728 x 90

اوجگیری وحشت از فضای مجازی، چرا؟

فضای مجازی و وحشت رژیم
فضای مجازی و وحشت رژیم
این روزها سردمداران و رسانه‌های رژیم، به‌طور کم‌سابقه‌یی از فضای مجازی ابراز وحشت می‌کنند. به واقع علت این همه احساس ناامنی و ابراز وحشتی که شاهدش هستیم چیست؟

رژیم همیشه از فضای مجازی و اینترنت وحشت دارد، چون فضای مجازی دیوارهای سانسور را که رژیم سعی می‌کرد و سعی می‌کند دور تمام ایران و مردم ایران بکشد، در هم‌ شکسته و مردم و به‌خصوص جوانها را که تشنهٴ اطلاعات، تشنهٴ ارتباط با هم و با جهان پیرامون هستند، به میزان زیادی به آنچه که به دنبالش بودند، رسانده است. بنابراین یک شکاف بزرگ در این دیکتاتوری سیاه و قرون‌وسطایی ایجاد کرده که مثل هر دیکتاتوری و البته بیش از هر دیکتاتوری پایه‌هاش بر جهل و بی‌خبر نگه‌داشتن مردم استوار است. البته رژیم سعی می‌کند با انواع ارگانها و نهادهای سرکوب و تفتیش، مثل پلیس فتا و ارتش سایبری و فیلترینگ سایتهای ضد رژیم و مربوط به مقاومت، محدود نگه‌داشتن پهنای باند اینترنت در ایران و کند کردن ارتباطات و گرانی فوق‌العاده استفاده از خط اینترنت و غیره… این ارتباط را محدود و مختل کند، اما هیچ‌کدام از این اقدامات در برخورد با اشتیاق و عطش سوزان مردم، کاری از پیش نبرده است.

اما در این مقطع زمانی، وحشت و احساس خطر رژیم دو دلیل مضاعف دارد، یکی چهارشنبه‌سوری و دومی نمایش انتخابات پیش رو.

همون طور که می‌دانید اینترنت و به‌خصوص شبکه‌هایی مثل تلگرام به‌دلیل این‌که رژیم نتوانسته آنها را کنترل کند و روی آنها شنود بگذارد، به یک وسیلهٴ بسیار مؤثر ارتباطی برای مردم تبدیل شده و مردم از طریق این شبکه‌ها، همدیگر را برای تجمعهای اعتراضی خبر می‌کنند و قرار می‌گذارند. مثلاً همین امروز بیش از ده‌هزار نفر از فرهنگیان و بازنشستگان لشکری و کشوری در تهران و چندین هزار نفر دیگر در شهرهای مختلف کشور تجمع اعتراضی داشتند که از همین طریق شکل گرفته است. طبعاً از همین طریق هم، تجمعهای مردمی در سطح خیلی وسیعتری در کارزار ملی چهارشنبه‌سوری می‌تواند صورت بگیرد. همین ترس و نگرانی را رژیم در مورد نمایش انتخابات هم دارد.

شاید بدانید که اصلاً قابلیت شبکهٴ توییتر به‌عنوان یک وسیلهٴ سریع خبررسانی در جریان قیامهای سال88 ایران کشف شد و از ایران به سایر نقاط جهان سرایت کرد. بنابراین باید به رژیم حق داد (البته حق توی گیومه) که این قدر نگران و وحشت‌زده باشد.

البته مهره‌ها و سردمداران رژیم عنوان می‌کنند که علت نگرانی‌شون، تأثیرات سوء غیراخلاقی اینترنت و فضای مجازی بر مردم و جوانان و متزلزل کردن بنای خانواده‌هاست.

واقعیت این است که این بهانه را هیچ‌کس از رژیم فاسد آخوندی نمی‌پذیره و باور نمی‌کند. چون همین آخوندهای پلید هستند که کشور ما را غرق در انواع مفاسد ناشی از فقر و بیکاری و اعتیاد کردند و زنان و مردان ایرانی را برای گذران زندگی ناچار از کلیه فروشی و کبد فروشی و قرنیه فروشی و تن فروشی کردند و ایران را در منطقه، به بازار فروش ارزان اعضای بدن کردند و آن عضو مجلس ارتجاع هم با نهایت وقاحت و رذالت می‌گوید چه اشکالی دارد که مردم برای نجات از فقر کلیه خودشان را بفروشند.

به راستی چه کسی باور می‌کند، رژیمی که هر روز تعدادی از جوانهای ایران را بی‌اعتنا به این‌که چه بر سر خانواده‌هایشان می‌آید، بدار می‌کشد، حالا دلش به‌حال کانون خانواده و متزلزل شدن بنیان خانواده سوخته است؟! ن

واقعیت این است که اینها تماماً بهانه است، موضوع اصلی دسترسی مردم به فضای مجازی و امکان ایجاد ارتباط بین اقشار مختلف و ایجاد تشکلهای مردمی و امکان تماس با مقاومت سازمان‌یافته و با مجاهدین است که رژیم را این طور هراسان و وحشت‌زده کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d52694f-1655-4bb5-822b-17f993351f0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات