728 x 90

تشدید شکاف در رأس حاکمیت

تشدید شکاف در رأس حاکمیت
تشدید شکاف در رأس حاکمیت
آیا با پایان نمایش انتخابات و ادعای پیروز خامنه‌ای بر اساس رقم سازی نجومی در مورد شمار شرکت کنندگان، شکاف در رأس حاکمیت بسته می‌شود یا تخفیف پیدا می‌کند؟ ببینیم سردمداران و مهره‌های نظام در این مورد چه می‌گویند:
امیر محبیان: «تمام قدرتها، تمام مخالفان، تمام اپوزیسیون تمام اینها همیشه مترصد یک نکته هستند شکاف بین حاکمیت و مردم. هرچه این شکاف گسترده‌تر باشه فضای مانور آنها بیشتر خواهد شد و هرچقدر این شکاف بیشتر باشه حاکمیتها برای ماندن به بیگانگان اتکا می‌کنند همان‌طور که عرض کردم. اون چیزی که اهمیت داره این است که این انتخابات نشان داد این شکاف در ایران وجود ندارد». (تلویزیون شبکه خبر رژیم- 31 اردیبهشت96)

این ادعای این مهرهٴ حاکمیت بود، آیا بقیه هم همین را تأیید می‌کنند؟ خامنه‌ای در پیام خود به رئیس‌جمهور نظامش تبریک نگفت. شاید این یک علامت باشد. ببینیم روحانی در اولین اظهارات پس از نمایش انتخابات چه می‌گوید:
آخوند روحانی:‌ «شما دیروز به همه اونها که ما را به بازگشت به گذشته یا توقف در شرایط فعلی می‌خوانند، نه گفتید». (تلویزیون شبکه خبر رژیم- 30اردیبهشت96)

آری، روحانی با همین جمله قدم در مسیر تعمیق شکاف گذاشته است. حالا حرف پاسدار شریعتمداری گماشته خامنه‌ای در کیهان که تلویحا منکر شکست باند خود شد و نوشت: «به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که رأی آقای رئیسی دست‌کم دو برابر آراء اعلام شده یعنی نزدیک به 30 میلیون است چرا که وقتی با امکانات اندک و فرصت 40روزه توانسته است صاحب 16 میلیون رأی شود، به یقین اگر فرصت 4ساله آقای روحانی را در اختیار داشت، تقریباً رأی چندانی برای رقبای ایشان باقی نمی‌ماند». (پاسدار شریعتمداری و یادداشت روز کیهان 31 اردیبهشت96)

این هم زمینه‌سازی برای حملات و رویاروییهای بعدی. روزنامه حکومتی جوان ارگان بسیج وابسته به سپاه پاسداران هم در همین راستا به روحانی گوشزد کرد: «باید بداند نزدیک به نیمی از شرکت کنندگان در انتخابات و حدود 60 درصد کل واجدان شرایط به او رأی نداده‌اند. این بدان معناست که نارضایتی جدی نسبت به وضع موجود به چشم می‌خورد». (روزنامه جوان 31 اردیبهشت 96)

هم زمان رئیسی نیز ضمن خط‌ و نشان کشیدن تحت عنوان پیگیری مطالبات مردم، تقلبات انتخاباتی باند روحانی را استخوان لای زخم مشروعیت نمایش انتخابات نظام کرد و برای روحانی خط‌ و نشان کشید و گفت: «برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی و تخلفات آشکار در قبل و حین برگزاری انتخابات از لحظات تلخ این انتخابات بود که آن را از مسیر قانون پیگیری خواهم نمود». (کیهان خامنه‌ای 31 اردیبهشت 96)

کوشکی یک مهره باند خامنه‌ای هم ناخواسته به وحشت حاکمیت از مردم و امکان بروز قیامی مثل سال 88 اذعان کرده و نوشته است: «‌در سال 88 پس از اعلام نتایج، کسانی که مدعی مردم‌سالاری بودند، علیه جمهوریت نظام شوریدند و تن به قانون نداده و اردوکشی خیابانی را به اعتراضات قانونی ترجیح دادند. در پیش گرفتن این شیوه که با ورود مستقیم عوامل میدانی دشمن اعم از مجاهدین، و معاندان به سمت براندازی نظام پیش رفت، کشور را به مدت 9ماه درگیر تنشها و ناآرامی‌ها کرد». این مهره باند خامنه‌ای اعتراف می‌کند: «در انتخابات اخیر به‌رغم این‌که رئیسی و باندش، اشکالاتی را پیش و در حین برگزاری انتخابات مطرح کردند اما از آنجا که انقلاب و نظام را متعلق به خود می‌دانستند، رفتاری فراتر از شئونات قانونی مرتکب نشدند و انتخابات را به فرصتی برای افزایش ضریب امنیتی در مقابل تهدیدات فزاینده دشمنان تبدیل کرده‌اند». به این ترتیب مشخص می‌شود که شکاف نه تنها کمتر نشده بلکه در جهت تعمیق است. (سرمقاله روزنامه حکومتی حمایت 31 اردیبهشت 96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/77350b44-29c9-4ab7-9b76-c108fa084bbb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات