728 x 90

برملا شدن فضاحت علت اصلی نخریدن واکسن کرونا در جنگ گرگ‌ها - مروری بر رسانه ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز ۲۵دیماه جنگ باندهای حاکم در عرصه‌های کرونا، آلودگی هوا، اقتصادی و روابط خارجی دیده می‌شود.

 

برملا شدن فضاحت علت اصلی نخریدن واکسن کرونا در جنگ گرگ‌ها

در حالی که روزنامهٔ حکومتی عصر ایرانیان نامهٔ‌ای مبنی بر عوارض جبران‌ناپذیر واکسنهای آمریکایی و اروپایی را انتشار داده و مدعی شده که ۲۵۰۰پزشک آنرا امضاء کرده‌اند در روزنامه‌های باند مغلوب، در دعوای باندی، ناقوس دروغگوییهای نظام برای نخریدن واکسن و دروغ‌درمانی‌هایش برملا شده است.

آرمان با عنوان «چه کسی حرف‌هایتان را باور می‌کند؟» از جمله نوشته است «اظهارات چند روزه برخی مقامات و مسئولان بیشتر بر گمانه‌زنی‌ها و البته شائبه مسیر سیاسی در بحث واکسن کرونا افزوده است؛ اظهاراتی که بعضاً یا دستمایه طنز مردم در شبکه‌های اجتماعی شده است یا باعث زیر سؤال رفتن این استراتژی. دلیل آن هم واضح است این‌که بسیاری صرفاً برای خوشآمد دیگران، گفته‌هایی را در مورد این مسأله بیان می‌کنند که پشتوانه علمی ندارد». این روزنامه در ادامه نوشته است: «نمونه بارز این اظهارات گفته‌های یکی از نمایندگان مجلس بود که به دور از مدرک و سند علمی از این سخن راند که واکسنهای کرونای انگلیسی و آمریکایی هم عقیم می‌کنند و هم سرطان‌زا هستند این‌که چگونه نماینده‌ای واکسنی که قرار نیست به ایران برسد را ندیده و نشناخته، سرطان‌زا و عقیم‌کننده می‌داند قطعاً جای سؤال دارد و اساساً گفته‌های او نوعی ضدتبلیغ برای سیاست‌های ایران در تهیه واکسن کرونا به‌شمار می‌آید. یا مثلا یکی دیگر از اظهارات عجیب و غریب در این مدت، سخنان یکی از دبیران کل احزاب سیاسی بوده که گفته با واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی جی.پی.اس در بدن ما کار می‌گذارند و تبدیل به آدم آهنی خواهیم شد. گفته‌ای که صرفاً چیزی جز مایه تعجب نیست و البته سوژه‌ای برای طنز‌پردازان شده و به معانی واقعی یک خودزنی تمام‌عیار بوده است». این روزنامه در ادامه بی‌ثمری این ترفند را گوشزد کرده و افزوده است: «استراتژی کنونی در مورد خرید واکسن در حالی عیان شده است که پیش‌تر مقامات ایرانی دلیل نخریدن واکسن‌ها را تحریم‌ها اعلام کرده بودند. مسأله و تناقضی که اکنون خود نیاز به پاسخگویی دارد. در پس همه اینها قطعاً مسائلی مانند حضور جی.پی.اس در واکسنهای غربی و آدم‌آهنی شدن افراد بعد از تزریق این واکسن یا سرطان‌زا بودن و عقیم کردن این واکسن‌ها یا اعلام نظرسنجی‌های اخیر چیزی نیست که به کار آید».

مردم‌سالاری هم به‌نقل از یک مقام کره‌ای سرباز زدن رژیم از خرید واکسن از طریق کره را برملا کرده و نوشته است: «این مقام کره‌ای ادعا کرد که سئول تمام رویه‌های لازم برای انتقال پول این کار، شامل گرفتن مجوز ویژه از آمریکا را انجام داده است اما این مسأله که از چه راهی برای خرید واکسن استفاده شود کاملاً منوط به تصمیم‌گیری ایران است».

 

آلودگی هوا و خاموشی برق محصول چپاولگری نظام

در روزنامه‌های ۲۵دی وجوه مختلفی از خوی چپاولگر رژیم که منجر به آلودگی هوا و خاموشیهای گسترده شده است دیده می‌شود.

شرق نوشته است: «بیت‌کوین، پولی که در اقتصاد آینده جهان می‌تواند نقش بازی کند، با برق ایران در مزارعی با سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه چینی و ترکیه‌ای تولید می‌شود». این روزنامه در ادامه افزوده است: «کشوری که توان تأمین نیازهای خود را ندارد، به‌دلیل سرمایه‌‎گذاری در خطوط انتقال برق به خارج، به پاکستان و عراق برق صادر می‌کند؛ اما نمی‌‎تواند پول آن را از کشورهای هدف پس بگیرد. میلیاردها دلار منابع حاصل از درآمدهای صادراتی برق ایران در عراق مانده و دولت تدبیری برای بازگرداندن این پول‌ها ندارد».

 

دنیای اقتصاد به ضدو نقیض‌گویی مقامات حکومتی پرداخته و نوشته است: «اظهارات متولیان برق و گاز کشور در خصوص خاموشی‌های غافلگیرکننده با یکدیگر متناقض بود. برخی افت تزریق سوخت به نیروگاهها را مسبب خاموشی‌ها می‌دانستند و برخی دیگر افزایش مصرف برق به‌دلیل استخراج رمزارزها را متهم می‌کردند». این روزنامه در ادامه ابعادی از چپاولگری رژیم را در استفاده از برق برای پر کردن جیب برملا کرده و از جمله نوشته است «. محاسبات حدودی نشان می‌دهد بزرگ‌ترین مرکز استخراج بیت‌کوین در کرمان ۷/ ۱ بیت‌کوین استخراج می‌کند که سود آن رقمی حدود یک میلیارد و ۳۳۰میلیون تومان است… همه این محاسبات بر اساس تعرفه برق مجاز و گفته‌های رسمی مسئولان صنعت برق انجام شده و این سود قانونی ۱۴ مرکز استخراج رمزارز در کشور است».

 

جهان صنعت هم در مطلب مفصلی ضمن اشاره به ضدونقیض و گوییهای رژیم در مورد میزان مصرفی سوخت مازوت در نیروگاهها نوشته است: «به غیر از سوخت مازوت، عامل دیگری در مورد قطعی برق تاثیرگذار است. ما از نظر مخازن گاز بعد از روسیه، دومین کشور جهان محسوب می‌شویم. بنابراین ما برای ۳۰۰سال دیگر مخزن گاز داریم. منتها مدیریت و زیرساختی برای استفاده از آن وجود ندارد».

در مورد علت استفاده از مازوت هم به‌رغم تکذیب وزیر نفت روحانی نوشته است: «کشور ما به‌صورت جدی مازوت تولید می‌کند و به‌خاطر میزان سولفور بالا در مازوت تولید شده ما، هیچ کشوری آن را از ما نمی‌خرد. طبق استانداردهای جهانی میزان سولفور در مازوت حدود نیم درصد مجاز است در حالی که این میزان در مازوت ما ۵/۳ درصد است یعنی هفت برابر میزان مجاز. در نتیجه چنین مازوت غیراستانداردی را از ما نمی‌خرد. البته در گذشته امارات تنها کشوری بود که ۱۵میلیارد لیتر در سال از ما مازوت ولی در حال حاضر هیچ کشوری از ما مازوت نمی‌خرد. به همین دلیل مخازن ما پر شده است. بنابراین ناچاریم در نیروگاههای برق آن را بسوزانیم».

روزنامه‌های حکومتی ۲۵ دیماه، هم‌چنین وجوهی از گسیختگی درونی رژیم را به نمایش گذاشته‌اند که تنها به رویارویی با خط ولی‌فقیه در امر خرید واکسن مربوط نمی‌شود بلکه در سایر امور داخلی و بین‌المللی جنگ گرگ‌ّها و وضعیت آچمز نظام را نشان می‌دهد.

 

از هم گسیختگی درونی نظام از همه سو

آرمان در مطلبی با عنوان: «مشارکت مردم نیازمند تغییر شرایط» ضمن این‌که مشارکت نیروهای رژیم را در نمایش انتخابات موکول به پذیرش لوایح اف.ای.تی.اف دانسته در ادامه نوشته است: «تا زمانی که قبل از برگزاری انتخابات در سیاست‌های کشور تغییری ایجاد نشود و سختگیرانه نسبت به پالرمو یا برجام رفتاری شود، احتمال این‌که مشارکت بالا در انتخابات، کم است». این روزنامه در ادامه با اشاره به این‌که خطوط اصلی سیاست داخلی و خارجی توسط خامنه‌ای مشخص می‌شود تلویحا به وی فضای انفجاری جامعه و ضرورت تمکین به مردم و کشورهای خارجی راگوشزد کرده و نوشته است: «ایشان نظرات نهایی خود را اعلام کنند. مردم شدیداً زیر فشارهای اقتصادی قرار دارند و دیگر توان تحمل شرایط سخت‌تر از این برای‌شان دشوار است. مشکلات عدیده باعث شده که چرخ اقتصاد کند شود و بحث عدم ارتباط ما در جامعه جهانی مثل سابق باعث ایجاد مشکلاتی شده است... مشکلات مردم با شعار حل نمی‌شود».

 

تأکید بر صدور تروریسم و کشتی ربایی آن‌سوی استیصال

در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه هم با تأکید بر فیگورهای انقباضی که ناشی از استیصال نظام است به شکل دیگری وضعیت آچمز نظام به نمایش گذاشته شده است.

جوان وابسته به سپاه پاسداران زیر عنوان «ضرورت راهبردی حمایت از دوستان منطقه‌یی» به‌نقل از خامنه‌ای نوشته است «ما نباید کاری کنیم که دوستان و وفاداران جمهوری اسلامی در منطقه تضعیف بشوند، حضور منطقه‌یی قطعی است، بایستی وجود داشته باشد و وجود خواهد داشت. در امان ماندن کشورمان مدیون عمق راهبردی ایجاد شده توسط سلیمانی و یارانش و مقاومت اسلامی از لبنان تا عراق است».

روزنامه حکومتی سیاست روز از باند خامنه‌ای هم بر سیاست دزدی دریایی نظام برای باجگیری تأکید کرده و نوشته است: «دشمن زبان زور می‌فهمد، چرا که خود از سیاست زورگویی استفاده می‌کند،

مذاکرات و گفت و گوهایی که بین مقامات ایران و کره جنوبی انجام شده تاکنون بی‌نتیجه مانده است. با وجود دزدی آشکار کره چگونه انتظار دارند که ما نفتکش آنها را آزاد کنیم؟ نفتکش کره‌ای به هر دلیلی که توقیف شده است، اکنون باید در گرو ایران باقی بماند تا زمانی که پول‌های ایران آزاد شود. پاسخ روشن است، پول‌های دزدیده شده ایران را پس بدهید نفتکش را پس بگیرید، از این روشن‌تر پاسخ می‌خواهید؟».

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d48a594-fc5e-433f-ae35-7583c3070ff2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات