728 x 90

تعطیلی ستاد به‌اصطلاح مبارزه با مفاسد اقتصادی!

ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی
ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی
یکی از اعضای مجلس ارتجاع به نام حسین شکرپور حدود 10روز قبل خاطره‌ای از مسافرتش به چین تعریف کرده مبنی بر این‌که در آنجا وقتی در مورد دادسرای انتظامی قضات صحبت کرده بودند، چینیها متوجه نمی‌شوند. این نماینده اضافه می‌کند: ”در پکن به ما خندیدند و گفتند مگه شما چه کسانی را به‌عنوان قاضی انتخاب کردید که اینها تخلف بکنند؟“.

واقعیت این است که داستان آی دزد آی دزد ارگانهای رژیم به چین هم رسیده است.

بر همین سیاق، رژیم یک ارگانی دارد به اسم ستاد به‌اصطلاح مبارزه با مفاسد اقتصادی که حدود 4هفته است که تعطیل است و البته قبلاً هم جلسات آن منظم تشکیل نمی‌شد.

به‌راستی اساساً این ستاد ازچه زمانی و برای چه هدفی به‌وجود آمد؟ آیا واقعاً در حاکمیت آخوندی ارگانیست که کارش رسیدگی به مفاسد اقتصادی است و تابه‌حال چه کارنامه‌ای طی این سالیان داشته است؟

در اقتصاد ایران قبل از اینکه خود اقتصاد و پیشرفت آن موضوع بحث باشد، فساد حول و حوش آن مسأله اصلی است یعنی رژیم پذیرفته که آن‌قدر فساد بالاست که خامنه‌ای برای این‌که رقبا سرنخ این خوان یغما را از زیر دست او بیرون نکشند، دست به تشکیل چنین ستادی زده است.

او در دهم اردیبهشت‌ماه سال 80 یک فرمان 8 ماده‌ای صادر می‌کند که بند اول آن تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

نشریات رژیم ضرورت این کار را این‌طور بیان می‌کنند که اگر اقتصاد یک کشور دچار آفت شده و در آن فساد رواج یابد بدون شک تاثیرات گسترده‌یی در بدنه اقتصادی آن مملکت خواهد داشت. و این ستاد تشکیل می‌شود تا از اقتصاد کشور آفت زدایی کند و زمینه را برای پیشرفت کشور در عرصه‌های جهانی فراهم کند.

اما بعد از 4سال به‌درخواست نمایندگان مجلس رژیم، قرار بر حسابرسی از این ستاد می‌شود. قوه قضاییه رژیم هم وارد می‌شود. نتیجه این تحقیقات را رئیس قوه قضاییه وقت، هاشمی شاهرودی در یک جلسه غیرعلنی مجلس این‌طور بیان می‌کند.

مهمترین اقدامی که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام داده ایجاد توجه در جامعه نسبت به اصل فرهنگ مبارزه با مفاسد بود، زیرا هیچ فسادی را نمی‌توان یک شبه ریشه‌کن کرد.

یعنی راندمان کار این ستاد این بوده که مردم فهمیدند که فساد چیز بدی است و باید با آن مبارزه شود و مهمتر از آن این‌که انتظار حل آن را هم یک شبه نباید داشته باشند.

آنقدر این ستاد با آن اسم مبارزه با مفاسد اقتصادی در نظام آخوندی بی‌مسمّا بود که حتی در شکل هم نمی‌توانست جلسات خود را برگزار کند تا آنجا که رسانه‌های رژیم روند برگزاری جلسات آن را این‌طور بیان می‌کنند:

«البته در ابتدا قرار بود که جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هر دو هفته یک بار برگزار شود ولی بنا‌ به دلائل نامعلوم گاها ماه‌ها هم تعطیل می‌شد» خبرگزاری فارس10اردیبهشت 1389

با نگاهی به اخبار سایتهای رژیم می‌بینیم این تنها ستادی است که در هیچ زمانی کاری برای انجام دادن ندارد. عزت‌الله یوسفیان نماینده مجلس رژیم از آمل روز 28 دی 95 می‌گوید:
«از یک ماه پیش تاکنون جلسه‌یی برگزار نشده که این جای تعجب و تأسف دارد. عملاً ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تعطیل شده است». (سایت پاسدار رضایی موسوم به تابناک 951028)

ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادیِ که به‌دستور خامنه‌ای تأسیس شد، حکایت کاردی است که هیچ‌گاه دسته خود را نخواهد برید و اگر بطور واقعی حکم شود مفسدی را بگیرند، تمام سردمداران و کارگزاران حکومت آخوندی را باید بگیرند که این قطعاً کار ارگانهای دست‌ساز آخوندها نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb84010e-eb75-47f5-810b-1eadd231f471"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات