728 x 90

تهدید تروریسم رژیم در کانون توجهات بین‌المللی

ظریف - روحانی
ظریف - روحانی
هر چند رژیم این روزها در چنبره فشارهای فزاینده جهانی و منطقه‌یی تلاش می‌کند فیگور بزک کردة‌ صلح‌طلب و نگران امنیت منطقه از خود نشان بدهد اما از آنجا که صدور بحران با توسل به تروریسم و دخالت در امور سایر کشورها، به‌خصوص همسایگان، جزء جدایی ناپذیر این رژیم است و به قول قدیمی‌ها سقش را با این چیزها برداشته‌اند، وسط ادعاهای روحانی و ظریف با چاشنی «صلح» طلبانه و تمایل به «تعامل» با «کشورهای منطقه» و «به‌رسمیت شناختن قدرتهای منطقه‌یی» صدای سازهای ناهمگونی شنیده می‌شود که یکی دم از تشویق حوثی‌ها به شلیک بعدی به ریاض و بعد به ابوظبی می‌زند (حسین شریعتمداری روزنامه حکومتی جوان-13آذر)، و دیگری می‌گوید «حزب‌الله، حشدالشعبی و یمن هویت‌های جدیدی در منطقه هستند که نمی‌توان انکارشان کرد. این‌ها هویت‌های نوظهور هستند که نمی‌توان انکارشان کرد و ثبات منطقه در گرو تعامل با این هویت‌های نوظهور متکی به مردم و مبتنی بر عقاید دینی است. آنچه در عراق و سوریه برای مقابله با گروه‌های تروریستی دیدیم نمونه بازی جدی هویت‌های جدید بود. (روزنامه حکومتی ابتکار- کمال خرازی-13آذر).

پر واضح است که آن که در این کر صلح‌طلبی نت خارج می‌زند ظریف و روحانی اند. حرف درست همان است که پاسدار حسین شریعتمداری و کمال خرازی زده‌اند که یکی نماینده ولی‌فقیه ارتجاع در کیهان است و دیگری گماشته‌اش به‌عنوان «رئیس شورای راهبردی روابط خارجی» است. البته نت خارج زدن حسن روحانی و هم باندی‌هایش هم از روی ناشی‌گری نیست. در ته مسیر صدور تروریسم و ارتجاع شکست رژیم و انزوای جهانی و منطقه‌یی‌اش را می‌بینند و به‌دنبال مفری برای شل کردن طناب تحریمها از گلوی نظام در حال خفگی هستند. اما از بد حادثه برای نظام، دیری است که این ترفندها همراه با خط مماشات سوخته است و الآن خواسته‌های مشخص جامعه جهانی و کشورهای منطقه از رژیم به‌صورت «برجام های ۲ و ۳» در پیش رویش قرار گرفته است.

از همین روست که واکنشهای جهانی به رژیم مهر باطل شد به شکلک‌های «صلح جویانه» و «تعامل»مدارانهٴ باند حسن روحانی زده است. برای نمونه خبرگزاری سپاه پاسداران روز ۱۲آذر نوشت: «مشاور امنیت ملی آمریکا مک‌مستر: ایران و کره شمالی تهدیدی برای آمریکا هستند/ دوران صبر استراتژیک به‌ پایان رسیده. رژیم‌های سرکش ایران و کره‌شمالی، حاکمیت همسایگانشان را نقض می‌کنند. رژیم ایران و کره‌شمالی به‌دنبال سلاحهای کشتار جمعی هستند و تروریسم را به دیگر کشورها صادر می‌کنند. رژیم ایران در خاورمیانه فتنه‌انگیزی داشته و چرخه خشونت را مشتعل‌تر کرده است...»

و خبرگزاری حکومتی ایسنا هم در روز ۱۳آذر نوشته است: «مشاور ترامپ: در متحد کردن منطقه علیه ایران پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم. رئیس‌جمهور ترامپ معتقد است که بدون توقف تجاوزهای ایران و افراطیگرایی، مذاکرات صلح به پیش نخواهد رفت اما دولت در متحد کردن کشورهای منطقه مقابل ایران و تلاش برای مقابله با تجاوزگری این کشور پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ است».

واکنش برخی از مقامات و مهره‌های حکومتی هم به زبان معکوس حاکی از برجسته شدن تهدید تروریسم رژیم آخوندی و توجهات جهانی به آن است.

آصفی سخنگوی اسبق وزارت‌خارجه رژیم در مورد فشارهای فرانسه به رژیم گفت: «ماکرون اگر نگران برجام است؛ به آمریکا فشار بیاورد... (خبرگزاری حکومتی دانشجو-12آذر).

این که رژیم بتواند با این چانه‌زنیها و شکلک ها از مهلکه برجام های بعدی خود را برهاند در آینده نزدیکی روشن می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6382a402-5796-49db-894b-91e7d463ed78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات