728 x 90

فضای مجازی، «جهنم» برای رژیم

فضای مجازی ۱
فضای مجازی ۱

روز ۱۱اردیبهشت ۹۸، علی خامنه‌ای در یک سخنرانی ضمن ابراز وحشت از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی گفت: «دشمنان از ناحیه فضای مجازی دارند برنامه‌ریزی می‌کنند دارند برنامه‌ریزی می‌کنند برای این‌که به نظام ضربه بزنند».

در این رابطه او از ایادی خود خواست که آنها هم آرایش جنگی مناسب بگیرند. در پی این اظهارات و همچنین به‌دنبال قتل یک آخوند در همدان که رژیم مدعی است ناشی از تأثیرات فضای مجازی بوده، بحث فضای مجازی و وحشت از نقش آن، به موضوع جنگ و جدال باندهای تبدیل شده است.

باندهای حاکم بر سر شیوهٔ اعمال کنترل، سرکوب و ایجاد اختناق در فضای مجازی به جان هم افتاده‌اند.

 

فضای مجازی رها شده

آخوند جعفر منتظری، دادستان کل رژیم با ابراز وحشت بسیار از فضای مجازی،گفت:‌ «فضای مجازی اکنون رها شده و برای کشور آفت شده است».

منتظری وزارت ارتباطات و شخص آذری جهرمی وزیر آن را مورد حمله قرار داد و گفت:‌ «مسئولیت فضای مجازی مستقیماًً برعهده وزارت ارتباطات است، چرا که بیشترین مسائل به اختیارات این وزارتخانه برمی‌گردد و بنده به‌عنوان مدعی‌العموم از وزیر ارتباطات سؤالی دارم».

آخوند منتظری افزود: از وزیر ارتباطات می‌خواهم با حضور یک کارشناس که معرفی می‌کنم به تلویزیون بیاید و پاسخ بدهد که چرا نسبت به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات که خواسته رهبری است عملی نکرده و چرا مصوبات شورای عالی مجازی را اجرایی نمی‌کند؟... فریاد را کجا بزنیم؟... چرا باید پول و سرمایه‌یی که در تقویت شبکه اجتماعی داخلی باید باشد را جایگزین تلگرام و اینستاگرام جهنمی می‌کنید؟».

در واکنش به اظهارات آخوند منتظری، یکی از مهره‌های باند خامنه‌ای به نام محمد مهاجری از آخوند منتظری خواست به جای معرفی نماینده خودش شخصاً برای مناظره برود.

مهاجری در یادداشت توئیتری خود نوشته است: « می‌ترسم کارشناس منتخب شما از حرفهای او قانع شود و مشکل بیشتر شود!».

از سوی دیگر معاون فضای مجازی دادستان کل به نام جواد جاوید نیا، با بیان این‌که «دشمن از طریق فضای مجازی لطمه‌های فراوانی به کشور می‌زند»، وزارت ارتباطات را مورد حمله قرار داده و می‌گوید: «آیا اقدامات مسئولان به‌ویژه در وزارت ارتباطات نتیجه‌ای جز ایجاد راه‌آهن نوری برای لشکرکشی ارتش سایبری دشمنان به دور افتاده‌ترین روستاهای کشور و اشغال روح و فکر مردم با انوع سیاه‌نمایی... داشته است؟».

 

دادستان یا داد بزن

آخوند رسایی عضو پیشین مجلس ارتجاع نیز به اظهارات آخوند منتظری خرده گرفته و خطاب به او در توئیتر خود نوشته است: « آقای منتظری شما دادستان هستید نه دادبزن. وزیر ارتباطات به قانون عمل نمی‌کند، اقدام قضایی کنید و داد مردم را بستانید».

ابراز وحشت و مناقشهٔ باندهای حکومتی بر سر فضای مجازی به صحنهٔ نمایشهای جمعه نیز کشیده است.

 

لزوم آرایش جنگی متولیان فضای مجازی

از جمله آخوند شعبانی گماشته خامنه‌ای در همدان در نمایش جمعه این شهر، ضمن اشاره به کشته شدن آخوندی در همدان، آن را ناشی از تأثیرات فضای مجازی دانست و گفت: «دعوت به آشوب در فضای مجازی انجام می‌شود چرا مسئولان از آرایشی که دشمن گرفته، غافل هستند و توجه نمی‌کنند.از همه متولیان فضای مجازی می‌خواهیم آرایش جنگی بگیرند».

آخوند میردامادی امام جمعه خامنه‌ای در اصفهان نیز با اشاره به ابراز نگرانی اخیر خامنه‌ای دربارهٔ فضای مجازی گفت: « گسترش فضای مجازی بین مردم... زمینه نفوذ و توطئه دشمن را بیشتر می‌کند که انتظار می‌رود نیروی انتظامی قوی‌تر از قبل وارد شود».

آخوند دژکام امام جمعه شیراز و آخوند حسینی همدانی امام جمعه کرج نیز از فضای مجازی و نقش فعال دشمن در نمایش جمعه روز ۱۳اردیبهشت ۹۸ابراز وحشت کردند...

 

نگرانی از قیام و شورش

وحشت حاکمیت آخوندی از فضای مجازی به‌دلیل نقش آن در اطلاع‌رسانی آزاد از جنایات و غارتگریهای رژیم، فعالیت‌ها و اعتراضات مردمی و همچنین هماهنگی بین اقشار مردم برای اعترضات و اعتصابات است.

هراس حکومت آخوندی از فعالیت‌های ضد نظام و براندازانه به‌خصوص فعالیت مجاهدین در فضای مجازی آن‌چنان است که پیش از این آخوندمغیثی امام جمعه نهاوند از فضای مجازی به‌عنوان‌«کیبرداعضای مجاهدین) نام برد.

پیش از او هم آخوند احمد خاتمی امام جمعه نمره موقت خامنه‌ای در تهران با اذعان به خطری که از جانب سایبری و فضای مجازی موجودیت حاکمیت آخوندی را از جمیع جهات تهدید می‌کند گفت:«طوری نباشد که قبل از این‌که ما از فضای مجازی استفاده کنیم آنان براندازی کنند».

 

جرایم مجاهدین علیه رژیم!

«رشد جرایم امنیتی در فضای مجازی» که پاسدار حسین اشتری سرکرده نیروی انتظامی را نگران کرده است ناظر بر همین فعالیت‌های براندازانه‌ است.

در همان زمان که پاسدار اشتری ازرشد «جرایم امنیتی»در فضای مجازی ابراز نگرانی کرد، معاون آخوندجعفر منتظری این« جرایم» را به مجاهدین نسبت داد. چرا که آنها «در خارج جلسه می‌گذارند، کانال تلویزیونی دارند» و نظام در برابر فضای مجازی«خوار وذلیل» است، آن‌چنان که«پدر مملکت » (بخوانید حکومت آخوندی) را در آورده است.

 

توئیت رسوای ظریف

هراس نظام آخوندی از نقش فضای مجازی به‌گونه‌یی است که جواد ظریف پیه یک رسوایی دیپلماتیک را به تن مالید و مفتحضانه از مدیر توئیتر درخواست کرد حسابهای مجاهدین راببندد ودر این رابطه نوشت: «سلام جک. توئیتر حساب کاربران واقعی ایرانی شامل مجریهای تلویزیون و دانشجویان را با فرض این‌که بخشی از یک عملیات نفوذ هستند بست. چطور است به ربات‌های واقعی در تیرانا که برنامه تبلیغی واشنگتن برای تغییر رژیم در ایران را نشخوار می‌کنند نگاهی بیاندازی؟».

 

افزایش طرفداران براندازی

با وجود درخواست ملتمسانه ظریف از مدیر توئیتر و نگرانی سردمداران و مهره‌های حکومتی از تبلیغ و ترویج قیام و براندازی، نه تنها کاهشی در تعداد کاربران طرفدار براندازی مشاهده نمی‌شود، بلکه افزایش هم پیدا کرده است.

دلیل این واقعیت عجزولابه سردمداران و مهره‌های حکومتی خصوصاً امام جمعه‌های خامنه‌ای است، که حداقل ماهی یکبار از طریق ستاد برگزاری نماز جمعه برای آنها خط مشخص می‌شود که تا نسبت به فضای مجازی و جهنمی بودن آن سوزو گداز کنند، و به مهره‌های فیلترینگ و سانسور از جمله وزیر ارتباطات هشدار بدهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f4d63ed-b53e-4f5d-9d35-6d977a123e83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات