728 x 90

هشدار باندها نسبت به «دشمنان قسم خورده» و «‌فرودستان»

دعوای روحانی و رئیسی در نمایش انتخاباتی
دعوای روحانی و رئیسی در نمایش انتخاباتی
هر چند اشاره‌های آشکار و پنهان به غارت و چپاول اموال مردم ایران تبدیل به سوخت اصلی در جریان جنگ قدرت شده است و فی المثل آخوند روحانی در مصاحبه تبلیغاتی‌اش با تلویزیون رژیم با اشاره تلویحی به دزدیهای سپاه گفت:‌ » دو بحثه یکی فساد شبکه‌یی در کشور هست، برای فساد شبکه‌یی ما باید برنامه‌ریزی انجام بدیم که جلوی این فساد شبکه‌یی را بگیریم». یا در ارومیه خطاب به باند رقیب گفت:‌ «در این ۴سال شما کاسبان تحریم کاسبیتان کساد شده ناراحتید؟».
آخوند رئیسی هم متقابلاً مدعی شد: «‌رسیدگی به فساد من با رسیدگی به فساد بعضی از آقایون دولتی متفاوت است».

این تک و پاتک ها در درون خود رژیم بازتابهایی این‌گونه داشته است:‌ «طبعاً امروز، روز عروسی و شادمانی دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام است که نامزدهای ریاست جمهوری، اینگونه با صراحت و قاطعیت، همه چیز حتی کارنامه انقلاب و نظام را به زیر سؤال می‌برند و حرف دل دشمنان و عناصر زخم‌خورده از انقلاب را در قلمرو اثبات ادعای ناکارآمدی نظام، تکرار می‌کنند» این عبارات گوشه‌یی از واکنش روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی در روز 18 اردیبهشت است که به باندهای متخاصم هشدار داده: «‌برای یک دستمال نباید قیصریه را به آتش بکشید». و یادآوری می‌کند که «تبلیغات بر روی «فساد در نظام جمهوری اسلامی» به فصل‌مشترک تبلیغات و حملات نامزدهای انتخاباتی تبدیل شده و آنها با هدف تخریب رقیب و به موضع انفعالی کشاندن وی، چهره مخدوش و غیرقابل دفاعی از نظام را به تصویر می‌کشند». این روزنامه با اعتراف به ورشکستگی سیرک نمایش انتخابات اذعان کرده است: «اکنون بسیاری از جوانان با دیدن مناظره‌های تلویزیونی نامزدها حتی برای حضور در پای صندوق‌های رأی نیز دچار تردید شده‌اند».

یا اصغر زاده مهره باند رفسنجانی با عنوان «تحریک کردن فرودستان خطرناک است» در روزنامه حکومتی اعتماد گفته است: «بعد از هشدار نسبت به «دشمنان قسم خورده نظام» ابراز نگرانی از تهدید «فرودستان» برای رژیم، موضوع اخطار مهره‌های باند روحانی نسبت به‌عملکرد باند رقیب است: اصغر زاده از مهره‌های باند رفسنجانی می‌گوید:‌ «تحریک کردن فرودستان خطرناک است... قبلاً جریان اصول‌گرا شکاف طبقاتی را امری طبیعی می‌دانست و معتقد بود که نباید این شکاف را تحریک کرد.. الآن به نظر می‌رسد به‌لحاظ تاکتیکی می‌خواهد این مسأله را بر سر دولت بکوبد و آن را مقصر جلوه دهد. حدود ١٠ میلیون تا ١٦ میلیون حاشیه‌نشینی که اذعان می‌کنند در کشور وجود دارد و بر چیزی حدود ٧ تا ٨ میلیون نفر بیکار تأکید دارند نشان می‌دهد آنها چه تاکتیکی به‌کار گرفته‌اند. به هر حال تصویری که از جامعه می‌دهند تصویری بسیار طبقاتی و تبعیض‌آلود است. بدون این‌که توجه کنند که این تصویر از چه سیاستهایی ناشی شده و این مسأله به سبب سیاستهای چند دهه است؟».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/786a3432-685d-4381-a468-2eaac3053b20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات