728 x 90

کرونا؛ «تناقض در برخوردها، سیاست‌ها» و «شفافیت» رژیم!

تناقض گویی کرونا در ایران
تناقض گویی کرونا در ایران

در اثر تلاش‌های بی‌وقفه آخوندها و کارگزارانشان برای شیوع هر چه بیشتر کرونا، ه پیک چهارم آن هم با سرعتی زیاد سراسر ایران را در نوردید‌ه است، موجی که ویروس جهش‌یافته باعث آن شده و شرایط را برای مردم بسیار خطرناکتر از مراحل قبلی بحران کرونا کرده است.

سعید نمکی وزیر بهداشت و حریرچی معاون او اعتراف می‌کنند مهار کرونا از دست در رفته و بحران آن به‌صورت آسانسوری در حال بالا رفتن و گسترش است.

آخوند دروغگوی هفت خط به این دلیل صحبت از شفافیت در مورد بحران و واکسن کرونا کرد که زیر فشار سنگین مردم در زمینه تعلل در خرید واکسن و واکسینه کردن مردم مجبور به بیان آن شد

او روز ۱۸فروردین در جلسه هیات دولت گفت: «در زمینه واکسن من دو نکته دارم یکی این‌که می‌خواهم به وزارت بهداشت و درمان بگویم در زمینه واکسن هر کاری می‌شود با شفافیت برای مردم توضیح داده بشود» (تلویزیون شبکه خبر ۱۸فروردین۱۴۰۰).

رئیس‌جمهور نظام آخوندی دروغ می‌گوید، او خواهان هیچگونه شفافیتی نیست و او کسی است که با خامنه‌ای که خرید واکسن تأیید شده سازمان بهداشت جهانی را ممنوع کرد همگام شد، و برای تعلل در خرید سایر واکسن‌ها شک و شبهه‌های غیرعلمی مطرح کرد: «ضمنا واکسن یک شرایط خاصی امروز دارد اولاً آثار واکسنها هنوز خیلی برای ما مشخص نیست این‌که کدام واکسن مؤثرتر است تا چه زمان مؤثر هست هیچ برای ما الآن روشن نیست در این جهت که عوارض این واکسنها چی هست این واکسن که حالا زد عوارضی دارد عوارضی ندارد؟ اینها همه چیزهایی است که در ابهام هست و لذا برخی هم هستند که در دنیا اصلاً از واکسن احتراز می‌کنند می‌ترسند از زدن واکسن می‌ترسند به‌دلیل این‌که خیلی ابهامات امروز در دنیا هست» (تلویزیون شبکه خبر۹ اسفند۹۹).

اما بعداً که در پی فشار افکار عمومی ناگزیر به عقب‌نشینی شد گفت یکی از بهترین راههای مقابله با بیماری تهیه واکسن و واکسیناسیون مردم است.

گفته‌ها، راه‌حلها و عملکردهای روحانی و سایر عناصر ذیربط در امر مقابله با کرونا با یکدیگر متناقض است.

تناقضاتی که در جریان جنگ گرگها، سایر کارگزاران حاکمیت از جمله نمایندگان مجلس ارتجاع و حتی دست‌اندرکاران امر مقابله با کرونا روی آن انگشت گذاشته و حتی در تلویزیون رژیم به صراحت از آن صحبت می‌کنند.

در همین رابطه حمید سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدیمیولوژی کویید-۱۹ گفت: «یک وقت تناقض در برخوردها، سیاست‌ها و برنامه‌ها پیش می‌آید و گوش نمی‌دهند، عملاً توصیه‌های متخصصان یا افرادی که بالاخره تجربه و تخصص کافی دارند و اینها باعث می‌شود واقعاً مهار اپیدمی از دست وزارت بهداشت خارج شود. بسیاری از سازمانها و مراجع تصمیم‌گیری متأسفانه اعتقادی به مشاوران علمی برای تصمیم‌گیری ندارند» (تلویزیون شبکه خر ۱۵فروردین۱۴۰۰).

روند رو به گسترش بیماری و عواقب اجتماعی ناشی از نخریدن واکسن و واکسینه نکردن مردم، طوری است که این روزها رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی از هر دو باند رژیم نسبت به آن هشدار می‌دهند.

 

در جریان جدال باندی و دربردن تمامیت نظام از زیربار جنایتی که در حق مردم کرده‌اند، محمد مهدی زاهدی عضو مجلس ارتجاع روحانی و دولتش را مسئول شرایط کنونی و عواقب آن دانست: «تذکر جدی به رئیس‌جمهور محترم و رئیس ستاد کرونا و به‌عنوان رئیس دولت تدبیر و امید. جناب رئیس‌جمهور این چه بی‌تدبیری، بی‌مدیریتی و سوءمدیریت، بی‌توجهی و بی‌برنامگی در جهت مقابله با ویروس کرونا بود. از تعطیلات نوروزی به نوعی سوء‌استفاده شد و قرنطینه‌ها صورت نگرفت و نتیجه آن آمار وحشتناک مبتلایان به کرونا و به‌خصوص موج چهارم آن شد که تعداد زیاد مرگ‌ومیرها چه کسی پاسخ گفت ما شما را مسئول می‌دانیم» (خبرگزاری مجلس ۱۸فروردین۱۴۰۰).

تعارفاتی نظیر بی‌توجهی، بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، سوء‌مدیریت و توجیهاتی از این قبیل کسی را نمی‌فریبد، زیرا ستاد کرونا متشکل از سرکردگان سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، دستگاههای امنیتی وزارت کشور و نمایندگان خامنه‌ای است. ستاد مقابله با کرونا در نظام ولایت فقیه، نهادی است در راستای حفظ امنیت نظام با استفاده از کرونا، نه ستادی برای درمان و پیشگیری از کرونا.

 

در شرایطی که بسیاری از کشورها با واکسیناسیون گسترده آمار تلفات را به حداقل ممکن رسانده‌اند خامنه‌ای و آخوند روحانی مسئول مستقیم افزایش جان‌باختگان کروناهستند.

شیخ شیاد در رابطه با خرید واکسن توسط بخش خصوصی در دستگاه غارتگری حرفی زد که در جنگ گرگها سریع دستش رو شد. او مدعی شد برای تسهیل در خرید واکسن کرونا بخش خصوصی نیز وارد شود و هر کس که خواست با هزینه خودش واکسن بزند: «اینی که ما وارد می‌کنیم و به‌صورت مجانی استفاده خواهد شد آن حساب دیگری دارد ویک برنامه‌یی دارد که طبق آن برنامه ما عمل می‌کنیم. کادر درمان افرادی که مسن هستند و بیماری زمینه‌ای دارند حالا ممکن است به افراد عادی یک مقدار دیرتر برسد اما حالا اگر یک کسی خواست از طریق دیگر با ارز نیمایی واکسن وارد و تزریق شود هیچ مشکلی ما نداریم».

روزنامه جهان صنعت در مطلبی تحت عنوان «معمای واکسن» نوشت: «یکی از واردکنندگان دارو نیز با بیان این‌که پس از اعلام وزارت بهداشت مبنی بر این که شرکت‌های خصوصی می‌توانند واکسن را با ارز نیمایی وارد کنند ماهم سریعاً برای تهیه واکسن اقدام کردیم و با کشورها و شرکت‌های مختلف مکاتبه کردیم اما آنها اعلام کردند واکسن کرونا تنها در اختصاص ارتش و دولت است».

این رسانه حکومتی در ادامه مقاله به طراحی دولت برای چپاول عظیم از فروش واکسن اعتراف کرد و افزود: «دولت فراخوان تهیه واکسن روسی را داد که رد گم کنی کند و واکسن‌هایی را که خودش وارد کرده را به مردم بفروشد... قرار است واکسنهای اصلی که به قیمت ۸۰میلیون تومان در ناصرخسرو موجود است به قیمت کمتری مانند ۱۰میلیون تومان به‌صورت قانونی بفروشند» (جهان صنعت ۱۶فروردین۱۴۰۰).

روشن است که آخوند روحانی می‌خواهد واکسنهای ناچیزی را که توسط وزارت بهداشت وارد شده به قیمت گزاف به مردم بفروشد و به این وسیله کسب درآمد کند. ضمن این‌که پیام عملی این اقدام ضدمردمی این است هرکس که می‌تواند این مبلغ گزاف برای تهیه واکسن را بپردازد و هرکس هم که چنین توانایی ندارد بمیرد.

 

آری، این سیاست کاملاً منطبق با نقشه‌مسیر خامنه‌ای است که از همان ابتدا کرونا را نعمت و فرصت نامید، و در طول سال گذشته هم از هر شرایطی استفاده کرد تا از این «نعمت و فرصت» به‌عنوان سپری در مقابل مردم و قیام آنها استفاده کند.

سپری که لاجرم مردم ایران آنرا درهم می‌شکنند، و کرونای ولایت را به همراه کویید۱۹ از صحنه ایران‌زمین محو و نابود می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/855f01fc-3be0-4ce2-8e5a-bf17dc901419"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات