728 x 90

حسن روحانی: اگر کسی از کارش راضی نیست برود!

حسن روحانی که کرنش‌های ذلیلانة‌ او در برابر ولی‌فقیه ارتجاع علی خامنه‌ای حالا دیگر زبان‌زد خاص و عام شده و مدتهاست که واکنش و اعتراض هم‌کیشان باند غارتگرش را هم به‌صدا درآورده است، در یک سخنرانی سراپا چندش‌آور و تنفربرانگیز در عصر چهارشنبه ۹شهریور ۹۶نوک حمله زهرآگین خود را این بار مستقیماًًًً به‌سوی مردم محروم و دردمند نشانه گرفت و با وقاحت آخوندی گفت:
«… اگر از کار خود رضایت ندارید، چرا آن را انتخاب کردید و اگر کسی راضی نیست می‌تواند برود و این حرف کاملاً غلط است که بگوید، حقوق من نسبت به کاری که انجام می‌دهم کم است». (خبرگزاری حکومتی فارس- ۸شهریور ۹۶)

به گزارش همین خبرگزاری، «حسن روحانی با انتقاد از این‌که برخی کارکنان، اینگونه عنوان می‌کنند که حقوق‌شان به نسبت کاری که انجام می‌دهند، کافی نیست»، این حرف را زده بود.

آخوند حسن روحانی که بعد از سازش خفت‌بار در مقابل باند ولی‌فقیه ارتجاع، حالا «آلزایمر سیاسی» گرفته است، خیلی زود فراموش کرد که تا دیروز و تا وقتی که هنوز «خر ریاست‌جمهوری» اش از «پل شکسته‌ » ی ولی‌فقیه ارتجاع نگذشته بود، در برنامه اقتصادی خود قبل از انتخابات به مردم وعده می‌داد که:
«… دولت دوازدهم به حمایت بیشتری از حقوق‌بگیران خواهد پرداخت… دولت دوازدهم در تلاش خواهد بود برای حمایت کارمندان دولت و بخش خصوصی از طریق معافیت‌های مالیاتی حمایت کند… دولت در تلاش است به تدریج مالیات‌ستانی از طبقات پایین و متوسط را کاهش دهد.

… در دولت دوازدهم به‌منظور بهبود وضعیت رفاهی ۸تا ۱۰میلیون نفر از خانوارهایی که در پایین‌ترین سطح زندگی می‌کنند… مفهومی به‌عنوان استاندارد زندگی را تعریف می‌کنیم و درآمد هر کس را که پایین‌تر از آن بود به سطح استاندارد تعریف شده می‌رسانیم». (اقتصاد نیوز- ۲۳اردیبهشت ۹۶)

آخوند هفت خط حسن روحانی که حالا هر روز نسبت به روز قبل، بیشتر و بیشتر سرشت و درون‌مایهٴ واقعی خود را برملا می‌کند، یادش رفته و یا خود را به کوچهٴ علی چپ می‌زند که این حقوق بگیران اصلاً حقوقی نمی‌گیرند که بخواهند بر سر مقدار آن چانه بزنند:
- «تهدید ۳۰۰کارگر به فروش کلیه… به‌دلیل فقر مالی، تعدادی از کارکنان مجتمع مس چهارگنبد، کلیه خود را به‌فروش می‌رسانند… رئیس شورای اسلامی کار این کارخانه… گفت… دستمزدهایمان خیلی پایین است… حالا حساب کنید همین حداقل مزد بخورو‌نمیر را هم بخواهند دو، سه ماه یک بار بدهند؛ دیگر برای کارگر چه می‌ماند». (شرق- ۶شهریور ۹۶)

رانندگان معترض اتوبوسرانی مشهد
             رانندگان معترض اتوبوسرانی مشهد
- «کارکنان شرکتهای اتوبوسرانی مشهد در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه خود طی چند ماه گذشته در میدان شهدای مشهد تجمع کردند». (ایسنا- ۱۵مرداد ۹۶)

- تمامی کارکنان سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری رشت و راننده‌های اتوبوسرانی، بازرسین تاکسیرانی و پایانه از ساعت ۶صبح روز چهارشنبه ۲۱تیر اعتصاب کردند. علت اعتصاب پرداخت نشدن مطالبات سال ۹۵و حقوقهای سال ۹۶و واریز نشدن بیمه است.

- یک راننده اتوبوس شهری سازمان اتوبوس‌رانی کاشان صبح روز پنجشنبه اول تیرماه ۹۶در اعتراض به عدم پرداخت حقوق تلاش کرد تا با بالا رفتن از دکل مخابراتی این سازمان خود را به پایین پرت کند… این راننده اتوبوس علت این اقدام خود را فشار مالی ناشی از پرداخت نشدن چندماهه حقوق توسط سازمان اتوبوس‌رانی عنوان کرد.

- «تقی کریمیان، رئیس نجات غریق و غواصی استان مازندران از عدم پرداخت حقوق خبر داد. (ایسنا- ۱۰مرداد ۹۶)

- «بیش از ۱۰۰نفر از کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان در این شرکت تجمع کردند… یک کارمند تصریح کرد: در سال ۹۵تنها سه حقوق به کارکنان پرداخت شد… امسال نیز اولین حقوق در خردادماه پرداخت شد». (ایسنا- ۱۴مرداد ۹۶)

- «حسین پناهی، عضو شورای شهر ارومیه گفت: «رکود اقتصادی علت عدم پرداخت حقوق کارکنان شهرداری است». (جوان پرس- ۲مرداد ۹۶)

- «۴۰۰تن از معلمان خوزستان… تجمع اعتراضی برپا کردند. یک معلم گفت: «حقوق ما را معمولاً با ۸یا ۹ماه تأخیر پرداخت می‌کنند… و ما باید یک سال تحصیلی… بدون حقوق و بیمه کار کنیم». (خبرگزاری حکومتی ایرنا- ۱۰مرداد ۹۶)

- «جمعی از پرسنل و کارگران شرکت آذرآب اراک… در اعتراض به پرداخت نشدن ۵ماه حقوق عقب‌افتاده تجمع اعتراضی برگزار کردند». (ایسنا- ۴شهریور ۹۶)

- روز دوشنبه ۳۰مرداد ۹۶، ۲۵۰نفر از کارگران دو شرکت پیمانکاری در فاز ۱۳عسلویه در اعتراض به پرداخت نشدن ماهها حقوق خود دست به تجمع زدند.

- روز چهارشنبه ۱شهریورماه کارکنان شرکت لیفتراک سازی سهند تبریز در اعتراض به حقوق عقب‌افتاده خود تجمع کردند.
- در تاکستان جمعی از کارگران کارخانه سنگ‌بری پاسارگاد، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود دست به تجمع زدند. کارگران گفتند: نزدیک به ۱۳ماه مزایای مختلف مزدی و حق بیمه به آنها پرداخت نشده است.
- در جهرم کارگران در سیکل ترکیبی روز یکشنبه ۲۹مرداد ۹۶دست از کار کشیدند. کارگران گفتند پنج ماه است که حقوق به آنها داده نشده و مغازه‌دارها هم به آنها جنس نسیه نمی‌دهند و شرمنده زن و بچه‌ی خود هستند.
تجمع اعتراضی کارگران شهرداری اندیمشک
           تجمع اعتراضی کارگران شهرداری اندیمشک
 - در اندیمشک کارگران شهرداری روز یکشنبه ۲۹مرداد ۹۶در اعتراض به ۱۴ماه حقوق عقب‌افتاده در مقابل فرمانداری رژیم در اندیمشک اعتصاب کرده‌اند.
بهبهان" style="width: 70%; margin: 10px;" alt="تجمع و اعتصاب کارگران شرکت آب و فاضلاب بهبهان" src="https://image.mojahedin.org/images/2017/2017911042157128250156.jpg" longdesc="تجمع و اعتصاب کارگران شرکت آب و فاضلاب بهبهان" />
       تجمع و اعتصاب کارگران شرکت آب و فاضلاب بهبهان
- در بهبهان کارگران شرکت آب و فاضلاب در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ماه حقوق خود با برگزاری یک تجمع مقابل این شرکت اعتصاب کردند.
بلبرینگ‌سازی تبریز" style="width: 70%; margin: 10px;" alt="تجمع اعتراضی کارگران بلبرینگ‌سازی تبریز" src="https://image.mojahedin.org/images/2017/2017911042157128250159.jpg" longdesc="تجمع اعتراضی کارگران بلبرینگ‌سازی تبریز" />
          تجمع اعتراضی کارگران بلبرینگ‌سازی تبریز
- کارگران شرکت بلبرینگ‌سازی تبریز روز یکشنبه ۲۲مرداد ۹۶در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق چندین ماهه خود اقدام به تجمع کردند». (ایرنا -۲۲مرداد ۹۶)

تجمع جمعی از پرسنل و کارکنان بیمارستانهای میانه
    تجمع جمعی از پرسنل و کارکنان بیمارستانهای میانه
- در میانه جمعی از پرستاران به‌دلیل پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده‌شان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

- بیش از ۵۰۰تن از کارگران گروه ملی فولاد در مقابل بانک ملی تجمع اعتراضی برپا کردند. کارگران معترض می‌گویند ۵تا ۸ماه حقوق آنها پرداخت نشده است.

- صبح روز شنبه ۲۱مرداد ۹۶کارگران کارخانه گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به حقوقهای عقب‌افتاده خود با پهن کردن سفره خالی در مقابل شعبه مرکزی بانک ملی در شهر اهواز دست به تجمع اعتراضی زدند. به گفته کارگران حدود ۴۰۰۰کارگر و کارمند شاغل هستند که از چندین سال پیش مطالبات حقوقی خود را با تأخیر دریافت می‌کنند.

- روز سه‌شنبه ۱۰مرداد ۹۶ اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد ایران در مقابل دفتر مدیریت این شرکت در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق خود هم‌چنان ادامه یافت.

آنچه که در بالا لیست شد فقط شمه‌یی و گوشه‌ی کوچکی از ظلم و ستم دولت آخوند حسن روحانی آنهم فقط در ۵ماهه اول سال ۹۶می‌باشد. اما وقاحت آخوندی مگر تمامی دارد؟ آخوند حسن روحانی در همین سخنرانی، دریدگی خود را به اوج می‌برد و می‌گوید:
«تنها خود را موظف به این ندانیم که ساعت ۸صبح به‌سر کار آمده و تا ۴بعدازظهر در اداره بمانیم، بلکه باید تا کار هست در کنار میز کارمان بمانیم و تلاش کنیم… ما در ساعت اداری موظف خود حقوق دریافت می‌کنیم و اگر یک ثانیه هم کم‌کاری کنیم باید جوابگو باشیم». (خبرگزاری حکومتی فارس- ۸شهریور ۹۶)

آخوند پاچه‌ورمالیده نه تنها حقوق کارگران و کارمندان را نمی‌دهد، بلکه طلبکار هم شده و می‌گوید که تا وقتی کار هست باید بمانی و از آن‌طرف اگر یک ثانیه کمتر کار کردی باید جوابگو باشی!

بد نیست همین‌جا به یک فقره اعتراف معاون آخوند روحانی اشاره کنیم که می‌گوید وضع دولت آن‌قدر خراب است که حتی در تأمین حقوق پرسنل خودش هم مانده است:
«… عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست گفت: … من نگران سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی هستم و امیدوارم که عملی نشود… با طناب خرید تضمینی دولت در چاه نروید. دولت در تأمین حقوق پرسنل خودش هم مانده است». (خبرگزاری مهر- ۶شهریور ۱۳۹۶)

در پایان یک نکته به آخوند هفت‌خط حسن روحانی، در برابر حرفی که زده بود مبنی بر این‌که «اگر کسی راضی نیست، برود» باید گفت: از قضا آن کسی که باید برود، همین آخوندها و پاسداران و آدمکشان نظام قرون‌وسطایی ولایت هستند که باید بروند. آری، بروند به گور و به زباله‌دانی تاریخی خود… که آن روز دور نیست.

۹شهریور ۹۶.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/066e88c0-d49e-4e60-a32d-bec5acb8ca80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات