728 x 90

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی (۱۴)

بیت خامنه‌ای
بیت خامنه‌ای

قرارگاه (ضد)خاتم‌الانبیا سکوی کسب قدرت و ثروت

در سلسله مطالب پیشین این نوشته به بزرگترین تحول اقتصاد سیاسی ایران؛ در سال ۸۴ به‌عنوان یک نقطه‌عطف اشاره شد. یک تحول اقتصادی که کارنامه خصوصی‌سازی در ایران را از همان ابتدا با یک شکست بزرگ مواجه ساخت.

طبق ‌ تفسیر اصل ۴۴ قانون اساسی، «مالکیت» از بخش دولتی به بخش‌های دیگر حکومت تحت نام «خصوصی‌سازی» منتقل شد.

حجم ثروت و درآمدی که از این راه‌ بیت خامنه‌ای و کمپانی‌های سپاه و وابستگانش به چنگ آوردند، مشخص نیست و گزارش‌ دقیقی از آن جز برخی تخمین‌های جسته‌وگریخته در دست نیست. اما دست‌کم نیمی از تولید ناخالص داخلی ایران، در فعالیت‌های مالی و تجاری شرکتها و بنیادها و مؤسسات مالی و اعتباری غارتگر متعلق به «ولایت‌ فقیه» در گردش است.

در شماره پیشین به ساختار شرکتها و هلدینگ‌های قرارگاه خاتم، ثروت‌ اندوزی و سیطره سپاه پاسداران بر درآمد‌های نفت، گاز، پتروشیمی و سایر صنایع پرداخته شد.

یک تئوکراسی با ۱۴امپراتوری اقتصادی ولایت‌فقیه

یک تئوکراسی با ۱۴امپراتوری اقتصادی ولایت‌ فقیه

در این شماره به درآمدزایی غارتگرانه دیگری به‌نام خودکفایی اقتصادی! و نقش فرماند‌هان قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا پرداخته می‌شود و از جمله نگاهی می‌شود به ترازنامه!؟ پاسدار دکتر! سعید محمد اسلامی، فرمانده فعلی قرارگاه خاتم، در حوزه ساخت و سازهای لاکچری، صنایع و... تا روشن شود جماعت پاسدار ـ بسیجی، مدارج سه‌عنوانی «پاسدار، سردار و دکتر» را چگونه طی می‌کنند؟

فرماند‌هان قرارگاه خاتم با مناصب «سه‌عنوانی»!

پاسدارانی که به‌ شغل «نان‌ و آب‌دار» فرماندهی قرارگاه خاتم می‌رسند، چرا و چگونه بلااستثناء همگی صاحب مناصب مهمی می‌شوند؟ در سال‌های پس از جنگ ضدمیهنی فرماند‌هان قرارگاه خاتم را افرادی با عناوین سه‌بخشی « پاسدار، سردار، دکتر» به عهده گرفتند. در ورژن ۲۰۱۹ این منصب عنوان بسیجی هم وارد شد و پاسدار بسیجی دکتر! سعید محمد اسلامی فرماندهی فعلی قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا را به‌دست آورد.

به همین علت می‌توان قرارگاه خاتم را به‌عنوان سکوی پرتاب اراذل پاسدار و بسیجی برای تصاحب کرسی‌ ریاست‌جمهوری دانست.

هلدینگ‌ها و شرکت‌های قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا با فرماندهان سه‌عنوانی

هلدینگ‌ها و شرکت‌های قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا با فرماندهان سه‌عنوانی

سابقه امر

پس از کنترل مجلس هفتم، سپاه به‌دنبال مهندسی نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری جهت جانشینی آخوند محمد خاتمی خیز برداشت. در این انتخابات از مجموع ۸نامزد، ۴تن از بلندپایگان سپاه پاسداران با درجه دکترا! حضور داشتند که عبارت بودند از:

  • پاسدار دکتر! محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ و اولین فرمانده قرارگاه خاتم(۱۳۶۸) و کاندیدای ریاست‌جمهوری
  • پاسدار دکتر! محمدباقر قالیباف، فرمانده سابق قرارگاه خاتم(۱۳۷۶ - ۱۳۷۳) و فرمانده پیشین نیروی انتظامی، شهردار سابق تهران و کاندیدای ریاست‌جمهوری
  • پاسدار دکتر! محمود احمدی‌نژاد، از اعضای تیپ ویژه سپاه پاسداران، عضو عملیات برون‌مرزی و مهندسی رزمی سپاه، شهردار تهران و کاندیدای ریاست‌جمهوری
  • پاسدار دکتر! علی لاریجانی، جانشین ستاد کل سپاه پاسداران در دهه ۱۳۶۰، معاون وزیر سپاه و چندین دوره رئیس مجلس و کاندیدای ریاست‌جمهوری

این نامزدهای رژیمی هر چند برای انتخابات قلابی هدف و رویکرد همسانی نداشتند و هر یک باند خود را نمایندگی می‌کردند اما آنچه که در همگی وجه مشترک دارد و چشمگیر است این‌که همه این افراد اول پاسدار و بسیجی بی‌سوادی بودند که بعد از جنگ و پس از گرفتن نمره قبولی در کشتار مبارزین و مجاهدین به عناوین «سه‌بخشی» رسیده و به مسئولیتهایی مانند شهرداری تهران، فرماندهی نیروی انتظامی و وزارت دست یافته و در نهایت برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری از طرف ولی‌فقیه انتصاب شدند.

قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا سکوی ثروت‌اندوزی

قرارگاه خاتم با توجه به رابطه مستقیمی که با بیت ‌خامنه‌ای، حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید دارد دقیقاً چسبیده به منابع مالی با حفظ مصالح امنیتی نظام حرکت می‌کند. تربیت جدید فرماندهان دانشگاهی سپاه و ظهور نسل سرداران «دکتر ـ پاسدار»، الزاماً به‌معنی حرکت سپاه در مسیر نواندیشی و تجدد نیست زیرا دولت تفنگ‌به‌دست هم‌چنان با استفاده از ابزارهای متنوع خود، مناصب را هم بر اساس بحرانهای داخل کشور از جمله لزوم به‌دست گرفتن تمام مناصب دولتی از طرف باند ولی‌فقیه و انقباض بیشتر سمت و سو می‌دهد.

ذیلا به پاسدار بسیجی‌هایی اشاره می‌شود که پس از فرماندهی قرارگاه خاتم به مدارج سه‌عنوانی رسیده و همگی در کشتار و اختلاس‌های کلان نقش مؤثر داشته و دارند:

- پاسدار سبزعلی رضایی: پاسدار سبزوار رضایی میرقائد، معروف به دکتر محسن رضایی که به‌عنوان استاد دانشگاه فعالیت می‌کند. وی اولین فرمانده سپاه پاسداران و فرمانده قرارگاه خاتم بود و چند دوره کاندیدای ریاست‌جمهوری شد. در حال حاضر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

- پاسدار محمدباقر قالیباف: در سال ۱۳۷۳ به فرماندهی قرارگاه خاتم منصوب شد. قالیباف پس از قرارگاه خاتم، فرمانده نیروی هوایی سپاه، رئیس پلیس(فرماندهی نیروی سرکوبگرانتظامی) و بعد شهردار تهران شد. او تاکنون ۳بار برای ریاست‌جمهوری کاندید شده است.

- پاسدار حسن دانایی‌فر: وی از سال ۷۶ تا ۸۰ فرماندهی قرارگاه خاتم را برعهده داشت. بعدها وارد پست‌های امنیتی اطلاعات سپاه و در نهایت سفیر ایران در عراق و مسؤل کشتار اعضای مجاهدین خلق در عراق و همه‌کاره اقتصادی سپاه در عراق شد.

فرماندهان قرارگاه خاتم از پاسدار بسیجی به منصب وزارت و صدارت

فرماندهان قرارگاه خاتم از پاسدار بسیجی به منصب وزارت و صدارت

- پاسدار عبدالرضا عابد: سال ۱۳۵۹ وارد سپاه شد. فعالیت‌هایش را در پروژه‌های ساخت‌وساز سپاه شروع کرد تا سرانجام در سال ۸۵ به فرماندهی قرارگاه خاتم‌ منصوب شد. نزدیک به ۲سال فرمانده قرارگاه بود و بعد از آن قائم‌مقام سازمان اوقاف کل کشور شد.

- پاسدار رستم قاسمی: از دی ماه ۱۳۸۶ به‌عنوان فرمانده قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا منصوب شد. او پیش از این مسئولیت فرماندهی قرارگاه نوح(از زیرگروه خاتم‌الانبیا) را برعهده داشت. در دوران فرماندهی قاسمی که با ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد همراه شده بود، قرارگاه خاتم بدون تشریفات و مناقصه چندین قرارداد عظیم با دولت احمدی‌نژاد امضا کرد.

وی در سال ۱۳۹۰ به وزرات نفت رفت و مدتی بعد وزیر نفت شد. در ماه مه ۲۰۱۰ قرارگاه خاتم‌ و شرکت‌های زیرمجموعه و فرمانده آن رستم قاسمی، تحت تحریم دولت آمریکا قرار گرفتند.

- پاسدار عبادالله عبداللهی: سال ۱۳۵۸ عضو سپاه پاسداران شد و در طول جنگ ضدمیهنی ایران و عراق، از اعضای سپاه پاسداران به‌شمار می‌رفت. در سال ۱۳۶۷ به معاونت بازرسی غرب کشور در ستاد فرماندهی کل رژیم منصوب شد. از سال ۱۳۷۴ فرمانده قرارگاه خاتم غرب بود، سپس به‌عنوان مدیرعامل مؤسسه قرارگاه ضدبعثت منصوب شد. وی از اسفندماه ۱۳۹۱ تا مهرماه ۱۳۹۷ فرماندهی قرارگاه ضدخاتم‌الانبیاء را برعهده داشت.(خبرگزاری حکومتی فارس، ۱۳اسفند ۱۳۹۲)

در دوران فرماندهی پاسدار عبداللهی بزرگترین اختلاس‌ها و عملیات پول‌سازی اعم از بانکی تا پروژه تکمیلی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و پتروشیمی شکل گرفت. بدین لحاظ پاسدار عبداللهی از سرداران بسیار پول‌ساز قرارگاه خاتم لقب گرفت!

- پاسدار دکتر! سعید محمد اسلامی: پاسدار سعید محمد اسلامی سال ۱۳۶۶ به عضویت سپاه پاسداران درآمد. او دارای سوابق مدیریتی متعددی در شرکتها و مؤسسات زنجیره‌ای قرارگاه ضدخاتمالانبیا و بنیاد تعاون سپاه است. وی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد ـ وابسته به قرارگاه خاتم بود. طی این مدت هم مدرک قلابی!(دکترای گرایش راه و ترابری) را دریافت کرد.(کیهان خامنه‌ای ۱۶مهر ۹۷)

دکتر! سعید محمد جایگزین پاسدار عبادالله عبداللهی در خاتم

در شرایطی که پاسدار عبادالله عبداللهی با سابقه بسیار درخشان! در چپاول و غارت و از فرماندهان پول‌ساز قرارگاه خاتم بود(کسی که پروژه عظیم پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس متعلق به قرارگاه خاتم را با اختلاس‌های کلان و با درآمد روزانه ۶۰میلیون دلاری نفتی پیش برد) و به درجه سرداری رسید، جای خود را به چهره جدیدی به نام «دکتر! سعید محمد» داد.

کیهان خامنه‌ای درباره این جابه‌جایی نوشت: « با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، سعید محمد به‌عنوان فرمانده جدید قرارگاه خاتم معارفه شد».(کیهان رژیم ۱۶مهر ۹۷)

اما برای همه این سؤال پیش آمد که چه شد که یک پاسداردکتر! فاقد درجه‌ٔ سرداری عهده‌دار این پست مهم شد؟ زیرا قرارگاه خاتم با ۵۰۰شرکت و بیش از ۵۰هلدینگ به پاسدارسردارانی چون عباداللهی نیاز داشت.

درباره علت این جابه‌جایی سایت قرارگاه خاتم در مهر ۹۷ نوشت: «مراسم معارفه سعید محمد به‌عنوان فرمانده جدید قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه در بحبوحه تصویب لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم» برگزار شد».

هر چند رژیم این لایحه را هم‌چنان تصویب نکرده است اما پیشاپیش مهره‌های کلیدی را که سالیان در پولشویی و اختلاس دست داشتند، جابه‌جا کرده است.

سوابق مدیریتی مزدور بسیجی دکتر! سعید محمد اسلامی

پاسدار جعفری در مراسم جابه‌جایی فرماندهان قدیم و جدید این قرارگاه از سعید محمد به‌عنوانی فردی یاد کرد که «سوابق ارزشمندی در مجموعه خاتم‌» دارد. او دارای سوابق اجرایی متعددی در شرکتها و مؤسسات اقماری قرارگاه «خاتم‌الانبیا» است.(روزنامه کیهان رژیم ۱۶مهر ۹۷)

سوابق پاسدار سعید محمد عبارتند از:

  • عضو سپاه پاسداران از سال ۱۳۶۶
  • مدیرعامل گروه شرکت‌های «ایرانیان اطلس» از سال ۱۳۶۵(وابسته به بانک انصار سپاه پاسداران)
  • عضویت در انجمن تونل ایران
  • عضو نظام مهندسی استان تهران
  • مدیرعامل هلدینگ «سپاسد» وابسته به قرارگاه خاتم از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳(بخشی از سهام این هلدینگ وابسته به بنیاد تعاون سپاه پاسداران است)

حجم ویرانی و فساد گسترده تحت مدیریت پاسدار سعید محمد

پاسدار سعید محمد اسلامی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه(هلدینگ) «سپاسد» وابسته به قرارگاه خاتم بوده است. از این گروه به‌عنوان یک هلدینگ بزرگ پیمانکاری در بازار صنعت ساخت پروژه‌های زیربنایی، سد و تأسیسات وابسته، شبکه‌های آبیاری، زه‌کشی و انتقال آب، حمل‌ونقل ریلی، نیروگاه و شبکه‌های انتقال برق در ایران نام برده می‌شود که سپاه پاسداران پشت سر آن قرار دارد. طبق نظریه کارشناسان حجم بالای ویرانی و سیاستی که کشور را در معرض تحریم‌های بین‌المللی، بحرانهای فزاینده اقتصادی و زیست‌محیطی قرار داده است، حاصل ۴دهه حاکمیت فاسد و جنایتکار آخوندی و حضور قرارگاه خاتم سپاه پاسداران در هر پروژه‌ای می‌باشد. حضوری که با نابودی شرکتها و اخراج و بیکاری کارگران و ویرانی زیرساختها و تاراج منابع ملی همراه بوده است و حتی بعد از سرنگونی آخوند‌ها هم در کوتاه‌مدت قابل جبران نیست.

یک نماینده رژیم به اسم صباغیان در تذکر شفاهی در مجلس رژیم گفت: «یکی هم بحث قرارگاه خاتم‌الانبیا است هر جا می‌روند متأسفانه کارگران را راحت اخراج می‌کنند. تابع قانون کار نیستند، این در شأن نظام ما نیست».(سایت مجلس رژیم ۲آذر ۹۷)

معارفه پاسدار دکتر سعید محمد اسلامی، فرمانده فعلی قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا

معارفه پاسدار دکتر سعید محمد اسلامی، فرمانده فعلی قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا

مشکلات گوناگون در دنیای امروز از اقتصاد و بانکداری گرفته تا حمل‌ونقل، گمرک، صنعت و تجارت، محیط‌زیست و گردشگری و نظایر آن، راه‌حل‌ها و الگوهایی علمی دارند و از قضا تمامی کشورهای توسعه‌یافته کم یا بیش همان الگوی ثابت را اجرایی کرده‌اند.

اما تجربه ۴دهه اخیر نشان می‌دهد با وجود حاکمیت فاسد، فسادزا و قرون‌وسطایی ولایت‌ فقیه بکارگیری چنین راه‌حل‌های علمی چه در سطح محلی و چه در ابعاد ملی تقریباً صفر است.

پروژه‌های شکست‌خورده و خیانت‌بار قرارگاه خاتم

ساخت‌وساز‌های خیانت‌بار و شکست‌خورده‌ای که به‌طور خاص تحت مدیریت پاسدار سعید محمد انجام شده زیاد است. ذیلا به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

  • احداث سد «گتوند علیا» یکی از جنجالی‌ترین پروژه‌های سدسازی در ایران است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان محیط‌زیست آثار زیان‌بار زیست‌محیطی فراوانی به‌همراه داشته است.
  • احداث سد مخزنی «کرخه»
  • احداث سد «کارون ۴»
  • احداث سد «رودبار لرستان»
  • احداث سد «نرماب» و «بختیاری»
  • احداث سد «مشمپا»

نگاهی به یک نمونه

از موارد فوق فقط به پروژه سد گتوند اشاره می‌شود که از اردیبهشت سال۱۳۷۶ با عملیات انحراف آب کارون توسط گروه سپاسد(وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیا) و با مشورت شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس(زیرمجموعه آستان قدس) آغاز شد.

گتوند نمونه آشکار در اثبات ناکارآمدی حکومت آخوندی و به‌طور اخص قرارگاه خاتم برای حل مشکلات ساخت‌وساز در ایران است. پروژه‌ای که ۴۰۰۰میلیارد تومان هزینه دربرداشته و اینک نه تنها این ۴۰۰۰هزار میلیارد تومان را باید ازدست‌رفته فرض کرد، بلکه برای حل مشکل آن دوباره چیزی در حدود ١٠‌هزار ‌میلیارد تومان بودجه لازم است؛ یعنی بودجه‌ای بیش از ۲برابر آنچه که برای احداث خود سد هزینه شده است.

هزینه‌های سرسام‌آور غیرکارشناسی حمل‌و‌نقل ریلی

سناریوی پروژه‌های شکست‌خورده(به‌خصوص در صنعت حمل‌ونقل) عینا در بسیاری از شهرهای دیگر کشور تکرار شده است. بعضی از این پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی غیرفعال یا نیمه‌فعال هستند، از مهم‌ترین پروژه‌های آن «خط ۷ متروی تهران» را می‌توان با اختلاس‌های سرسام‌آور یاد کرد:

  • «متروی شهر جدید پرند»
  • «متروی هشتگرد»
  • مونوریل کرمانشاه ـ پروژه‌ای با ۷۵۰میلیارد تومان اعتبار مصوب، که به‌جز چند پایه بتنی و قطع درختان حاصلی نداشته و تمام هزینه‌ای که برای احداث آن تا این مرحله صرف شده، به‌باد رفته است.
  • مونوریل قم ـ پروژه‌ای که قرار بود در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری برسد، بیش از ۲۰۰میلیارد تومان هزینه و سرمایه کشور را نابود کرد. معادل یک‌چهارم بودجه شهرداری قم هزینه‌ٔ این طرح شده است. آن سرمایه هنگفت تنها برای تعدادی ستون بتنی بی‌مصرف استفاده شد که چاره‌ای جز تخریب آن نیست.
  • مونوریل صادقیه ـ به فرودگاه تهران، پروژه‌ای که از سال ۱۳۸۹ آغاز و قرار بود ظرف ۲سال تمام شود. حدود ۵سال جز پایه و ستون مزاحم در عبور و مرور حاصلی نداشت و بعد از سال‌ها بلاتکلیفی با هزینه ۲۰میلیارد تومانی تخریب شد.
  • قطار شیرازـ اصفهان که به‌دلیل نبود زیرساخت صفحه دوار در راه‌آهن شیراز مجبور بود تا مقصد در مسیر برعکس حرکت کند.

راه‌آهن آق‌قلا و سیل گمیشان: یکی از موانع خروج سیلاب از منطقه دشتی آق‌قلا، خاکریز خط‌ راه‌آهن این منطقه بود که به‌علت ارتفاع خاکریز موجب آب‌گرفتگی شهر شده بود. بر اساس مصوبه شورای استان قسمتی از ریل راه‌آهن آق‌قلا برای هدایت سیلاب از شهر به سمت دشت و مزارع توسط سپاه گلستان منفجر شد.(روزنامه فاشیستی جوان رژیم ۴فروردین ۹۸)

سیل ویرانگر ۹۸حاصل سدسازیهای خیانت‌بار قرارگاه خاتم‌الانبیا

سیل ویرانگر ۹۸ حاصل سدسازیهای خیانت‌بار قرارگاه خاتم‌الانبیا

قرارگاه خاتم، سدسازی و قتل‌عام کشاورزی ایران

سیاست مهار آب نیز در ایران تحت کنترل سپاه پاسداران ضررهای غیرقابل محاسبه‌ای به‌همراه داشته است. زیرا نگاه آخوند‌های غارتگر به وزارت نیرو و پیمان‌کاران و مشاوران، "ساخت سد به هر قیمتی" است. البته بهای ساخت هر سد هم بسیار بالا است. تا قبل از انقلاب ۵۷ تنها ۱۳سد بزرگ در ایران ساخته شده بود. اما تعداد سدهای احداث شده بعد از انقلاب به ۶۵۰سد می‌رسد.

با ساخت هر سد شبکه‌ای متشکل از کارفرما، مشاور، پیمان‌کاران قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا از موهبات ویژه بهره‌مند می‌شوند. وزارت نیرو کار پیگیری را به شرکت آب و نیرو محول می‌کند و نهایتاً مشاوره و طراحی و نظارت را به شرکت "مهاب قدس" سپاه می‌سپارد.

قرارگاه خاتم هم سهم ویژه خود را در این پروژه‌ها می‌برد و ساخت سد را بدون بررسی آثار منفی آن، آغاز می‌کند و شرکت‌های کوچک‌تر وابسته به سپاه هم، خرده نانهای ریخته شده از توبره سپاه را جمع می‌کنند.

یکی از زیرساخت‌های اقتصادی که بیشترین آسیب‌ها را از سیل ۹۸ دیده است، بخش کشاورزی می‌باشد که عامل اصلی آن احداث سدهای غیرضروری و غیرکارشناسی بوده است. با توجه به این‌که فصل بهار در بسیاری از استانهای سیل‌زده کشور، فصل برداشت محصول است، در نتیجه ابعاد خسارت سیل به بخش کشاورزی فاجعه‌بار شد. در برآورد اولیه بیشترین خسارت در استانهای گلستان، مازندران، لرستان و خوزستان به بخش کشاورزی وارد شد.

برآورد اولیه سیل ۹۸ در استان گلستان با ۴۸۰۰میلیارد تومان در ردیف اول و لرستان با ۴۰۰۰میلیارد تومان خسارت دومین استان آسیبدیده در بخش کشاورزی است.(روزنامه‌ ایران رژیم ۲۵فروردین ۹۸)

«هلدینگ ایرانیان اطلس» با مدیریت پاسدار سعید محمد

یکی از پرهیاهو‌ترین پست‌های میلیاردی پاسدار دکتر! سعید محمد اسلامی فرمانده فعلی قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا مربوط به مدیرعاملی شرکت‌های «هلدینگ ایرانیان اطلس» است. این گروه از سال ۱۳۶۵ تشکیل و از سال ۱۳۸۴ به‌صورت رسمی خود را به‌عنوان یک گروه سرمایه‌گذاری و اجرایی در صنعت لاکچری در ایران معرفی کرده است.

هلدینگ ایرانیان اطلس زیرمجموعه بانک «انصار» وابسته به بنیاد تعاون سپاه پاسداران فعالیت می‌کند؛ بنیادی که حداقل بودجه ۲رسانه وابسته به سپاه پاسداران به نام‌های خبرگزاری «فارس» و روزنامه «جوان» را تأمین می‌کند.

۶شرکت «شیوا اطلس»، «عمران اطلس ایرانیان»، «سرمایه‌گذاری ایران اطلس کیش»، «ستاره آرمان توس»، «باغ فردوس ایرانیان» و «پردیس اطلس پارس» زیرمجموعه هلدینگ ایرانیان اطلس هستند.

هلدینگ‌ها و شرکت‌های تحت مدیریت پاسدار سعید محمد اسلامی

هلدینگ‌ها و شرکت‌های تحت مدیریت پاسدار سعید محمد اسلامی

پاسدار سعید محمد طراح پروژه‌های اشرافی و لوکس

فرمانده فعلی قرارگاه خاتم‌ در طراحی و ساخت برخی از پروژه‌های کلان و لوکس اقتصادی نقشی اساسی داشته که در قالب ۶شرکت(اطلس ایرانیان) به اجرا گذاشته شده است:

۱. شرکت «شیوا اطلس»
سعید محمد، رئیس هیأت‌مدیره شرکت «شیوا اطلس» است که فعالیت اصلی آن طراحی مگا‌مال‌ها و پروژه‌های ساختمانی لوکس تجاری و اشرافی در ایران است. این شرکت در واقع هسته فکری گروه «ایرانیان اطلس» است که در سال ۱۳۸۹ راه‌اندازی شد و از مهم‌ترین وظایف آن نظارت، مهندسی خرید، مهندسی سازه و تأسیسات و معماری داخلی است.

۲. شرکت عمران «اطلس ایرانیان»
این شرکت سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را در قالب بخشی از زنجیره ارزش شرکت ایرانیان اطلس آغاز کرده است. تأمین نیازهای گروه در ساخت‌وساز با کاربریهای مختلف اعم از تجاری، اداری، مسکونی و ساخت حوزه‌های اشرافی و لاکچری از مهم‌ترین وظایف آن است.

۳. شرکت «ستاره آرمان توس»
شرکت ستاره آرمان توس(سهامی خاص) سال ۱۳۸۹ تحت شماره ۴۱۲۵۴ در اداره ثبت اسناد و املاک ناحیه ۲ مشهد به ثبت رسید و در حال حاضر به‌عنوان مالک پروژه آرمان وظیفه اجراء پروژه تجاری-اقامتی آرمان را برعهده‌ دارد.

سهامدار عمده شرکت ستاره آرمان توس و سرمایه‌گذار اصلی پروژه آرمان شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان اطلس است.

۴. شرکت «باغ فردوس ایرانیان»
شرکت «باغ فردوس ایرانیان» (سهامی خاص) در سال ۱۳۸۹ با نام شرکت «ستاره اطلس ایرانیان» و با هدف ساخت، فروش و بهره‌برداری پروژه بزرگ اطلس مال به ثبت رسید. این شرکت هم‌اکنون با نام شرکت «باغ فردوس ایرانیان» شناخته می‌شود.

۵. شرکت «پردیس اطلس پارس»
این شرکت بازوی اجرایی شرکت ایرانیان اطلس در منطقه شمال‌غرب کشور است و اجرای پروژه مرکز خرید اطلس(تبریز) را برعهده‌ دارد.

۶. شرکت «سرمایه‌گذاری ایران اطلس کیش»
این شرکت تیرماه ۱۳۸۵ با نام اولیه شرکت بازرگانی و صنعتی ایران اطلس کیش ثبت و از سال ١٣٨٨ به شرکت سرمایه‌گذاری ایران اطلس کیش تغییر نام یافت.
سهامدار عمده این شرکت، شرکت ایرانیان اطلس است. این شرکت تاکنون اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات بالغ بر یک میلیون متر‌مربع از پروژه‌های آماده فروش را نیز برعهده داشته است.

درآمدزایی غارتگرانه به‌نام سازندگی و رونق تولید!

تمرکز قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی در سپاه پاسداران بیش از هر چیز به ۲مشکل بنیادی در اقتصاد ایران دامن می‌زند:

  • تضعیف روزافزون بخش خصوصی
  • فساد گسترده و سیستماتیک

در چنین چارچوبی سپاه پاسداران پروژه‌های بزرگ‌تری را تصاحب می‌کند و به ‌این‌صورت رقبای خود در بخش خصوصی را کنار می‌زند.

فعالیت پیمانکاری قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا به‌طور واقعی یک میانجی بزرگ میان دولت با شرکت‌های مهندسی و فنی کوچک ایجاد کرد که بخش مهمی از درآمد این‌ شرکتها را تصاحب می‌کند. تملک بسیاری از این شرکتها به‌طور یک‌جانبه یا تحمیلی و گاه با توسل به‌زور صورت گرفته است.

پاسدار جنایتکار عبادالله عبداللهی، فرمانده وقت قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا که با تصاحب شرکتهایی مثل نیشکر هفت‌تپه و کشت و صنعت مغان باعث بیکاری هزاران کارگر شد، در مصاحبه با شبکه یک رژیم در یک دروغگویی آشکار حتی مدعی کار مجانی و حمایت از بخش خصوصی شد و گفت: «من شاید درست نباشد این را بگویم اما امروز من خدمت شما باشد، می‌گویم که ما(قرارگاه خاتم) بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم، بابت پروژه‌هایی که کار کردیم. خوب این یک کار به تمام معنی مجانی است، یعنی بدون این‌که سودی داشته ما کار اقتصادی نمی‌کنیم.(شبکه یک رژیم خرداد ۱۳۹۴)

یک نمونه از تصاحب شرکتها در کار سازندگی!

در اول ژوئیه ۲۰۰۶(۱۱دی ۱۳۸۴) قرارگاه خاتم، مالکیت شرکت اورینتال کیش اویل که در مناطق نفتی و گازی خلیج‌فارس حفاری می‌کرد را با تفنگ تصاحب کرد. این واگذاری شامل تمام پروژه‌ها، فعالیت‌ها، وسائل و تجهیزات آن بود که ارزش آن افزون بر ۹۰میلیون دلار می‌شد.

قرارگاه خاتم مناقشه این شرکت با یک شرکت رومانیایی به‌نام «گروپ سرویس پترولیر» را با تیراندازی از هلیکوپتر‌ها و کشتی‌های نظامی از هوا و دریا به‌سوی کارگران رومانیایی، بدون این‌که به آنان فرصت سوارشدن به قایق رومانیایی را بدهند، با گروگان‌گیری آنان حل و فصل کرد.

بهزاد نبوی(از سهامداران اصلی و اسبق اورینتال کیش)‌ درباره شرکت سپاه در کار اقتصادی گفت: «تا آنجا که من اطلاع دارم قرار نبود قرارگاه خاتم نقش پیمانکار را ایفا کند و با استفاده از منابع دولتی به یک «بنگاه اقتصادی» تبدیل شود».(سایت انتخاب رژیم، ۱۰شهریور ۹۸)

خبرگزاری حکومتی ایرنا در ۱۰بهمن ۱۳۸۴ به‌ نقل از مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نوشت: «ارزش قراردادهای نفتی قرارگاه خاتم به ۲۵میلیارد دلار رسیده است».

سؤال اساسی اینجاست که پاسداران این پول‌ها را که مدعی سرمایه‌گذاری با آن هستند و یا از دولت طلب دارند، از کجا آورده‌اند؟

کار مجانی! و اعتراف ناگزیر از سود سالانه در جیب پاسداران

به گزارش خبرگزاری فارس نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خاتم، پاسدار عبادالله عبداللهی، فرمانده قبلی قرارگاه خاتم‌الانبیا در برنامه «اقتصاد ایران» شبکه ۵ رژیم اعلام کرد: «قرارگاه خاتم ۱۰طرح عظیم نیمه‌تمام شناسایی کرده است که با حدود ۵ تا ۷میلیارد دلار می‌توان آنها را به سرانجام رساند».(خبرگزاری فارس سپاه پاسدران ۶خرداد ۱۳۹۵)

پاسدار عبداللهی یادش رفته بود که یک‌سال قبل گفته بود ما اساساً کار اقتصادی نمی‌کنیم و کارمان مجانی است اما در پیشبرد این پروژه‌ها گفت: «درخواست قرارگاه خاتم‌الانبیا برای تکمیل این پروژه‌ها بین ۵ تا ۷میلیارد دلار است و به یقین، می‌توان طی مدت ۲سال این طرح‌ها را به سرانجام رساند».(همان منبع)

پاسدار سعید محمد، فرمانده فعلی قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا هم گفته است: «۳۵درصد تولید بنزین / ۲۰درصد تولید گاز / ۲۲درصد تولید گازوییل / ۳۲درصد خطوط انتقال نفت و گاز /۵۰درصد سدهای کشور و... در اختیار قرارگاه خاتم سپاه می‌باشد.(تلویزیون شبکه خبر ۱۰مهر ۹۸)

در قسمت بعدی خواهید خواند:

گزارشی از «هلدینگ غارتگر سرمایه‌گذاری غدیر» وابسته به وزارت دفاع اما تحت کنترل «بیت خامنه‌ای» که بیش از ۱۶درصد تولید سیمان کشور، ۲/۵درصد تولید سیمان خاورمیانه و شمال آفریقا و ۴/۰درصد تولید سیمان دنیا را در اختیار دارد.

ادامه دارد...

مقالات مرتبط:

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۲)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۳)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۴)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۵)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۶)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۷)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۸)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۹)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱۰)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱۱)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱۲)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱۳)

سند پی.دی.اف مقاله کامل بیت خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfcd9ae1-d60a-4bdc-9ed5-b0ffaa4cf6c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات