728 x 90

بحران اجتماعی بازگشایی مدارس - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز پنجشنبه ۱۳شهریور حرف اول بحران اجتماعی بازگشایی مدارس است.

جوان وابسته به باند خامنه‌ای در دعوای باندی فاش کرده است: «دو روز مانده به آغاز سال تحصیلی وزیر آموزش و پرورش به نوعی از الزام ضمنی حضور دانش‌آموزان در مدارس سخن گفته است. کارشناسان معتقدند این چرخش موضع (وزیر قبلاً اعلام کرده بود فقط در مناطق عاری از کرونا مدارس باز می‌شوند) با فشار مافیای مدارس غیردولتی بوده است، چون با حضور دانش‌آموزان در مدارس شهریه‌های نجومی به طور کامل دریافت می‌شود. آمار ۳۶ درصدی ترک تحصیل به‌خاطر آموزش مجازی را هم می‌توان یک خبرسازی (ولو صحیح) به نفع مافیا دانست. همه این‌ها یعنی سر مافیا سلامت، بی‌خیال سلامت دانش‌آموزان!».

رسالت از باند موتلفه هم نوشته است: «آنچه در آموزش‌وپرورش بولد شده مسئله مافیای کنکور است».

رسالت در مطلب دیگری به نفرت مردمی از سیاست های حکومتی برای فرستادن دانش آموزان به میدان مین کرونا اذعان کرده و نوشته است: «فارغ از بوق و کرنای سناریوهای ترکیبی که گویا مایه فخر و مباهات آموزش‌وپرورش است، با وضعیت ناشناخته‌ای روبه‌رو هستیم و این مسئله، شرایط را برای تصمیم‌گیری والدین دشوار می‌سازد و شاید پس از شنیدن این سخن از زبان «محسن حاجی میرزایی» که بر ضرورت آموزش حضوری و لزوم بازگشایی مدارس حتی در مناطق قرمز تأکید کرده، برخی خانواده‌ها از شک به‌یقین رسیده باشند که این روزهای کرونا زده، سنگر آموزش، امن نیست و باید تا اطلاع ثانوی قید درس‌ومشق فرزند را بزنند چراکه مطابق رسم معمول، اظهارنظرهای مسئولان قابل‌اتکا نیست و از رویه واحد و مشخصی تبعیت نمی‌کند».

روزنامه های حکومتی با ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای فروپاشی اقتصادی و اذعان به ابعاد به نظام هشدار داده اند.

ابتکار نسبت به بروز قیام حتی توسط نیروهای خود رژیم که در نمایشهای انتخابات حاضر می شدند هشدار داده و نوشته است: «دورنمای حذف طبقه متوسط از جامعه ایرانی البته چیزی نیست جز انفعال و سرخوردگی‫ای که هرچند در کوتاه مدت ممکن است منجر به عصیان نشود اما درنهایت جامعه را دچار آشفتگی و خشونت روزافزون می‫کند... شرایط زمانی به بحران نزدیک می‫شود که مردم دیگر حتی برای تغییراتی که از مجرای مانند صندوق رای به آن امید داشتند رنگ ببازد. به نظر می‫رسد زنگ خطر این بحران از مدت‫ها پیش زده شده است».

ابتکار در مطلب دیگری نسبت به وضعیت اقتصادی نوشته است: «به گفته کارشناسان مهم‌ترین پیامدی که جهت‌دهی‌ها دستوری برای اقتصاد به همراه خواهد داشت، از بین رفتن اعتماد افراد (سرمایه‌های اجتماعی) است».

ستاره صبح از وضعیت سقوط بورس نوشته و افزوده است: «فعلاً هیچ علائیم تکنیکالی خوبی مبنی بر بازگشت پرقدرت برای جذب نقدینگی در بازار سرمایه وجود ندارد».

شرق هم به آمارهای دروغ نظام اذعان کرده و به نقل از یک کارشناس اقتصادی رژیم نوشته است:« اسفندیار جهانگرد عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بیان می‌کند: با کل نظام اطلاعات آمار کشور مسئله دارم. اولا تفاوت بین اعداد اعلام‌شده توسط دو نهاد بانک مرکزی و مرکز آمار ایران بسیار فاحش است. آمارهای این دو نهاد هم در برآورد میزان ریالی تولید و هم در بحث نرخ رشد و هم در ترکیب ارائه نرخ رشد با یکدیگر فرق دارند.

تفاوت بین سطح تولید ناخالص داخلی بانک مرکزی با مرکز آمار ایران در سال ۹۸ معادل تولید ناخالص داخلی کشور تاجیکستان است».

روزنامه های همسو با دولت روحانی در مورد نشست کمیسیون مشترک برجام در وین به دود و دم پرداخته و آنرا پیروزی نظام و به انزوا کشاندن آمریکا توصیف کرده اند.

اما کیهان خامنه‌ای اذعان کرده است: «شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در حالی پایان یافت که در این نشست به هیچ عنوان به مسئله اصلی در برجام که لغو تمامی تحریم‌های ضدایرانی بود، هیچ‌ اشاره‌ای نشد... تاکنون کمیسیون مشترک برجام، شانزده جلسه برگزار کرده است. اما متاسفانه این جلسات پرتعداد هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته و صرفا به یک نشست نمایشی و بی‌ثمر بدل شده است.

نکته تامل‌برانگیز اینجاست که در بیانیه مذکور به هیچ عنوان به تعهدات اروپا ‌اشاره نشده است.

هیچ سخنی درباره لزوم اجرای تعهدات آمریکا و اروپا به میان نیامده است.

روحانی و به خصوص وزارت خارجه همچنان با رویکرد منفعلانه پرونده برجام را پیگیری می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/238de341-c7b6-4a1e-878c-dc0d8277468b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات