728 x 90

آنسوی فاجعه‌ی زلزله

کمکهای مردمی  آذرشهر به زلزله زدگان کرمانشاه
کمکهای مردمی آذرشهر به زلزله زدگان کرمانشاه
همواره این دغدغه و نگرانی وجود داشت که خمینی علاوه بر به کشتن دادن جوانها و به یغما بردن ثروت و داراییهای مملکت و اختناق و... ، عواطف و احساسات انسانی و نوعدوستی را نیز در این چهل سال از بین برده است و مردم نسبت به هم بدبین و بی‌اعتماد و بی‌عاطفه هستند.

البته این نگرانی هم پر بیراه نبود و طی این سالیان دیده‌ایم که آخوندهای ضدبشر چطور فرهنگ بی‌تفاوتی و عدم اعتماد و منافع فردی که ویژه خودشان است را در یک زمینه فقر اقتصادی و فشارهای روانی در اقشار وسیعی از مردم رسوخ داده بودند و به مصداق الناس علی دین ملوکهم، توانسته بودند فرهنگ کثیف آخوندی را به توده‌ها حقنه کنند.

اما زلزله غرب کشور و کمکهای جانانه و خالصانه مردم سراسر ایران به زلزله‌زدگان به این دغدغه و نگرانی پایان داد.

واقعیت این است که ایرانیان دارای یک تمدن و فرهنگ 2500ساله هستند. فرهنگ و تمدنی که بنیانگذار آن کورش کبیر است که در آن مقطع تاریخ که خیلی از تمدنهای پیشرفته امروزی شکل نگرفته و به نوعی در بربریت زندگی می‌کردند، منشور حقوق‌بشر و حقوق شهروندی را ارائه می‌کند که هنوز که هنوز است به روز بوده و مایه افتخار بشریت است.

همسو با این فرهنگ غنی انسانی و ملی، ایرانیان متأثر از فرهنگ ادیان الهی و مشخصاً اسلام هستند که کلیه مناسبات اقتصادی، اجتماعی و انسانی افراد را بر اساس توحید به‌معنی یگانگی و وحدت شکل داده و در همین کادر سنتهای حسنه زیادی برای نیکی و احسان به هم نوع، به‌ویژه به یتیمان، بینوایان، اسرا و آنانکه دچار بلایای طبیعی و ناخواسته می‌شوند را توصیه می‌کند. آن‌چنانکه امام علی می‌گوید این افراد نیکوکار محبوبترین کسان نزد خداوند هستند.

آری به‌رغم این‌که دیکتاتورها سعی در نابودی فرهنگ و سنتهای انسانی و نوع‌دوستانه دارند و به‌خاطر استیلا بر وسایل ارتباط جمعی آن را تبلیغ هم کرده‌اند، ولی این روحیه نوع دوستی و فداکردن برای دیگران در سرفصلهایی مثل همین زلزله یا در آستانه انقلاب 57 و سایر موارد که در گذشته شاهد آن بودیم، از حالت پوشیدگی و پنهان به شکل فعال و آشکار خود را بارز می‌کند.

نتیجه این‌که برخلاف تلقینات و وسوسه‌های رژیم که به‌خاطر منافع خودش می‌خواهد با ترویج کینه و عداوت مردم را نسبت به هم بد بین کرده تا راه همبستگی و الفت و اتحاد مردم علیه خودش را ببندد، ما باید رو در روی رژیم بر این سنتها و عواطف و اخلاق نیکو و انسانی پای فشرده و آنها را هرچه بیشتر برجسته و برجسته‌تر کنیم نا روحیه محبت و نوع دوستی و فداکاری در ما تقویت شود. طبعاً رژیم از این همبستگی و اتحاد مردم به‌شدت میترسد، چرا که این وحدت مردم را قوی کرده و راه سرنگونی رژیم را هموار می‌کند.

م ـ ایمان.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fc3a0d1-56a5-47d7-b528-e5585358b057"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات