728 x 90

واکنش گسترده رژیم آخوندی نسبت به گزارش عاصمه جهانگیر

عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران
عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران
ارائهٴ گزارش خانم عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه ملل‌متحد برای ایران، در اجلاس شورای حقوق‌بشر، و سخنان نمایندگان کشورهای مختلف در محکومیت نقض حقوق‌بشر توسط نظام ولایت‌فقیه، واکنشهای گسترده رژیم را برانگیخته است.

اولین واکنش توسط معاون وزارت‌خارجه رژیم در همان اجلاس صورت گرفت که تلویزیون آخوندها 23اسفند 95 آن را منعکس کرد: «نمایندهٴ اعزامی کشورمان به اجلاس سی و چهارم حقوق‌بشر در ژنو گفت، تجربه دموکراسی در کشور ما مبتنی بر عقلانیت اسلامی‌ست و نباید با عینک دموکراسی سکولار-لیبرال به آن نگریست. معاون بین‌الملل و همکاریهای بین‌المللی قضایی ستاد حقوق‌بشر کشورمان در اجلاس شورای حقوق‌بشر گفت، سیاست حقوق‌بشری ایران بر همکاری برای ارتقا حقوق‌بشر استوار است».

حسینعلی امیری معاون پارلمانی آخوند روحانی هم با غیرمنصفانه خواندن گزارش گزارشگر ویژه، گفت: «ما باید از اقدامات خود در مجامع بین‌المللی دفاع کنیم».

وقتی به رسانه‌های رژیم می‌رسیم، صدای آه و ناله بلندتر می‌شود. یک نمونه‌اش سایت حکومتی موسوم به شهدای ایران است که روز 21اسفند 95 می‌نویسد: «عاصمه جهانگیر گزارشگر تازه کار سازمان ملل هم در اولین گزارش خود نشان داد پا جای پای احمد شهید گذاشته و بیشتر دیکته دیگران را تحریر می‌کند. گزارشگران این نهاد تنها به اظهارات منابع وابسته سازمان مجاهدین خلق استناد می‌کنند».

خبرگزاری حکومتی میزان24اسفند 95 هم با سوز و گداز نوشته است: «به ورودی دفتر اروپایی سازمان ملل می‌رسیم، از تفتیشهای سرسختانه نیروهای امنیتی عبور کرده و به سالن مجللی وارد می‌شویم... در ورودی مقر اروپایی سازمان ملل، اما ناگهان چشممان به عناصر سازمان مجاهدین می‌خورد. بله وارد مقر سازمان ملل در ژنو شده‌اند، بدون آن که مشکلی برایشان پیش بیاید و حتماً بازرسی هم نشده‌اند».

سایت حکومتی مشرق 24اسفند 95 هم در مطلب مشابهی می‌نویسد: «علی رغم تمام پاسخهای ما به سؤالات و نامه‌نگاریهایی که انجام شده، گزارش همان گزارش آقای گزارشگر قبلی است. یکی از اعضای انجمن دفاع از قربانیان تروریسم می‌گفت هر چه مجاهدین در گوش این خانم و آن آقای قبلی نجوا می‌کنند، اعلام می‌کنند».

سایت حکومتی جام نیوز24اسفند 95 نیز تحت عنوان «فضا سازی در آستانه انتخابات» نوشت: «گزارشگر ویژه تصویری تاریک را از نظام به سازمان ملل ارائه داد».

به واقع چرا پاسخ رسمی ایران در گزارش شورای حقوق‌بشر منعکس نشده است؟

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم 24اسفند 95 از قول غریب آبادی معاون دبیر ستاد حقوق‌بشر در نشست ژنو می‌نویسد: «در طول دو سال گذشته، چهار بار با گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران، و چهار بار با گزارشگران ویژه اقلیت‌ها، فروش کودکان و اقدامات قهری یک‌جانبه دیدار کردیم. دیدار مجدد با گزارشگران ویژه ‌ایران و اقدامات قهری یک‌جانبه برای این هفته برنامه‌ریزی شده‌اند. ایران، همچنین با هدف همکاری و تعامل در حوزه حقوق‌بشر، در تماس نزدیک با کمیسرعالی حقوق‌بشر و مقامات دفتر وی است».

واقعیت این است که به‌رغم تمام تمهیدات و تبلیغاتی که رژیم آخوندی برای فرار از محکومیت بین‌المللی حول نقض حقوق‌بشر به‌کار می‌برد، ولی به‌دلیل جنایات بی‌سابقه حاکمیت پلید در دوران حاکمیتش و به یمن اقدامات گسترده مقاومت ایران در افشای این جنایات، راه به جایی نبرده و شکست پشت شکست نصیبش شده است. این واکنشها نیز عجز و لابه یک رژیم منفور در بین مردم ایران و منزوی در جامعه بین‌الملل است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/435d75b4-2254-4501-b052-9d95a0907c92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات