانی» است، که این روزها در صدر اخبار نخست رسانه‌های رژیم قرار دارد.

از یک‌سو آخوند لاریجانی سرکرده قوه قضاییه می‌خواهد این آدم را سروته و سربه‌نیست و خلاصه اعدام کند تا به تنهایی همة پولها (و کباب) سرباز ولایت را بالا بکشد؛ از آنطرف قوه مجریه و دولت آخوند حسن روحانی هم مدعی است که بابک زنجانی و پولها و (کبابهایش) به او تعلق دارد.

اینک با این توضیح که جملات زیر عین حرفها و گفته‌های سرقوه‌های نظام (یا سرگرگ‌‌های نظام) است و فقط داخل کروشه‌ها جهت وضوح بیشتر، از ما می‌باشد، توجه شما را به این نمایشنامة جالب و دیدنی جلب می‌کنیم:
-آخوند حسن روحانی: حالا یک فردی اعدام شود، خیلی خب اعدام شد. اما پول چی شد؟ پولی که در اختیار این آقا بود چی شد و کجا رفت؟

-آخوند صادق لاریجانی: می فرمایند که قوه قضاییه حکم اعدام داده است، پس پولها چه می‌شود؟ اتفاقاً این نکته اصلی ماست و ما ابتدایی‌ترین هدفمان این است.

-آخوند حسن روحانی: قوه قضاییه در این زمینه مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارد و باید پاسخگو باشد.

-آخوند صادق لاریجانی: در پرونده بابک زنجانی جای شاکی و مشتکی عنه] کسی که از او شکایت شده [عوض شده و دولت و وزارت امور خارجه باید پاسخگو باشند.

-آخوند حسن روحانی: در نظام جمهوری اسلامی مسأله نظارت و بازرسی اهمیت ویژه‌یی دارد. اساساً هر گونه اختیار و قدرت در یک نظام اگر توأم با نوعی بازرسی و نظارت نباشد احتمال انحراف و فساد در آن بسیار زیاد خواهد بود.

-آخوند صادق لاریجانی: ما هیچ چیز مخفی نداریم. حالا می‌فرمایید پشت پرده‌ها را دنبال کنیم؛ حرفی نداریم؛ تمام کسانی‌که ایشان] بابک زنجانی [در همین رابطه گفته است احضار می‌کنیم و اگر لازم شد بازداشت می‌کنیم تا معلوم شود قضیه چه بوده است.

- آخوند حسن روحانی: بنده از آغاز این پرونده پیشنهاد کردم این فرد به جای این‌که مستقیم در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد، در اختیار وزارت اطلاعات قرار بگیرد تا اطلاعات این موضوع کاملاً آشکار شود و پرونده پخته شود بعد در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد. ] حسن روحانی پخته را خیلی غلیظ تلفظ و ادا می‌کند. مانند «کباب پخته» [

- آخوند صادق لاریجانی: مکشوف شد که موانعی سر این کار است و این موانع هم از ناحیه قوه قضاییه نبوده است. الآن هم نمی‌توانم باز کنم که این موانع چه بوده است؛ موانع و مشکلاتی در درون و در وزارتخانه‌ها و نیروهای امنیتی است که در جای خودش توضیح داده خواهد شد.

-آخوند حسن روحانی: مگر یک نفر خودش به تنهایی می‌تواند 3 میلیارد دلار به جیب بزند. به کجا وصل بوده؟ چه کسانی به او کمک کردند؟ شریک‌ها چه کسانی بودند؟ در چه رده‌هایی بودند؟

- آخوند صادق لاریجانی: بابک زنجانی گفته که میلیاردها تومان به انتخابات رئیس‌جمهور کمک کرده. اما مسأله بسیار مهمتر آن پولهایی است که به‌صورت ارز به او داده شده که از طریق بانک مرکزی و بانکهای خارجی بوده. رد پول‌های داده شد به آسانی در اختیار بانک مرکزی و وزارت‌خارجه است؛ این به قوه قضاییه ربطی ندارد.

-آخوند حسن روحانی: در پرونده بابک زنجانی و همکارانش که حدود ٧/٢میلیارد دلار از بیت‌المال به یغما رفته و اکنون با سود متعلقه به بیش از ۵/٣میلیارد دلار رسیده است. این حجم عظیم پول الآن کجاست؟

- آخوند صادق لاریجانی: ما اتفاقاً دنبال شفافیت هستیم که پولها کجا هزینه شده است؟ اتفاقاً ما هم دنبال همین هستیم که معلوم شود که پولها کجا خرج شده است؟ پول‌های نهاد ریاست‌جمهوری کجا خرج می‌شود؟

-آخوند حسن روحانی: با فرافکنی و بی‌تدبیری، منافع مردم حراست نمی‌شود و هر دستگاه باید در حیطه اختیارات و وظایف خود عمل کند و باید پاسخگو باشد.

آخوند صادق لاریجانی: ما از ابتدا گفتیم وزارت‌خارجه باید پای کار باشد و این‌که به قوه قضاییه ربطی ندارد. شما مرتب با هم گفتگو می‌کنید؛ سر سفره، شام میل می‌فرمایید؛ این مطلب را حل کنید که این پولهایی که بانک مرکزی داده است، چه کرده‌اند؟ این آسانترین کار است.
-آخوند حسن روحانی: از آغاز کار دولت، وزارت نفت شاکی و پیگیر وصول این مطالبات بوده و وزارت اطلاعات پرونده را دنبال کرده‌ است. موضع دولت همواره این بوده‌است که برای تکمیل پرونده رسیدگی، باید متهم در اختیار وزارت اطلاعات قرار می‌گرفت.

آخوند صادق لاریجانی: اصلاً دولت، وزارت نفت و وزارت اطلاعات پیگیر پرونده بابک زنجانی بودند.

-آخوند حسن روحانی: بالاخره سرنوشت پولهای پرونده بابک زنجانی چی شد؟

- آخوند صادق لاریجانی: پول‌های نهاد ریاست‌جمهوری کجا خرج میشه؟

] نیروهای کمکی وارد صحنه می‌شوند [
- علی اکبر ترکان، مشاور آخوند حسن روحانی: کمک بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری کذب محض است.

- آخوند محسنی ‌اژه‌ای: نباید به اسم شفافیت فریبکاری کرد. آیا دولت همه قراردادها را به‌صورت شفاف مطرح می‌کند؟ قطعاً نه. بیان کردن دخل و خرج‌ها شرط نمی‌خواهد، بیایید بگویید برای انتخابات چقدر هزینه کرده‌ایم و این هزینه‌ها از کجا تأمین شده است.

-آخوند حسن روحانی: چرا عده‌یی در کشور حاشیه امنیتی دارند. چرا برخی خبرگزاریها و روزنامه‌ها سایتها حاشیه امنیتی دارند، هرچه بنویسند و هرچه بگویند هرچه فحاشی کنند و هرچه تهمت بزنند، تشویق هم می‌شوند. این حاشیه امنیتی از کجا آمده؟

- آخوند صادق لاریجانی: متأسفانه مد شده است به هر کسی که از کنار قوه قضاییه رد می‌شود لگدی می‌زنند و به جای این‌که از این همه خدمت قوه قضاییه تقدیر کنند، حرفهای تبلیغاتی می‌زنند

- آخوند حسن روحانی در توئیتر خود: «دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند و در مقابل انتظارست قوه_قضاییه نیز همه حسابهای خود را روشن نماید.»

-آخوند محسنی‌اژه‌ای: حسابهای قوه قضاییه کاملاً شفاف است. اما اعلام دخل ‌و خرج‌ها که شرط‌گذاشتن نمی‌خواهد. بگویید برای انتخابات چقدر هزینه‌ کردید. خب چرا نمی‌کنید؟ چه کسی جلوی شما را گرفته است.

- علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس رژیم: «مشکل اصلی قوه قضاییه این است که خود را به هیچ کس پاسخگو نمی‌داند و اساساً شأن خود را اجل از پاسخگویی می‌داند».

- آخوند منتظری دادستان کل ارتجاع: «در رسانه‌های عمومی، سایت‌ها، شبکه‌ها و جاهای مختلف و حتی تریبون مجلس تهاجم عجیبی به قوه قضاییه می‌شود. دشمن در پشت سنگرها نشسته و لوله تانک، موشک و سلاحهای کشنده‌اش را متوجه قلب قوه قضاییه کرده.»

- آخوند منتظری، دادستان کل رژیم: «قوه قضاییه یک بودجه مصوب دارد. بخش دوم وجوهی است که اخیراً روی آنها مانور داده می‌شود که آن هم با اذن مقام رهبری بوده است، اما چون حساب دولتی نیست، دولت نمی‌تواند آن را حساب‌کشی کند.»

- محمداسماعیل سعیدی نماینده مجلس ارتجاع: «بیش از 40نفر از نمایندگان در تذکری کتبی به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی به اتهامات برادر ایشان، حسین فریدون شدند.»

- آخوند حسن روحانی: «برخی به‌خاطر مسائل جناحی فحاشی و توهین و افترا را می‌بینند. اینها یعنی گناه، از گناه خوشحال می‌شوند؛ سقوط اخلاقی زمانی است که کسی از گناه خوشحال شود.»

- مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس ارتجاع: «چرا مسئولان می‌خواهند اختلاف‌های‌شان را از تریبون حل کنند؟ یک جا بنشینید و اختلافات‌تان را حل کنید.»

- علی لاریجانی، رئیس مجلس ارتجاع، با خنده: «لابد پیشنهاد شما این است که سران قوا را در یک اتاق کنند، بلکه مسأله حل شود.»

کواکبیان: «بله بله، اگر اینطور باشد درست است.»
-علی مطهری: «فضای محیطی صحن علنی مجلس شبیه پارک لاله شده است…».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4115390-01b8-4600-a748-bb672ce11957"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات