728 x 90

توئیت ظریف ـ وحشت و کابوس نظام

تویت ظریف
تویت ظریف
نیکی هیلی سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل‌متحد روز پنجشنبه 23آذر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:
«ما امروز ماجرایی داریم که بگوییم و این داستان مهمی است. موضوعی که فقط به آمریکا مربوط نمی‌شود بلکه برای کل جامعه بین‌المللی مهم است.
همانگونه که پرزیدنت ترامپ در ۱۳اکتبر اعلام کرد ایالات متحده سیاست جدیدی را در رابطه با ایران اتخاذ کرده است و در این رابطه روی همه فعالیتهای بی‌ثبات کننده این رژیم متمرکز شده است به این معنا که ما فقط روی برنامه اتمی رژیم ایران متمرکز نیستیم بلکه نگاه دقیقی هم به برنامه موشک بالستیکی رژیم ایران، صدور تسلیحاتی آن و حمایتش از تروریسم و شبه‌نظامیان دست‌نشانده و دیکتاتورها را مد نظر داریم... بندرت می‌شود منازعه یا گروهی تروریستی در خاورمیانه یافت که ردپای رژیم ایران در آن نباشد...» (1)
این عین عبارت جمله‌یی است که مقاومت ایران مستمر در سی سال گذشته با صدای بلند در تمامی مجامع، کنفرانسها و ارگانهای معتبر جهانی فریاد زد اما به‌علت سیاست مماشات با رژیم هیچ گوش شنوایی نبود
بله! به ندرت می‌شود منازعه یا گروهی تروریستی را در خاورمیانه یافت که در آن ردپای رژیم نباشد.
سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل‌متحد در پاسخ به خبرنگاری که پرسید: آیا شما از کشورهای اروپایی می‌خواهید که اقدام مشخصی انجام دهند؟ گفت:
«ما فقط از اتحادیه اروپا نمی‌خواهیم که کار مشخصی در مورد برنامه موشکهای بالستیکی رژیم ایران یا شفافیت نظامی‌اش انجام دهد بلکه از تمامی جامعه بین‌المللی این را خواهیم خواست و برای انجام آن، از شورای امنیت شروع خواهیم کرد. اکنون زمان آن است که همه آنها بیدار شوند. این چیزها چشمها را باز خواهد کرد و خیلی‌ها پیشتر آن را دیده‌اند و خیلی‌های دیگر هم خواهند دید.» (2)
خیلی‌هایی که پیش‌تر دیده‌اند و تلاش کردند چشم‌ها را باز کنند کسانی بودند که از سال 1370با افشای پروژه‌های اتمی و موشکی تلاش کردند چشم‌ها را باز کنند اما به‌علت سیاست مماشات فریادها به گوش کسی نرفت.

توئیت ظریف ـ‌ افشای پروژه‌های موشکی رژیم توسط مقاومت ایران

 
توئیت ظریف ـ افشای معامله موشکی رژیم ایران با کره شمالی

24سال قبل محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران با استناد به اطلاعات مجاهدین از درون رژیم ایران، در یک مصاحبه اختصاصی با روزنامه نیویورک‌تایمز از انجام یک معاملهٴ بزرگ تسلیحاتی بین ایران و کره شمالی پرده برداشت. مسئول کمیسیون خارجی شورا در این مصاحبه گفت: «از اوایل سال ۹۳میلادی تاکنون رژیم ایران مبلغ ۵۰۰میلیون دلار جهت سرمایه‌گذاری در یک پروژه موشکی به‌نام «نودونگ ـ 1» و نیز دریافت سلاحهای دیگر در اختیار کره شمالی قرار داده است. (3)

از همان زمان مقاومت ایران با برگزاری دهها کنفرانس و مصاحبه و ارائهٴ اسناد غیرقابل انکار، قصد و ارادهٴ رژیم بر تولید سلاحهای هسته‌یی و مرگبار را به اطلاع مردم ایران و جهان و ارگانهای معتبر جهانی رساند.

توئیت ظریف - افشای توسعه موشکی و تسلیحات کشتار جمعی

ده سال بعد در گزارش کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران برنامه توسعهٴ موشکی و تسلیحات کشتار جمعی رژیم ایران دوباره با اسناد مشخص افشا شد. (4) و در تاریخ ۱۲آذر ۱۳۸۳مجددا شورای ملی مقاومت ایران در لندن موشکهای قدر و زلزال رژیم ایران را که با برد ۳هزار کیلومتر، توان حمل کلاهک‌های هسته‌یی دارند را افشا کرد و ۱۲اسفند سال بعد علیرضا جعفرزاده جزئیات جدیدی از برنامه موشکی رژیم ایران را فاش کرد. همان زمان خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از علیرضا جعفرزاده گفت: «این رژیم سالانه بیش از ۹۰موشک شهاب ۳تولید می‌کند که آمار آن در مقایسه با گذشته ۴برابر شده است.» (5)

 
توئیت ظریف ـ افشای جزئیات جدیدی از برنامه موشکی رژیم ایران توسط علیرضا جعفرزاده

در نتیجه همین کنفرانس‌ها و افشای پروژه‌های هسته‌یی و موشکی و سایر فعالیت‌های تروریستی رژیم در منطقه رژیم را در انتخابی ناگزیر پای میز مذاکره آورد و حلقه محاصره موشکی و تنگنای منطقه را روز به روز تنگ‌تر و فشرده کرد.

چند ماه قبل در 30خرداد 1396دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن در یک کنفرانس مطبوعاتی ۴۲مرکز موشکی سپاه پاسداران را که مسئولیت تولید، آزمایش، نگهداری، پرتاب و فرماندهی موشکها را به‌عهده‌دارند افشا کرد.

 

توئیت ظریف ـ‌ افشای ۴۲مرکز موشکی سپاه پاسداران (30خرداد 1396)

در کنفرانس افشاگرانه دفتر نمایندگی شورا در واشینگتن درباره فعالیتهای موشکی سپاه پاسداران، اطلاعات جزیی در مورد کارکردهای نیروی هوا- فضای سپاه ارگان مسئول پروژه موشکی رژیم که زیر مجموعه وزارت دفاع رژیم است، گروه‌های موشکی این ارگان از جمله گروه صنایع همت و گروه صنایع باکری که در ساخت موشکهای شهاب ۳و موشکهای با سوخت مایع و جامد فعالیت می‌کنند، به خبرنگاران ارائه شد. در این کنفرانس مطبوعاتی، مراکز موشکی سپاه پاسداران و هم‌چنین سازماندهی نیروی هوا-فضای سپاه (ارگان پرتاب موشک) و سازمان هوا-فضا (ارگان ساخت موشک) رژیم نیز افشا شد.

توئیت ظریف ـ‌ کنفرانس مطبوعاتی نیکی هیلی در یک پایگاه نظامی

نیکی هیلی در حالی که لاشهٴ موشکی که توسط مزدوران رژیم از یمن به ریاض شلیک شده بود را در صحنه داشت و به آن اشاره می‌کرد گفت ردپای ایران در کمک به همه گروه‌های تروریستی خاورمیانه وجود دارد. و از جهانیان خواست پیش از این‌که این کشور تبدیل به کره شمالی دیگری شود با آن مقابله کنند.

 

توئیت ظریف ـ‌ کنفرانس مطبوعاتی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در یک پایگاه نظامی

وی اظهار داشت که این موشک، همان موشک بالستیکی است که حوثی‌های یمن به فرودگاه ریاض پرتاب کرده بودند. نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت:
«چیزی که از همه بیشتر درباره این موشک افشا کننده است، چیزی است که در آن دیده نمی‌شود. این یک موشک برد کوتاه بالستیک است، ولی فاقد پره‌های بزرگ تعادل است که معمولاً در این نوع موشکها تعبیه می‌شوند. موشک قیام رژیم ایران تنها موشک برد کوتاه بالستیک شناخته شده در جهان است که فاقد این پره‌های تعادل است، و دارای ۹روزنه است که شما می‌توانید در امتداد طول موشک مشاهده کنید. این روزنه‌ها اساساً اثر انگشتهای رژیم ایران هستند.

شما در بازدید خود از این شواهد، هم‌چنین شاهد قطعات بازمانده که لگوی صنایع باقری روی آنها هک شده خواهید بود که یک شرکت سازنده ایرانی است. این‌ها تنها ۲مورد از شواهدی هستند که منشأء ایرانی این موشکها را برای ما عیان می‌کنند. این موشکها در ایران ساخته شدند و سپس برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن ارسال شده و از آنجا به سمت یک فرودگاه غیرنظامی شلیک شدند و می‌توانستند صدها شهروند بیگناه را در عربستان سعودی به‌قتل برسانند. شما از این قبیل مدارک و شواهد بیشتر خواهید دید.

در این انبار هم‌چنین قطعات یک موشک هدایت‌شونده ضدتانک وجود دارد که بیش از ۲مایل برد دارند و قادر به انهدام تانک‌ها و حتی ساختمانها هستند. شما شاهد قطعات یک هواپیمای بدون سرنشین خواهید بود که به اسم پهپاد انتحاری نیز شناخته می‌شود و می‌تواند سایت‌های رادار را از بین ببرد. شما شاهد قطعات قایق منفجره «شارک ۳۳» نیز خواهید بود که مواد منفجره در داخل آن تعبیه شده و در اثر برخورد با هدف منفجر می‌شود و می‌تواند سوراخهایی به قطر ۶فوت (حدود ۲متر) در بدنه کشتی‌ها ایجاد کند.

همه این سلاحها شامل قطعاتی هستند که در ایران ساخته شده‌اند. برخی از آنها توسط صنایع دفاعی ایران ساخته شده‌اند که توسط دولت اداره می‌شود. همه این شواهد اثبات‌گر این حقیقت هستند که رژیم ایران از خواسته جامعه بین‌المللی سرپیچی کرده است. آن هم نه فقط یک بار..» (6)

 

توئیت ظریف ـ‌ آرم گروه صنعتی باقری تولیدی کارگاه موشکی رژیم

او تأکید کرد که گستره تجاوزهای حکومت ایران از یمن تا لبنان، عراق و سوریه است... و ما برای همه آنها اسنادی در اختیار داریم.

نیکی هیلی در بخشی از سخنان خود گفت دولت دونالد ترامپ تنها بر مسأله هسته‌یی تمرکز نمی‌کند و با در نظر گرفتن همه اقدامات ایران، خواهان ایجاد ائتلافی بین‌المللی برای رویارویی با خطر تهران و پس زدن این رژیم است. وی گفت هیچ گروه تروریستی در خاورمیانه وجود ندارد مگر این‌که رژیم ایران حامی آن است. او افزود که ایران در حال آتش‌افروزی در خاورمیانه است و از همه جهانیان خواست با تهدیدهای ایران رویارویی کنند تا این کشور تبدیل به کره شمالی دیگری نشود.

توئیت ظریف ـ‌ واکنش رسانه‌های رژیم

 
 

توئیت ظریف ـ‌ دود و دم و عجز و لابة‌ رسانه‌های حکومتی


روزنامه حکومتی جامعه فردا 24آذر96:
«آمریکایی‌ها علاوه بر رونمایی از شاهد خود به‌صورت همزمان در مجلس نمایندگان دو طرح ضدایرانی را به‌تصویب رساندند که در یکی، انتشار به‌اصطلاح اسناد مالی دارایی مقامات ایرانی و در دیگری، ارائه ‌گزارش نحوه فروش هواپیماهای مسافربری به ایران درخواست شده است، به‌سادگی می‌توان حدس زد واشینگتن موج جدیدی از اقدامات ضدایرانی را آغاز کرده است و موشک بالستیک تنها یک پازل از بازی بزرگ آمریکا برای تحت فشار قرار دادن تهران است.»

روزنامه حکومتی ایران (علی خرم) 25آذر96:
«نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد از هنگامی که به این سمت منصوب شد برای ایران شمشیر را از رو بست و در ابراز دشمنی چیزی کم نگذاشت... اگر ‌چه این سفیر باید یک کارشناس سیاسی بین‌المللی باشد ولی هم‌چون یک افسر نظامی، جزئیاتی درباره موشک منتسب به حوثی‌های یمن و شباهت آن با موشک قیام - 1ایران ارائه می‌داد که گویا سال‌ها کار نظامی کرده است... قصد تیم تندرو ترامپ این است که از این طریق اگر شد، ایران را وادار به قبول شرایط مورد نظر آمریکا در توافق هسته‌یی بنمایند و اگر نشد، با ایران زمینه درگیری فیزیکی به وجود آورند و بدین ترتیب ضمن لغو برجام، اهداف دیگر آمریکا نیز برآورده شود.»

توئیت ظریف ـ‌ نگرانی رسانه‌های حکومتی از شمشیری که از رو بسته شده

سایت عصر ایران 24آذر96:
«امارات نیز به‌دنبال ادعای آمریکا درباره تأمین موشکهای جنبش انصارالله یمن، این ادعای را تکرار و خواستار مقابله جامعه جهانی با ایران شد.

تلویزیون شبکه یک 23آذر96:
«سفیر آمریکا در سازمان ملل با نشان‌دادن استوانه چدنی پشت سر خود مدعی شد موشک شلیک شده ارتش یمن به ریاض ساخت ایران بوده است. نیکی هیلی برای ادعای خود گفت، این قطعات نشان می‌دهد کار، کار ایران است. هیلی با جنجال آفرینی گفت، موشکهای ایران همه را تهدید می‌کند و گفت، همه باید جلوی ایران بایستیم...»

خبرگزاری ایسنا 24آذر96:
«به گزارش ایسنا به‌نقل از اسکای نیوز عربی، بحرین در بیانیه‌یی ضمن حمایت از اظهارات ضدایرانی نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: ما از موضع واشینگتن که مخالف فعالیتهای ایران و حمایتهای او از گروهکهایی مانند حزب‌الله است و با این حمایتها معاهدات بین‌المللی را نقض می‌کند، تمجید می‌کنیم. بحرین هم‌چنین مدعی شد که ایران در امور داخلی این کشور مداخله می‌کند، گروهک‌های تروریستی را ایجاد می‌کند و آنها را آموزش می‌دهد و این امر تناقض کامل با اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور دیگر کشورها که منشور سازمان بر آنها تأکید می‌کند، دارد.

توئیت ظریف ـ‌ واکنش رسانه‌های خارجی

 
 
توئیت ظریف ـ واکنش رسانه‌های خارجی به سخنان نیکی هیلی

مجله نیوزویک 24آذر96:
«دیپلومات ارشد ایرانی نمایش اخیر آمریکا در مورد افزایش تهدید فزاینده موشکی کشورش را به شعارهایی که در روزهایی که به حمله آمریکا به عراق منجر شد تشبیه کرد و این ترس را افزایش داد که موضع تند کاخ سفید علیه تهران ممکن است منجر به یک جنگ دیگر شود...»

خبرگزاری فرانسه 23آذر96:
«نیکی هیلی از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است موضع سخت‌تری نسبت به ایران اتخاذ کند و ایران را متهم می‌کند که معاملات تسلیحاتی غیرقانونی در یمن، لبنان و سوریه انجام می‌دهد.

تلویزیون العربیه (امارات) 23آذر96:
«پیرغانم خبرنگار العربیه در واشینگتن: صحنه به این صورت تغییر کرده است که ما الآن یک نقشه‌مسیر روشنی داریم که آمریکا می‌خواهد آن را در پیش بگیرد تا این‌که بتواند استراتژی رئیس‌جمهور برای مقابله با ایران را به اجرا در بیاورد.»

تلویزیون فاکس‌ نیوز 23آذر96:
(جک کین معاون پیشین رئیس ستاد ارتش و تحلیلگر ارشد فاکس نیوز)

«... در اینجا ایران را می‌بینیم که به‌خاطر تأمین موشکهای بردکوتاه بالستیکی و سلاح های ضدتانک، قایقهای هدایت شده انفجاری و نیز یو ای ویها UAV برای حوثی‌ها کاملاً افشا‌ شده است که تمامی اینها علیه عربستان سعودی که متحد آمریکاست استفاده شده است، بعد از این‌که آنها یک دولت دوست را در یمن سرنگون کردند»

 
توئیت ظریف ـ‌ انعکاس رسانه‌های خارجی از کنفرانس مطبوعاتی نیکی هیلی

سایت پولیتیکو 23آذر96 بقلم لوئیس نلسون:
«منتقدان ترامپ هشدار می‌دهند که این حرکت ها می‌تواند منجر به یک درگیری نظامی میان واشینگتن و تهران شود و برخی از آنها می‌گویند لفاظی و اقدامات آمریکا در مورد ایران تدارکاتی که دولت بوش برای حمله به عراق مهیا کرده بود را تداعی می‌کند… برخی از این مواد که هیلی به آنها اشاره کرد، توسط دولت ایالات متحده در یک اقدام بی‌سابقه از حالت محرمانه خارج شده‌اند، و به دبیرکل سازمان ملل ارائه شده است.»

توئیت ظریف ـ‌ وحشت و کابوس نظام

بعد از سخنان نماینده آمریکا در سازمان ملل، پاسدار ظریف سراسیمه «با انتشار عکسی از کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا در دولت اول بوش پسر و هم‌چنین نیکی هیلی نماینده کنونی آمریکا در سازمان ملل اظهار کرد: زمانی که من در سازمان ملل بودم این نمایش و آنچه به بار آورد را دیدم.» (7)


توئیت ظریف ـ پاسخ پاسدار ظریف به اظهارات نیکی هیلی
این اولین، جدی‌ترین و اصلی‌ترین واکنش رژیم به اظهارات نیکی هیلی بود. واکنشی که نشان می‌دهد تا کجا از عواقب کار وحشت دارند و بیانگر کابوس رژیم از تهاجم نظامی و جنگ است؛ جنگی است که یک زمان توسط کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا و بوش پسر رخ داد و به تغییر دولت عراق منجر شد.

البته برای رژیم و حامیانش هم روشن است که سرنگونی رژیم توسط مقاومت ایران و مردم و ارتشی از گرسنگان و بیکاران و غارت‌شدگان انجام می‌شود. رزم‌آوران مقاومت و دلیرانی که در مصافی طولانی، ولایت و تمامیت رژیم را ضعیف و ذلیل و زمین‌گیر کرده‌اند. مقاومتی که با افشای پروژه‌های هسته‌یی و موشکی و منطقه‌یی در برابر هیولا ایستاد و با ایستادگی و پایداری‌اش جهان را به ایستادگی و واکنش واداشت. وحشت ظریف و سایر سردمداران هم از همین است که در شرایط ضعف و بحرانهای عمیق سیاسی و اجتماعی دیگر تهدید و دود و دم هم جواب ندارد. اگر در گذشته پاسخ هر فشار و تحریم و محکومیت را با یک موشک و اقدام تروریستی در خارج و ارعاب و تهدید در داخل می‌دادند دیگر زمانش گذشته است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پانویسها
1-سایت وزارت دفاع آمریکا ۲۳آذر
2-سایت وزارت دفاع آمریکا ۲۳آذر
3- افشای برنامه هسته‌یی ایران – ۱۸فروردین ۱۳۷۲ (هفتم آوریل 1993)
4- کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران ـ 24مهر 1381
5- افشای برنامه موشکی ایران - ۱۲اسفند ۱۳۸۴
6-سایت وزارت دفاع آمریکا ۲۳آذر
7- سایت حکومتی آفتاب نیوز ۲۳آذر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/004fa825-1c03-4a82-ab4a-13e3b9f367da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات