728 x 90

روحانی؛ باز هم نمک‌پاشی بر زخم مردم!

شیادی و دروغ‌درمانی مبتذل آخوند روحانی
شیادی و دروغ‌درمانی مبتذل آخوند روحانی

آخوند حسن روحانی روز ۵آبان ۹۷ در سخنانش در مجلس ارتجاع هنگام معرفی ۴وزیر جدید کابینه، رکوردهای جدیدی از دروغ بر جای گذاشت، به‌خصوص در مواردی که به وضعیت معیشت و زندگی مردم اشاره می‌کرد.

روحانی پس از اشاره کوتاه و گذرایی به رنج و فشار مردم، به‌خصوص کسانی که درآمد «مقطوع» و ثابت دارند مردم ایران را مخاطب قرار داد و پرسید: «من از شما می‌پرسم از ملت ایران می‌پرسم در برابر تبلیغات آمریکا و صهیونیست‌ها، آیا آموزش در ایران جزو ارزان‌ترین آموزش‌ها در سطح جهان نیست؟ آیا بهداشت و درمان در ایران به‌طور نسبی جزو ارزان‌ترین کشورها نیست؟ آیا انرژی در کشور ما یعنی بنزین، گازوییل و گاز جزو ارزان‌ترین کشورهای دنیا نیست؟ آیا آب و برق در یک قیمت متعادل و ارزان نسبت به کشورهای دیگر نیست»؟

روحانی در بیان این حرفها، با شیادی قیمت این کالاها و خدمات را دلاری مدنظر داشت، اما به رویش نیاورد که مگر مردم و حقوق‌بگیران، حقوق خود را به دلار می‌گیرند؟!

اگر این طور است و ایران ارزان‌ترین کشور دنیاست، پس لابد مردم از خوشی و خوشبختی زیاد است که کلیه و قرنیه خودشان را برای گذران زندگی می‌فروشند یا خودشان را می‌کشند!

یک شگرد دیگر روحانی در اظهارات دیروز این بود که در جلد اپوزیسیون می‌رفت و از جمله آنجا که به دزدی و فساد در دستگاه دولت اشاره می‌کرد، تماماً با صیغه مجهول بود: «شما می‌دانید متأسفأنه در ماه‌های گذشته عده‌یی از ارز یارانه‌ای سوء‌استفاده کردند. ما ارز ۴۲۰۰تومانی در اختیار عده‌یی گذاشتیم ما ارز ۷هزار و ۵۰۰تومانی در اختیار عده دیگری گذاشتیم برخی از آنها سوء‌استفاده کردند».

او در ادامه با همین ژست اپوزیسیونی در مورد به‌چاپ به‌چاپی که در وزارت صنعت یا وزارت صنعت و معدن و تجارت موج می‌زند صحبت ‌کرد و گفت: «این وزارت‌خانه بسیار مهم است این وزارتخانه کلیدی است اینجا امضای طلایی هست من حالا یک چیزی به آقای رحمانی در جلسه خصوصی به او گفتم اشکال ندارد تکرار کنم گفتم بعضی از سمت‌ها هر که را می‌گذاری حتی اگر ابوذر و سلمان هم بود یک سال بعد عوض کن بعضی جاها را نمی‌شود متأسفانه در جامعه ما آدم سالم رو یک عده دیگری فاسدش می‌کند آن‌قدر دورش می‌چرخند با طواف معکوس که او را در یک منجلاب فرومی‌برند».

اما روحانی توضیح نمی‌دهد که آیا در این منجلاب فساد در وزارت صنعت، وزیر قبلی آن شریعتمداری هم دست داشته یا تافته جدا بافته‌ای بوده است. اگر دست داشته که داشته است، بلکه در رأس دزدان بوده و به همین خاطر هم قرار بود استیضاح شود، پس چرا روحانی دوباره او را این بار در رأس وزارت کار گمارده است، آیا دزدیهای او در وزارت صنعت سیرش نکرده است؟!

ملاحظه می‌شود که آخوند حسن روحانی طوری مشکلات و مصایب اقتصادی گریبان‌گیر اقتصاد درهم‌شکسته و همچنین مشکلات معیشتی مردم را به فاعلان مجهول نسبت می‌داد که انگار دولت و خودش در رأس قوه مجریه هیچ نقشی در به‌وجود آمدن این شرایط ندارند.

در صورتی‌که او خودش اولین کسی است که بایستی درباره این دزدیهای هزار میلیاردی که قطعاً با مشارکت وزیران دولت او صورت گرفته جواب بدهد و جواب بدهد که فقر در میان مردم آن‌چنان گسترده شده است که مجبور به فروش اعضای بدنشان می‌شوند و...

روحانی در یک جا از سخنانش اشاره کرد که عده‌یی از ارز یارانه‌ای سوء‌استفاده کرده‌اند، اما هیچ اشاره‌ای نکرد که بانک مرکزی و در راس آن رئیس بانک مرکزی مقصر این وضعیت هستند که ارز را در اختیار این استفاده‌کنندگان! گذاشته است، سوء‌استفاده‌کنندگانی که همه یا از نهادهای حکومتی و یا از مهره‌ها و تجار غارتگر وابسته به حاکمیت هستند.

آن‌چنان‌که در زمینه گران شدن ارز و سکه، آخوند غلامحسین اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در کنفرانس خبری ۲۴تیر ۹۷ اذعان کرد که سلاطین سکه و ارز که نبض بازار ارز و سکه را در دست داشتند مدعی‌اند که «با هماهنگی بانک مرکزی و برای کنترل بازار ارزها را خرید و فروش می‌کردند».

اژه‌ای از دستگیری فردی خبر داد «که تا زمان دستگیری ۳۶مرتبه و هر بار ۴میلیون تا ۷میلیون دلار» ارز خرید و فروش کرده است. اژه‌ای در مورد یکی از افراد دستگیر‌شده گفت بانک مرکزی گفته است که اقدامات این فرد «با هماهنگی بانک مرکزی بوده است».

در زمینه دریافت‌کنندگان ارز دولتی که روحانی آنها را متهم به سوء‌استفاده می‌کند نیز در فهرست منتشرشده از دریافت‌کنندگان ارز که توسط بانک مرکزی منتشر شد نام وزارت‌خانه‌ها و شرکتهای نزدیک به اعضای هیأت دولت و یا مدیران نهادهای حکومتی به‌چشم می‌خورد که آنها هم متهم به سوء‌استفاده از ارز دولتی هستند.

مدیران دولت روحانی بودند که در پرونده واردات خودروهای لوکس با ارز دولتی تخلف کردند آن‌چنان‌که اژه‌ای در بخشی از سخنانش در این کنفرانس خبری به تخلف مدیران دولت در این پرونده هم اذعان کرد.

آخوند حسن روحانی در اظهارات فوق در عین‌حال که می‌خواست نقش دولت را در زمینه مسایل و مشکلات گریبان‌گیر اقتصاد و مردم کوچک نشان بدهد، اما ناخواسته بند را به آب داد و به نقش فساد مدیران دولتی اذعان کرد آنجا که به صحبتش با وزیر اقتصاد جدید اشاره کرد و گفت: «بعضی از سمت‌ها هر که را می‌گذاری حتی اگر ابوذر و سلمان هم بود یک سال بعد عوض کن بعضی جاها را نمی‌شود متأسفأنه در جامعه ما آدم سالم رو یک عده دیگری فاسدش می‌کند»!

حرفهای روز گذشته روحانی چیزی در بر نداشت جز این‌که نمک بر زخم‌های مردم ایران پاشید. خصوصاً این‌که مدعی شد ایران تحت حکومت آخوندی ارزان‌ترین کشور است، اما باز هم به روی خود نیاورد که اگر واقعیت این است که او می‌گوید و اگر مردم در نظام گل‌وبلبل و ارزان آخوندی با خیر و خوشی زندگی می‌کنند، پس به چه دلیل در این حاکمیت اقلیت ۴درصدی دارای همه چیز وجود دارد و اکثریتی ۹۶درصدی هیچ چیز برایش باقی‌نمانده که از دست بدهد؟

اگر وضعیت این‌چنین است چرا ۳۰درصد مردم آن‌چنان فقیر هستند که حتی قدرت تهیه نان خالی برای سدجوع هم ندارند؟ اکثریت مردمی که زیر خط فقر مطلق زندگی می‌کنند به چه دلیل به‌وجود آمده است؟ و...

البته انتظار پاسخگویی از روحانی و یا هر مقام دیگری از دولت و رژیم آخوندی انتظار بیهوده‌ای است، هم‌چنان که مردم همچنین انتظاری ندارند و کارشان با این رژیم به جایی رسیده است که با شعار «مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر روحانی، آخوندها حیا کنید و...» شعار سرنگونی این حاکمیت را می‌دهند و به‌دنبال براندازی و سرنگونی آن هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/544e30d7-5436-460f-88d2-55393b105ac2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات