728 x 90

مجلس؛ ابزار تأمین هزینه صدور ارتجاع و تروریسم

سخن روز
سخن روز

سندهای کانال تلگرامی «قیام تا سرنگونی» وجه دیگری از کارکرد مجلس ارتجاع را به‌عنوان شاخه‌ای از بیت ولایت و ابزاری برای تأمین هزینه‌های صدور ارتجاع و تروریسم، برملا کرد.

در همه جای جهان مجلس در خدمت تأمین مطالبات مردم مناطق مختلفی است که نماینده‌یی برای حوزه یا منطقهٔ خود انتخاب کرده‌اند. اما خلیفهٔ ارتجاع مجلسی می‌خواهد که در پس نمایش تنظیم لایحهٔ بودجه و بحثهای کشاف اعضای سرسپرده، بتواند بی‌حساب و کتاب، با یک فرمان، حاصل مالیاتهای کمرشکن و درآمدهای قاچاق نفت را برای جنگ‌افروزی و پرورش طلبه و مزدور در کشورهای مختلف که مأموران صدور ارتجاع و تروریسم هستند هزینه کند.

در سندی که به تاریخ ۱۸بهمن ۱۴۰۱ از دفتر خامنه‌ای تنظیم شده و مهر «محرمانه» و «اقدام سریع» هم دارد می‌بینیم که خامنه‌ای بدون مقدمه، فرمان افزایش بودجهٔ ۱۸نهاد و مؤسسهٔ وابسته و تابعهٔ دفترش را به قالیباف صادر می‌کند.

خامنه‌ای در این فرمان «محرمانه» به صراحت خواستار «اقدام سریع» برای افزایش «اعتبارات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه»، «افزایش بودجهٔ مسکن طلاب خارجی جامعه‌المصطفی»، «افزایش بودجه خدمات آستانهای مقدس»، «۱۰۰ میلیارد تومان برای صندوق بلاغ جهت حمایت از مبلغین بومی» و حمایت مالی از۱۴نهاد مشابه دیگر می‌شود. این در حالی است که بحران ناترازی و کسری بودجه در سال جاری، موضوع اصلی مذاکرات مجلس بود و روزنامهٔ فرهیختگان وابسته به مشاور خامنه‌ای در ۲۶آذر ۴۰۲ نسبت به «تراز عملیاتی بودجه منفی ۵۵۰ همت» هشدار داد.

فرمان افزایش بودجهٔ مسکن طلاب چینی و تایوانی و... در شرایطی است که بسیاری از مردم ایران توان اجارهٔ آلونکی در حاشیهٔ شهرها یا اجارهٔ پشت‌بام و کانکس‌های انباری را برای زندگی ندارند. یک رسانهٔ حکومتی از قول یکی از کسانی که کانتینر و کانکس برای انبار اجاره می‌دهد نوشت: «خانه آن‌قدر گران شده است که مردم حتی اگر بخواهند فقط جایی برای استراحت داشته باشند از پس آن برنمی‌آیند! الآن عده‌یی هستند که پیشنهاد می‌دهند بتوانند در همین محوطه انبار خودمان کانکس‌ها را اجاره کنند تا حداقل شب جایی برای خواب داشته باشند، اما ما قبول نمی‌کنیم. ». (سایت حکومتی قطره، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲)..

افزایش میلیاردی بودجهٔ خدمات «آستانهای مقدس» در شرایطی [با یک اشاره] انجام می‌شود که موضوع «زباله‌گردی بانوان سرپرست خانوارها» به تیتر رسانه‌های حکومتی رسیده است (شرق، ۲۹بهمن ۱۴۰۲).

با نگاهی به ۴محور از محتویات همین نامهٔ محرمانه، بیش‌از‌پیش روشن می‌شود که این مجلس، وسیله و اهرمی برای غارتگری و تأمین خاصه‌خرجیهای خلیفه ارتجاع به‌ویژه در سیاست صدور ارتجاع و تروریسم است.

۱. لازم است اعتبارات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که مسئولیت معیشت، درمان و تأمین اجتماعی طلاب غیرشاغل را برعهده دارد، متناسب با افزایش سطح عمومی قیمتها به‌ویژه افزایش هزینه‌های تأمین اجتماعی خصوصاً در مقایسه با سایر اقشار ارتقا یابد.

۲. با توجه به مشکلات مسکن طلاب خارجی جامعه‌المصطفی العالمیه ضرورت دارد مبلغ هزار میلیارد ریال تحت عنوان کمک به صندوق ودیعه مسکن طلاب خارجی جامعه‌المصطفی در ذیل ردیف ۱۱۴۴۰۰ بودجه جامعه‌المصطفی العالمیه پیش‌بینی شود.
۳. نظر به این‌که هر ساله مبالغی ذیل ردیف ۵۴۰۰۰۰ بودجه جهت تسویه مطالبات آستانهای مقدس پیش‌بینی می‌گردید و در بودجه سال جاری چنین ردیفی در نظر گرفته نشده، ضروریست ردیف مذکور مجدداً برقرار و مبلغ مناسبی برای تسویه بدهی به آستانها در این ردیف پیش‌بینی شود.
۴. به‌منظور رفع برخی از مشکلات مالی آستانهای مقدس، بهبود خدمات رسانی به زائرین تعمیر و مرمت مستحدثات و تأسیسات آستانها ضرورت دارد اعتبار ردیف ۵۳ ـ ۵۵۰۰۰۰ که در حال حاضر در لایحه ۳۰۰میلیارد ریال پیش‌بینی شده حداقل به ۸۰۰میلیارد ریال افزایش یابد.

برگ برگ این اسناد نشان می‌دهد که فلسفه و موجودیت این مجلس از روز اول پوشاندن لباس قانون بر شکنجه و کشتار و چپاول و جنگ‌افروزی است. ۴۰سال پیش در همین ایام، در آستانهٔ نمایش انتخابات مجلس ارتجاع، مسئول شورای ملی مقاومت در پیامی خطاب به مردم ایران گفت: «با قاطعیت می‌توان گفت که این مجلس در تمامیت خود در یک‌کلام جز ابزار توجیه (قانونی) دیکتاتوری و سرکوب نبوده و اضافه بر این، حتی یک قدم ناچیز در دفاع از حقوق ملت نیز بر نداشته است. به‌عبارت دیگر این مجلس نه فقط در دفاع از صلح و آزادی، بلکه در سایر زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی نیز هیچ خیری به‌حال ملت نداشته، بلکه بعکس تنها سیاست‌های ضد ملی و ضدمردمی خمینی را صحه گذاشته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d033e3b-d985-46a3-89ce-a82607591884"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات