728 x 90

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی (۱۲)

قرارگاه قُرب(موسوم به خاتم‌الانبیاء) ارکان «بیت خامنه‌ای»

بیت خامنه‌ای
بیت خامنه‌ای

چنان‌چه‌ در سلسله مطالب پیشین این نوشته اشاره شد، در بررسی چگونگی شکل‌گیری امپراطوری عظیم مالی خامنه‌ای و تحول اقتصاد سیاسی ایران، سال ۸۴ یک نقطه‌عطف بود.

طبق ‌ تفسیر خامنه‌ای بر اصل ۴۴ قانون اساسی، «مالکیت» از بخش دولتی به بخشهای دیگر حکومت که اساساً تحت استیلای ولایت‌ فقیه و باندهای جنایتکار متصل به او است، منتقل شد.

به این ترتیب مجموعه مؤسسات مالی ـ تجاری و صنعتی سپاه پاسداران، تحت‌امر خامنه‌ای قرار گرفت تا در جهت حفظ منافع و قدرت بلامنازع ولی‌فقیه به کار خود ادامه داده و تمامی امکانات مملکتی را در راستای بقای دیکتاتوری ولی‌فقیه به‌کار گیرند.

از آن نقطه به بعد در اندک مدتی «سپاه پاسداران» به بزرگ‌ترین کارفرما در سطح کشور تبدیل شد و مستقیماً دست‌اندرکار استثمار بی‌پرده کارگران صنایع متوسط و بزرگ ایران گردید و در مدتی کوتاه با تکیه به رانت قدرت و رانت اطلاعات، به بزرگ‌ترین «تراست مالی» کشور و منطقه تبدیل شد. تراستی که دارای صدها هلدینگ و بنگاههای چند منظوره است.

در ادامه این نوشته به بررسی چگونگی شکل‌گیری امپراطوری عظیم مالی خامنه‌ای ادامه داده می‌شود.

یک تئوکراسی با چهارده امپراتوری اقتصادی ولایت‌فقیه

یک تئوکراسی با ۱۴امپراتوری اقتصادی ولایت‌ فقیه

همچنین نگاهی می‌شود به تراست مالی قرارگاه قرب سپاه پاسداران(موسوم به خاتم‌الانبیاء) به‌عنوان ارکان اصلی امپراطوری مالی «بیت خامنه‌ای» و سیر تبدیل گام‌به‌گام سپاه به مافیایی در لباس یک تراست مالی ـ نظامی موسوم به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء.

مبانی شکل‌گیری دستگاه غارت زیر چتر ولایت‌ فقیه

در حاکمیت آخوندی دستگاهها و نهادهای ولی‌فقیه که مستقیماً و رسماً به موجب قانون رژیم ایجاد شده‌اند، می‌بایست از ۶رشته قدرت مهم برخوردار باشند:

۱. قدرت «اطلاعات»: این نهادها به همه اطلاعات آشکار و پنهانی که نقش و تأثیر بلا‌منازع در ایجاد امکانات برای توسعه منافع اقتصادی دارند، اشراف دارند.

اطلاعات ویژه در این دستگاهها متمرکز است و کمتر کسی از بیرون این حلقه‌، از چرخه مالی درونی آنها آگاه است.

۲. قدرت «تصمیم‌گیری»: قدرت تصمیم‌گیری مرکزی با تاثیرات کشوری روی مواردی مانند:

- کاهش یا افزایش نرخ بهره

- واگذاری یا عدم‌واگذاری فعالیتی به بخش خصوصی

- تصمیم‌گیریهای کلان درباره عملکرد واحد‌های اقتصادی بزرگ

۳. قدرت «سیاسی»: قدرت سیاسی اصولاً خودش منبع اقتدار است و موجب نفوذ تصمیم‌گیریها می‌شود.(مانند تسلط بر کرسی‌های مجلس و مناصب وزراتی)

۴. قدرت «حقوقی»: یعنی قدرتی که ناشی از قوانین است و به صاحبانش اجازه تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات را می‌دهد.

۵. قدرت «تمرکز منابع»: درآمد نفتی و درآمدهای مالیاتی مهم‌ترین منبع درآمدی کشور هستند. همه این منابع در ساخت بوروکراتیک دولت و سپاه پاسداران و نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای متمرکز هستند.

۶. قدرت «ارتباطات درونی»: قدرت ارتباطات درونی به‌منزله روابطی است که بین افراد و بخش‌های مختلف قدرت شکل گرفته و در آن، مراوده‌ها و تبادل منافع به شکلی کاملاً اختصاصی صورت می‌گیرد.

۱۴امپراطوری بیت خامنه‌ای با محوریت قرارگاه موسوم به خاتم‌الانبیاء با این ۶ویژگی بر ثروت ملی ایران چنگ انداخته‌اند.

قرارگاه «قرب» سپاه پاسداران(تراست مالی موسوم به خاتم‌الانبیاء)

نهنگی هم برآرد سر، خورد آن آب دریا را

چنان دریای بی‌پایان، شود بی‌آب چون هامون

در حالی‌که سپاه با استفاده از فضای جنگ(ایران و عراق) به نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی نیز مجهز شده بود، پس از شکست در جنگ و مرگ خمینی، سپاه در دوره خامنه‌ای در پی کسب قدرت مالی و اقتدار سیاسی برآمد و به کمک دولت رفسنجانی به دست‌اندازی به نهادهای اقتصادی روی آورد.

قرارگاه « قُرب» سپاه پاسداران موسوم به «قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء» یکی از قرارگاههای زیرمجموعه‌ سپاه پاسداران است که در حال حاضر «بزرگ‌ترین پیمان‌کار پروژه‌های دولتی ایران» می‌باشد. در سال ۱۳۶۸ به دستور خامنه‌ای(در پایان جنگ) محسن رضایی(فرمانده سپاه پاسداران از سال ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۷۶) با همکاری هاشمی رفسنجانی «قرارگاه قرب» که بعدها خاتم‌الانبیاء نام گرفت را تأسیس کرد.

هدف از تأسیس آن در ابتدا «آب‌رسانی، پروژوه‌های سدسازی، انتقال آب و برق و راه‌سازی» بود، این آغاز استیلای سپاه بر پروژه‌های اقتصادی کشور در سایر زمینه‌ها شد.

همچنین قرارگاه موسوم به خاتم‌الانبیاء، علاوه بر ایران در چند کشور دیگر نیز تحت عنوان مدد‌رسانی آغاز به کار کرد که ارتباط مستقیمی با حوزه نفوذ سپاه قدس و اقدامات ایران در یمن، عراق، سوریه و حزب‌الله لبنان داشت.

در سال ۱۳۹۳ پاسدار عبادالله عبداللهی، فرمانده وقت خاتم، گفت: «قرارگاه خاتم ۵هزار شرکت پیمانکار بخش خصوصی و ۱۳۵هزار نفر نیرو دارد. در سال ۱۳۹۵ پاسدار عبداللهی ضمن انتقاد شدید از آخوند روحانی اعلام کرد که به‌دنبال انصراف دولت از همکاری با خاتم‌الانبیاء و استقبال از توتال و دیگر شرکت‌های خارجی، دولت مبلغ کلانی در حد ۲۴هزار میلیارد تومان به سپاه بدهکار است.(روزنامه حکومتی شرق ۱۳دی ۱۳۹۵)

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در سلسله مراتب فرماندهی سپاه از طرف فرمانده کل سپاه انتخاب می‌شود. شخصی که به‌عنوان فرمانده قرارگاه معرفی می‌شود، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه خاتم است. بنابراین فرماندهان کل سپاه که از طرف خامنه‌ای انتخاب می‌شوند را می‌توان فرمانده اصلی قرارگاه نیز به‌شمار آورد.

منصوبین خامنه‌ای به فرماندهی قرارگاه‌ «قرب» موسوم به خاتم‌الآنبیاء از ۱۳۶۸تا ۱۳۹۸

منصوبین خامنه‌ای به فرماندهی قرارگاه‌ «قرب» موسوم به خاتم‌الانبیاء از ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۸

تحریم‌های بین‌المللی

در ماه مه ۲۰۱۰(اردیبهشت ۱۳۸۹) قرارگاه خاتم‌الانبیاء، شرکت‌های زیرمجموعه آن و فرمانده آن رستم قاسمی، تحت تحریم دولت ایالات متحده آمریکا قرار گرفتند.

در ۹ژوئن همان سال نیز شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای قرارگاه خاتم و ۴مؤسسه زیرمجموعه آن به‌نام‌های مکین، رهاب، فاطر و مهندسان مشاور ایمن‌سازان را به همراه ۴۰شرکت و مؤسسه دیگر، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. بر اساس این قطعنامه دارایی‌های این شرکتها در بانک‌های خارجی مسدود شد و مسئولان آنها حق مسافرت بین‌المللی را از دست دادند.

سیر گام‌به‌گام تبدیل سپاه به مافیای تراست مالی ـ نظامی خاتم‌الانبیاء

پاسداران در روزگاری که به جز بنای خاکریزها در دوران جنگ کمترین پیشینه تخصصی و علمی نداشتند، پس از جنگ پروژه‌های زیربنایی و تولیدی از همه نوع در کشور را صرفاً به‌علت «انحصار قدرت و رانت اطلاعاتی» به‌دست گرفتند. اولین گام‌های سپاه در مصادره مقاطعه‌ها در دوران رفسنجانی برداشته شد.

گسترش نفوذ اقتصادی سپاه همچنین در دوران ریاست‌جمهوری خاتمی که مدعی بود درصدد ایجاد اصلاحاتی در جهت افزایش حقوق مردم است، ادامه پیدا کرد.

دوره آخوند خاتمی: در ۲۱خرداد ۱۳۸۲ در دور دوم ریاست‌جمهوری آخوند خاتمی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رژیم(در دوران وزارت پاسدار علی شمخانی) دستوری صادر کرد که به موجب آن "تمامی واحد‌های سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، ادارات پشتیبانی و مؤسسات وابسته به وزارت دفاع و نیروهای مسلح"، می‌بایست مانند مقاطعه‌کاران در پروژه‌های عمرانی مشارکت کنند و به این‌ترتیب سپاه پاسداران دامنه نفوذ خود را به صنایع پرسود نفت و گاز گسترش داد.

به‌گفته پاسدار رحیم صفوی& فرمانده وقت سپاه، از پایان جنگ تا سال ۱۳۸۲ سپاه اجرای بیش از ۱۳۰۰پروژه اقتصادی را به‌عهده داشت.(سایت بازتاب رژیم ۹مهر ۱۳۸۲)، اما این تمام کار نبود.

دروه پاسدار احمدی‌نژاد: با روی کار آمدن احمدی‌نژاد اقتدار نظامی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی سپاه گسترش یافت و برخی از فرماندهان سپاه به مجلس هفتم و به دولت احمدی‌نژاد نیز راه یافتند. همچنین به‌مثابه اعلام خوش‌خدمتی در سال دوم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، در ۱۷خرداد ۱۳۸۵ قرارداد یک میلیارد و ۳۰۰میلیون دلاری احداث خط لوله گاز عسلویه میان وزارت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء امضاء شد.

با شرکت سپاه پاسداران در ترتیب دادن تقلب انتخاباتی بزرگ خرداد ۱۳۸۸ و نقش مستقیم فرماندهان سپاه در سرکوب مردم، پاسدار احمدی‌نژاد در ۲اسفند ۱۳۸۸ در سخنانش خطاب به فرماندهان و مدیران «قرارگاه قُرب» از آنان خواست خود را برای «ورود به فعالیت‌های بالادستی نفت و گاز و تأمین نیاز داخلی کشور» آماده کنند.(ایرنا رژیم ۳اسفند ۱۳۸۸)

چنگ‌اندازی قرارگاه خاتم‌الآنبیاء به ۳۰درصد از بخش نفت ایران

چنگ‌اندازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء به ۳۰درصد از بخش نفت ایران

در ادامه همکاری احمدی‌نژاد با «برادران قاچاقچی» خود، در ۲۴اسفند ۸۸ به دستور او وزارت نفت قرارداد ۸۵۰میلیون دلاری پروژه لوله‌های نفت را با «قرارگاه قُرب»(خاتم‌الانبیاء) امضا کرد.(روزنامه ابرار رژیم ۲۵اسفند ۱۳۸۸)

در فروردین ۸۹ پس از آن‌که شرکت‌های ترکیه‌ای انصراف خود را از اجرای پروژه فاز سوم توسعه میدان نفت و گاز پارس جنوبی اعلام کردند، این پروژه ۷میلیارد دلاری بدون ورود در هیچ مزایده‌ای در اختیار «قرارگاه قُرب»(خاتم‌الانبیاء) قرار گرفت.(مقاله - قرارگاه خاتم‌الانبیاء جایگزین ترکیه در فاز۳ پارس جنوبی می‌شود ـ روزنامه ابرار رژیم ۳۰فروردین ۱۳۸۸)

در ۲۳اردیبهشت ۸۹ پاسدار رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه خاتم، به رئیس مجلس ارتجاع گفت: «سپاه پاسداران جایگزین شرکت‌های شل و توتال در پارس جنوبی می‌شود.(آژانس خبری فارس نیوز رژیم ۹خرداد ۱۳۸۹)

پاسدار علی لاریجانی نیز «قرارگاه قُرب» (خاتم‌الانبیاء) را «الگوی سازندگی» خواند.(همان منبع) با اعلام انصراف شرکت انگلیسی ـ هلندی شل و شرکت اسپانیایی رپسول از فعالیت در میدان نفت و گاز پارس جنوبی در ۱۴خرداد ۸۹، وزارت نفت رژیم این پروژه ۵میلیارد دلاری را باز هم بدون شرکت دادن در هیچ مزایده‌ای در اختیار کنسرسیوم سپاه گذاشت.(سایت پول رژیم ۱۵خرداد ۱۳۸۹)

این کنسرسیوم متشکل از قرارگاه خاتم و ۲شرکت دیگر سپاه(مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران و شرکت صنعتی دریایی ایران) است. به‌اضافه «شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت»، و «شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی».(همان منبع)

بر اساس طرحی از دولت پاسدار احمدی‌نژاد برای انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، قرارگاه خاتم به‌عنوان پیمانکار این طرح انتخاب شد. در این طرح ۱۵۰میلیون اعتبار برای آن در نظر گرفته شد تا سالانه ۵۰۰میلیون متر‌مکعب آب دریای خزر از طریق لوله‌کشی و کانال به استان سمنان و کویر لوت منتقل ‌شود.

‌چشم‌پوشی از مشکلات مردم و چپاول باندهای رژیم از ثروت ملی

‌چشم‌پوشی از مشکلات مردم و چپاول باندهای رژیم از ثروت ملی

دوره آخوند روحانی: با روی کار آمدن دولت آخوند روحانی هم‌چنان چپاول غارت به اشکال مختلف به‌ویژه در رانت و اختلاس ادامه پیدا کرد. در دوران پسابرجام بخش عمده‌ای از پروژه‌های مهم گازی و نفتی از قرارگاه خاتم‌الانبیاء باز پس گرفته شد و به شرکت‌های پیمانکاری داخلی و خارجی واگذار گردید؛ اما پروژه‌های قبلی سپاه مانند پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، دست سپاه باقی ماند و به این‌صورت چپاول دوسویه باندهای حاکم از ثروت ملی ادامه یافت. ضمن این‌که همان‌ هنگام سپاه پاسداران با تلاش‌های فراوان توانست نقش شریک را در قرارداد‌های موسوم به «IPC» در سال ۹۵ به‌دست آورد.(نگاه کنید به روزنامهٔ حکومتی اقتصاد اول شهریور ۹۵ و مجموعه مقالات IPC و حواشی آن در سایت مجاهد)

پاسدار عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مصاحبه با تلویزیون شبکه یک رژیم در۲۸اسفند ۹۵، یک فقره از چپاول‌های سپاه پاسداران از فروش نفت پرده برداشت و گفت: «۶۰میلیون لیتر فرآورده از این پالایشگاه تولید می‌شود از این مقدار ۳۷میلیون لیتر یورو ۴ است و۴میلیون لیتر سوخت جت است و ۱۴میلیون لیتر گازوییل سنگین و سبک می‌باشد و... که مجموع اینها می‌شود ۶۰میلیون لیتر که اگر با نرخ جهانی محاسبه کنیم و برای هر لیتر یک دلار حساب کنیم هر روز ۶۰میلیون دلار درآمد پالایشگاه خلیج‌فارس است و سالانه ۲۰میلیارد دلار درآمد دارد. شما اگر با دلار نرخ ۳-۴هزار تومان حساب کنید سالی ۷۰ تا ۸۰هزار میلیارد تومان درآمد این پالایشگاه است».

همچنین در دوران روحانی نقش «برادران قاچاقچی» در اختلاس، قاچاق ارز و فساد رانتی سقف جدیدی از فساد و غارت مردم را نشان دادند، که در مطالب قبلی به آنها اشاره شد.

سپاه پاسداران آچار چندمنظوره ولایت‌ فقیه

پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده وقت پاسداران، در مورد نقش سپاه در امور امنیتی و قضایی گفت: «سپاه آچار چندمنظوره انقلاب بوده و سپاه در زمان خمینی و جنگ، هم کار اطلاعاتی می‌کرد و هم برای مهار تروریسم و جنگهای داخلی به عرصه امنیت داخلی در شرایط بحرانی وارد می‌شد«.(تلویزیون جام جم رژیم ۳۱خرداد ۸۸)

چپاول روزانه ۶۰میلیون دلاری قرارگاه خاتم‌الآنبیاء سپاه پاسداران از یک پالایشگاه

چپاول روزانه ۶۰میلیون دلاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران از یک پالایشگاه

همچنین پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، از نقش سپاه در زمان صلح گفت: «...سپاه پس از جنگ، یک ماشین جنگی بی‌مصرف نشد که دیگر برای دوره صلح ناکارآمد باشد».(روزنامه جوان رژیم ۱مهر ۸۸)

قرار دادن تمامی رشته‌های قدرت در اختیار سپاه طی ۲دهه زمینه‌های تبدیل سپاه از یک نیروی سرکوبگر نظامی ـ حفظ نظام، به مافیای نظامی ـ مالی را، به قدرتی بلامنازع در همه عرصه‌ها را محقق کرد.

سپاه در سال ۱۳۸۴ با شرکت مستقیم در تقلبات انتخابات موجب به قدرت رسیدن پاسدار احمدی‌نژاد گردید.

دست اندازی سپاه پاسدران و شرکت‌های بیشمار تابعه آن بر پروژه‌های اقتصادی آن هم اغلب بدون مناقصه در طول ۲۰سال گذشته، قرارگاه خاتم سپاه پاسداران را نه تنها به بزرگترین پیمانکار پروژه‌های دولتی، بلکه به یکه‌تاز میدان سیاست ایران هم تبدیل کرد و این امر تنها در سایه زور و انحصار اطلاعاتی و فضای امنیتی حاکم بر اقتصاد و سیاست ایران امکانپذیر شد.

خامنه‌ای درباره نفوذ سپاه در همه امور کشور گفت: «سپاه پاسداران، یکی از مراکز صدور نیرو به همه جای کشور در طول این بیست و هفت هشت سال شده است»!(سایت تابناک رژیم ۲۴خرداد ۸۸)

سپاه پاسداران بازوی حفظ نظام ولایت‌فقیه در سرکوب، صدور تروریسم و جنگ‌طلبی

سپاه پاسداران بازوی حفظ نظام ولایت‌ فقیه در سرکوب، صدور تروریسم و جنگ‌طلبی

سپاه پاسداران در حال حاضر در دولت، مجلس، قوه قضاییه، شورای امنیت ملی، در وزارت‌خانه‌ها خصوصاً وزارت دفاع و خارجه، اطلاعات، اقتصاد و نفت، در صدا و سیما، در سفارتخانه‌ها، در بانکها، در خبرگزاریها و نشریات و... نفوذ دارد و در هر عرصه‌ای کادرهای مخصوص آن را به‌وجود آورده است. ذیلا به چند مورد از نفوذ و افتخارات سپاه ولایت اشاره می‌کنیم.

سپاه پاسداران و بلعیدن شرکت مخابرات ایران

سپاه پاسدران جهت کنترل همه‌جانبه مردم و برای حفظ جایگاه خود در امور امنیتی و قضایی در درون و برون مرزها، نیازمند اهرم مالی و امکانات اساسی است. از این‌رو تلاش سپاه پاسداران برای چنگ‌اندازی بر مخابرات کشور را تنها از نقطه‌نظر سود کلان مالی آن نبایستی مدنظر داشت، بلکه سپاه علاوه بر بهره بردن از رانت انحصاری اطلاعاتی و سود کلان مالی، مایل است بزرگترین امکان کنترل ارتباطی شهروندان را در انحصار داشته باشد.

در ۵مهر ۸۸ در بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران، ۵۰درصد شرکت مخابرات ایران به ارزش حدود ۷/۸میلیارد دلار به چند شرکت وابسته به سپاه پاسداران فروخته شد. کنسرسیوم "توسعه اعتماد مبین" خریدار سهام شرکت مخابرات، از ۳شرکت تشکیل شده است.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری "توسعه اعتماد" و "شهریار مهستان" که از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد تعاون سپاه هستند و شرکت "گسترش الکترونیک مبین ایران" که از شرکت‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان خمینی است در این غارتگری شرکت داشتند. کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین در حالی توانست سهام شرکت مخابرات را از آن خود کند که ساعاتی پیش از انجام معامله، رقیبش گروه "پیشگامان کویر یزد" به‌دلیل نداشتن "صلاحیت امنیتی" از سوی سازمان خصوصی‌سازی از رقابت کنار گذاشته شده بود!(روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد ۱۸شهریور ۱۳۸۸)

فروش سهام شرکت مخابرات بزرگترین معامله در تاریخ ۴۱ساله بورس تهران است که بنا بر گزارشها معامله آن نیم‌ساعت بیشتر طول نکشید. ارزش سهام شرکت‌های مخابرات ایران ۴۵میلیارد دلار بوده که حدود(۸میلیارد دلار) توسط سپاه پاسداران خریده شد.(سایت بورس نیوز (تهران) ۵مهر ۱۳۸۸)

نقش خاتم‌الانبیاء در غارت ۶۰درصد ثروت ملی

بحرانی که گریبان رژیم و خامنه‌ای را گرفته است فقط محدود به تحریمها و تظاهرات روزانه کارگران و سایر اقشار جامعه نیست؛ بلکه درهم‌شکستگی ولی‌فقیه ارتجاع در حدی است که کارگزاران خود رژیم در جنگ باندی زیر پای ولی‌فقیه را خالی می‌کنند. سایت حکومتی انتخاب در ۳۰شهریور ۹۸ مصاحبه اختصاصی بهزاد نبوی از مهره‌های باند‌ فاشیستی نظام آخوندی را در مقاله ۴نهاد، ستاد اجرایی فرمان امام، قرارگاه خاتم، آستان قدس و بنیاد مستضعفان ثروت ملی‌ را در اختیار دارند، نوشت: «تردیدی نیست که نسبت به این دو طیف سیاسی(اصلاح‌طلب و اصول‌گرا) سرخوردگی ایجاد شده اما این عمدتاً ناشی از عملکرد کل حاکمیت سیاسی است چون این دو طیف خودشان را طرفدار اصل حاکمیت و نظام می‌دانند، اعتراضات متوجه آنها نیز می‌شود... در کشور ما ۴نهاد هست که ۶۰درصد ثروت ملی را در اختیار دارند؛ ستاد اجرایی فرمان خمینی، قرارگاه خاتم‌الآنبیاء، آستان قدس و بنیاد مستضعفان و هیچیک از اینها ارتباطی با دولت و مجلس ندارند.

قرارگاه خاتم، از جبهه تا پیمانکار هلدینگ اقتصادی!

بهزاد نبوی در مورد شکل‌گیری اولیه قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: «داستان شکل‌گیری قرارگاه خاتم این‌گونه بود که در طول جنگ و خصوصاً پس از عملیات رمضان... برای اجرای آن عملیات نیاز به بسیج همه امکانات کشور، خصوصاً وسایل نقلیه سنگین و انواع ماشینهای راهسازی بود که معمولاً در اختیار سپاه گذاشته می‌شد و بسیاری از آنها به دستگاه‌های اجرایی و صاحب آن عودت داده نمی‌شد. به این ترتیب پس از پایان جنگ، سپاه پاسداران انقلاب به بزرگترین دارنده ماشین‌آلات سنگین کشور تبدیل شد. به این ترتیب قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء شکل گرفت. تا آنجا که من اطلاع دارم قرار نبود قرارگاه خاتم نقش پیمانکار را ایفا کند و با استفاده از منابع دولتی به یک «بنگاه اقتصادی» تبدیل شود».(سایت انتخاب رژیم ۱۰شهریور ۹۸)

مؤسسات و هلدینگ‌های خاتم‌الآنبیاء سپاه پاسداران‌(بیت خامنه‌ای)

مؤسسات و هلدینگ‌های خاتم‌الآنبیاء سپاه پاسداران‌(بیت خامنه‌ای)

شرح گسترش حیطه اختیارات قرارگاه خاتم‌الانبیاء از احداث خاک‌ریز در جبهه‌های جنگ تا پیمانکار پروژه‌های چندمیلیاردی و سیطره آن بر شرکت‌های خصوصی ـ دولتی و همچنین از پروژه‌های نیمه‌تمام و غارت و چپاول آنها در حوزه سدسازی، پتروشیمی، نفت و گاز و سایر صنایع و نیز اختلاس در قراردادهای بدون مزائده را در شماره آینده بخوانید.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط:

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۲)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۳)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۴)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۵)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۶)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۷)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۸)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۹)

بیت»خامنه‌ای-فاسدترین-نهاد-سیاسی-اقتصادی (۱۰)

بیت»خامنه‌ای-فاسدترین-نهاد-سیاسی-اقتصادی (۱۱)

سند پی.دی.اف مقاله کامل بیت خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3dd59293-34f6-4700-8a80-3cca9df65fd1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات