728 x 90

زهرپاشی بر علیه زنان، به بهانهٴ ولادت حضرت فاطمه

روز جهانی زن در آلبانی
روز جهانی زن در آلبانی
برگزاری درخشان کنفرانس بین‌المللی روز جهانی زن، در آلبانی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، مریم رجوی، میهمانان دعوت شده و «هزار زن قهرمان اشرفی» بازتاب اجتماعی گسترده‌یی داشت و تکانه‌های قابل توجهی حتی در درون رژیم به‌وجود آورد؛ این تکانه‌ها سرانجام خامنه‌ای را به واکنش واداشت. خلیفهٴ زن‌ستیز ارتجاع که طی این مدت این ضربه کاری را فروخورده و دم برنیاورده بود، به بهانهٴ سالروز ولادت حضرت فاطمه، در حضور جمعی از مداحان و بادمجان دورقاب چینان حکومتش، از زیج خارج شد تا عمق تعفن ایدئولوژیک- تاریخی خود و نظامش را در مورد زنان به نمایش بگذارد. حرفهای صد من یک غاز او تکرار همان ترهات عقب‌مانده و قرون‌وسطایی او و همپالگی‌های حوزوی‌اش می‌باشد. ولی‌فقیه ارتجاع از سویی حضرت فاطمه را به آسمانها می‌برد و از دسترس بشر خارج می‌کند تا مبادا نقش رهبری‌کننده او الگویی برای زنان شود؛ از سوی دیگر، حتی در جایی که ناگزیر از اعتراف به نقش رهبری کننده این بزرگ‌زن الگوی زنان جهان می‌شود، در جملهٴ بعد حرف خودش را نیز پس می‌گیرد و نقش صدیقه کبری را به چهار دیواری خانه و «خانه‌داری» منحصر می‌کند:
«ایشان (خامنه‌ای) حضرت فاطمه ‌زهرا سلام‌الله‌ علیها را مصداق کامل «زن اسلام» و در بالاترین تراز «زن اسلامی» یعنی در حد یک رهبر خواندند و با تأکید بر اهمیت شناخت جایگاه زن مسلمان، گفتند: با وجود آن عظمت و مقامات خارج از فهم و تصور بشر، یکی از شئون و مشاغل حضرت فاطمه‌زهرا، نقش مادری، همسری و خانه‌داری است». (1)

خامنه‌ای سپس با مثال آوردن از امام منفورش، انگشت، روی «مرد نبودن!» حضرت فاطمه و به عبارت دیگر روی «زن بودن» او می‌گذارد و طینت تماماً زن ستیز خود را بارز می‌کند.

«حرکت عظیم حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت و در نقش یک رهبر واقعی، قابل مقایسه با هیچ فداکاری دیگری نیست و بر اساس همین عظمت است که فردی هم‌چون امام بزرگوار ما -که خود عالم، فقیه و عارف بود- می‌گوید اگر حضرت صدیقه‌ کبری مرد بود، پیغمبر می‌شد».

این دیدگاه زن‌ستیزانه و استثماری، حتی نسبت به امامان و برگزیدگان آرمانی، سراپا مغایر با دیدگاه قرآنی است؛ آنجا که فاطمه را «کوثر» و سرچشمه زایش و فزونی می‌خواند و یک سورهٴ مکی را به او اختصاص می‌دهد. (4)

در قسمتی دیگر از اظهارات ولی‌ فقیه اذعان به گسترش جنبش برابری طلبی در میان زنان بیدار میهنمان دارد؛ جنبشی که با تأثیرپذیری از هزار زن قهرمان اشرفی، سیری صعودی پیموده و پیشتاز، پرچمدار و راهگشای تحولات شده است. در قاموس ارتجاعی- استثماری خامنه‌ای، پیشتازی و رهبری زنان، پیشاپیش محکوم به «فساد» است.

«خامنه‌ای با اشاره به ترویج مفاهیمی هم‌چون «عدالت جنسیتی» و «برابری جنسیتی» در غرب، گفتند: عدالت یعنی شناخت ظرفیت‌های خدادادی و پرورش آنها... ایشان خاطرنشان کردند: امروز اندیشمندان غربی و افرادی که مسائلی هم‌چون برابری جنسیتی را دنبال می‌کردند، از کار خود به‌دلیل مفاسد ناشی از آن پشیمان هستند و امیدواریم منظور کسانی که در داخل کشور، چنین مباحثی را مطرح می‌کنند، همان مفهوم نادرست غربی نباشد». (5)

براستی این میزان خصومت با زنان ناشی از چیست؟
برای دستیابی به پاسخ دقیق، خوب است، به بخشی از سخنان رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در میزگرد «زنان در رهبری، تجربه مقاومت ایران» که به‌مناسبت روز جهانی زن در آلبانی ایراد شده است، توجه کنیم:
«... از همین جا می‌توان دریافت که چرا بنیادگرایی بیش از همه کینه و خشونت خود را متوجه زنان کرده است؟ زیرا موج عظیمی از نوجویی و آزادیخواهی و برابری ‌طلبی برخاسته که در محور آن رهایی زنان قرار دارد.

در انقلاب ۱۳۵۷ ایران، زنان به‌صورت نیروی جدیدی به صحنه آمدند. و از نقش چشمگیری برخوردار شدند. به همین دلیل در تحولات پس از انقلاب ایران، نقش زنان به سرعت ارتقا یافت. آنها محور جنبش و نبرد شدند: صف اول ایستادگی در شکنجه‌گاهها، صف مقدم قیامهای ۱۳۸۸، و صف اول فرماندهی ارتش آزادیبخش ملی ایران.

بنیادگرایی اسلامی نیز، در کانون خود دشمنی با زنان را قرار داده و سرکوب زنان را مجرای عمده سرکوب جامعه کرده است.

چرا آخوندها در آخر قرن بیستم نیازمند احیای قوانین هزاره‌های پیشین شدند؟ چرا تحت نام اسلام به غیرقابل تصورترین جنایتها دست زدند؟ زیرا با تمایل گسترده‌یی مواجه بودند که فقط با شقاوت محض می‌توانست با آن مقابله کند».

پانویس:---------------------------------------------------------------------

(1) خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) - 29اسفند.
(2) «روز مبارک سوم شعبان المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسداری از مکتب مترقی اسلام است، به عموم هم‌میهنان و به‌خصوص پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض می‌کنم و به حق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم، روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است، پاسداری که هر چه داشت، در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنی امیه نجات داد. اگر فداکاری پاسداران عظیم‌الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان رژیم بنی امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه معرفی می‌شد و زحمات نبی اکرم (ص) و اصحاب فداکارش به هدر می‌رفت... همه پاسدار اسلام و حکومت حق باشید».

از پیام خمینی، سوم شعبان 1358
(3) تسنیم 29اسفند
(4) «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ - فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ - إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ » (سورهٴ کوثر)

(5) همان منبع.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a33029d6-cf4c-4617-8666-e9e042e26c6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات