728 x 90

واکنشها نسبت به تنگ‌ترشدن حلقه انزوای جهانی

واکنشها نسبت به تنگ‌ترشدن حلقه انزوای جهانی
واکنشها نسبت به تنگ‌ترشدن حلقه انزوای جهانی
تنگ‌تر شدن حلقه انزوای جهانی و منطقه‌یی علیه رژیم، واکنشهای هراس‌آلود مهره‌ها و رسانه‌های رژیم را به‌دنبال داشته است. اظهارات سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم یک نمونه از این واکنشهاست:
«سخنگوی وزارت‌خارجه با رأی صادره غیرقابل قبول و توجیه ناپذیر رئیس‌جمهور ترکیه گفت: مقامات ترکیه با متهم کردن دیگران و تکرار ادعاهای موهوم تلاش می‌کنند رویکردهای مداخله جویانه و توسعه‌طلبانه خود را در کشورهای همسایه توجیه کنند. اردوغان در جمع هوادارانش در استانبول ایران را به اتخاذ سیاستهای قومگرایانه و تبعیض قومی متهم کرد. آقای قاسمی همچنین با رد سخنان بی‌ربط، نادرست و عجیب معاون نخست‌وزیر ترکیه در مورد موج سه میلیون نفری مهاجران از ایران به سمت ترکیه و اروپا تأکید کرد ترکیه از ایران نحوه میزبانی از مهاجران را یاد بگیرد، نه این‌که از آنها برای دیگر اهداف سیاسی بهره‌برداری کند. سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات ترکیه توصیه کرد ضمن احترام به حاکمیت کشورها به جای اتهام زنی، راه گفت و گو‌های سازنده را بر گیرند». (شبکه 1 تلویزیون رژیم 7فروردین96)

تلویزیون رژیم همچنین در واکنش به اجلاس آی پک در آمریکا گفت: «‌ صهیونیستها در این اجلاس زمینه را آماده می‌کنند تا قوانین و تحریمهای ضدایرانی بیشتر و همچنین مواضع تندتر کاخ سفید علیه ایران فراهم کنند».

تلویزیون رژیم در گزارش دیگری در مورد طرح تحریمهای جدید توسط سنای آمریکا گفت: «جزئیات تحریمهای جدید نشان می‌دهد آمریکایی‌ها دوباره برنامه دفاعی ایران را هدف قرار گرفته‌اند».

در مورد قطعنامه دو حزبی ارائه شده در سنای آمریکا، فواد ایزدی یک مهره باند خامنه‌ای گفت: «اگر تصویب نهایی بشه و رئیس‌جمهور امضا بکنه، قطعاً بندهای متعددی رو در برجام نقض خواهد کرد، بند 26 را نقض خواهد کرد، چون یکسری از تحریمهایی را که در پیوست 2 برجام برداشته شده، اینها دوباره برمی‌گردد». (شبکه 1 تلویزیون رژیم 7فروردین96)

به دنبال اعلام اقدام مضحک وزارت‌خارجه رژیم مبنی بر تحریم 15 شرکت آمریکایی و ادعای جهانگیری معاون اول آخوند روحانی، روزنامه حکومتی جوان ارگان بسیج ضد‌مردمی در شمارهٴ امروز خود 7فروردین 96، ضمن تمسخر این اقدامات نوشت: «هنوز معلوم نیست که شرکتهای آمریکایی تحریم شده از سوی وزارت‌خارجه چه زیانی از این تحریم‌ها می‌بینند اما به نظر می‌رسد وزارت‌خارجه دیگر مایل نیست به عبارت «مغایر با روح برجام» اکتفا کند و این بار از عبارت «مغایر با متن و روح برجام» استفاده کرده است. ... اما مذاکره‌کنندگان که «با عجله»، «با غرور» و «با اعتماد» مذاکرات را به پایان بردند، اکنون «متن» برجام را هم زیر پای آمریکایی‌ها می‌بینند و علیه این متن از دست رفته بیانیه صادر می‌کنند. شاید توصیه خوبی به وزارت‌خارجه باشد که از این پس بیانیه‌های خود را که برای «نقض متن برجام» صادر می‌کند، شماره بزند تا معلوم شود برای اعتمادی که به یک متن خالی با آمریکا شده است، تا کی و تا چه شماره‌ای باید بیانیه صادر کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6576ae1e-6eef-42b5-a471-f91a3ed590cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات