728 x 90

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی (۱۵)

هلدینگ عظیم مالی «سرمایه‌گذاری غدیر»

بیت خامنه‌ای
بیت خامنه‌ای

در قسمت‌های پیشین این نوشته شکل‌گیری بیت خامنه‌ای در سال ۸۴ مورد بررسی قرار گرفت و توضیح داده شد چگونه سال ۸۴ در اقتصاد ایران به یک نقطه‌عطف منفی و ویران‌کننده تبدیل گردید. خامنه‌ای با استفاده از اصل ۴۴ قانون اساسی، اساس «مالکیت وسایل تولید عمومی و ملی» را به‌ضرر مردم و به‌نفع نفرات و باندهای خودش تغییر داد. پس از آن تحول که در واقع مصادره وسایل تولید عمومی به نفع نفرات و باندهای خودش بود،‌ حجم غیرقابل محاسبه‌ای از ثروت و درآمد‌های کلان مملکتی را تحت نام «خصوصی‌سازی» روانه هلدینگ‌های متعلق به بیت خودش و کمپانی‌های وابسته به سپاه پاسداران کرد.

به این ترتیب دست‌کم نیمی از تولید ناخالص داخلی ایران در فعالیت‌های مالی‌ـ‌تجاری شرکت‌ها، بنیادها و مؤسسات مالی و اعتباری در گردش، در مالکیت و کنترل باندهای غارتگر متعلق به «ولایت‌ فقیه» قرار گرفت.

در شماره قبل هم‌چنین به درآمدزایی غارتگرانه دیگری به‌نام خودکفایی اقتصادی! و نقش فرماند‌هان قرارگاه ضدخاتم‌الانبیا در حوزه ساخت و سازهای لاکچری و صنایع پرداخته شد.

در این شماره به یکی دیگر از پایه‌های امپراتوری بیت خامنه‌ای به نام «هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر» مجری خطوط خامنه‌ای در غارت پتروشیمی و معادن طلای ایران و... می‌پردازیم.

شرکت سرمایه‌گذاری غدیر

غدیر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ایران محسوب می‌شود. این شرکت وابسته به وزارت دفاع است و اکثریت سهام آن متعلق به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح می‌باشد. اما دولت بر آن نظارت و نفوذی ندارد و اساساً تحت کنترل ولایت‌ فقیه بوده و از مؤسسات اقتصادی سپاه است.

این شرکت فقط در بخش تولید سیمان، بیش از ۱۶درصد تولید سیمان کشور، ۵/۲درصد تولید سیمان خاورمیانه و شمال آفریقا و ۰/۴درصد تولید سیمان دنیا را در اختیار دارد.

بخشی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر‌ ـ مؤسسات اقتصادی بیت خامنه‌ای

بخشی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر‌ ـ مؤسسات اقتصادی بیت خامنه‌ای

طبق اساسنامه غدیر، این شرکت در سال ۱۳۷۰ با نام اولیه «شرکت سرمایه‌گذاری بانک صادرات» تأسیس گردید. در سال ۱۳۷۴ به شرکت سهامی عام تبدیل شد و با انتقال مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از بانک صادرات ایران به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در سال ۱۳۸۷، به بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری چندرشته‌ای بورس تبدیل شد.

شرکت سرمایه‌گذاری غدیر که در بخش پتروشیمی نیز سرمایه‌گذاری می‌کند در چند شرکت در کشورهای آلمان، بحرین و مالزی نیز مشارکت داشته ‌است و در سال ۱۳۸۷ توسط سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح خریداری شد.

هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر هم‌اکنون مالکیت ۱۳۰شرکت را در اختیار دارد که در حوزه‌های مختلف هم‌چون صنایع پایین‌دستی نفت و گاز، صنایع پتروشیمی، تولید و انتقال برق، صنایع و معادن، خدمات حمل ‌و‌نقل، تولید سیمان، ساخت ‌وساز ساختمان و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

خرید غارتگرانه شرکت‌های غدیر توسط سپاه پاسداران

سرمایه‌گذاری غدیر هم‌چنین یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری شامل داروسازی سینا، شرکت فناوران، سیمان سپاهان، سیمان کردستان، بانک پاسارگاد، سیمان شرق، کارخانجات ایران استیل، پتروشیمی زاگرس و صدها شرکت کوچک‌تر است که در راستای خصوصی‌سازی خامنه‌ای به‌مبلغ ۱/۵میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده بود و سپاه بابت خرید و تصاحب چنین مجموعه عظیمی تنها ۰/۹میلیارد دلار پرداخت کرد در حالی‌که قیمت واقعی آن ۴میلیارد دلار برآورد شده است.

شرکتهایی که ابر هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر سهام اکثریت آنها را در اختیار دارد:

هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر(تحت استیلای ولایت‌ فقیه)

شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در کنار بانک‌های قوامین، مهر انصار، مؤسسه‌های اعتباری نیروهای مسلح، بانک انصار، ثامن‌الائمه، موحدین و عسکریه و دیگر مؤسسات اقتصادی سپاه مثل بنیاد تعاونی سپاه و بسیج از تراستهای مالی متعلق یا وابسته به سپاه پاسداران است.

در منشور تأسیس سپاه پاسداران که بعد از سرقت رهبری انقلاب در سال ۵۷ توسط خمینی ملعون تأسیس شد، آمده است: «سپاه پاسداران نهادی که برای دفاع از آرمانهای انقلاب و تمامیت ارضی کشور و... را برعهده داشته باشد...».

اما مدت چندانی از انقلاب نگذشته بود که برنامه‌های رژیم برای ثروت‌اندوزی، غارت و چپاول ثروت ملی ایرانیان توسط سپاه شروع شد و اکنون به عینه می‌توان دید که این نهاد شبه‌نظامی و سرکوبگر چگونه اموال مردم را با تکیه به قانون اساسی ولایت‌ فقیه رسما چپاول می‌کند.

به گواهی آخوند روحانی «سپاه پاسداران دولت با تفنگ ایران است» و هیچ‌کس عدد و رقم درستی از گردش مالی آنها در اقتصاد ایران و معاملات قانونی یا قاچاق و غیرقانونی سپاه پاسداران در دست ندارد.

ذیلا به بخشی از شرکتها و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری غدیر اشاره می‌شود:

هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان

گروه نفت و گاز پارسیان در سال ۱۳۸۶(۲۰۰۷) تأسیس شد. این گروه وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری غدیر وابسته به ولی‌فقیه است.

شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان وابسته به سرمایه‌گذاری غدیر سپاه پاسداران

شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان وابسته به سرمایه‌گذاری غدیر سپاه پاسداران

شرکت‌های پتروشیمی و نفتی «گسترش نفت و گاز پارسیان» عبارتند از:

- شرکت پالایش نفت تبریز

- شرکت پالایش نفت شیراز

- شرکت پتروشیمی پردیس(بزرگ‌ترین تولیدکننده کود اوره خاورمیانه)

- شرکت پتروشیمی زاگرس(بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان)

- شرکت پتروشیمی کرمانشاه

- شرکت پتروشیمی شیراز

- شرکت پتروشیمی تبریز

- شرکت پتروشیمی خراسان

- شرکت پتروشیمی کیان

- شرکت پتروشیمی پارس

- سرمایه‌گذاری هامون سپاهان

- شرکت پتروشیمی بازرگانی بین‌المللی

-شرکت حمل‌و‌نقل ریلی نیرو

هلدینگ بین‌المللی توسعه ساختمان شامل:

- شرکت آ.اس.پ

- شرکت خانه‌سازی باغمیشه

- شرکت کیش رویای زندگی

- مهندسین مشاور پیمان غدیر

- مهندسی و ساخت پارس سازه

- شرکت تیسا کیش

- شرکت سرپناه فارس

- ساختمان غدیر خوزستان

- شرکت ساختمانی آذربایجان

- شرکت افق سازه پایا

- شرکت نارنجستان گستر

- شرکت بهستان پارس

شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (هلدینگ سیمان) شامل:

- شرکت سیمان شرق

- شرکت سیمان سپاهان

- شرکت سیمان کردستان

- شرکت سیمان دشتستان

- شرکت سرمایه‌گذاری دی

- شرکت سرمایه‌گذاری آذر

- شرکت سیمان ساروج بوشهر

- مهندسی تحقیقات غدیر مهر ایرانیان

شرکت‌های هلدینگ سیمان وابسته به سرمایه‌گذاری غدیر سپاه پاسدران

شرکت‌های هلدینگ سیمان وابسته به سرمایه‌گذاری غدیر سپاه پاسدران

هلدینگ بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر

سرمایه‌گذاری غدیر در چارچوب این هلدینگ، معدن غنی طلای ایران به نام معدن زرشوران(بزرگترین معدن طلای ایران) در محدوده آذربایجان غربی، معدن تیتانیوم در کهنوج کرمان و معدن روی مهدی‌آباد در استان سمنان را خریداری کرده است. شرکت‌های مهم این مجموعه عبارتند از:

- شرکت فولادی آلیاژی

-سنگ‌آهن گهرزمین

- آهن و فولاد ایرانیان

- مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب

- توسعه بین‌المللی صنعت پارس

- موتوژن

- داروسازی شهید قاضی

- تخته شهید باهنر

هلدینگ توسعه و معادن غدیر وابسته به سرمایه‌گذاری غدیر سپاه پاسدران

هلدینگ توسعه و معادن غدیر وابسته به سرمایه‌گذاری غدیر سپاه پاسدران

شرکت صنعتی و بازرگانی غدیر(هلدینگ مالی و تجاری) شامل:

- شرکت کاسپین فولاد غدیر

- خدمات مدیریت و بازرگانی غدیر

- شرکت پیمان تجارت پایدار

- شرکت واسپاری سپهر پارس

- سرمایه‌گذاری اعتضاد غدیر

- خدمات بیمه‌ای سپهر ایرانیان

- مدیریت تجهیز و تأمین منابع آرمان

- شرکت مدیریت کارآمد

- سرمایه‌گذاری زرین پرشیا

- شرکت مصادر جبل علی

- کارگزاری بانک صادرات

- خدمات انفورماتیک راهبر

- شرکت سرمایه‌گذاری توسعه الوند غدیر

شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر(هلدینگ برق و انرژی) شامل:

- شرکت توسعه مسیر برق گیلان

- شرکت مدیریت تولید برق گیلان

- شرکت توسعه برق غدیر اکسن

- تولید برق خوزستان مپنا(مپنا واژه اختصاری «مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران» است)

- غدیر انرژی هامون ابوموسی

- تولید نیروی برق لامرد

شرکت بین‌المللی توسعه ساحل و فراساحل نگین‌کیش(هلدینگ دریایی و حمل‌ و نقل غدیر) شامل:

- کشتیرانی ایران مارین سرویسز

- شرکت دریابان جنوب ایران کیش

- شرکت سپهر ترابر غدیر

صنایع پتروشیمی در آستانه ورشکستگی

خبرگزاری رویترز(۲۹اکتبر ۲۰۱۹) مطابق با ۷آبان ۹۸ گزارش کرد: «اکثر پروژه‌های بزرگ صنایع پتروشیمی ایران به‌علت کمبود آب در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند. برخی از این پروژه‌های در حال ساخت متوقف شدند و برخی در حال تکمیل بودند که به‌علت سوءمدیریت، دزدی و چپاول سپاه پاسداران کار ساخت و اتمام آنها با تأخیر و مشکل روبه‌رو شده است».

«رویترز» لیستی از این پروژه‌ها را به‌شرح زیر گزارش کرد:

«این شرکتها وابسته به قرارگاه ضدخاتم‌الانبیاء و سرمایه‌گذاری غدیر می‌باشند:

۱. پتروشیمی خمین

۲. فاز ۲ پالایشگاه شیراز

۳. پالایشگاه اصفهان

۴. پالایشگاه آبادان

۵. پتروشیمی شازند

۶. پتروشیمی خراسان

۷. صنایع پتروشیمی کرمانشاه

۸. پروژه پتروشیمی فیروزآباد و صنایع مرتبط

۹. پتروشیمی گلستان

۱۰. پتروشیمی کوهدشت

۱۱. پتروشیمی دنا».

بابک زنجانی و یک فقره همکاری با برادران قاچاقچی سپاه!

به‌گفته‌ امیرعباس سلطانی، نماینده پیشین مجلس رژیم در مصاحبه با آفتاب نیوز در ماه‌های اولیه سال ۱۳۹۱، ۴ وزیر دولت احمدی‌نژاد و رئیس‌کل بانک مرکزی وقت ۱۲قرارداد با بابک زنجانی منعقد کردند و هیچ تضمینی از او دریافت نکرده‌اند.

این ۴نفر وزیر اطلاعات، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر نفت، وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی بودند. سلطانی به آفتاب‌ نیوز گفت که مبلغ این ۱۲قرارداد ۴/۱میلیارد دلار بود و ۲/۷میلیارد دلار آن هنوز برنگشته است.

بابک زنجانی در مورد پیشبرد این قرارداد در مصاحبه با هفته‌نامه آسمان(اسفند ۹۰) گفت:

«در سال ۸۹ وارد رابطه با شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا شدم. آنها یک کالایی را خریده بودند و نمی‌توانستند پولش را واریز کنند، من این‌کار را برای‌شان انجام دادم. کارهایم با «قرارگاه» خوب پیش می‌رفت تا این‌که یک روز، بچه‌های قرارگاه خاتم گفتند برویم پیش آقای قاسمی(رستم قاسمی، فرمانده وقت «قرارگاه»)، وقتی پیش آقای قاسمی‌ رفتیم ایشان گفت این چند تا کاری که از شما دیدم را خیلی خوب کار کردید».

نتیجه بلعیدن منابع اقتصاد کشور توسط خامنه‌ای

انحصار بخش اعظم و مؤثر اقتصاد ایران توسط ولایت‌ فقیه و نهادهای تحت فرمان آن، از یک‌سو برای تأمین مالی عملیات سرکوب داخلی و جنگ، تروریسم و اشغالگری در کشورهای منطقه و از سوی دیگر به بهای فقر و گرسنگی مردم ایران بود.

محصول این سیاست چپاولگرانه برای مردم ایران یک فاجعه ملی با خط فقر ۶ تا ۷میلیونی می‌باشد. بسیاری از مردم ایران با سفره‌های خالی کاملاً بدان واقفند که فقر موجود یک وضعیت طبیعی نیست و به تحریم‌ها برنمی‌گردد.

زیرا از سال ۲۰۱۵ و بعد از امضای توافق هسته‌ای و پایان تحریم‌ها و فروش نفت ایران به روزانه ۱/۵میلیون بشکه در روز رسید و حدود ۱۵۰میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده رژیم آزاد شد، اما با این وجود نه تنها در وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم تغییری حاصل نشد، بلکه طی ۴سال اخیر وضعیت معیشت مردم به‌مراتب بدتر هم شده است.

مشکل مردم ایران؟

به همین علت مردم ایران به‌روشنی می‌دانند که مشکل در پول نیست، مشکل در ثروتهای مردم ایران نیست، مشکل در«‌بیت خامنه‌ای» و سپاه غارتگر پاسداران است که با چپاول ثروتهای ملی ایران اکنون به بزرگ‌ترین مؤسسات مالی ـ تجاری منطقه تبدیل شده‌اند.

در نتیجه آنچه در دوره حاکمیت آخوند‌ها رخ داده است، کوتاه کردن دست مردم ایران از فرصت‌های اقتصادی و در حقیقت تحریم‌شدن جامعه توسط ولایت‌ فقیه است.

در قسمت بعدی:

گزارشی از بانکها و شرکت‌های وابسته به نیروی سرکوبگر انتظامی(ناجا) و سایر نهادهای وابسته به وزارت دفاع تحت کنترل «بیت خامنه‌ای» و دخالت نیروهای مسلح رژیم در امور اقتصادی را در شماره آینده بخوانید.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط:

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۲)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۳)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۴)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۵)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۶)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۷)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۸)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۹)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱۰)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱۱)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱۲)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱۳)

«بیت» خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی-اقتصادی (۱۴)

سند پی.دی.اف مقاله کامل بیت خامنه‌ای فاسدترین نهاد سیاسی اقتصادی
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3adce1b2-6011-4ff7-8545-8180ef656ef4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات