728 x 90

هزارپای ولایت‌فقیه در تلهٔ تحریم‌ها (۶)

هزار پای ولایت
هزار پای ولایت

سایر نهادها و هولدینگ‌های وابسته به امپراطوری مالی بیت خامنه‌ای

سودهای حاصل از بنیادها، هلدینگ‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات وابسته به ولی‌فقیه به کجا می‌رود؟ این موضوعی است که تا به‌حال سر به مهر مانده است. البته ما در ادامه از آن پرده برخواهیم داشت. ابراهیم رئیسی تولیت سابق آستان قدس در تاریخ ۲۰اسفند ۹۶در تلویزیون حکومتی به‌قول خودش خواست نشان دهد که اموال و دارایی‌های آستان قدس رضوی حساب و کتاب دارد و قابل حسابرسی است اما ناخواسته ولی‌فقیه را آدرس داد و اعتراف کرد که سررشته به بیت فاسد خامنه‌ای برمی‌گردد و ته خط این ولی‌فقیه است که در مورد این ثروتها تصمیم می‌گیرد. به روباه گفتند: «شاهدت کیست؟» گفت: «دمم!»

 

در قسمت پنجم مقاله، ستاد اجرایی فرمان خمینی را شناختیم. این ستاد با درآمد افشا شدهٔ ۹۵میلیاردی خود، در رأس نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای قرار دارد. در این قسمت می‌خواهیم سایر نهادها و هولدینگ‌های این امپراطوری مالی را بشناسیم.

 

بنیاد مستضعفان

همان‌طور که خامنه‌ای صاحب یک «خانهٔ ساده!» است و در کمال «ساده زیستی»۲۰۰میلیارد دلار ناقابل به جیب زده؛ و همان‌گونه که امام مستضعفان دارای یک کاخ افسانه‌ای است، به همین قیاس می‌توان فهمید که در «بنیاد مستضعفان» چه خبر است. این یک ادعا یا حرف براندازان نظام نیست. ببینید روزنامهٔ اعتماد به تاریخ ۱۷تیر ۹۷چه نوشته است؟

«سود امسال بنیاد مستضعفان ۲۶هزار میلیارد تومان. چقدرش به مستضعفان رسید؟ از ۱۲میلیون زیر خط فقر مطلق و ۳۰میلیون فقیر نسبی می‌شه فهمید. خوب اگر از فقرا کم نشد در عوض به تعداد هولدینگ‌های بنیاد اضافه شد».

اعتراف روزنامهٔ اعتماد به چپاول‌های بنیاد به‌اصطلاح مستضعفان ۱

اعتراف روزنامهٔ اعتماد به چپاول‌های بنیاد به‌اصطلاح مستضعفان

 

در بهمن ۹۶محسن رفیق دوست، رئیس سابق این نهاد وابسته به بیت خامنه‌ای در برنامهٔ دست‌خط گفت:

«وقتی به بنیاد آمدم ۸۰۰شرکت داشت که ۴۰۰شرکت را تعطیل کردم یا فروختم. گروهی را گذاشتم و گفتم اگر این کارخانه خوب اداره شود الان که ۳۰۰میلیون در سال سود دارد، اما ظرفیت یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان دارد. مدیر این کارخانه را صدا کردم و گفتم با افزایش تولید،‌ بهبود کیفیت، تولید برای صادرات بدون افزایش قیمت اگر توانستید به ظرفیت واقعی برسانید هر چه از آن بیشتر درآمد کسب کردید، ده درصد برای شما باشد.

این حرف من برای سال ۷۰است؛ این کارخانه در آن سال یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان سود کرد. آن سال من حاضر بودم ۳۰میلیون تومان به‌عنوان پادش به او بدهم، اگر این مقدار را به او پرداخت می‌کردم خیلی بیشتر از این ۲۰میلیون حقوق امروز بود. خود او گفت ما را بیچاره می‌کنند، من دارم یک آپارتمان می‌خرم که ۱۷میلیون تومان است، همان برای من بس است.

اکثر مراکز تولیدی بنیاد را با دادن برنامه به مدیر تقویت کردیم؛ مثلاً در آن کارخانه توانست برای اولین بار در ایران نخ تور ماهی که یک کالای مصرفی در ایران است،‌ تولید کند و سود هنگفتی از فروش نخ ماهی به دست آورد. اکثراً در بخش خصوصی صاحبان کارخانه‌ها مدیران را در سود شریک می‌کنند، البته ممکن است برخی عقیده من را نداشته باشند که نباید گران‌فروشی کرد ولی می‌توان با رعایت این اصول به هدف رسید.»

ببینید بنیادی که به نام «مستضعفان» تشکیل شده و با دجالیت این نام را یدک می‌کشد، شامل چه بنگاهها و هولدینگ‌هایی است:

 

هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان

گسترش کشاورزی پیوند فردوس پارس(دربرگیرنده: «کشاورزی سیرجان بنیاد»، «باغداری و زراعت مشهد»، «کشاورزی و باغداری فجر ساری»، «زراعی دشت ناز ساری»، «بذر و نهال سینا»، «کشاورزی ابراهیم آباد»، «کشاورزی و باغداری فردوس تهران»، «کشت و صنعت پیوند خاوران»، «کشت و صنعت نعمت»، «کشاورزی فجر اصفهان»، «کشت و صنعت گلچشمه»، «کشاورزی و دامپروری ران بهشهر»، «کشت و صنعت محیاء»)

گسترش صنایع معدنی کاوه پارس

شرکت سرمایه‌گذاری و دامپروری شیر و گوشت پارس(دربرگیرنده: کشاورزی و دامپروری مگسال، دامداری تلیسه نمونه، شیر و دام، کشاورزی و دامپروری یاسوج، شیر و گوشت مهدشت ساری، کشت و صنعت دشت آذرنگین، کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور، کشاورزی و دامپروری دشت نوین ملایر، کشاورزی و دامپروری نگین فام خوزستان، دانه چین اراک، شیر و دام کنگاور، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، کشت و صنعت خرمدره)

خدمات مهندسی و شهرسازی علوی

گسترش پایا صنعت سینا

صنایع مادر تخصصی انرژی گستر سینا

صنایع برق و انرژی صبا

صنایع مادر تخصصی پایا سامان پارس

عمران و مسکن ایران

تخصصی سیا حتی و مراکز تفریحی پارسیان

فناوری و ارتباطات سینا

شرکت تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا(دربرگیرنده: مرغ خانگی، مجتمع طیور ارومیه، صنایع غذایی مهرشهر، پاکدیس، بهنوش ایران، دوغ آبعلی، شهد کوهرنگ، گلوکوزان، گوشتیران، لبنیات پاستوریزه پاک)

سرمایه‌گذاری دامپروری شیرو گوشت پارس

سرمایه‌گذاری صنایع پوشان پارس،

سرمایه‌گذاری صنایع چوبی و سلولزی پارس،

گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، خدمات مهندسی و شهرسازی علوی،

سرمایه‌گذاری قند پانید پارس،

مدیریت سرمایه‌گذاری ره نگار پارس،

مدیریت طرح آتیه سازان،

شرکت مادر تخصصی زمزم،

 

مؤسسات فرهنگی بنیاد مستضعفان

ـ مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد

ـ مؤسسه تحقیق و توسعه نوین دانشمند

ـ مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

ـ مؤسسه سینمایی نور تابان

 

سایر شرکت‌های بنیاد مستضعفان

ـ کشت و صنعت مطهری

ـ آزاد راه تهران شمال

ـ سیمان تهران

ـ نفت بهران

ـ مؤسسه حسابرسی و بازرسی هادی بینات

ـ بنیاد علوی

 

بازار پولی بنیاد مستضعفان

بانک سینا (با ۲۷۰شعبه)

مؤسسه مالی و اعتباری آینده

شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا

 

بنیاد شهید

بنیاد شهید نیز از نهادهای دست‌ساز خمینی و میراث ولایت شوم اوست. هدف از تأسیس این بنیاد در سال ۵۸رسیدگی به بازماندگان قربانیان جنگ بود. با پایان جنگ این بنیاد به سرعت پا به درآمدزایی و مال‌اندوزی گذاشت و سال به سال متورم‌تر شد. جالب است که بدانیم این بنیاد علاوه بر دارا بودن درآمدها و دارایی‌های کلان، سالیانه از دولت نیز بودجهٔ مشخصی دریافت می‌کند.

ابعاد اختلاس و فساد نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای مشخص نیست. اعتراف‌های پراکنده‌ای که گاه‌به‌گاه صورت گرفته هیچگاه ریشه‌های اصلی فساد را نشانه نمی‌رود.

در تاریخ ۳شهریور ۹۵نمایندهٔ همدان که مسئولیت یک هیأت تحقیق و تفحص در مورد فساد در بنیاد شهید را داشته، به گوشه‌ای از فساد کارگزاران این نهاد خمینی ساخته اشاره کرد. او در حالی که مدعی بود بعد از ۳۷سال این تنها تفحص به سرانجام رسیده در حکومت آخوندی در مورد بنیاد شهید است، گفت:

«مدیران اقتصادی، بانکی و مدیران میانی و معاون پارلمانی بنیاد شهید به همراه ۵۰تا ۷۰نفر از مفسدان اقتصادی که به‌صورت شبکه‌ای در دستگاههای اجرایی نظارتی و تقنینی حضور داشتند میلیاردها تومان از املاک، دارایی‌ها و منابع مالی بنیاد را چپاول کرده و به غارت بردند...»

معلوم است در جایی که ولی‌فقیه سردستهٔ کلان دزدان و چپاولگران است؛ دزدهای کوچکی نیز یافت می‌شوند که از دزد بزرگ دزدی می‌کنند.

این مهرهٔ حکومتی با این اهن و تلپ و ادعای کشف «اژدهای ۸سرفساد» در بنیاد شهید، به‌خوبی می‌داند که باید صاحبان اصلی فساد را از تیغ حسابرسی به در ببرد و علت را به عوامل مجهول نسبت دهد. در این حرف او دقت کنید:

« خدمت رسانان به جامعه ایثارگری پاک دست هستند اما سیستم‌های اقتصادی و بانکی آلوده این شرایط بد را رقم زدند» و در جایی دیگر می‌گوید:

«آقای زریبافان مورد خاصی نداشته است اما سوء مدیریت ایشان در مفاسد بنیاد غوغا کرده است!»

 

بخشی از شرکتها و مؤسسات تحت کنترل بنیاد شهید:

سازمان اقتصادی کوثر

این سازمان دارای بیش از ۳۰شرکت است؛ از جمله:

ـ شرکت سرمایه‌گذاری سبحان

ـ شرکت تهران الکتریک

ـ شرکت سرمایه ‏گذاری توسعه صنایع غذایی نماد کوثر

ـ شرکت سرمایه ‏گذاری کشاورزی کوثر(که هلدینگی دربرگیرنده ۲۴شرکت گوناگون است)

ـ شرکت سرمایه‏ گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر که محدوده معادن آن در سال ۱۳۹۴به‌۱۰هزار کیلومتر افزایش یافته است.

ـ شر کت سرمایه‏ گذاری صنایع برق والکترونیک کوثر

ـ‌ شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر

ـ شرکت سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین کوثر

ـ مؤسسه اعتباری کوثر که ارزش مجموع دارایی‌هایش بنا‌ به ترازنامه‌ این مؤسسه در نیمه سال ۱۳۹۴، بیش از ۱۳هزار میلیارد تومان بوده است.

ـ شرکت سرمایه‌گذاری ذخیره شاهد که بیش از ده شرکت را در اختیار دارد و فعالیت‌هایشان از ساخت و ساز، انرژی و بازرگانی، تا خدمات فرودگاهی را در بر می‌گیرد. [این شرکت با کمک ۱۰۰میلیون ریالی خمینی در سال ۱۳۶۳شروع به کار کرد.]

ـ شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (در زنجان)

ـ شرکت تولیدی پنبه و دانه‏ های روغنی خراسان

ـ دانشگاه شاهد

ـ مرکز جامع علمی کاربردی امام خمینی

ـ صندوق قرض‌الحسنه شاهد

 

ـ بانک دی (با ۴۷شعبه)

ارزش کل دارایی‌های بانک دی، بنا‌ به گزارش عملکرد این بانک در پایان سال مالی ۱۳۹۳، بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان بوده است.

این بانک دست کم ۱۳شرکت دارد شامل:

شرکت توسعه دیدار

شرکت تجارت الکترونیک دی

شرکت آتیه‌سازان دی

شرکت کارگزاری بانک دی

شرکت بیمه دی

شرکت لیزینگ دی

شرکت سرمایه‌گذاری بو علی

شرکت تجارت گستر فرداد

شرکت صرافی دی

صندوق سرمایه‌گذاری بانک دی

شرکت رویای روز کیش

شرکت عمران مسکن آبادی

شرکت خدمات مالی دی ایرانیان

 

آستان قدس

سابقهٔ «آستان قدس » به دوران صفوی‌ برمی‌گردد. شیخ آن را از شاه تحویل گرفت. در آن زمان شاهان صفوی و بعد قاجاری و پهلوی تولیت آستان قدس را برمی‌گزید، اینک علی خامنه‌ای برمی‌گزیند تا دارایی‌های این غول اقتصاد و سیاست را در خدمت خود بگیرد. در دوران واعظ طبسی که گماردهٔ خمینی برای تولیت این آستان بود، دامنهٔ قدرت و نفوذ این غول تا آنجا گسترده شد که «امپراطوری آستان» نام گرفت و تولیت آن را «والی خراسان» نامیدند.

پس از مرگ واعظ طبسی، خامنه‌ای با گماردن ابراهیم رئیسی به این منصب، آن را یک‌سره به تیول خود درآورد. در حال حاضر بیش از ۴۳درصد مساحت کل شهر مشهد جزو موقوفات آستان رضوی است؛ علاوه بر آن، آستان رضوی در آذربایجان غربی و شرقی، گلستان، گیلان، تهران، سمنان، یزد و کرمان زمین، باغ و چاه و قنات دارد.

آستان قدس رضوی نه تنها مالیات نمی‌دهد بلکه از بابت زمینهای موقوفی خواهان آن است که دولت سالی ۳۰۰تا ۴۰۰میلیارد ریال باید اجاره‌بها بدهد.

این امپراطوری غیرقابل مهار اقتصادی در حال حاضر در مالکیت ۵۸شرکت بیش از پنجاه درصد سهم و در ۳۱شرکت دیگر سهم مؤثر دارد. این شامل کارگزاری بورس و مؤسسه مالی، بیمارستان و رسانه و چاپخانه همچنین دامداری، شرکت خدمات اینترنتی، خودروسازی و... است.

کروکی امپراطوری مالی آستان قدس رضوی ۲

کروکی امپراطوری مالی آستان قدس رضوی

 

به گزارش وب‌سایت‌های وابسته به سازمان اقتصادی این نهاد، بنیاد تولید ۱۰درصد قند، ۱۱درصد سنگ‌های تزئینی، ۳.۷درصد اتوبوس‌های درون شهری و بین‌شهری و یک ششم ظرفیت تولید نان صنعتی کشور را در اختیار دارد.

مجموعه شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی سالانه ۷۳هزار تن شیرخام، ۳۰۰تن گوشت قرمز، هزار تن گوشت سفید، ۱۰۰هزار تن محصولات کشاورزی، ۱۰میلیون متر مربع پارچه، شش هزار متر مربع فرش دست‌بافت و اجرای بیش از ۱۳۶پروژه عمرانی، توسعه، راه‌ و شهرسازی را از آن خود دارد.

همان‌طور که اشاره شد بخش وسیعی از اراضی کشاورزی شمال شرق ایران که حداقل ۴۰۰هزار هکتار به ارزش ۲۰میلیارد دلار برآورد می‌شود، متعلق به همین بنیاد است. افزون بر آن ۴۳.۵درصد از زمینهای شهری مشهد در اختیار این بنیاد است. همچنین در چهارده استان دارای موقوفه و در بیست شهرستان دارای دفتر معاونت املاک است و سیصد هزار مستاجر دارد.

در راستای سیاست صدور ارتجاع، این بنیاد در سوریه فعالیت‌هایی از جمله در زمینه ساختن پل داشته است. در سال ۲۰۱۶مذاکراتی بین سپاه پاسداران و این بنیاد برای اختصاص حداقل ۲۰درصد درآمد سالانه آستان قدس برای تأمین هزینه‌های سپاه جریان داشته است.

فهرست بخشی از شرکتها و هلدینگ‌های این مجموعه به شرح زیر است:

هلدینگ‌های آستان قدس

هلدینگ عمران و ساختمان

شرکت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی

شرکت مسکن و عمران قدس رضوی

شرکت مهندسان مشاور و شهرسازی آستان قدس رضوی

شرکت مهندسی آب و خاک قدس رضوی

شرکت کارخانجات بنای سبک قدس رضوی

 

هلدینگ خودرو سازی

شرکت شهاب خودرو

شرکت شهاب بار

کمباین سازی

 

هلدینگ صنایع غذایی

شرکت آرد قدس رضوی

شرکت خمیرمایه رضوی

شرکت فرآورده‌های غذایی رضوی

شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی

شرکت نان قدس رضوی

 

هلدینگ صنایع قند

شرکت قند آبکوه

شرکت قند تربت حیدریه

شرکت قند چناران

 

هلدینگ کشاورزی

شرکت کشاورزی رضوی

شرکت کشاورزی و موقوفات چناران

شرکت کشت و صنعت اسفراین

شرکت کشت و صنعت انابد

شرکت کشت و صنعت سرخس

مؤسسه باغات آستان قدس رضوی

مؤسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه

مؤسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان

مؤسسه موقوفات و کشاورزی سمنان

 

هلدینگ نساجی

شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی

شرکت نخ‌ریسی و نساجی خسروی

 

هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی

 

هلدینگ داروسازی

داروسازی ثامن

 

هلدینگ مالی

ـ مؤّسسه اعتباری رضوی

ـ شرکت کارگزاری رضوی

 

سایر شرکتها و مؤسسات وابسته به آستان قدس رضوی

شرکت نفت و گاز رضوی

شرکت کارخانجات صنایع چوب آستان قدس رضوی

شرکت معادن قدس رضوی

مؤسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مؤسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی با بیش از ۱۳۰۰۰رأس گاو

دانشگاه علوم اسلامی رضوی

دانشگاه امام رضا (ع)

 

سؤال همیشگی

سودهای حاصل از بنیادها، هلدینگ‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات به کجا می‌رود؟ این موضوعی است که تا به‌حال سر به مهر مانده است؛ البته ما در ادامه از آن پرده برخواهیم داشت. ابراهیم رئیسی تولیت سابق آستان قدس در تاریخ ۲۰اسفند ۹۶در تلویزیون حکومتی به‌قول خودش خواست نشان دهد که اموال و دارایی‌های آستان قدس رضوی حساب و کتاب دارد و قابل حسابرسی است اما ناخواسته ولی‌فقیه را آدرس داد و اعتراف کرد که سررشته به بیت فاسد خامنه‌ای برمی‌گردد و ته خط این ولی‌فقیه است که در مورد این ثروتها تصمیم می‌گیرد. به روباه گفتند شاهدت کیست؟ گفت دمم!

ابراهیم رئیسی: «من در رابطه با اقتصادی عرض بکنم کاری که ما به‌عنوان اولین بار کردیم که علاوه بر حسابرسی داخلی اقتصادی که در آستان قدس بوده یک حسابرسی بیرونی یعنی مؤسسه حسابرسی راهبر که زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری! هستش در تمام شرکتها و بخشهای اقتصادی آستان قدس رضوی فعال شدند الآن گزارشاتی که ما داریم بالاترین حجم گزارش بازرسی و حسابرسی چه از درون آستان قدس چه از بیرون آستان قدس ظرف این دو سال اتفاق افتاده یعنی سابقه نداره این میزان گزارش از شرکتها و بخشهای آستان قدس هم توسط حسابرسی داخلی هم توسط حسابرسی خارجی از آستان قدس ما معتقدیم حسابرسیها برای آستان قدس مفیده چرا؟ برای این‌که تضمین می‌کنه سلامت رو در آستان قدس و مسأله شفافیت رو عملیاتی می‌کنه...»

هم معنی «حسابرسی» را فهمیدیم و هم معنی «شفافیت» را؛ هم‌چنان که معنی «مستضعفان» و «ساده زیستی» را.

ادامه دارد

هزارپای ولایت فقیه در تلة تحریم‌ها (۱)

هزارپای ولایت فقیه در تلة تحریم‌ها (۲)

هزارپای ولایت فقیه در تلة تحریم‌ها (۳)

هزارپای ولایت فقیه در تلة تحریم‌ها (۴)

هزارپای ولایت فقیه در تلة تحریم‌ها (۵)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52188cd3-7e4f-4639-b422-40c119d9d895"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات