728 x 90

«بیت»خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی (۱۱)

بیت خامنه ای فاسدترین نهاد
بیت خامنه ای فاسدترین نهاد

در قسمت‌های پیشین این نوشته گفته شد: بنا بر اصل ۴۴ قانون اساسی رژیم، اقتصاد کشور باید در ۳بخش دولتی، تعاونی و خصوصی برنامه‌ریزی شود.

خامنه‌ای در سال ۸۴ طبق تفسیری بر اصل ۴۴ قانون اساسی خواستار کوچک‌تر شدن دولت و خواهان خصوصی‌سازی بخش عمده‌ای از اقتصاد شد. طبق این‌ تفسیر خامنه‌ای «مالکیت» را از بخشهای دولتی به بخشهای دیگرِ حکومت که اساساً تحت استیلای ولایت‌ فقیه است، منتقل کرد.

بر اثر شفاف نبودن فرآیند خصوصی‌سازی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخل کشور نتوانستند در این رقابت شرکت کنند. جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی نیز، به‌دلیل محدودیتهای قانونی(FATF و سوئیفت) غیرممکن شد و در واقع، خصوصی‌سازی در این شرایط به‌معنای انتقال مالکیت از یک بخش دولت به بخش دیگری صورت گرفت. به‌اضافه به‌علت فقدان قوانین ضدانحصار در ایران، خامنه‌ای با سلب مالکیت عمومی، به‌جای خصوصی‌سازی، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را در عمل از این جیب به آن جیب واریز کردن مالکیت‌های کلان تبدیل کرد و به این صورت یک امپراطوری عظیم مالی، تحت نام «بنیاد‌های تحت رهبری» را بدون پاسخگو بودن به هیچ ارگانی شکل داد.

در ادامه بررسی چگونگی شکل‌گیری امپراطوری عظیم مالی خامنه‌ای و عوامل مؤثر در ساختار آن، به بحث واگذاری شرکتها و بنگاهها از این «جیب به آن جیب» در نظام اقتصادی و نقش فسادزای سپاه و بسیج در ایجاد چرخه بانکی و پولشویی در بانکها و ورزش می‌پردازیم.

بنیاد تعاونی بسیج

این بنیاد متعلق به نیروی شبه‌نظامی بسیج و یکی از تراستهای مالی زیر نظارت مستقیم خامنه‌ای می‌باشد. سازمان بسیج یکی از نیروهای پنج‌گانه سپاه پاسداران محسوب می‌شود. بنیاد تعاونی بسیج یکی از قدیمی‌ترین ارگانهای اقتصادی سپاه است که در سال ۱۳۶۷ در زمان جنگ ضدمیهنی موجودیتش رسما اعلام شد. بر پایه قانونی که در سال ۱۳۷۳ از تصویب مجلس رژیم گذشت، اجازه تشکیل شرکت‌های عمرانی و خدمات به نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه داده شد.

متعاقباً پروژه‌هایی با میلیاردها ریال بودجه در زمینه سد و راه‌سازی و احداث تأسیسات، به شرکت‌های وابسته به سپاه از جمله بنیاد تعاونی بسیج واگذار گردید.

همزمان مؤسسه مالی و اعتباری مهر(با نام قبلیِ مؤسسه قرض‌الحسنه بسیجیان)، به مدیرعاملی پاسدار غلامحسین تقی‌نَتّاج، در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و تحت عنوان تهیه وام‌های اشتغال‌زا برای بسیجیان فعالیتش را آغاز کرد.

حمید تهران‌فر، مدیرکل وقت نظارت بر بانکها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی، در رابطه با بانک‌های سپاه و بسیج گفت: «اینها همه کار را می‌کنند جز قرض‌الحسنه، اینها به‌عنوان بازوهای مالی سپاه و بسیج در بازار بورس تهران و دیگر جاها عمل می‌کنند و سهام شرکتها را می‌خرند».(آخرین هشدارهای بانک مرکزی به مؤسسه‌های غیرمجاز، خبرگزاری حکومتی ایسنا ۶دی ۱۳۸۸)

امپراطوری بدون یک بال مگس از بیت‌المال!

روزی نیست که بکارگیری کلماتی چون «فساد نهادینه»، «اژدهای هفت‌سر فساد» و «فساد سیستماتیک» نُقل مجلس و مطبوعات رژیم نباشد. در حالی‌که مردم در اعتراضات یومیه فریاد می‌زنند: «ملت گدایی می‌کند، آقا خدایی می‌کند!» که اشاره به ام‌الفساد «خامنه‌ای» است. پاسدار جنایتکار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی وقت سپاه پاسداران، برای روتوش کردن چهره فاسد خامنه‌ای در مصاحبه با تلویزیون افق(رژیم) در۱۴بهمن ۹۷ گفت: «کل فسادی که الآن دارد انجام می‌شود یا در سال‌ها بوده و یا افرادی بودند که ارتباطی با نظام نداشتند و اساس نظام واقعاً مبرا است. ما امروز رهبری داریم که ۱۰سال رئیس‌جمهور بوده، ۳۰سال رهبر بوده، یک بال مگس از بیت‌المال وارد زندگی‌اش نشد».

یک تئوکراسی با چهارده امپراتوری اقتصادی ولایت‌فقیه ۱

یک تئوکراسی با ۱۴امپراتوری اقتصادی ولایت فقیه

ثروت ۹۵میلیاردی خامنه‌ای «یک بال مگس»!

در زمانی که بسیاری از مردم ایران به‌دلیل اوضاع اقتصادی ناگوار در زیر خط فقر زندگی می‌کنند، خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۱۳(آبان۹۲) یعنی تقریباً ۶سال پیش، دارایی‌های خامنه‌ای را ۹۵میلیارد دلار اعلام کرده بود، بال مگسی که در مدت ۶سال ۲برابر شد!

در روز ۲۶آوریل ۲۰۱۹(۶اردیبهشت ۹۸) سفارت آمریکا در بغداد در گزارشی ثروت علی خامنه‌ای را ۲۰۰میلیارد دلار برآورد کرد.

۲۰۰میلیارد دلار ثروت خامنه‌ای به اندازه یک بال مگس

۲۰۰میلیارد دلار ثروت خامنه‌ای به اندازه یک بال مگس

۶۰درصد اقتصاد ایران در قبضه ۴نهاد خامنه‌ای

در ادامه جنگ باندی در افشای فساده‌ای زنجیره‌ای، بهزاد نبوی در مورد ثروت به‌یغما رفته مردم ایران توسط بیت خامنه‌ای گفت: «در کشور ما ۴نهاد هست که ۶۰درصد ثروت ملی را در اختیار دارند؛ ستاد اجرایی فرمان خمینی، قرارگاه خاتم، آستان قدس و بنیاد مستضعفان و هیچیک از اینها ارتباطی با دولت و مجلس ندارند.(سایت حکومتی انتخاب ۳۰شهریور ۹۶)

پاسدار نقدی که قبل از تصدی معاونت فرهنگی سپاه «معاونت اطلاعات قرارگاه حمزه، فرماندهی لشگر بدر، ریاست سازمان حفاظت اطلاعات ناجا، مسئول آموزش نیروی قدس، ریاست ستاد مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ریاست سازمان بسیج مستضعفین! برخی از مسئولیت‌های پیشین او بود(سایت حکومتی آپاراترژیم ۱۶آبان ۹۷)، فراموش کرده بود که مسئولیت اعزام دانش‌آموزان به میدان جنگ که جز افتخاراتش است را بگوید اما در طی همین ۳۰سال که پاسدار نقدی این پستها را به‌ویژه مسئولیت «سازمان بسیج» را داشته، زیر دست او و سایر پاسداران(برادران قاچاقچی) که ارکان نظام هستند، اژدهای هفت‌سر فساد ولایت‌ فقیه شکل گرفته است.

شرکتهای پوششی بنیاد تعاون بسیج مسؤل آموزش و عضوگیری کودکان ۳

شرکتهای پوششی بنیاد تعاون بسیج مسؤل آموزش و عضوگیری کودکان

ورود پاسداران به اقتصاد رانتی

در سلسله مقالات پیشین به ریشه‌ٔ فسادها که اساساً توسط اصلی‌ترین نهادهای وابسته به سپاه پاسداران به‌عنوان بازوی ولایت‌ فقیه، صورت گرفته است پرداختیم. ذیلا از هزاران مورد فساد و اختلاس کلان به چند مورد از نقش فرمانده‌هان سپاه و مدیران شرکتها و هلدینگ‌های سپاه و بسیج در اختلاس که توسط بنیاد تعاون سپاه و بسیج می‌پردازیم تا روشن شود فساد پاسداران رانت‌خوار و جنایتکار چه ربط مستقیمی به بیت خامنه‌ای دارند.

۱.پاسدار علیرضا رزم حسینی: استاندار فعلی خراسان رضوی:

علیرضا رزم‌حسینی پس از طی سال‌ها جنایت و چپاولگری که ذیلا به بخشی از آن اشاره می‌شود، توسط آخوند روحانی استاندار خراسان رضوی شد.

مناصب از ۱۹سالگی: قائم‌مقام لشکر ثارالله، جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیاء، ریاست ستاد فرماندهی سپاه هشتم صاحب‌الزمان، فرماندهی لشگر ۱۴ ثارالله کرمان در دوران جنگ ۸ساله و مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان.(باشگاه خبرنگاران جوان ۱۳دی ۹۷)

سوابق پاسدار رزم‌حسینی در مدیریت شرکتها و بنگاههای وابسته به بنیاد مستضعفان، تعاون سپاه و تعاون بسیج:

هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان/ مدیرعاملی و ریاست هیأت‌مدیره مجتمع صنعتی کرمان

مدیرعاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کرمان / مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان

ریاست هیأت‌مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژ‌کاران دوهزار/ مدیرعاملی شرکت تکنوپروم(ویرجین ایلند)

مدیرعاملی شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ / مدیرعاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کاترپیلار

نایب‌رئیسی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور

ریاست مجمع شرکت آستانه ریل / رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت همیار ماشین(همان منبع)

۲. احمد عراقچی، معاون ارزی بانک مرکزی:

اختلاس قاچاق ارز با همکاری وزارت اطلاعات، بنیاد تعاون سپاه و دولت روحانی.

برپاکردن بساط رانت و فساد را می‌توان به‌راحتی در لابه‌لای سیاست‌هایی مشاهده کرد که با یدک‌کشیدن نام مردم، در جهت تأمین منافع ذاتی گروه‌های قدرت و موازی در تمام باندهای رژیم آن را دید.

نماینده دادستان رژیم در اعتراف به نقش دولت و سپاه در بالا بردن نرخ دلار در سال ۹۶-۹۷ در ۱۴مرداد ۹۸ در جلسه دادگاه باند احمد عراقچی گفت: «در یک سال و نیم گذشته بانک مرکزی با زدن چوب حراج به دارایی کشور بخش قابل‌توجهی از ذخایر ارزی را وارد بازار کرد که عده‌ای نیز از این وضعیت سوءاستفاده کردند و باعث سیر نزولی ارزش ریال در برابر دلار شدند».

احمد عراقچی، معاون ارزی بانک مرکزی، با پاسدار سالارآقاخانی(رابط با بانک انصار بنیاد تعاون سپاه) دیگر متهم پرونده به‌صورت محرمانه با بانک مرکزی در خصوص بازار غیررسمی ارز همکاری می‌کنند. آقاخانی حسب ادعا و اظهارات خود و به‌عنوان نماینده و کارگزار «بانک انصار سپاه» فعالیت داشته است.

در تاریخ ۱۷آذر ۹۶ طی جلسه مشترکی که در اتاق معاون ارزی میان... احسان معافی، سالار آقاخانی و سیداحمد عراقچی تشکیل می‌شود تصمیم بر این شد که آقاخانی در هر مرحله ۵میلیون دلار بفروشد. نماینده دادستان گفت: احسان معافی اعلام داشته است وظیفه وی ایجاد هماهنگی میان آقاخانی با عوامل «وزارت اطلاعات» بوده است.

دادستان با اشاره به نقش متهم میثم خدایی در این پرونده بیان داشت: «میثم خدایی از کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری به‌عنوان مشاور معاون اقتصادی فعالیت داشته است. او عامل ارتباط آقاخانی و احمد عراقچی بوده و با دیدن این جریانات، طی جلسات متعدد با آقاخانی به وی اعلام می‌دارد که این اقدامات ناشی از پیگیریهای وی نزد احمد عراقچی بوده و باید سهم وی از این معاملات پرداخت شود که در ادامه طی چند مرحله ۱۱۸هزار دلار به میثم خدایی پرداخت می‌شود».(روزنامه جهان صنعت ۱۴مرداد ۹۸)

ناصر موسوی لارگانی در مجلس رژیم گفت: «شیوع پدیده‌هایی چون سالار آقاخانی و احمد عراقچی در کشور نتیجه مدیریت سفارشی و رانت‌پرور است، چگونه یک جوان ۲۰ساله می‌تواند ۱۶۰میلیون دلار ارز از بانک مرکزی بگیرد و از کشور خارج کند»؟(خبرگزاری مجلس ارتجاع ۲۷مرداد ۹۸)

۳. پاسدارمسعود مهردادی:

با کد ملی ۰۰۴۸۷۰۰۴۲۸ متولد سال ۱۳۳۷ در تهران، پرنفوذ‌ترین فرد در بخش موبایل و مخابرات، عضو هیات امنای «بنیاد تعاون سپاه».

همچنین مهردادی عضو هیأت‌مدیره بنیاد تعاون سپاه پاسداران، بانک انصار، شرکت ارتباطات سیار، شرکت مخابرات متعلق به سپاه پاسداران که در «هولدینگ یاس» متعلق به بنیاد تعاون سپاه پاسداران در سمت مدیریت عاملی مشغول به فعالیت اقتصادی بود. او به‌دلیل مشارکت در اختلاس کلان مالی ۱۳هزار میلیارد تومانی به همراه پاسدار سیف(سجادی‌نیا) قائم‌مقام خود بازداشت شده است.

۴. پاسدار پرویز کاظمی(وزیر رفاه و تأمین اجتماعی احمدی‌نژاد در دولت نهم):

پاسدار پرویز کاظمی از سال ۹۱ تا ۹۴ از اعضای هیت‌مدیره بانک سرمایه، دارای ۴۶فقره تسهیلات غیرمجاز به شرکتها به‌مبلغ ۲هزار و ۴۸۸میلیارد و ۳۳۹میلیون و ۹۰۰هزار تومان که ۴۱فقره از تسهیلات فوق در وضعیت مجهول‌الوصول بوده است.

نقش سپاه پاسداران در اختلاس‌های کلان ـ پاسدار مسعود مهردادی ۴.jpg

نقش سپاه پاسداران در اختلاس‌های کلان ـ پاسدار مسعود مهردادی

اعطای تسهیلات ۶۰۰میلیاردی پاسدار پرویز کاظمی به پاسدار حسین هدایتی و خیانت ۱۴هزار میلیاردی در اموال ذخیره فرهنگیان.(خبرگزاری ایسنا ۲۵دی ۹۷)

۵.محمد هادی رضوی:

فرزند سعید متولد سال ۶۳ ساکن تهران، داماد پاسدار محمد شریعتمداری وزیر کار روحانی. وی ۱۲۳میلیارد بدهی داشته که ملکی را به قیمت ۱۲۵میلیارد با بانک تهاتر می‌کند. رضوی از طریق پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه مبالغ کلانی را اخذ کرده از سال ۹۱ تا ۹۴ با دریافت این تسهیلات، مبالغ دریافتی را صرف خرید املاک مرغوب و خودروهای گران‌قیمت کرده است.(خبرگزاری ایرنا ۲۴اردیبهشت ۹۸)

۶.پاسدار حسین هدایتی:

متولد سال ۱۳۴۲ در منطقه دولاب در جنوب‌شرقی تهران

سابقه عضویت در ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر

عضو سابق سپاه پاسداران لشکر ۲۷محمد رسول‌الله

مسئول پرسنلی سپاه در ناحیه ۱۰ تهران - دفترکار در خیابان خردمند

یکی از بزرگترین ابربدهکاران به نظام بانکی کشور. گزارش کمیته اقتصادی مجلس، آذر ۱۳۹۶: «حسین هدایتی از وام‌ها و تسهیلات بانکی دریافتی، فقط هزار میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکاراست. بارها بدلایلی که هرگز روشن اعلام نشد بازداشت و آزاد شده است. پیش از ورود به فعالیت‌های اقتصادی در استخدام سپاه پاسداران بود، او در اواسط دهه ۱۳۷۰ با روی‌آوری همزمان با چراغ سبز دولت خاتمی به سپاهیان برای فعالیت‌های گسترده اقتصادی لباس نظامی را درآورد و وارد اقتصاد رانتی شد.

کمتر از ۲۰سال بعد لیست دارایی‌های او شامل شرکت هلدینگ استیل آذین ایرانیان، صنایع استیل آذین، شرکت خاور آذین، شرکت فجر گالوانیزه سپاهیان کاشان، چندین کارخانه فولادسازی و ورق، شرکت نایوند بزرگترین شرکت پرورش میگوی ایران و نیز برج‌سازی در دوبی، سهامداری بانک خصوصی تات، ریاست چندین شرکت تجاری در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه و داشتن املاک کشاورزی و مسکونی در ایران و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌شود».

پولشویی پاسداران در نظام بانکی و حمایت از تروریسم

پدرام سلطانی، معاون رئیس اتاق بازرگانی رژیم گفت: «من فکر می‌کنم که بیش از ۱۵۰هزار میلیارد تومان از جریان مالی کشور زیرزمینی است. این خارج از نظارت مالیاتی است و عملاً پولشویی می‌باشد».

روزنامه کیهان ولی‌فقیه، در ۳مرداد ۹۷ نوشت: «رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۶ مبلغ ۳۰میلیارد دلار ارز ایران از کشور خارج شد و سپس موضوع دلار ۶۴۰۰۰ریال پیش آمد چون‌که روحانی تنها ۳میلیارد دلار از سرمایه خارجی را از برجام جذب کرد».

نقش زهردار سپاه پاسداران در سیستم بانکی کشور ۵

نقش زهردار سپاه پاسداران در سیستم بانکی کشور

روزنامه حکومتی اقتصادآنلاین از نقش زهردار سپاه پاسداران در اقتصاد ایران در ۲۸خرداد ۹۵ نوشت: «مشکل دیگر که باید به آن اشاره کرد، وجود دو دولت در اقتصاد کشور است. یک دولت قدرتمند که بانک دارد و ۵۰درصد اقتصاد کشور را اداره می‌کند و به کسی هم پاسخگو نیست و دولت دیگر که رأی می‌گیرد و ۵۰درصد مابقی اقتصاد را در اختیار دارد، اما قدرت ندارد تا رفتار۵۰درصد دیگر را قانونمند کند».

موافقت با FATF، بستن شکاف فساد در نظام بانکی

اف.ای.تی.اف(FATF) یک گروه بین‌المللی برای مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در جهان است. در لیست سیاهش دیکتاتوری ایران و کره شمالی از فاسدترین کشورها هستند. رژیم در جریان برجام تعهد داد که دستورالعمل ۴۰ماده‌ای FATF را اجرا کند، فعلاً درخواست تمدید تعلیقش را از لیست سیاه کرد، اما چرا هنوز اف.ای.تی.اف را رژیم قبول نکرده است؟ این را می‌بایست در نقش سپاه و منافعش در این ماجرا جستجو کرد.

موافقت و اجرای FATF یعنی پایان کار حزب‌الله لبنان و خیلی از نیروهای مزدور دیگر در خاورمیانه و آفریقا.

پایان کار قاچاق بین‌المللی مواد مخدر به دست فرماندهان سپاه، پایان کار گم شدن میلیاردها دلار از بانکها و صندوق‌های دولتی ایران و پولشویی و هزاران فساد دیگری که آخوند‌ها و پاسداران به آن آلوده‌اند.

علی بختیار از گلپایگان در مجلس ارتجاع گفت: «فساد در حوزه اقتصاد کشور بلای جان این کشور شده است. مدیری پس از محکومیت و زندان مجدداً مدیرعامل یک شرکت دیگر می‌شود. عمده بازنشستگان ما در رنج و سختی به‌سر می‌برند به مشکل آنها رسیدگی نمی‌شود اما در مقابل مواجه با مدیران بازنشسته‌ای هستیم که به‌رغم دریافت ۶۰۰-۷۰۰میلیونی با عنوان پاداش بازنشستگی با قرارداد ۶۴ساعتی در شرکتها و وزارتخانه‌ها مشغول به کار شدند».(خبرگزاری مجلس رژیم ۲دی ۹۷)

«بال‌های مگس» در مافیای ورزش ایران!

با روی کار آمدن دولت رفسنجانی و ثروت‌اندوزی پاسداران در بنگاهداری، طعم و اندازه پول‌های ورزشی هم عوض شد. مدیرانی در عرصه ورزش صعود می‌کنند که تمایلات جدیدی برای ایستادن در ساختار قدرت هم دارند. اخیراً به هر گوشه فوتبال ایران و باشگاههای آن نگاه کنید نامی از سرداران سپاه و بسیج را می‌بینید. آنها یا مدیرعامل باشگاههای ورزشی و فوتبال هستند و یا ریاست هیأت فوتبال استانها را برعهده‌ دارند.

پاسدار بسیجی محمد آقامیر: بخش دیگر نفوذ در ورزش توسط ارگانی با عنوان سازمان بسیج کشور به ریاست سردار پاسدار بسیجی محمد آقامیر اعمال می‌شود. او علاوه بر این‌که رئیس سازمان بسیج ورزش است، بعد‌ها رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز می‌شود.

پاسدار بسیجی محمدرضا نقدی: رئیس وقت سازمان بسیج مستضعفین زیر نظر محمدرضا نقدی که پیش‌تر شعبات خود را در دانشگاهها، مدارس، ادارات و در میان اصناف مختلف گسترش داده بود، هم‌اکنون دامنه نفوذ و استیلای خود را در ورزش ایران به‌ویژه در فوتبال را بیش‌از‌پیش توسعه می‌دهد. لذا برای این‌که فوتبال هم بی‌نسیب نباشد، «کانون بسیج فوتبال تهران» نیز تأسیس و پاسدار محمدحسین نعمتی به‌نمایندگی از پاسدار نقدی به ریاست آن منصوب می‌شود.

پاسدار بسیجی علی فتح‌الله‌زاده خویی(مدیرسابق باشگاه استقلال): در تابستان ۱۳۶۲ از شهرستان محل تولد خود به تهران آمد. کارش را از میز منشی‌گری مجله جوانان در مؤسسه اطلاعات شروع کرد. اما در کمتر از ۱۰سال مدیریت خانه منتقدان تئاتر ایران، مدیر مسئول مجله روزهای زندگی، سردبیری مجله حوادث و البته عضویت در هیأت‌امنای باشگاه استقلال را به‌دست آورده، اما چگونه؟

او با خواهرزاده علی آقا محمدی(عضو تشخیص مصلحت نظام) ازدواج کرد و سپس همین نسبت فامیلی سرآغاز اتفاقات مهم و بعدی او بود. انتصاب یکباره او به مدیرعاملی باشگاه استقلال نخستین انتصاب یک مدیرعامل در یک باشگاه ورزشی در ایران است.

پاسداربسیجی عزیزلله محمدی: وی بالاترین مقام سپاهی حاضر در فوتبال ایران به‌شمار می‌رود، که مسابقات لیگ برتر ایران را تحت کنترل، و سیاست‌های رژیم را بر آن اعمال می‌کند. علاوه بر آن میلیارد ها تومان درآمد فوتبال کشور از جمله تجارت پرسود پخش تلویزیونی مسابقات و آگهی‌های آن تحت کنترل و نظارت همین شخص است.

پاسدار بسیجی اکبر غمخوار: برای سال‌ها مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود و جالب این‌که برای برداشتهای مالی ویژه اختیار تام داشت.

سردار بسیجی مصطفی آجرلو: آجرلو مدتها در باشگاه ورزشی پاس مال اندوزی کرد. بعد به سازمان ورزش شهرداری تهران رفت، سپس مدیریت باشگاه استیل آذین را برعهده گرفت. او هم‌اکنون مسئولیت «اتحادیه فوتبال ایران» را برعهده‌ دارد.

پاسدار اطلاعاتی غفور درجزی: با اسامی مستعار امیرمنصور بزرگیان و مصطفی مدبر مدیر عامل باشگاه ورزشی سایپا. فرمانده عملیات ترور«محمد حسین نقدی» نماینده شورای ملی مقاومت ایران در رم را در ۲۵اسفند سال ۱۳۷۱ به عهده داشت. از پاسداران قرارگاه تروریستی رمضان در کردستان و از اعضای وزارت اطلاعات رژیم. مقاطعه کار پروژه‌های ورزشی از جمله پروژه عظیم مجموعه ورزشی نقش جهان در اصفهان.

پاسداران و بسیجیان خامنه‌ای یا مدیر عامل باشگاههای ورزشی و فوتبال هستند و یا ریاست هیأتهای فوتبال استانها را برعهده‌ دارند و یا با خرید و فروش تیم های فوتبال، کشتی و اسب دوانی مافیای ورزش را در دست دارند.

بال‌های سپاه پاسداران در اقتصاد ایران (تعاونی سپاه و بسیج)

اساسا خریدهای سپاه و بسیج با اعتبارات و کمک مالی دو بال اقتصادی آن یعنی بنیاد تعاونی سپاه و بنیاد تعاونی بسیج و شرکت‌های وابسته انجام می‌شود. سپاه دارای مؤسساتی مالی چون مؤسسه مالی ثامن، بانک انصار، بانک پارسیان و بانک مهراقتصاد ایرانیان است. اینها به‌عنوان بازوهای مالی سپاه و بسیج در بازار بورس تهران و سایر شهرها عمل می‌کنند و سهام شرکتها را می‌خرند. برخی از مؤسسات مالی « بنیاد تعاونی بسیج» به شرح زیر است:

بانک مهر اقتصاد ایران (مؤسسه قرض الحسنه بسیجیان سابق):

این بانک سابقاً «مؤسسه مالی و اعتباری مهر» نام داشت. به‌نوشته سایت همین بانک با سرمایه فقط یک میلیون تومان «سرمایه اهدایی مقام معظم رهبری» آغاز به کار کرده است. این بانک با ۷۰۰شعبه و ۸میلیون سپرده‌گذار در سراسر کشور، بزرگ‌ترین شبکه بانکی غیررسمی «بانک خصوصی» در جمهوری اسلامی است، و بیشترین فعالیت‌های مالی بسیج در تأمین مسکن و تهیه وام های اشتغال‌زا برای بسیجیان به وسیله اعضای همین مؤسسه قرض الحسنه بسیجیان سابق انجام می‌شود. دنیای اقتصاد (رژیم) ۲۰فرودین ۱۳۸۸

روزنامه‌های رژیم از رانت و فساد در این مؤسسه نوشتند: «مؤسسه مهر به جای دادن وام های کوچک به نیازمندانی که پشتوانه اعتباری ندارند درگیر معاملات بزرگ بازار بورس تهران شدند و این داد و ستدها را به کمک شرکت‌های وابسته‌اش به‌ویژه« شرکت سرمایه‌گذاری مهراقتصاد ایرانیان» انجام می‌دهد. روزنامه سرمایه (رژیم) ۳۰تیر۱۳۸۷

این بانک در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و دارای پنج شرکت تابعه است:

مؤسسه تأمین مسکن بسیج
مؤسسه قرض قرض الحسنه بسیجیان
مؤسسه تأمین اقلام مصرفی بسیجیان
مؤسسه فرهنگی هنری رزمندگان اسلام
مؤسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان

شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان:

(هلدینگ بنیاد تعاون بسیج) یکی از بزرگترین خریداران سهام بورس تهران است که برای سپاه خرید می‌کند و از سهامداران شماری از شرکت‌های بزرگ ایرانی است.

این شرکت مانند سایر بنگاههای اقتصادی ولایت‌فقیه، نیز یک‌شبه راه ۱۰۰ساله را طی کرد. عباس رضایی مدیر عامل سابق شرکت سرمایه‌گذاری مهراقتصاد ایرانیان در سال ۸۸گفت: «۳۲ماه قبل شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان را با ۲۰تا ۳۰میلیارد تومان تحویل گرفته است. در شرایطی مهر را ترک می‌کنم که ارزش سبد سرمایه‌گذاری شرکت به ۱۴هزار میلیارد ریال رسیده است».(روزنامه دنیای اقتصاد ۳۰دی ۱۳۸۸)

مهراقتصاد ایرانیان وابسته به بنیاد تعاون بسیج البته تاکنون در چندین رسوایی بزرگ نیز سهم داشته، از جمله در ماجرای خرید معدن سرب و روی انگوران در استان زنجان. در ۱۱مرداد ۱۳۸۸ شرکت توسعه معادن روی ایران که از شرکت‌های وابسته به مهر اقتصاد ایرانیان است، معدن انگوران را به‌مبلغ ۱۸۶میلیون دلار خرید. پس از انجام معامله، کارشناسان اعلام کردند ارزش واقعی این معدن ۱میلیارد دلار بوده است.{روزنامه سرمایه(رژیم) ۲مهر ۱۳۸۸}

الف ـ شرکت‌های وابسته به سرمایه‌گذاری مهراقتصاد ایرانیان:

  • شرکت کوثر آذربایجان
  • شرکت کوشا پایدار
  • شرکت خدمات بازرگانی آینده نگر مهر
  • شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و عمران مهر
  • شرکت مهر اقتصاد ایرانیان
  • شرکت تدبیرگران آتیه

ب ـ بانک پارسیان

ج ـ شرکت صنایع آلومینیوم ایران (ایرالکو)

د ـ فولاد مبارکه اصفهان

بخشی از این صنعت متعلق به تعاونی سپاه و بخشی نیز متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی است.

ه ـ شرکت تاید واتر خاورمیانه

این شرکت در اسکله رجایی بندرعباس فعالیت می‌کند که ۶۰درصد کل واردات و صادرات ایران از طریق آن انجام می‌گیرد.

هلدینگ‌ها و شرکت‌های مالی ـ تجاری بنیاد تعاونی بسیج ۶

هلدینگ‌ها و شرکت‌های مالی ـ تجاری بنیاد تعاونی بسیج

علاوه بر این، ثروت فزاینده سپاه، استقلال و بی‌نیازی‌اش از بودجه دولتی را روزبه‌روز بیشتر می‌کند. این همان مجموعه تحت استیلای ولایت‌فقیه و بیت خامنه‌ای است که متشکل از قوای مسلح، بنیادها و نیز نهاد‌های اخص مجری سیاست‌های اختناق‌آفرین و صدور ارتجاع در این رژیم‌اند.

مجموعه مؤسسات مالی ـ تجاری سپاه پاسداران، به‌طور اخص تحت‌امرخامنه‌ای در جهت منافع بازاندیشی برنامه‌های اتمی جمهوری اسلامی را تأمین می‌کنند. روشن است تا وقتی که هر کدام از این شرکتها از دسترس تحریم‌های جهانی دور باشند، سپاه می‌تواند هم‌چنان به بازیِ «این جیب به آن جیب» خود ادامه دهد.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط:

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۲)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۳)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۴)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۵)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۶)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۷)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۸)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۹)

بیت»خامنه‌ای-فاسدترین-نهاد-سیاسی-اقتصادی (۱۰)

سند پی.دی.اف مقاله کامل بیت خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7484958-eff2-45e7-b34d-90af24f246cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات