728 x 90

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز ۲۶ اردیبهشت ۹۶

نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
مهم‌ترین عنوان روزنامه‌های حکومتی دو باند باند حاکم کاسبی رأی در وحشت از تحریم نمایش انتخابات است:
حمایت:
آملی لاریجانی: از همه می‌خواهیم که برای استمرار و ارتقای هرچه بیشتر اقتدار و امنیت کشور و مأیوس ساختن دشمنان، پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند

آرمان: حسن خمینی:‌رای بدهیم که سرنوشت‌مان را تعیین کنیم

اعتماد: زنگنه: نگذارید کل ایران مشهد شود

اعتماد: روحانی:‌ جمعه بیایید رأی بالاتر می‌خواهیم

جمهوری اسلامی: ناطق نوری: روحانی اصلح است همه رأی بدهیم تا در مرحله اول انتخاب شود

جهان صنعت: روحانی در سفر انتخاباتی به ساری مطرح کرد: انتخاب بین تعامل یا تقابل با دنیا

روزنامه‌های باند حسن روحانی که در عنوانهای صفحات اول فیگور اپوزیسیون گرفته‌اند در صفحات داخلی لاعلاج تمکینهای روحانی به خامنه‌ای و نظام را انعکاس داده‌اند:
جمهوری اسلامی: روحانی گفت: روحانی به دنیا فحاشی نمی‌کند، اما در مقام عمل قدرت دفاعی ایران و سلاحهای راهبردی آن را در سه و نیم سال گذشته به اندازه بیش از یک دهه قبل رساند.

حمله به روحانی و باندش مضمون اصلی مقالات روزنامه‌های باند علی خامنه‌ای است. در کانون این حملات وحشت از مقاومت ایران و بروز قیام با عنوان فتنه برجسته است:
کیهان:‌ از هیچ ترفند و روشی برای کسب رأی دریغ نمی‌شود. منت برداشتن سایه جنگی خیالی و موهوم را بر سر مردم می‌گذارند و آشکارا و البته گستاخانه مردم را تهدید می‌کنند که چنان‌چه به ما رأی ندهید باید منتظر جنگ باشید

رسالت: گناهان کبیره در رقابتهای انتخاباتی!
«گناه کبیره» در انتخابات عبور از خط قرمزهای نظام اسلامی است، یعنی همان چیزی که دشمنان ملت ایران 38سال است در آرزوی شکستن این خطوط قرمز روزشماری می‌کنند.
اگر نامزدی اقدامات قاطع نظام اسلامی علیه مجاهدین را که برای تأمین امنیت کشور انجام شده است زیر سؤال ببرد، «گناه کبیره سیاسی» مرتکب شده است. اگر نامزدی برای خوشآمد دشمن، نهادهای انقلابی حافظ امنیت کشور نظیر سپاه پاسداران را تضعیف نماید «گناه کبیره سیاسی» مرتکب شده است.

رسالت: آقاتهرانی: کسانی هستند که چند سال پیش به‌خاطر کم بودن میزان رأی خود دست به فتنه زده و از مصلحت‌های نظام عبور کردند.

روزنامه‌های باند خامنه‌ای در حملات خود به روحانی به بن‌بست در مناسبات خارجی هم اذعان کرده‌اند:
رسالت:‌صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به وضعیت به وجود آمده در کشور در نتیجه برجام گفت: الآن هیچ جای دنیا برای ما امن نیست و آمریکا پس از برجام هم پول‌های ما را بلوکه کرده و هم ساختمان ما را مصادره و هم تهدیدها را بیشتر کرد و در واقع در دنیا برای ما امنیتی باقی نمانده است.

روزنامه‌های باند خامنه‌ای کنارکشیدن قالیباف را پیروزی و بستن شکاف توصیف کرده‌اند و باند رقیب آن را شکست ارزیابی کرده‌اند:
کیهان:‌قالیباف در اقدامی قابل تقدیر به نفع رئیسی انصراف داد...
محسن رضایی گفت که حمایت قالیباف از رئیسی علامت پایان تفرقه در جبهه انقلاب اسلامی است

آرمان:‌سرمقاله: مرگ سیاسی قالیباف
به نظر می‌رسد محمدباقر قالیباف فقط از صحنه انتخابات خارج نشد، بلکه اغراق نیست اگر گفته شود که او از صحنه سیاست در ایران خارج شده است.

جهان صنعت: این بار هم این وسوسه «قدرت‌خانم» بود که کاپیتان را به شوق وصل یار و شکستن طلسم ناکامی حتی اگر به‌عنوان نامزد پوششی هم باشد، روانه میدان کرد.
قالیباف در مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی به‌گونه‌یی سخن می‌گفت که گویی عمری است در زمره 96 درصدی‌های کشور قرار دارد و شب‌ها نان در آب خیس می‌کند که نکند از گرسنگی هلاک شود.

روزنامه‌های هر باند فساد و ناکارآمدی باند رقیب را رو کرده است:
آرمان: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نزدیک به 12‌هزار و 500 واحد صنعتی و تولیدی در شروع به کار دولت یازدهم تعطیل بود که برخی از آنها بین هفت تا هشت سال تعطیل بودند؛
در این سال‌ها پنج‌هزار واحد دیگر صنعتی و تولیدی به‌دلیل رکود یا عدم توانایی صادرات تولیدات تعطیل شدند که البته اغلب آنها واحدهای کوچک بودند

کیهان: ثروت افسانه‌ای وزیر دولت یازدهم
بر اساس جستجو در اسناد روزنامه رسمی کشور، تعداد بسیار زیادی از شرکتهای صاحب‌نام کشور در کنار انبوهی از شرکتهای ریز و درشت در تملک خانواده وزیر صنعت، معدن و تجارت روحانی قرار دارد. نتیجه این بررسی نشان می‌دهد از سال‌های گذشته تا به امروز، خاندان نعمت‌زاده مالکیت بخشی یا تمام سهام حدود 250 شرکت اقتصادی را به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/522d2527-e659-4e6c-83da-2e5d157c4049"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات