728 x 90

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۹آبان

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی
گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی
در روزنامه‌های حکومتی امروز سه‌شنبه 9آبان، شاهد وجود دو فضای متفاوت در روزنامه‌های دو باند حاکم هستیم. روزنامه‌های باند خامنه‌ای عمده تیترها و مقالات اصلی خود را به آغاز اجرایی شدن قانون کاتسا و تشدید تحریمها و سرنوشت مبهم برجام اختصاص داده‌اند و آن را دستمایهٴ کوبیدن روحانی و باند او قرار داده‌اند:
کیهان:
9آبان آغاز اجرای تحریم کاتسا/مادر تحریم‌ها از راه رسید بزک کنندگان سرشان را زیر برف کردند

وطن امروز: آخرین هشدارها درباره کاتسا

جوان: سرلشگر باقری: تحریم‌ها برگردد خروج ایران از برجام قطعی است

کیهان: دستاورد اقتصادی برجام برای اروپا، بیکاری و رکود برای ما

از میان این مطالب قسمتهایی از سرمقاله روزنامه رسالت را از نظر بگذرانیم:
به‌زودی تحریمهای کاتسا عملیاتی می‌شود؛ تحریم‌هایی که از آن به‌عنوان «مادر تحریم ها» یاد شده است. این‌که چطور شد از دل مذاکرات و توافق برجام که فلسفه اصلی گفتگو و مذاکره با آمریکایی‌ها رفع تحریمها بود، یکدفعه مادر تحریمها سربرآورد، قصه‌اش طولانی است که دو سال است مشغول شنیدن فراز و فرودهای نغمه‌های خواب آور آن هستیم...
قرار بود با برجام، «پدر» تحریمها را به علامت پرهیز از تداوم خصومت ورزی درآورند، اما نه تنها این کار را نکردند بلکه رفتند «مادر» تحریمها را به صحنه آوردند! مادر تحریمها چیست؟ مادر تحریمها سیاهچاله‌ای است که قرار است اقتدار ایران را در داخل و در منطقه ببلعد...
این‌که فکر کنیم «قانون کاتسا» مادر تحریم‌ها، فقط سپاه را نشانه گرفته، یک آدرس غلط است. مادر تحریمها کل اقتدار و امنیت ملی ایران را در داخل و در منطقه و جهان نشانه گرفته است.

روزنامه‌های باند روحانی مسائل مختلفی را به‌عنوان تیتر صفحات اول خود انتخاب کرده‌اند، اما بیشتر روی فساد و دزدی به‌خصوص در باند احمدی‌نژاد متمرکز هستند:
ابرار اقتصادی: توسط نماینده ارومیه: رونمایی از تخلفات مالی بقایی

آفتاب یزد: جزییات تخلفات مالی آقای زنبیل به دست

بهار: «رسانه» ؛ همسو با دزدها؟ / فریاد مردم از بی‌تدبیری مسئولان بر سر رسانه‌های ساکت

آرمان:‌ فرار یکی از متهمان با 500میلیارد بدهی/ پرونده صندوق ذخیرهٴ فرهنگیان چه شد؟

ایران: روحانی: عزم قوا برای تقویت امنیت سرمایه‌گذاری مردم

شرق: پول انتخابات را از کجا آورده‌ای؟ / لایحه‌یی که در راهروهای مجلس خاک می‌خوردند

جهان صنعت: تبدیل بانک مرکزی به قلک دولت

آرمان: اکبرترکان: 104شرکت شستا در نوبت فروش / هم دولت را فلج کردیم هم مردم را

روزنامه آرمان مطلب اصلی صفحه اول خود با عنوان افشاگری تکان دهندهٴ از تخلفات بقایی را به دزدیهای بقایی و باند احمدی‌نژاد اختصاص داده و می‌نویسد:
«نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس دیروز اتهامات عجیبی علیه حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد مطرح کرد که بلافاصله با واکنش بقایی روبه‌رو شد. بقایی از او خواسته مستندات گفته‌هایش را در همان خبرگزاری خانه ملت منتشر کند. قاضی‌پور دیروز به خانه ملت گفت: آقایان احمدی‌نژاد، مشایی، بقایی، رحیمی و موسوی خانه ایرانیان را در خارج از کشور تأسیس کرده بودند و آقای شریف زاده رئیس هیأت مدیره، حمیدرضا شاکری نیا، احسان آریامحمد، محمدعلی ابراهیم و میثم طاهری نیز در این مؤسسه حضور داشتند، تصرف دیگر مربوط به پرونده آقای بقایی در این رابطه است که 300میلیارد تومان مربوط به خانه ایرانیان برداشت شده است به‌نحوی که از بیت المال به حساب خانه ایرانیان پول واریز کرده بودند.
نادر قاضی‌پور در خصوص پرونده بقایی معاون رئیس‌جمهور دولت دهم گفت: قسمت مالی پرونده مربوط به آقای بقایی به دادگاه رفته است. مسائل امنیتی، سیاسی، خانوادگی و... مربوط به پرونده بقایی هم‌چنان مفتوح است.
او گفته است: اختلاس بعدی آقای بقایی در رابطه با تحویل سه میلیون و 766هزارو 500یورو و هم‌چنین 590هزار دلار از بیت المال است که این میزان پول در سال 1392به آنان داده شد تا در اجلاس سران کشورهای اسلامی، هزینه شود اما این میزان هزینه نشده است. قاضی‌پور از کشفیاتی هم خبر داده است. از جمله این‌که: در منزل آقای بقایی 703سکه تمام بهار آزادی، هزارو 842نیم سکه، 15سکه دوونیم، مبلغ 21میلیاردو 175میلیون و 300هزار ریال وجه نقد، 454میلیون و 510هزار ریال از پول نهاد ریاست‌جمهوری موجود بود و می‌گفتند می‌خواستیم پس از بهبود ارتباطمان با دولت آقای روحانی پولها را بازگردانیم این در حالی است که این مبلغ جزء بیت المال محسوب می‌شد...
افرادی مانند خانم اکرم حسینی، مرتضی بقایی، مرضیه اویسی فیضی همسر مرتضی بقایی معاملات صوری انجام دادند و پولهایی برداشت کردند و در تاریخ ۲/۹/۹۱به‌عنوان مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران 20میلیارد تومان پول دادند و پس از 26روز صد میلیارد دیگر به آنها پرداخت شد.

پاسخ بقایی
حمید بقایی بی‌درنگ در کانال تلگرامی‌اش پاسخ قاضی‌پور را داد. او نوشت: جناب قاضی پور، پاسخ شما و گردانندگان شما فقط یک جمله است، فرزند خلف پدرتان نیستید، اگر ظرف 24ساعت مستندات حرفتان را از همان خبرگزاری منتشر نکنید..

روزنامه‌های باند روحانی و شرکا هم‌چنین مقالات و گزارشهایی درباره سفر آمانو داشته‌اند که روزنامه‌های باند ولی‌فقیه هم‌چنان نسبت به آن بی‌اعتنایی نشان داده‌اند؛
در این میان روزنامه جمهوری اسلامی در مقاله‌یی با عنوان: «سفر آمانو به ایران؛ سودای مقابله با مشروعیت آژانس» از جمله می‌نویسد:
چالشی که رئیس این سازمان بین‌المللی را به ایران کشاند تا نشان دهد نه تنها تحت تاثیر القائات مقامهای آمریکایی، درخواست‌های زیاده‌طلبانه‌ای هم‌چون بازدید از سایت‌های هسته‌یی و مراکز نظامی ایران را ندارد؛ بلکه عزمش را هم جزم کرده تا آبروی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را حفظ کرده و به حل و فصل مشکلاتی که دولت دونالد ترامپ بر سر راه توافق هسته‌یی با ایران ایجاد کرده کمک کند.

اما برخلاف این ادعا که هدف آمانو از این سفر مذاکره در مورد بازدید از مراکز نظامی رژیم نبوده، آرمان روزنامه دیگر باند روحانی در مصاحبه مفصلی با علی خرم از مهره‌های وزارت‌خارجه به‌نقل از او می‌نویسد:‌
«سختگیریها متوجه بازدید از مراکز نظامی بود که امروز هم مستمسک دست دونالد ترامپ شده و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌خاطر آن به ایران سفر کرده است».
علی خرم در این مصاحبه که به بیان تاریخچه‌یی از مذاکرات هسته‌یی که به امضای برجام انجامید اختصاص دارد، با اشاره به این‌که خامنه‌ای پشت برجام بوده، می‌گوید: «یقینا مخالفان اجرای توافق هسته‌یی که در ایران و آمریکا از جایگاه قدرت و نفوذ قانونی و سیاسی برخوردار هستند قادر بودند مشکلات جدی در راه اجرا شدن برجام به وجود آورند ولی اراده و تصمیم راسخ رهبران دو کشور اجازه نداد مخالفان، موفقیتی کسب نمایند...
مقام معظم رهبری و سایر مقامات ارشد کشور از مذاکره‌کنندگان و روند مذاکرات حمایت به‌عمل آوردند ولی برخی جناحها با سخنان شعاری خود توافق هسته‌یی و در نتیجه منافع و امنیت ملی کشور را به خطر انداختند . با این حال، ایران به‌طور یکپارچه، اراده پایان دادن به مذاکرات هسته‌یی و ورود به برنامه جامع را داشت و می‌دانست رشد و شکوفایی اقتصاد و صنعت در گرو غلبه بر پرونده هسته‌یی است تا تحریمهای ظالمانه برطرف شده و انرژی سیاسی و اقتصادی صنعتی ایران آزاد شود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd6eb76b-57fd-4c4b-978d-269486c11aeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات