728 x 90

خرید گوشت ۱۰۰هزار تومانی، آرزویی برابر با حسرت

هجوم مردم برای خرید گوشت یخ‌زده
هجوم مردم برای خرید گوشت یخ‌زده

مردم و آرزوی دیدن رنگ گوشت 

زندگی مردم ایران این روزها چگونه می‌گذرد؟ برای بسیاری از مردم ایران دیدن رنگ گوشت به یک آرزو تبدیل شده است. این فقط شامل حال گوشت نیست، دست روی هر چیزی که می‌گذاری، قیمت آن سر به فلک می‌زند. صرف زنده بودن و نفس کشیدن به یک معضل عمومی تبدیل شده است. وقتی ته جیب‌هایت خالی است و قیمتها سرسام‌آور، فقط باید شرمسار نگاه کودکان گرسنه‌ات باشی. این در حالی است که علی خامنه‌ای و دربار او و آخوندهای حرام‌لقمه و امامان جمعه و آقاها و آقازاده‌هایشان در رفاه غلط می‌زنند و مانند جهانگیری،‌ معاون‌اول آخوند روحانی، در کاخ سعد‌آباد جشن تولد می‌گیرند و کیک شکلاتی تقسیم می‌کنند، بعد هم عکس آن را برای دهن‌کجی به مردم منتشر می‌کنند.

 

خدا را شکر کنید که گوشت و مرغ هست! 

وقتی از وزیر جهاد کشاورزی رژیم سؤال می‌شود این چه وضعیتی است، با دجالیت پاسخ می‌دهد:

«خدا را شکر کنید که گوشت و مرغ هست»!

بله خدا را شکر که هست! معلوم است که در سر سفرهٔ رهبر، رئیس‌جمهور، وزیر، قاضی‌القضات، نمایندگان مجلس، امامان جمعه، حوزه‌های علمیه و شحنه‌ها و گزمه‌های حکومتی «هست» و همیشه هم «هست» اما مردم محروم باید از تأمین همان نان خشک هم برای شام کودکان‌شان عاجز باشند.

جالب است که حتی در این وضعیت، سردمداران حکومت آخوندی برای فریب و اغفال مردم می‌گویند مشکلی نداریم. مرتضی رضایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی رژیم، در شهریور امسال گفت:‌ «امسال حدود ۸۶۰هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود. به هیچ عنوان از نظر میزان تولید گوشت مرغ، تخم‌مرغ، شیر و نهاده‌ها کمبودی وجود ندارد».

حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام رژیم هم در آذرماه امسال گفته بود: «در اردیبهشت و خرداد، در راستای حمایت از تولیدکننده‌هایمان ۴۰هزار تن خرید تضمینی انجام دادم تا قیمت مرغ در بازار را در کف قیمتی نگهداریم».

جالب است او با وقاحت اعلام کرده بود: «الآن ما یکی از کشورهای بزرگ تولیدکنندهٔ گوشت مرغ با ۲میلیون و ۲۰۰هزار تن در دنیا هستیم».

 

صف‌های تحمل سرما و تحقیر شخصیت 

در چنین وضعیتی که رژیم ادعا می‌کند هیچ مشکلی در زمینهٔ گوشت نیست، قیمت گوشت گرم تا سقف ۱۰۰هزار تومان رسیده است. این قیمت آن‌قدر بالاست که بسیاری از نزدیک شدن به آن صرف‌نظر می‌کنند و ترجیح می‌دهند پا روی آبروی خود بگذارند و برای خرید گوشت منجمد به صف‌های طولانی میدانهای تره‌بار مراجعه کنند. در این صف‌های طویل که در سرمای سخت و گاه از گرگ و میش صبح تشکیل می‌شود، مردم باید به‌صورتی تحقیرآمیز و آزاردهنده ساعتها سرپا انتظار بکشند تا ببینند کی نوبت آنها می‌شود. برخی‌ از نیمه‌شب در پشت درهای بسته به‌انتظار می‌ایستند. بسیاری وقتی نوبت‌شان می‌شود توزیع گوشت تمام شده است؛ زیرا میزان آن به اندازه‌ای نیست که به همه برسد. تازه این گوشت یخ‌زده با قیمت ۲۹هزار تومان در میدان تره‌بار عرضه می‌شود. برای خرید آن پس از ساعتها انتظار در سرما، باید کارت ملی به‌همراه داشته باشی و صاحب کارت برای خرید بیاید. به‌قول رسانه‌های حکومتی این نحوهٔ عرضهٔ گوشت در عمل مردم را به دوران جنگ ضدمیهنی و سیستم کوپنی برگشت داده است.

 

مافیا و قاچاق گوشت 

این وضعیت اسفناک در رابطه با کمبود و قیمت بالای گوشت در حالی است که مافیای حکومتی با قاچاق گوشت سرمایه‌های کلان به جیب می‌زند.

وزیر جهاد کشاورزی رژیم در مهرماه گفت:

«در حال حاضر ۲میلیون دام از کشور قاچاق می‌شود که سرمایهٔ ملی است و این سرمایه از غرب، شمال غرب و از بخش‌ جنوب کشور به کشورهای حاشیهٔ خلیج‌فارس برده می‌شود».

این میزان دام را چه کسی و با کدام نیرو از مرزهای کشور عبور می‌دهد؛ آن‌هم در شرایطی که مرزها تحت کنترل نیروی انتظامی رژیم است و کولبر محروم نمی‌تواند با پای پیاده از آن عبور کند و در معرض تیر مستقیم قرار می‌گیرد. یا باید پذیرفت این خبر دروغ است یا اگر راست است، چرا نام قاچاق‌کنندگان فاش نمی‌شود؟ آنها چه قدرتی دارند که قادرند ۲میلیون دام را از مرز عبور دهند؟

این سؤال‌ها طبعاً همیشه بی‌پاسخ می‌ماند؛ زیرا مافیا خود حکومت است و سرنخ آن به بیت ولایت برمی‌گردد.

 

آسمان و ریسمان بافی

در این میان حاکمیت آخوندی برای ایزگم‌کردن دست‌های خود در به روز سیاه نشاندن مردم،‌ دست به شایعه‌سازیهای کلان می‌زند؛ شایعاتی که تنها باورکنندهٔ آن خود شایعه‌سازان هستند. در این نمونه دقت کنید:

« توطئه جدید دشمنان

...چندی پیش خبری مختصر در خصوص توطئه‌ای از جانب ولیعهد عربستان برای برهم‌زدن بازارهای محصولات اساسی و مواد غذایی در ایران، در یکی از خبرگزاریهای مطرح غربی منتشر شد. بر اساس گزارش رجانیوز، این خبر مدتی بعد از خروجی خبرگزاری مربوطه حذف شد! در این خبر ذکر شده بود که محمد بن سلمان قصد دارد با استفاده از شبکه تجار و دلالان فعال در کشورهای هم‌جوار ایران و با صرف مبلغ ۲میلیارد دلار اقدام به ایجاد آشفتگی و به‌هم‌ریختن بازار نماید. به این نحو که محصولات اساسی و مایحتاج عمومی مردم را به شکل گسترده از طریق شبکه دلالان با قیمت‌های بالا و اغواکننده از سطح بازار خریداری‌ شده و به‌تدریج از کشور خارج شود».(سایت حکومتی مشرق ـ ۶بهمن ۹۷)

به‌رغم این عوام‌فریبی‌ها و ردگم‌کردن‌ها، جلال محمودزاده، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس رژیم، بند را آب داد و گفت:

«متأسفانه در واردات گوشت انحصار وجود دارد و واردات در اختیار چند شرکت قرار دارد که آنها هم اجازه نمی‌دهند که شرکتهای دیگر به این پروسه وارد شوند...

همین شرکتهای انحصاری، به‌ازای واردات گوشت به همین میزان دام زنده از کشور صادر کرده‌اند و منابع دامی کشور را خالی کرده‌اند. در واقع این شرکتها هم از واردات و هم از صادرات گوشت سود برده‌اند».

پس معلوم شد که داستان عربستان ساختگی است. این «آنها»ی مجهول همان دستهای مافیایی هستند که سرنخ‌شان به بیت ولایت برمی‌گردد. بله، آنها «شرکتهای انحصاری» وابسته به بیت هستند که کسی نمی‌تواند به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست.

مردم ایران بیهوده شعار نمی‌دهند:

«رهبر خدایی می‌کند، ملت گدایی می‌کند!».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14519727-c636-40c1-bb99-cc550a7246c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات