728 x 90

پاسداران ترور در خدمت دیکتاتور-۴

انفجار امیا در ارژانتین تص شده۴
انفجار امیا در ارژانتین تص شده۴

در شماره پیش به نقش سپاه پاسداران نظام ولایت فقیه در انفجار تروریستی ساختمان مرکز خیریه آمیا در آرژانتین اشاره کردیم که طی آن ۸۵نفر کشته و بیش از ۲۰۰تن زخمی شدند. در آن مقاله معلوم شد که علت انفجار به‌دلیل فسخ قرارداد کمک به برنامه هسته‌یی رژیم آخوندی از سوی آرژانتین بود. قراردادی که سه سال پیش از انفجار آمیا، از سوی مقاومت ایران افشاء و علنی شده بود و در اثر فشار جامعه جهانی، دولت وقت آرژانتین ناگزیر به فسخ قرارداد شده بود. همچنین اشاره کردیم که سه هفته بعد از انفجار، مقاومت ایران نقش دیکتاتوری آخوندی در این انفجار را با جزئیات کامل افشاء کرد. اکنون ادامه مطلب:

 

افشاگری مقاومت ایران

مقاومت ایران در ادامه افشاگری خود مربوط به انفجار تروریستی آمیا جزئیات هر چه بیشتری از این جنایت را افشا کرد.

پس از تصویب خامنه‌ای، دستور اجرای انفجار آمیا به احمد وحیدی فرمانده وقت نیروی قدس ابلاغ شد. وحیدی در جلسه شورای فرماندهی نیروی قدس با حضور مرتضی رضایی (فرمانده حفاظت اطلاعات سپاه)، تهرانی (فرمانده پشتیبانی قدس) آخوند احمد سالک (نماینده خامنه‌ای در قدس)، حضور یافت و در همانجا احمد رضا اصغری، از عناصر نیروی قدس را که به‌عنوان دبیر سوم سفارت رژیم در آرژانتین کار می‌کرد، مأمور اجرای این طرح نمود. احمد رضا اصغری قبل از آن شش سال در سپاه پاسداران خدمت کرده و از جانب سپاه مأمور به خدمت در وزارت‌خارجه شده بود. هادی سلیمانپور، سفیر وقت رژیم در آرژانتین در زمان انفجار آمیا، نیز مسئول هماهنگی و پشتیبانی این طرح از طرف وزرات خارجه در همکاری با احمد رضا اصغری شد.

سلیمانپور، سفیر نظام آخوندی، از عناصرمجرب وزارت‌خارجه در ارتباط با نیروی قدس بود که در سه کشور آرژانتین، اسپانیا (مادرید) و سوئیس (ژنو) فعالیت می‌کرد. محسن ربانی وابسته فرهنگی سفارت رژیم در آرژانتین نیز در همین رابطه بکار گرفته شد.

پس از انجام شناسائی‌های اولیه، پاسداران رژیم برای اجرای عملیات مرکز آمیا در آرژانتین تصمیم گرفتند از تروریستها و از عناصر حزب‌الله لبنان وابسته به نیروی قدس استفاده کنند.

سلیمانپور چند روز قبل از انفجار طی یک تردد، به مرز مشترک برزیل و اروگوئه با آرژانتین سفر کرد تا مقدمات نقل و انتقال افراد و اجناس ضروری را فراهم کند. وی سپس برای دریافت آخرین دستور‌العمل‌ها به تهران رفت. روز عملیات دیپلمات‌های ایرانی تحرکات غیرمعمولی در داخل آرژانتین و خارج آن داشتند. در هنگامیکه این عملیات تروریستی در۱۸ژوئیه انجام شد، تماس‌های خیلی زیادی از آرژانتین با کارگزاران رژیم در تهران و تعدادی تماس با یکی از شهرهای پاراگوئه به‌نام «چوداد دلسته» که در مرز برزیل و آرژانتین قرار داشت و مرکز بزرگ ساکنان عرب می‌باشد، صورت گرفته بود. (درست مشابه حجم تماس‌های بالا در هنگام ترور دکتر کاظم رجوی، نماینده شورای ملی مقاومت، که در شهر ژنو هدف ترور پاسداران قرار گرفت و به‌ شهادت رسید. کاظم رجوی در آوریل۱۹۹۰(۱۳۷۹) در کوپه ژنو با ۴۰گلوله مسلسل توسط پاسدران اعزامی به سوئیس به‌قتل رسید. به گزارش پلیس ۱۳قاتل کماندو که در این ترور دست داشتند، متعلق به سپاه پاسداران بودند و همگی با «پاسپورت سرویس رسمی» توسط وزیر وقت اطلاعات، علی فلاحیان، وارد سوئیس شده بودند).

بعد از عملیات انفجار آمیا، پاسدار احمدرضا اصغری مجری اصلی طرح با عجله به تهران فراخوانده شد که تهدیدی برای کشف ارتباط او با عملیات وجود نداشته باشد.

 

اعلام جرم و صدور حکم جلب بین‌المللی

افشاگری مقاومت ایران در اوت همان سال و تحقیقات بعدی قضایی کمک کرد که رد پای مستقیم سپاه پاسداران در این عملیات جنایتکارانه اثبات و حکم دستگیری دست‌اندر کاران آن صادرشود.

سرانجام در روز ۲۶اکتبر ۲۰۰۶(چهارم آبان سال ۱۳۸۵)، دادستانهای دولت فدرال آرژانتین رسماً علیه ۸تن از کارگزاران دیکتاتوری آخوندی اعلام جرم کردند و خواستار حکم جلب آنها شدند. این ۸تن عبارت بودند از: رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت، علی‌اکبر ولایتی وزیر خارجه وقت و مشاور فعلی آخوند خامنه‌ای، علی فلاحیان وزیر اطلاعات وقت، پاسدار محسن رضایی دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی و سرکرده سابق سپاه، پاسدار احمد وحیدی سرکردهٔ وقت سپاه تروریستی قدس، محسن ربانی و احمدرضا اصغری دیپلمات تروریستهای رژیم و عماد فایض مُغنیه سرکرده سابق بخش امنیتی حزب‌الله لبنان.

بعد از اعلام جرم دادستانهای آرژانتین علیه کارگزاران تروریست رژیم، آلبرتو نیسمن، سرپرست تیم تحقیق، که بعدها در همین رابطه در بوئنس آیرس به‌قتل رسید، اظهار داشته بود: «به ما ثابت شد که تصمیم حمله به ساختمان مرکز یهودیان در آرژانتین را بلند پایه‌ترین مقامهای رژیم ایران گرفته و حزب‌الله لبنان را مأمور اجرای آن کرده بودند».

(ادامه دارد)

پاسداران ـ ترور ـ در ـ خدمت ـ دیکتاتور-۱

پاسداران ترور در خدمت دیکتاتور-۲

پاسداران ترور در خدمت دیکتاتور-۳

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c86d0c3-d227-4772-afec-05da3933eab9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات