728 x 90

پنهان‌کاری مجرمانه و بی‌ارزش بودن جان انسان‌ها در نظام ولایت

پزشکان بدون مرز+++
پزشکان بدون مرز+++

اخراج تیم فرانسوی وابسته به پزشکان بدون مرز که به دعوت وزارت‌خارجهٔ‌ رژیم جهت احداث یک بیمارستان صحرایی در اصفهان برای مبارزه با شیوع کرونا، عازم ایران شده بودند، رسوایی دیگری برای نظام به بار آورد.

رژیم جنایتکار آخوندی که هرگز جان انسان‌ها برایش اهمیتی نداشته است، برای جلوگیری از افشای ابعاد و فاجعه گسترش کرونا بر اثر پنهان‌کاری در ایران، هیأت اعزامی سازمان پزشکان بدون مرز را از ایران اخراج کرد و مانع از احداث بیمارستان توسط این سازمان در اصفهان شد.

 

بهرام قاسمی سفیر رژیم در فرانسه در توئیتی به‌تاریخ ۳فروردین ۹۹ از ورود این تیم فرانسوی به ایران خبر داده‌ بود: «بامداد یکشنبه اولین هواپیمای چارتر "پزشکان بدون مرز" شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباسهای مخصوص کادر پزشکی و دیگر اقلام مورد نیاز از شهر بوردو فرانسه راهی تهران شد.» (ایرنا ۳فروردین۹۹)

وی در توئیت دیگری در ۴فروردین ورود دومین محموله پزشکان بدون مرز به ایران را نیز اعلام کرد و نوشت: «دومین محموله پزشکان بدون مرز از بوردو امروز (دوشنبه) به تهران ارسال شد، این محموله علاوه بر دارو و اقلام مورد نیاز پزشکان و پرستاران، تجهیزات یک بیمارستان صحرایی که با هماهنگی وزارت بهداشت نصب و آماده کمک‌رسانی به بیماران خواهد شد، بخش مهمی از محموله این ۲هواپیماست» (ایرنا ۴فروردین ۹۹)

 

به‌دنبال ورود این گروه به ایران مهره‌های وابسته به خامنه‌ای به شکل هماهنگ به مخالفت برخاسته و با استناد به سخنان وی در ۳فروردین که جنگ بیولوژیک علیه ایران (رژیم) را منتفی ندانسته و کمکهای بشر دوستانه را توطئه بر علیه نظام خوانده بود، اسباب اخراج این گروه را فراهم کردند.

 

توهین بزرگ!

لارگانی عضو مجلس ارتجاع از اصفهان در توئیتی نوشت: «ورود پزشکان بدون مرز فرانسوی به اصفهان یا هر شهر دیگر همزمان با هشدار امام خامنه‌ای با سابقه بسیار بد فرانسه در موضوع ورود خونهای آلوده به ایران بسیار جای تأسف دارد.... آقایان روحانی و نمکی! حواستان به جاسوسی و خروج اطلاعات ژنتیکی مردم توسط آمریکا در لباس پزشکان فرانسوی باشد.» (سایت‌صراط ۵فروردین ۹۹)

 

زهرا شیخی نمایندهٔ مجلس آخوندی از اصفهان نیز در مخالفت با حضور این تیم پزشکی به خبرگزاری فارس رژیم گفت:‌ «ما از لحاظ سخت افزار و نیروی انسانی نیازی نداریم و تمامی پزشکان و کادر درمانی ما در خط مقدم کرونا حاضر و با حرکت جهادی در حال خدمت به مردم هستند.» و سپس با تأسی به خامنه‌ای افزود:

«ما خاطره خوبی از تجهیزات پزشکی اهدایی و انسان‌دوستانه کشورهای اروپایی به‌خصوص کشور فرانسه نداریم زیرا سال ۶۱ از همین کشور خونهای آلوده وارد کشور شد که باعث آلوده شدن تعدادی از هموطنانمان شد، بنابراین با توجه به اصرار بر تحریم‌های ظالمانه به این کشورها هیچ اعتمادی نداریم.»

 

ابوالفضل ابوترابی نمایندهٔ مجلس ارتجاع از نجف آباد در مخالفت با حضور پزشکان بدون مرز در ایران گفت: «یک بیمارستان ۴۸تخته چه فایده‌ای برای ما دارد؟» و «احداث یک بیمارستان صحرایی ۴۸نفره» را «یک توهین بزرگ» دانست.

 

با هیچ کمبودی مواجه نیستیم!

علیرضا وهاب‌زاده معاون وزیر بهداشت نیز در ۴فروردین ۹۹در توئیت خود نوشت:‌

«فعلاً نیازی به برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی نیست و این حضور منتفی است.»

به گزارش خبرگزاری فارس (۴فروردین) محمد رئیس‌زاده مدیر عامل انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز، در واکنش به اعزام تیم پزشکان بدون مرز فرانسوی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی گفت:

«حال حاضر نیاز به هیچ متخصصی از سایر کشورها نداریم.» وی ضمن تعریف از پزشکان متخصص ایرانی افزود: «در این زمینه با هیچ کمبودی مواجه نیستیم بنابراین این تیم اعزامی در جایگاه درمانی هیچ جایگاهی ندارند اما در زمینه‌ٔ تبادل نظرات علمی یا موارد تحقیقاتی از حضور آنها استقبال می‌کنیم»

در مقابل این دسته از اصول‌گرایان، مهره‌های اصلاح‌طلب رژیم نیز واکنش نشان دادند.

 

اگر از روسیه بودند هم اخراج می‌شدند؟!

محمود صادقی، نماینده مجلس رژیم در توئیتی، نگرانی «تندروها» را از حضور پزشکان بدون مرز، نه جنگ بیولوژیک که بیم از پیامدهای همکاریهای بین‌المللی دانست و نوشت:‌ «حساسیت تندروها نسبت به حضور پزشکان بدون مرز برخلاف ادعایشان به‌خاطر نگرانی از توطئه‌ٔ جنگ بیولوژیکی نیست؛‌ دغدغه‌ٔ آنها این است که همکاریهای بین‌المللی ترکی در دیوار تحریم‌ها ایجاد نکند»‌ (صادقی ۴فروردین۹۹)

 

صادق زیبا کلام از باند اصلاح‌طلب نیز در توئیتی با طعنه به باند غالب نوشت:

«سیاست زدگی و این‌که هر چیز و همه چیز از جمله جان و سلامت مردم، فرع بر ملاحظات ایدئولوژیک نظم در ایران است، به بهترین شکل خودش را در جریان اخراج پزشکان بدون مرز که برای مبارزه با کرونا به ایران آمده بودند، ظاهر ساخت. اگر از روسیه بودند هم اخراج می‌شدند؟» (زیبا کلام ۵فروردین ۹۹)

 

نمایش چهره‌ای درمانده و وامانده

پاسدار حسین شریعتمداری گماشتهٔ ولی‌فقیه در کیهان نیز در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایرنا (۴فروردین) به مخالفت با اعزام پزشکان بدون مرز به ایران برخاست و ضمن عقده‌گشایی گفت:

«فرانسه به سازمان [مجاهدین] که رسماً و علناً به ترور هزاران تن از مردم ایران اعتراف کرده است پناهندگی سیاسی داد و هنوز هم اصلی‌ترین پایگاه این گروه تروریست است.»

 

گماشتهٔ ولی‌فقیه سپس دعوت وزارت‌خارجهٔ رژیم از این گروه را زیر سؤال برد و پرسید:

«اکنون باید از مسئولانی که با اعزام این گروه به کشور مان موافقت کرده‌اند پرسید در حالی که فرانسه بارها ــ و در عمل ــ دشمنی و کینه توزی خود علیه مردم ایران را نشان داده است، آقایان با چه تضمینی به گروه اعزامی یاد شده اجازه ورود به کشور مان را داده‌اند»

پاسدار شریعتمداری بعد از همهٔ شلتاق پلتاق کردنها حرف اصلی‌نظام را بالا آورد و چنین گفت:

«رسانه‌های غربی و عبری و عربی تبلیغات گسترده و پر حجمی را درباره ضرورت این اعزام و نیاز حیاتی ایران به حضور آنان تدارک دیده و با آب و تاب فراوان به آن پرداختند! و از کشور و کادر درمانی کشور مان ــ با عرض پوزش ــ چهره‌ای درمانده و وامانده به نمایش گذاشتند.»

 

کمک نقدی آری کمک پزشکی خیر!

کارگزاران رژیم از یک‌طرف با بکارگیری تاکتیک‌های کهنه شده مثل نامه‌نگاری خطاب به مردم آمریکا و نامه سرگشاده به‌اصطلاح هنرمندان مزدور و سایر لطایف‌الحیل تلاش می‌کنند تا به بهانهٔ تهیه دارو وسایل پزشکی جهت جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کرونا، تحریم‌ها را خاتمه یابد؛‌ و از طرف دیگر کمکهای بین‌المللی نظیر پزشکان بدون مرز را رد می‌کند. این دجالگری نشان می‌دهد که موضوع اصلی جان مردم نیست بلکه خروج از تنگنا و به‌دست آوردن امکانات مالی است. کما این‌که وزیر خارجه آمریکا و سایر مقامات این کشور به کرات تصریح کرده‌اند که تحریم‌ها شامل اقلام دارویی و غذایی نمی‌شود؛ و حتی رئیس جمهور آمریکا رسماً‌ اعلام کرده بود که حاضر به ارسال کمکهای پزشکی می‌باشد. اما خامنه‌ای و روحانی این پیشنهادات را نپذیرفتند.

 

بی‌دلیل نبود که درپی اخراج تیم فرانسوی پزشکان بدون مرز که جهت اهدای اقلام پزشکی و احداث بیمارستان عازم ایران شده بود، بخش فارسی نشریهٔ ایندیپندنت با طعنه نوشت: «چگونه جمهوری اسلامی به کمک نقدی جهانی"آری" می‌گوید و به کمک پزشکان بدون مرز "نه"؟» (دویچه‌وله ۵فروردین)

درخواست وامی ۵میلیاردی ظریف وزیر خارجه آخوندها از صندوق بین‌المللی پول نیز در همین چارچوب قابل فهم است.

 

بدین ترتیب معلوم می‌شود که چرا رژیم با حضور پزشکان بدون مرز به داخل ایران مخالفت ‌می‌کند. زیرا مقصود اصلی سران نظام نجات جان مبتلایان به کرونا نیست؛ بلکه آنها در صددند تا با سوءاستفاده از این موقعیت به تحریم‌ها خاتمه دهند و خود را از تنگنای مالی خارج سازند تا بتوانند کماکان طرح‌های سرکوبگرانه در داخل و تروریستی در خارج از ایران را پیش ببرند؛ لذا کمکهای بین‌المللی را پس می‌زنند. سردمداران رژیم دریافته‌اند که ورود هر گروه یا سازمان بین‌المللی به ایران تحت حاکمیت آخوندی علاوه بر این‌که وضعیت اسف‌بار حاکم بر سیستم درمانی در معرض انظار جهانی قرار خواهد داد، سهل‌انگاری و پنهان‌کاری رژیم نیز برملا خواهد کرد. جهانیان خواهند فهمید که در اثر خیانت و جنایت رژیم چه تعداد انسانهای بی‌گناه جان‌شان را از دست داده‌اند.

 

مهمتر از همه دنیا خواهد فهمید که مردم ایران تا کجا برای سرنگون کردن تمامیت این نظام فاسد محقند!

خانم مریم رجوی گفت: «اخراج پزشکان بدون مرز که طبعاً با موافقت و هماهنگی قبلی به اصفهان رفته بودند، مبین اصرار آخوندها در ادامه پنهان‌کاری مجرمانه به‌ویژه در مورد آمار جانباختگان و حاکی از این حقیقت است که مشکل اصلی در ایران یک دیکتاتوری فاسد است که جز به حفظ قدرت نمی‌اندیشد و جان انسان‌ها برایش هیچ ارزشی ندارد. رژیم تنها کمکهایی را می‌خواهد که بدون هر گونه نظارتی در خدمت سپاه پاسداران و سردمداران حکومت قرار بگیرد.»

 

مطالب مرتبط:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/929206e1-2d0b-44c5-a77d-e25dafb18e91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات