728 x 90

جنگ «تقلبات»

تقلب در نمایش انتخابات
تقلب در نمایش انتخابات
در حال حاضر جنگ نمایش انتخابات به جنگ تقلبات بین دو باند کشیده شده است به‌نحوی که سردمداران دو باند در این رابطه، باند مقابل را متهم به تقلب کرده و سلامت این نمایش را زیر سؤال می‌برند.
آخوند موحدی‌ کرمانی 4خرداد96: «بررسی تخلفات می‌تواند ۲ میلیون از رأی روحانی کم کند.
بنده روز گذشته با آیت‌الله جنتی ملاقات داشتم و به ایشان تأکید کردم مردم انتظار دارند که ببینند شورای نگهبان چه قضاوتی می‌کند. شورای نگهبان باید موارد تخلف انتخاباتی را بشناسد و به مردم معرفی کند. هر چند این تخلفات در نتیجه انتخابات مؤثر نیست اما این اثر را دارد که رأی آقای رئیسی را از 16 به 19 میلیون و رأی آقای روحانی از 23 به 21 میلیون برسد».
روز قبل از این آخوند روحانی و سخنگوی دولت وی شورای نگهبان را متهم به مهندسی برای کم شدن رأی وی کرده بودند.

آخوند روحانی 3خرداد96: «ای کاش می‌شد این شورای عزیز نگهبان ما که در ساعت ده و نیم شب پیشنهاد هیأت اجرایی را قبول کرد، همان زمانی که هیأت اجرایی در صبح پیشنهاد کرد که برای تسریع در کار فقط کد ملی افراد نوشته شود موافقت می‌کرد و دیگر از ده و نیم صبح تا ده و نیم شب طول نمی‌کشید. لابد دقت کافی نمودند».
نوبخت سخنگوی دولت روحانی 3خرداد 96: «در سال‌های گذشته اگر کسانی تا ساعت 12 شب باقی می‌ماندند درب‌های شعبه بسته می‌شد و از آنهایی که حضور داشتند رأی‌گیری به‌عمل می‌آمد اما در این انتخابات نظر شورای نگهبان این بود که اگر حتی به ساعت 12 و 1دقیقه رسیدیم رأی‌گیری انجام نشود. وزیر کشور این موضوع را مشروح در هیأت دولت توضیح دادند».
شورای نگهبان هم جواب روحانی را بلافاصله داد و توپ را روی زمین دولت انداخت.
سایت حکومتی انتخاب 4خرداد96: «واکنش کدخدایی به سخنان روز گذشته‌ی رئیس جمهور: «فکر می‌کنم به جناب روحانی گزارش غلط داده‌اند یا اینکه؟! اما دوستان اجرایی بهتر بود به جای این گزارش، به جناب آقای روحانی توضیح می‌دادند چرا بسیاری از حوزه‌ها با تأخیر زیاد شروع به کار کردند. و یا چرا دستگاهها مرتب دچار نقص فنی می‌شدند؟ و تاثیر آن در اخذ آرا تا چه میزان بوده است!»
آخوند جنتی رئیس شورای نگهبان خامنه‌ای به صراحت تقلبات را روی دستگاه اجرایی آخوند روحانی برد.
آخوند جنتی رئیس شورای نگهبان 3خرداد96: «تخلفات انتخاباتی از نظر مالی و سیاسی چشمگیر بود و انتظار نداشتیم دستگاههای مجری انتخابات که باید مجری قانون باشند، خودشان قانون‌شکنی کنند به‌نحوی که همه مطلع شوند که این خلاف انتظار بود».
به دنبال این حرفهای جنتی باند مقابل درخواست پیگیری این تقلبات را کرد.
آخوند احمد خاتمی 3خرداد96: «تخلفات صورت گرفته در انتخابات باید به‌دقت در شورای نگهبان بررسی شود. همه مراحل انتخابات حق الناس تلقی می‌شود و حق رأی هر شهروند نیز حق الناس است و از شورای نگهبان درخواست شد که اگر خدای ناکرده حقی از مردم عزیزمان ضایع شده است در این شورا فعال عمل شود و عادلانه قضاوت کنند».
خبرگزاری مهر آخوندی 3خرداد96: «علی نیکزاد رئیس ستاد مرکزی.. رئیسی در نامه‌یی به.. منتظری، خواستار رسیدگی دادستان کل کشور به تخلفات گسترده در برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شد.»
بعد هم یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای فراتر از تقلب پا را فراتر گذاشت و باند روحانی را متهم به برنامه‌ریزی و طراحی سیستماتیک برای بالا بردن رأی و آمارها کرد.
یاسر جبرائیلی از باند خامنه‌ای 3خرداد96: «انتخابات را دیر شروع کردید و به جای ۸ صبح، در بسیاری از حوزه‌ها وسط روز رأی‌گیری آغاز شد. مردم را در صفوف طولانی معطل کردید که تا نصف شب در صف بمانند. بعد از نیمه شب، بدون طی روند قانونی، با کارت ملی و بدون شناسنامه رأی گرفتید!. احتمالاً با این روندی که در پیش گرفته بو دید، میزان مشارکت از واجدین شرایط هم بیشتر می‌شد!».
عضو مجلس ارتجاع هم نتیجه و پیروز نمایش انتخابات را مشروط به بررسی تقلبات کرد
آخوند ذوالنوری عضو مجلس ارتجاع 4خرداد96: «ای کاش منتخبان و مسئولان صبر می‌کردند که شورای نگهبان چند جلد اسناد تخلف و تقلب در انتخابات را بررسی کند و بعد جشن پیروزی می‌گرفتند».
در حالیکه عضو مجلس خبرگان آخوندی از باند روحانی نسبت به تغییر نتیجه به باند مقابل هشدار داد.
موسوی اصفهانی عضو مجلس خبرگان 3خرداد96: «مگر سرنوشت 80 میلیون نفر بازیچه است که بخواهیم با ما یک سری تخلفات آن را به دست افرادی دهیم که اصلح نیستند و این از نظر خیانت بزرگی است».

واقعیت این است که جنگ و جدال باندی به‌رغم پایان یافتن نمایش انتخابات هم‌چنان با عمق بیشتر ادامه دارد که خود بیانگر عملکرد زهر شقه در رأس نظام ولایت‌فقیه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ad5e6d6-7708-471a-933e-2576bff01291"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات