728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی - سه‌شنبه ۱۷دیماه۹۸

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

حرف و اول آخر روزنامه‌ها امروز سه‌شنبه ۱۷دیماه حول هلاکت پاسدار قاسم سلیمانی است. بحران‌هایی که در اثر هلاکت این پاسدار از روز اول در درون رژیم ریخت هم‌چنان ادامه دارد. اما امروز دو نکته جدید به چشم می‌خورد. یکی لاپوشانی کردن استقبال جهانی از هلاکت پاسدار قاسم سلیمانی است که روزنامه‌های حکومتی تلاش کرده‌اند با بزرگنمایی جیره‌خواران درون نظام این خلأ را پر کنند و جالب این‌که به هر یک از این جیره‌خواران هم برای خودشان لقبی داده‌اند. مثل «سرمایه ملی»، «هنرمند فیلمساز» و با این قبیل عناوین چنتهٔ خالی نظام را به نمایش گذاشته‌اند که نتوانسته حتی یک کشور را در محکوم کردن به هلاکت رساندن قاسم سلیمانی به خود هم‌سو کند.

نکته دیگر که در روزنامه‌ها دیده می‌شود اقرار به نمایشی بودن جلسهٔ طرح سه فوریتی امروز مجلس ارتجاع است.

روزنامه حکومتی همدلی در مطلب خود با عنوان «در جلسه علنی امروز مجلس؛نمایندگان با طرحی سه فوریتی به اقدام تروریستی آمریکا واکنش نشان می‌دهند» نوشت: «تأمین منابع مالی و تقویت سپاه قدس پاسداران از جمله اهداف این طرح ۳فوریتی است و مجلس با این اقدام به اقدامات و جنایت ترامپ و پنتاگون پاسخ داده و از جنایتکاران آمریکایی انتقام می‌گیرد».

این روزنامه حکومتی در ادامه به‌نقل از عضو مجلس رژیم از اندیمشک افزوده است: «مقرر شده است این طرح ۳فوریتی با هماهنگی تمامی فراکسیون‌ها از سوی مجلس و در لبیک به فرمایشات (خامنه‌ای) تصویب شود».

 

سایت حکومتی رسالت ساعتی قبل از تصویر این طرح در مجلس آخوندی تیتر زد: «سه فوریت طرح «انتقام سخت» تصویب شد.

علی ساری عضو مجلس رژیم در حالی که نیروهای مسأله‌دار رژیم را مردم می‌نامید گفت: «امیدواریم هر چه سریع‌تر انتقامی سخت از آمریکا و غارتگران منطقه گرفته شود تا این حزن و انسجام مردم به شادی و همدلی بیشتری منتهی شود».

 

روزنامه حکومتی آرمان اظهارات ناصر ایمانی از مهره‌های خامنه‌ای را انعکاس داده است. او در حالی که نیروها و مزدوران روحیه باخته رژیم را مردم نامیده نوشته است: «اگر نظام اشتباه کند و نخواهد انتقام بگیرد آسیب جدی به غرور مردم وارد می‌شود و مردم احساس حقارت می‌کنند... اگر انتقامی سخت از آمریکا گرفته نشود این موضوع به خودی خود باعث جنگ خواهد شد».

 

روزنامه حکومتی شهروند نوشته است: «اگر ایران پاسخی ارایه نکند، به‌راحتی از چرخه قدرت حذف خواهد شد، اما افکار عمومی نباید در این‌باره آگاه باشد؟ مسلماً آگاهی بخشیدن جامعه درباره واقعیت از ضروریات است».

 

روزنامهٔ حکومتی رسالت نوشته است از همان زمانی که شعار ما همه سرباز توایم خمینی دادیم عده‌یی به عضویت (مجاهدین) در آمدند ۴۰سال است این صف‌آرایی در نبرد نرم و سخت در ایران و منطقه وجود دارد.

 

رسالت ارگان باند مؤتلفه در مطلب دیگری به استمرار رویارویی مردم و مقاومت ایران با رژیم اذعان کرده و از جمله نوشته است: «بررسی تاریخ تحولات، نشان می‌دهد دشمنان (نظام) برای دستیابی به اهداف خویش همواره به اقداماتی نظیر، تخریب اماکن حساس دولتی و... دست زده‌اند. هر چند این غائله در دهه ۶۰ به اوج خود رسید اما هیچ‌گاه متوقف نشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e056cde-a0b0-4a66-9cf4-9e5e55e4881a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات