728 x 90

هزارپای ولایت‌فقیه در تلهٔ تحریم‌ها (۹)

هزار پای ولایت
هزار پای ولایت

معافیت و فرار مالیاتی نهادها و هولدینگ‌های وابسته به بیت خامنه‌ای

 

 

 

نهادها و هولدینگ‌های وابسته به بیت خامنه‌ای با خودکامگی مطلق هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند و به هیچ مرجعی جز ولی‌فقیه پاسخگو نیستند. آنها از طرق به‌اصطلاح قانونی و غیرقانونی از جمله قاچاق و واردات و صادرات کالا اقتصاد ایران را قبضه کرده‌اند و با اتکا به رانت و قدرت بی‌حدوحصر خود تمام طرح‌های اقتصادی را به تصاحب درآورده‌اند. در شرایطی که کمر کسبه کوچک در زیر بار مالیات خم شده، امپراطوریهای ۱۴گانهٔ اقتصادی خامنه‌ای از پرداخت مالیات معاف هستند، آش در این زمینه آن‌قدر شور است که گاه سر و صدای عوامل خود رژیم هم درآمده است.

 

 

خودکامگی و فرار مالیاتی نهادهای بیت خامنه‌ای

در شرایطی که نفس عموم مردم ایران؛ به‌خصوص اصناف و کسبهٴ کوچک در زیر فشار مالیاتی و زورگویی دولت به شماره افتاده و کمر آنان روزبه‌روز بیشتر در زیر بار سنگین اخاذی به بهانه‌های مختلف تا می‌شود، نهادها و هولدینگ‌های وابسته به بیت خامنه‌ای از معافیت مالیاتی برخوردار هستند. فشار بر بازاریان و کسبه جزء در زمینه اخذ مالیات توسط دولت آن‌چنان است که از سال ۱۳۸۹تاکنون همه ساله بازاریان بسیاری از شهرهای کشور در اعتراض به اخذ مالیاتهای ظالمانه توسط دولت اعتراض و اعتصاب می‌کنند. در چنین وضعیتی در ۱۹آبان ۹۷به‌طور رسمی از سوی حاکمیت آخوندی اعلام شد که نهادهای زیر از پرداخت مالیات معاف هستند:

۱- بنیاد موسوم به شهید

۲- کمیته امداد خمینی

۳- سازمان تبلیغات اسلامی

۴- دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

۵- بنیاد مسکن

۶- بنیاد مستضعفان

۷- ستاد اجرایی فرمان امام

۸- مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

۹- مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی

۱۰- جامعه المصطفی العالمیه

نهادها و هولدینگ‌های وابسته به بیت خامنه‌ای با خودکامگی مطلق هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند و به هیچ مرجعی جز ولی‌فقیه پاسخگو نیستند. آنها از طرق به‌اصطلاح قانونی و غیرقانونی از جمله قاچاق و واردات و صادرات کالا اقتصاد ایران را قبضه کرده‌اند و با اتکا به رانت و قدرت بی‌حدوحصر خود تمام طرح‌های اقتصادی را به تصاحب درآورده‌اند.

معافیت مالیاتی آنها چیز جدیدی نیست و از زمان خمینی دایر بوده است. در این زمینه آش آن‌قدر شور شده است که گاه سر و صدای عوامل خود رژیم هم درآمده است. یک بار علی مطهری، نایب‌رئیس سابق مجلس، در رابطه با فعالیت ستاد اجرایی فرمان خمینی گفت: «بنده با وجود این نهادها که دست دولت را می‌بندند و فعالیت‌های اقتصادی دارند و برخی از پرداخت مالیات معاف هستند مخالف هستم؛ چرا که در اقتصاد کشور اخلال ایجاد می‌کنند».(ایسنا ۱۷اسفند ۹۵)

بنا‌ به اعتراف علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصاد پیشین حسن روحانی، معافیتها از مالیات بخش قابل‌ توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است و بر اساس برآوردها بیش از ٤٣‌درصد کل تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شوند.(ایلنا ۲۵آذر ۹۴)

سپاه پاسداران و آستان قدس نیز تا سال ۹۴از پرداخت مالیات معاف بودند و در این سال بود که دولت روحانی از طریق محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، اعلام کرد که در آینده از آنها مالیات دریافت می‌کند.(خبرگزاری ایلنا ۲۵بهمن ۹۴)

اما پر واضح است که با داشتن دست باز در چپاول و اتکا آنها به قدرت علی خامنه‌ای، به انحاء مختلف از دادن مالیات طفره می‌روند و برای ساکت کردن افکار عمومی تنها ژست مالیات دادن می‌گیرند.

 

آستان قدس مالیات پرداخت می‌کند!

ببینید ابراهیم رئیسی، تولیت سابق آستان قدس، یکی از مهم‌ترین امپراطوریهای اقتصادی ولی‌فقیه، در گفتگو با تلویزیون دولتی در تاریخ ۲۰اسفند ۹۶چگونه به ایزگم کردن و مظلوم‌ نمایی می‌پردازد و چیزی هم طلبکار می‌شود:

«... معلوم شد اکثر شرکتهای آستان قدس ضررده هستند من اینجا عرض می‌کنم اکثر شرکتهای آستان قدس رضوی مجمع عمومی که ما سال ۹۵یعنی سه ماه یا چهار ماه بعد از این‌که بنده آمدم اینجا به‌عنوان خادم این آستان شروع به کار کردم اکثر این شرکتها زیان‌ده هستند.»

این را می‌گوید تا پیشاپیش راه ورود به بحث فرار مالیاتی آستان قدس را ببندد. وقتی در مورد مالیات مورد سؤال مجری قرار می‌گیرد، پاسخ دجالگرانهٔ زیر را می‌دهد:

«مجری: آقای رئیسی ببینید در خصوص موضوعات مالی هم زیاد موضوعاتی مطرح می‌شود، حالا از زبان آنچه که در رسانه مطرح می‌شود یکی بخشی است از زبان مسئولان هم یا به کنایه یا به صراحت، ما می‌شنویم که در مورد پرداخت مالیات از سوی آستان قدس رضوی موضوعاتی طرح می‌شود، حالا که مبنای گفتگوی بنده و حضرتعالی مبنی بر شفاف سازی و بیان اقدامات آستان قدس رضوی هست، بفرمایید واقعاً آستان قدس رضوی مالیات پرداخت نمی‌کند؟

ابراهیم رئیسی: ببینید تا دو سال قبل بعد از این‌که من توفیق حضور در آستان قدس داشته باشم با استفتایی که تولیت فقید سعید از محضر امام بزرگوارمان کرده بودند، این سی و چند سال تا قبل از حضور بنده، آستان قدس مالیات پرداخت نمی‌کردند، امام مرقوم فرموده بودند که آستان قدس رضوی و شرکتهای تابعه از مالیات معاف می‌باشند، بنده که توفیق خدمت‌گذاری پیدا کردم حضرت آقا استعلام کردند که تکلیف ما در رابطه با مالیات چیست؟ بعد از آن استعلام و پاسخ استعلام من امروز اعلام می‌کنم خدمت مردم عزیز مان برخلاف آنچه که گفته می‌شود آستان قدس مالیات نمی‌دهد، ما داریم مالیات پرداخت می‌کنیم...»

بعد از کلی‌گویی‌های زیاد و دم به تله ندادن تازه دو قورت و نیمش هم باقی است. دست آخر می‌گوید:

«کمکی که ما داریم به مستضعفین می‌کنیم چند برابر مالیاتی است که باید پرداخت بکنیم».

در همین گفتگو، رئیسی یادش نمی‌رود که بگوید با آمدن او، آستان قدس تمام قامت به تیول علی خامنه‌ای درآمده است. او از کلمهٔ «حسابرسی» نام می‌برد تا نشان دهد دخل و خرج «ولایت خراسان!» حساب و کتاب دارد اما ناخواسته اذعان می‌کند که همه چیز زیر نظر خامنه‌ای است و به جیب گشاد بیت می‌رود:

«...کاری که ما به‌عنوان اولین بار کردیم که علاوه بر حسابرسی داخلی اقتصادی که در آستان قدس بوده یک حسابرسی بیرونی یعنی مؤسسه حسابرسی راهبر که زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری! هستش در تمام شرکتها و بخشهای اقتصادی آستان قدس رضوی فعال شدند...».

 

برادران قاچاقچی سپاه!

این از آستان قدس، در رابطه با سپاه پاسداران هم آش آن‌قدر شور است که خودشان در نام بردن از سپاه می‌گویند: «برادران قاچاقچی سپاه!».

در مورد استفادهٔ سپاه پاسداران از اسکله‌های ثبت نشده و مخفی برای ورود و خروج کالای قاچاق، سایت آن‌لاین به تاریخ ۳تیر ۹۱نوشت: «از مجموع ۱۴۶اسکلهٔ موجود در شمال و جنوب کشور، ۱۳۲اسکله در حوزهٔ دریای جنوب و ۱۴اسکله در حوزهٔ ‏ دریای شمال قرار دارند. آمار رسمی اسکله‌ها حتی بر اساس استناد مسئولان عالی‌رتبه اجرایی هم مشخص نیست. عددهای ۱۹۹، ۱۶۷، ۱۴۷و ۲۰۱مورد تاکنون در مورد اسکله‌های کشور اعلام شده است. نیروی دریایی سپاه و ارتش در تمام مرزهای آبی کشور اسکله‌های نظامی در اختیار دارند. مسئولان سپاه در مورد کالاهایی که در اسکله‌ها مبادله می‌شوند، اطلاعاتی منتشر نمی‌کنند. به‌گفته رئیس گمرک آنها تنها حق مبادله کالاهای نظامی و امنیتی را دارند ولی به‌دلیل عدم نظارت گمرک به‌صورت مشخص کالاهای وارداتی به این اسکله‌ها نمایان نیست. فرمانده نیروی دریایی سپاه حضور پایگاه‌های دریایی را اصلی‌ترین برنامه نظامی سپاه می‌داند. حفاظت از ۲۰میلیون بشکه نفت که روزانه در خلیج‌فارس جابه‌جا می‌شود، یکی از شاخص‌ترین مأموریتهای دریایی سپاه است.

وجود اسکله‌ها و گذرگاههای مرزی تحت کنترل سپاه پاسداران و ورود کالای قاچاق از طریق آنها، مسأله‌ای است که از مجلس ششم رژیم تاکنون مورد بحث و جنگ‌ و جدال‌های باندی بر سر غارت اموال مردم بوده‌ اما به نتیجه‌یی نرسیده است؛ زیرا سررشتهٔ ماجرا به بیت خامنه‌ای برمی‌گردد و طبق آن ضرب‌المثل معروف: «چاقو دستهٔ خودش را نمی‌برد».

علاوه بر داشتن اختیار اسکله‌ها برای ورود و خروج کالا، فرودگاه بین‌المللی پیام در نزدیکی کرج هم بدون هیچ نظارت گمرکی به سپاه اختصاص داده شده است؛ همچنین بیش از ۲۵راهرو ورودی و خروجی در فرودگاه مهرآباد نیز خارج از نظارت دولت و گمرک در اختیار سپاه است. سپاه پاسداران در بدو افتتاح فرودگاه بزرگ خمینی در جنوب تهران با لشکر کشی و بردن تانک به داخل آن، آنجا را به تصرف خود در آورد و اکنون نیز میزان کریدورهای ورودی ـ خروجی ویژه سپاه در آن فرودگاه مشخص نیست.

قاچاق سپاه منحصر به صادر کردن فرآورده‌های نفتی (نفت، گاز، مواد پتروشیمی) نیست، بلکه سرنخ واردات بسیاری از اقلامی که صنایعی داخلی را به ورشکستگی کشانده نیز در دست این نیروی سرسپرده به ولی‌فقیه است.

اینها فقط نمونهٔ کوچکی از دست باز عوامل و مهره‌های وابسته به بیت خامنه‌ای در چپاول و فساد است. با وجود این‌ میزان از اختلاس و قاچاق، امپراطوریهای ۱۴گانهٔ بیت علی خامنه‌ای از پرداخت مالیات معاف هستند، بر اساس اذعان سایت اقتصاد آن‌لاین (۶تیر ۹۷) فرار مالیاتی رقمی در حدود ۳۰هزار میلیارد تومان است و تنها ۴۰درصد اقتصاد ایران مالیات می‌دهند، ٤٠‌درصد از پرداخت مالیات معافند و ٢٠‌درصد هم از زیر بار مالیات شانه خالی می‌کنند.

 

ادامه دارد

هزارپای ولایت‌فقیه در تلهٔ تحریم‌ها (۱)

هزارپای ولایت‌فقیه در تلهٔ تحریم‌ها (۲)

هزارپای ولایت‌فقیه در تلهٔ تحریم‌ها (۳)

هزارپای ولایت‌فقیه در تلهٔ تحریم‌ها (۴)

هزارپای ولایت‌فقیه در تلهٔ تحریم‌ها (۵)

هزارپای ولایت‌فقیه در تلهٔ تحریم‌ها (۶)

هزارپای ولایت‌فقیه در تلهٔ تحریم‌ها (۷)

هزارپای ولایت‌فقیه در تلهٔ تحریم‌ها (۷)

هزارپای ولایت‌فقیه در تلهٔ تحریم‌ها (۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/474e9328-d76c-4d6e-a5b5-77ea45175c47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات